FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: andrzej1980 w Styczeń 29, 2008, 17:09:26 pm

Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: andrzej1980 w Styczeń 29, 2008, 17:09:26 pm
Witam
Pytanie jest takie jak w opisie
Po wymianie cewki zaplonowej( chyba tak to sie nazywa -okragle ma 2 srubki i jeden otwor na przewod WN)
Po zmianie tej cewki na nowa w sumie taka sama polonez przy naglym dodawaniu gazu sie dlawi pozniej jak wejdzie na obroty jest OK
Czy moze to byc spowodowane przesynieciem kata wyprzedzenia zaplonu po zmianie tej cewki?
Pozdrawiam
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: ToM w Styczeń 29, 2008, 18:16:33 pm
hmm czy kat wyprzedzenia sie zmienia chyba niee z tego co wiem.. ale mozliwe ze masz uszkodzona cewke w aparacie zaplonowym i bedziesz mial identyczne objawy.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Styczeń 29, 2008, 18:24:34 pm
Zmiana cewki nie podowuje zmiany kąta. Upewnij sie, ze włożyłeś odpowiednią cewkę, bo cewka pod moduł nie jest identyczna z cewką do zapłonu klasycznego.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: ToM w Styczeń 29, 2008, 18:25:46 pm
hmm elektrokiller a czym to odroznic :D bo moze ja mam tez nie taka cewke :D
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Styczeń 29, 2008, 18:33:13 pm
Po nr na cewkach. Stare maja np BE200 i są do zapłonu z przerywaczem.

[ Dodano: 2008-01-29, 18:34 ]
A do elektronicznego zapłonu były 4226, 4232.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: ToM w Styczeń 29, 2008, 20:02:31 pm
ok dzieki bede musial to sprawdzic.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: andrzej1980 w Styczeń 29, 2008, 22:13:09 pm
Ja mam podobno od Zuka bo do poldka nie mieli ale "podobno" identyczna":)
Wizualnie niczym sie nie rozni musze obejrzec to jutro dokladniej

[ Dodano: 29 Sty 2008 22:17 ]
a jaki to jest elektroniczny a jaki z przerywaczem? z tego co widze to u mnie uklad zaplonowy sklada sie z kopulki w srodku cos tam sie kreci:) i daje iskre na swiece a to jest polaczone z ta cewka i jakims prostokatnmym stalowym elementem z ktorego z jednej strony wychodzi "zielony kabelek" a z drugiej to chyba jest zasilanie z tej cewki
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 29, 2008, 22:20:54 pm
To sie bardziej do humoru niz na technike nadaje  :)
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: andrzej1980 w Styczeń 30, 2008, 12:50:03 pm
u mnie wytloczono na cewce to 4220 wiec chyba kupilem prawidlowa??
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: mariusz_u w Styczeń 30, 2008, 13:59:35 pm
Cytat: "andrzej1980"
Ja mam podobno od Zuka bo do poldka nie mieli ale "podobno" identyczna":)
Wizualnie niczym sie nie rozni musze obejrzec to jutro dokladniej

[ Dodano: 29 Sty 2008 22:17 ]
a jaki to jest elektroniczny a jaki z przerywaczem? z tego co widze to u mnie uklad zaplonowy sklada sie z kopulki w srodku cos tam sie kreci:) i daje iskre na swiece a to jest polaczone z ta cewka i jakims prostokatnmym stalowym elementem z ktorego z jednej strony wychodzi "zielony kabelek" a z drugiej to chyba jest zasilanie z tej cewki


Dobre  :lol:
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: andrzej1980 w Styczeń 30, 2008, 14:17:45 pm
widze ze niektorych z Panstwa niezle ubawilem swoim lopatologicznym opisem:) , ale jak sie nie ma pewnosci jak cos sie nazywa profesjonalnie to pozostaje taki opis:)
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Styczeń 30, 2008, 18:30:43 pm
Wizualnie te cewki się chyba nie różnią. Różnica jest w parametrach elektrycznych, która wynika z tego, że w zapłonie klasycznym cewka jest zasilana z 12V i dlatego ma większą rezystancję uzwojenia niskiego napięcia. Przy zapłonie elektronicznym uzwojenie nn jest zasilane poprzez moduł i tam idzie niższe napięcie i te cewki mają niższą rezystancję uzwojenia nn.

