FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Styczeń 31, 2008, 19:37:54 pm
-
Jak sprawdzić kupująć używany most żeby mimo zapewnień sprzedającego nie trafić na takiego samego wyjca jak mam w aucie :D
-
WKLIW, może dobrym sposobem jest spisać jakąś umowe i dostać na niego gwarancje. Jak most jest wyjacy lub zły - wymiana...
-
mozesz tylko sprawdzic luz miedzyzebny. im mniejszy tym wieksza szansa ze jest cichy
-
Moj przy pokreceniu wałem jak auto jest na luzie tłucze się jak dzwon zygmunta.
W powyzej 80km/h spiewa jak spiewaczka operowa.
-
Moj przy pokreceniu wałem jak auto jest na luzie tłucze się jak dzwon zygmunta.
W powyzej 80km/h spiewa jak spiewaczka operowa
no mówj też i mam kilka innych na oku tylko musze najleprzy wybrac :D
-
Mój problem polega na tym ze kupilem most . moj wymontowalem i rozebralem to znaczy posciagalem bebny i szczeki z tego kupionego tez. moj stary most jak okrecam poloska kreci sie lekko natomiast ten kupiony okreca sie ciezej, jak krece jedna z polosiek to slycha takie grzechotanie na mechanizmie roznicowym , a jak okrecam walem to wtedy nic nie słychać. czy to jest normalne??????????
-
teoretycznie nie powinno być słychać nic.
W praktyce lekkie delikatne luzy naprawde delikatne to norma.
Ale jak u mnie mozna obrocic "do stuku" walem o okolo 10-15stopni :D to juz znaczy ze most bedzie na 100% spiewał.
-
Witam.Nie wiem czy mój most nadaje się do naprawy czy na złom...Od niedawna zaczeło niemiłosiernie wyć ,zlokalizowałem to wycie w moście ,zdziwiło mnie że mechanizm różnicowy działa z ogromnym oporem (koła w uniesionym aucie kręciły się w tym samym kierunku...) ,po odkręceniu dekla zauważyłem że jeden z satelitów jest pęknięty -wyłupany aż po oś w ok 1/3 , 2/3 satelita jest dalej na osi ,ale bardzo opornie się obraca...Czy opłaca się to naprawiać (czy zwykłe warsztatowe narzędzia temu podołają?) czy lepiej kupić most na szrocie?Przypuszczam że w ramach takiej naprawy trzeba by wymienić oba satelity i koronki półosi? I cholera wie co jeszcze?
-
Wymień.
-
Lepiej wymienic, zawsze to koszta podobne, a jak cos zle poskladasz to narobisz sobie dodatkowej roboty i kosztow.
-
ja proponuje odkręcić dekiel i najpierw zobaczyć czy jest tam olej , czy może trociny a może towot, oby był olej to juz dobrze na 30%, zobaczyć stan odpowietrznika na moście czy nie zasyfiony jak zasyfiony to duże prawdopodobieństwo że od jakiegoś czasu olej nie spełniał swoich właściwości i powinien zrobić sie w barwie kapuczino jak jest ładny przezroczysty to oznacza że koleś wymienił i coś z mostem jest nie tak na bank.Jak odpowietrznik jest czysty i olej w miare ładny to jescze ujdzie. No jak zdejmiesz dekiel możesz zobaczyć koła zębate czy nie ma na nich coś w rodzaju większego świecenia się stalit (efekt wypolerowania) przy końcach zębów szczególnie koła talerzowego dużego, jak tak jest to ma luzy na bank. a i jeszcze sprawdź sworzeń satelit czy sie nie przemieszcza w gnieździe bo będzie stukał przy wolnej jeździe. No i na dnie mniej więcej czy nie ma za dużo opiłków, na pewno coś będzie można to sprawdzić po korku bo jest w nim wkładka magnetyczna. to chyba tyle.
-
A jaki inny most dało by się wcisnąć do poloneza ? Może jakiś bardziej wytrzymały...pomijając fiata 132/mirafiori. Rozumiem że wiąże się to z przespawaniem nowych mocowań (resory/drążki) -jaką techniką -elektrycznie(migomat) czy gazowo ?Trochę ciężko jest mi się rozstać z "moim" mostem ...tyle razem przeszliśmy....
-
Mariusz, a gdzie jest ten odpowietrznik i jak sie go sprawdza. Wiem, że takie coś jest ale nie wiem gdzie :D
-
Ciekawe czy dało by się zamontować coś takiego :) http://www.allegro.pl/item302760769_vw_passat_2002_tylny_most_z_zawieszeniem.html ,rozważania całkowicie teoretyczne ;)
[ Dodano: 02 Lut 2008 19:08 ]
Albo taki http://www.allegro.pl/item306369212_suzuki_vitara_most_tylny_do_2_0_v6_1997_rok.html
-
Ja kiedyś czytałem o Polonezie który miał "most" z BMW jakiegoś. tylko tam jest to jakoś inaczej rozwiązane. Mechanizm różnicowy jest przyspawany do auta, koła były na wachaczach no i półoś do każdego koła. Czytałem o tym w Motorze bodajrze, ale to jakiś stary numer.
-
Most dziś został kupiony i zamntowany i .... Wreszcie mam cisze w aucie :D:D:D
przy wymianie był mały zonk mianowicie okazało się że gwinty przewodów hamulcowych lucasa ( "nowy" most jest na bębnach) i tarczówek rzóżnią się skokiem i musiałem dorobić sobie nowe przewody które z 1 strony mają gwint pod lucasa a z 2 starego typu (15 min zabawy) pozatym wsio pasuje jak ulał :) Bałem się że moje 1.5 GLE bardzo odczuje zmiane przełożenia z 4,1 na 3,9 ale większej różnicy nie odczuwam zobaczymy jak pojeżdże więcej. Teraz musze tylko zmienić ślimak w skrzyni zeby prędkościomierz mnie oszukiwał
-
WKLIW ,a ile dałeś za ten most?
-
sam zastanawiam się nad mostem 4,1, ale to po wszystkich modyfikacjach silnika :wink:
gratuluję cichego mostu, sam cieszę się wąskim 3,9 :P
-
odpowietrznik na moście jest zaraz pod kolanem rury wydechowej tłumika końcowego. Jest to czarny plastikowy kapsel wygląda jak wrzód na d...e, składa się z 2 części, kapsla i trzpienia plastikowego wciśniętego w pochwę mostu. Przed wyjęciem proponuje oczyścić do okoła z błota dopiero wyciągać, jak będziesz wkładał to nie wkładaj go do końca ma wystawać lekko ponad pochwę mostu. nieraz te odpowietrzniki potrafią zostać rozbite przez właśnie kolano tłumika, i most sie zapowietrza.
-
WKLIW ,a ile dałeś za ten most?
kompletny z bębnami przewodami itp tylko wkładać w auto 90 zł :D
-
Ja kiedyś czytałem o Polonezie który miał....
Och ! czego ci dziennikarze nie napiszą aby zarobić parę grosiwa.....
-
nieraz te odpowietrzniki potrafią zostać rozbite przez właśnie kolano tłumika, i most sie zapowietrza.
I co sie wtedy dzieje?
-
a no to że wówczas w moście potreafi sie zbierać woda która nie ma wtedy którędy odparować, przez co miesza się z olejem i powoduje jego starzenie w szybkim stopniu, przez co traci swoje własności.