FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Ramzes50 w Styczeń 27, 2008, 11:19:36 am
-
Witam,
mój pierwszy post :) szukałem podobnego na forum ale nic nie znalazłem.
Chodzi mi o przełącznik ogrzewania (na nogi, szybę czy twarz). Konkretnie nie działa. Nie wiem czy to częsty defekt ale zatrzymał sie na ogrzewaniu przedniej szyby i już nie rusza. Co w takim wypadku sprawdzić, albo co wymienić ?? Polonez Caro plus :)
-
Sprawdź czy nie spadł Ci wężyk od tej kuli, która jest pod maską, posprawdzaj również wężyki które wychodzą z tego pokrętła (czy wszystkie są całe i połączone).
-
Sprawdź czy nie spadł Ci wężyk od tej kuli, która jest pod maską, posprawdzaj również wężyki które wychodzą z tego pokrętła (czy wszystkie są całe i połączone).
Piskus. Nie mam radia, wiec sprawdzenie wszystkiego od strony pokrętła nie było kłopotem. Mała lampka wsadzana do zapalniczki i małe lusterko. Od tej strony jest ok.
Teraz propos tej "kuli". Jak mniemam znajduje się ona prawie przy samym końcu maski przed szybą. Takie małe niepozorne, do którego dochodzi skromny kabel. O ile mogłem tym kablem pomajtać w tą i z powrotem, stwierdziłem że na pewno nie jest luźny a izolacja na nim cala... marny ze mnie elektryk ale jak ktoś by odpowiednio podpowiedział co znaleźć w środku tej "czarnej kuli" i jakich defektów szukać to pewnie dałbym rade :)
Czy w drzwiach poloneza seryjnie są głośniki ??
-
Ta czarna kula to ma akurat zero z elektryką wspólnego, ale swoją drogą sam jestem ciekaw co tam jest w środku ;)
-
w srodku kuli niewiele jest :) to jest akumulator pneumatyczny... ma ograniczac wplyw zmian podcisnienia w kolektorze dolotowym na prace ukladu nawiewu.
jesli regulacja nawiewu nie dziala nalezy wyciagnac do siebie caly panel regulacji (po odpieciu linki z nagrzewnicy!!!)
z tylu do panelu dochodzi grupa rurek wcisnietych do takiej gumowej wtyczki laczacej panel z rurkami. Sciagamy z panelu cala ta wtyczke (nie ruszczac pojedynczych rurek!), uruchamiamy silnik i sluchamy czy syczy rurka oznaczona jako S (o ile dobrze pamietam oznaczenia)... mozey ja przytkac palcem i poczuc czy "ciagnie"...
jesli nie syczy, nie ciagnie lub syczy slabiutko i ciagnie slabiutko to przyczyny szukamy w nieszczelnosci miedzy kolektorem dolotowym, a koncowka rurki S w kabinie.
Trzeba znalezc polaczenie kuli z kolektorem dolotowym i sprawdzic z obu stron czy przewod dobrze siedzi, nie jest pozaginany i nie ma pekniec (nieszczelnosci).
potem sprawdzamy przewody od kuli do kabiny... najlepiej zatkac szczelnie koncowke rurki S w kabinie i od strony silnika pociagnac jakas pompka (moze byc duza strzykawka)... jesli poszlo za latwo lub tloczysko pompki nie chce sie samo cofac (pompka zaciagnela powietrze mimo zatkanaje koncowki rurki S w kabinie) to mamy nieszczelnosc na tych przewodach i nalezy je wymienic lub znalezc nieszczelnosc na zlaczkach
sprawdzic takze czy przewody nie sa zalamane.
-
moze byc rowniez sama kula uszkodzona -nowa kosztuje ok 12zł :)
-
Panowie, ja mam GSI i nie mam tej kuli, mniemam że powinna być :(
-
Jest odpowiedzialna za [przełączanie nawiewów. Przełączanie działa?
-
Działa. Jak kupiłem kombiaka to tej kuli nie było, kumpel powiedział żebym wężyk wcisnął w cycek wystający z kolektora dolotowego a drugą końcówkę zaślepił śrubką. Tak zrobiłem. Ale tak czytam i widzę że chyba trzeba będzie kupic tą kulę. Bo to jednak prowizorka jest teraz. A te wężyki dostanę razem z kulą, tzn jeden wężyk chyba.
[ Dodano: 21 Lut 2008 22:21 ]
Aha, dodam jeszcze że przełączniki mam te starsze bez podświetlenia, niestety
-
to są też z podświetleniem ??
-
No pewnie że są.
-
troche jestem zdziwiony tym wszystkim. Jezeli chodzi o tą kule pod maską prawie ze przy przednej szybie
to u mnie ta kula jest pusta, a do niej ida weże dolotowy idacy od gaźnika i wylotowy idacy do wnetrza samochodu
-
czym jestes zdziwiony? tak ma byc :)
kula ma byc poprostu szczelna