Jeśli włożysz do elektronika cewkę od klasycznego zapłonu to będzie to działać ale kulawo. Będzie wyraźnie słabsza iskra. Natomiast zamiana w przeciwną stronę spowoduje uszkodzenie cewki.

Niestety wydaje mi się, że masz złą cewkę. Ale niech ktoś jeszcze się wypowie.

http://www.zelmot-electric.pl/produkty/elektrotechnika/cewki.asp?j=p

Porównaj sobie rezystancje uzwojeń pierwotnych tych cewek.

W polonezach caro gle (a taki chyba masz) nie było zapłonu klasycznego z tego co wiem.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: andrzej1980 w Styczeń 30, 2008, 19:19:05 pm
no to z opisu tej strony wynika ze 4220 nie bedzie pasowac a trzeba 4226 zalozyc :)

[ Dodano: 31 Sty 2008 12:02 ]
problem rozwiazany  po zalozeniu cewki z oznaczeniem 4226 auto pali tak jak powinno
Pozdrawiam
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: kris_gw w Marzec 25, 2008, 19:06:37 pm
Cytat: "elektrokiler"
Wizualnie te cewki się chyba nie różnią. Różnica jest w parametrach elektrycznych, która wynika z tego, że w zapłonie klasycznym cewka jest zasilana z 12V i dlatego ma większą rezystancję uzwojenia niskiego napięcia. Przy zapłonie elektronicznym uzwojenie nn jest zasilane poprzez moduł i tam idzie niższe napięcie i te cewki mają niższą rezystancję uzwojenia nn.


Otóż nie!, przy elektronicznym układzie zapłonowym na cewkę idzie napięcie ok 200V a to raczej od 12V mniejsze nie jest. Prąd płynący przez cewką ograniczony jest przez stopień wyjściowy modułu zapłonowego a opór jest taki mały po to aby poprawić jakość iskry i ograniczyć nagrzewanie się ceweczki

Pozdr.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: romoo w Marzec 26, 2008, 18:53:03 pm
Głopoty wypisujcie dalej.
Cewki nie są zamienne koniec.
Do polcisza z elektronicznym modułem GL.... można założyc każdą cewke z jednopuntowego układu wtryskowego, relault ,opel, fiat, lancia, bmw, ale do cholery nie można  włożyć od żuka ani malucha !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem elektrykiem.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Marzec 26, 2008, 19:45:39 pm
kris_gw, kolego mylisz sie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cewka nie jest zasilana 200 V tylko około 12 V przy zapłonie z przerywaczem i około 6 V przy zapłonie z modułem elektronicznym. Skąd sie wzięło 200 V ?
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: romoo w Marzec 26, 2008, 19:52:57 pm
Cewka przy zapłonie przerywaczowym jest zasilana napięciem 12v natomiast przy zapłonie elektronicznym zasilana jest prądem 5A,
I dlatego cewka nieelektroniczna niewspółpracuje  bo jej opór wynosi 4 om  i nigdy się nie uzyska przepływu prądu 5A przy instalacji 12V.
Cewka elektroniczne ma opór ok 0,5 om .
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Marzec 26, 2008, 19:54:28 pm
romoo, no właśnie już to pisałem kilka postów wyżej ale są tacy co mają 200 V na uzwojeniu nn i sie chwalą...
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: kris_gw w Marzec 26, 2008, 20:34:26 pm
Cytat: "elektrokiler"
romoo, no właśnie już to pisałem kilka postów wyżej ale są tacy co mają 200 V na uzwojeniu nn i sie chwalą...


