FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Karos w Luty 01, 2008, 00:09:08 am
-
Witam, od pewnego czasu mam taki objaw, że jak skręcam w prawo to z tyłu coś wyje, występuje to właśnie tylko przy skręcaniu w prawo, w lewo wszystko ok. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
-
hm, mam to samo, i wyje z prawej strony chyba
-
hm, mam to samo, i wyje z prawej strony chyba
Uważaj, bo to może być zbiornik paliwa i jeszcze ci się urwie, sprawdź w jakim stanie są opaski, które go trzymają. Ja niedawno to przerabiałem... jak mi zbiornik się urwał w trasie, przerdzewiały opaski i puściły. 130km samochód musiał pokonać lawetą... :x
Teraz po wymianie opasek i zamontowaniu zbiornika nic nie wyje :)
-
z tyłu ? hmm czasem przy skręcaniu słychaćwpornik pośredni ale on jest z prawej strony... przy przednim kole ...
-
jeszcze w życiu nie słyszałem większej głupoty jak wyjący zbiornik... w starym polonezie bak mi sie trzymał ponad tydzień na jednej opasce a był do połowy zalany i nic nie wyło, zanim urwałem jedna opaske też nic nie wyło, jak wymieniłem na "nowe" TEŻ NIC NIE WYŁO. może rama Ci się gieła przy skręcaniu cała i był metaliczny węk... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jak z tyłu i podczas skręcania szczególnie w jedną stronę to łożysko na półosi
-
też tak sądzę że to łożysko no chyba że jeszcze niedopompowane koło bo też tak kiedyś miałem ale zakładamy że takie coś sprawdzałeś :wink:
-
Podobnie miałem i pomogła wymiana łożyska na półosi, dziś to zrobiłem i przestało :-)
-
Z reguły z łożyskami to jest tak, że na zakrętach przestają wyć, a u kolegi wycie pojawia się na zakrętach. No ale nie wykluczone, że to może być też łożysko.
-
Może to i głupio brzmi, ale tak właśnie było. Przy skręcaniu w prawo wyło, i tylko przy skręcaniu, podczas normalnej jazdy wszystko było w porządku. Też najbardziej pasowało mi łożysko, bo co tam niby z tyłu ma huczeć... Po zamontowaniu wczesniej urwanego zbiornika przestało wyć, jest cichutko. Dziwne ale prawdziwe :D
-
A może to wyła pompa, bo np. był syf w tamtym zbiorniku? U mnie wyją np. kości, ale to przy poprzecznych nierównościach.
-
u mnie : łożysko prosta diagnoza ale to by oznaczało że jakość łożyska jest tragiczna bo ma niewiele nalatane
-
Z łożyskami jest tak:
jak masz walnięte po prawej stronie i skręcasz w prawo to przestaje wyć, lub wycie cichnie
jak masz walnięte po lewej stronie i skręcasz w lewo to przestaje wyć, albo cichnie.
-
U mnie na zakrętach wyła teściowa bo wydawało się jej że zaraz wpadniemy do rowu . Wymieniłem łożyska a ona nadal wyje . Co teraz wymienić ?
-
Hm, bruns, tu sprawa robi się poważniejsza.
Wymiana teściowej, ze względu na koszty to ostateczność :)
-
a u mnie jest inaczej całą zimę mam spokój (na fabrycznych felgach) a latem w upały przy dłuższej trasie zaczynają też wyć Vox pewnie pamiętasz wyprawę na zlot wtedy też jak grzaliśmy zaczęły się odzywać nie wiem co to za model zdaje się CX czy jakoś tak ta firma się zwie :? i teraz nie wiem czy wymiana cokolwiek pomoże one mają gdzieś z 40 tys. przejechane więc całkiem mało :(
-
A u mnie jeszcze lepsze cuda sie działy. Ostatnio zaczęło wyć przy skręcaniu w lewo, po czym krzyżak poleciał. Przestało wyć, teraz tylko wibruje:).
-
U mnie wyje jak szalony przy prędkości około 100 km/h... Przekraczam 100 i słyszę tylko świst wiatru a tak na równe 100 i w okolicach straszne wycie... Nie wiem, może to przedni tłumik. Wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienicę. Wcześniej też tak wyło... ATU 1.6 Abimex. Dziwne, że to tylko w okolicach 100 km/h. Wtedy chyba silnik powinien być najcichszy a coś wyje... Czy oprócz tej strumienicy może być jakaś przyczyna? Może jest jakaś nieszczelność na niej :?
-
U mnie przyczyną wycia byla podpora wału... Poldek przejezdzil jeszcze 2 lata, az ta cala gumowa osłona sie rozpadła i wał zaczął bic. Wymiana wiąze sie z rozebraniem srodkowego krzyzaka.