Na wstępie musze przyznać się z bólem do pomyłki w moim poście powyżej miało być : jest napięcie ok 200V a nie idzie napięcie ok 200V. Nie zmienia to faktu, że ktoś mający pojęcie zrozumie to niedomówienie właściwie

Odnośnie twojego Postu kolego elektrokiler  ogólnie znanym i stosowanym sposobem sterowanie cewką układu zapłonowego jest podanie na uzwojenie pierwotne napięcie o wartości ok 200-300V podyższonego, przez wewnętrzną przetwornicę modułu zapłonowego.
Po drugie każdy, kto ma popjęcie o elektronice wie, ze w wyniku gwałtownego podania napięca na cewkę w wyniku przepięć indukuje się na uzwojeniu wtórnym napięcie, które dochodzi do wartości nawet 500V.
Po trzecie skąd u ciebie przy zasilaniu 12v na cewce bierze się napięcie zasilające 6V?
Po czwarte nie chcę z nikim polemizować i udawadniać, kto ma rację tymbardziej, że to już raczej odbiega od tematu, na który tutaj dyskutujemy. Dlatego też zainteresowanych zapraszam do stosownej literatury.

Pozdr.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: elektrokiler w Marzec 26, 2008, 21:23:32 pm
Nikt sie nie czepia słówek (idzie czy jest jeden but).

Wyskakujesz ze swoim postem nie wiadomo po co. Problem został rozwiązany już dawno. Co nas użytkowników poloneza obchodzi układ zapłonowy, w którym do sterowania cewki wykorzystuje się przetwornicę ? Pytam sie co nas to obchodzi ? To jest forum FSO! Co z tego, że są takie układy zapłonowe ? Są ale nie w polonezie GLE więc twoje posty nic nie wnoszą do tematu.

Cytat: "kris_gw"
Po trzecie skąd u ciebie przy zasilaniu 12v na cewce bierze się napięcie zasilające 6V?


Nie będe już tego wyjaśniał. Nie chcesz wierzyć na słowo to nie wierz- zrób eksperyment. Wsadź cewkę z elektronika do zapłonu klasycznego, sprawdź co się stanie, później popatrz na schemat takiego układu i domyśl sie dlaczego. To powinno ci rozjaśnić dlaczego cewka elektronika nie jest zasilana 12 V.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 27, 2008, 11:28:37 am
Hm. Można i nawet będize działała ;) Natomiast zestaw moduł APE i cewka BE200 będize współpracował do 4000 obr. Mówię o działaniu. Nie przeczę że cos się może spalic :)
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Marzec 30, 2008, 06:01:25 am
Cytat: "kris_gw"
Po trzecie skąd u ciebie przy zasilaniu 12v na cewce bierze się napięcie zasilające 6V?

1) Spadek napiecia na elementach polprzewodnikowych- diody, tranzystory..
2) Specjalnie obniza sie napiecie(wiec opornosc cewki musi byc mniejsza) aby zaplon taki mogl pracowac przy słabym aku o nizszym napieciu- co ma miejsce podczas rozruchu i zima

[ Dodano: 2008-03-30, 06:04 ]
Cytat: "kris_gw"
Po drugie każdy, kto ma popjęcie o elektronice wie, ze w wyniku gwałtownego podania napięca na cewkę w wyniku przepięć indukuje się na uzwojeniu wtórnym napięcie, które dochodzi do wartości nawet 500V.
   Napiecie to pojawia sie tez w czasie przerywania pradu płynacego przez cewke.
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: Mynx w Marzec 30, 2008, 08:08:06 am
Ja ostatnio zauważyłem w swoim Poldku dziwny objaw, który występuje na benzynie i na gazie. Mianowicie w czasie płynnej jazdy (na przykład na 5 biegu) autko miło sunie, ale od czasu do czasu czuć takie małe szarpnięcia. Nie rwie autem, ani nic z tych rzeczy, ale wkurza mnie to, jakby coś miało się popsuć... Filtry niedawno wymieniane, świece, moduł, kable również. Może to być cewka?
Tytuł: CZy zmiana cewki zaplonowej w GLE powoduje zmiane kata wyprz
Wiadomość wysłana przez: neket w Wrzesień 23, 2009, 16:44:11 pm
prosze koledzy o przegladniecie tego watku

post o braku iskry (http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=409809#409809)

i o rade w kwestii zwiazanej tez z cewka