FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: WKLIW w Luty 06, 2008, 10:11:00 am
-
Chciałem zamontować w moim poldziu zestaw przetwornic i żarników H4-2 (z halogenem na długie) i zastanawiam sie jak to wygląda od strony prawnej bo w internecie znalazłem zupełnie sprzeczne informacje.
Tu w wywiadzie pan policjant mówi że po uzyskaniu zaświadczenia od diagnosty nie bedzie problemów. Z zaświadczeniem tez nie powinienem miec problemów :D
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1231&f=wd_971.xml
Tutaj natomiast Interia.pl podaje że to absolutnie nielegalne i powoduje zagrożenie ruchu (oślepia)
http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810
ja do moich lampek mam sprawne poziomowanie ( ręczne) i sprzyskiwacze do lampek
wie ktoś jak to się ma do polskiego prawa ??
-
To z interii to się pewnie tyczy żarówek udających ksenony. Odnośnie poziomowania ręcznego, to jest tak że jak auto było fabrycznie wyposażone, to nic nikomu do tego. To jest tak samo jak z ABSem. Nie wolno produkować od bodajże 2000 roku ( nie jestem pewien czy nie rok wcześniej ) auta bez ABSu. Polonezy wtedy produkowali bez, ale Polska jeszcze nie była w unii i nic nikomu do tego. A o spryskiwaczach na lampy to musiałbym dokładniej poszukać, bo nie pamiętam jak to jest dokładnie, ale chyba nic o tym nie znajdę więc jeśli nie jest powiedziane że są nielegalne, to są legalne.
-
Musi byc autopoziomowanie lamp (ktore niewiele rozni sie od recznego - w praktyce) oraz wysokocisnieniowe spryskiwacze reflektorow przednich. Ponadto homologacje musi posiadac caly zestaw oswietleniowy ("zarowki" takowych nie posiadaja, nawet gdyby posiadaly to to i tak nie jest homologacja ale mniejsza z tym) oraz reflektor. Powszechnie wiadomo ze reflektor w Polonezie nie posiada takowej.
Jak wyglada praktyka - kazdy bedzie widzial ze masz xenony (to widac odrazu). Jezeli bedziesz je mial maksymalnie opuszczone i nikogo nie oslepisz to byc moze uda Ci sie jakis czas pojezdzic bez problemow. Ogolnie w trakcie kontroli nie wymigasz sie - wiadomo ze Polonez nie mial xenonow w zadnej wersji...
Moja propozycja - wymienic reflektory na nowe, wsadzic porzadne zarowki (czyt. porzadne a nie biale, niebieskie, czerwone czy 100W), wyregulowac lampy i bez problemow mozna jezdzic w czarna noc :)
-
Bylo jakis czas temu o tym w telewizji. Odpowiedz byla krotka - jest to nielegalne, bo reflektor do ktorego to wlozysz nie ma homologacji do uzywania z tym co wlozysz.
-
Toz to wyzej napisalem :P
-
Przyciemnianie szyb przednich folią też jest nielegalne, przyciemnianie tylnych lamp też jest nielegalne, modyfikowanie hamulców też jest nielegalne, zmiana kierownicy i dorabianie do niej naby w piwnicy też jest nielegalna... Nie bądźcie tacy święci :mrgreen: :P Jeździło już tyle Polonezów z xenonami i nic się nie stało. Jaro też chyba nie miał żadnych problemów :)
-
Toz to wyzej napisalem :P
A ja poparlem Twoje zdanie swoim i tym z telewizji :)
[ Dodano: 2008-02-06, 12:03 ]
Arnold#1910 moze i nie mial, ale nie zmienia to faktu ze jego xenony to nie bylo to o czym pisze autor tematu - on mial cale lampy przerobione.
-
Arnold#1910 moze i nie mial, ale nie zmienia to faktu ze jego xenony to nie bylo to o czym pisze autor tematu - on mial cale lampy przerobione.
Co tez nie jest zgodne aleeeeee.... zawsze juz jakas podstawa do tlumaczen.
Lupo - dzieki. Ale wiesz - TV klamie :D
-
Ludzie, a czy bardzie po polsku i poprawnie nie byłoby "ksenony"? Tak samo drażni mnie "sex" (ja to robie po polsku więc uprawiam seks), albo "auditor". Po polsku jest "audytor" no ale może auditor to osoba która jest audytorem i jeździ audi.
-
A jaki jest na to paragraf że nie mozna mieć ksenonów? Pewnie nie ma i policjant by powiedział że nie można, ale paragrafu by nie znalazł i do widzenia
-
Wystarczyłoby że nie mają homologacji.
Gdybym chciał mieć ksenony, to kupiłbym po prostu dodatkowe reflektory i zamontował je np w atrapie lub zderzaku.
-
Widziałem wiele razy. swieci cała powieżchnia klosza bardzo ostrym swiatłęm. brak lini światło cień. bardzo czesty manewr wsród motocykli ostatnimi czasy. oslepiają strasznie. smiem twierdzić ze drogowe oslepiają mniej niz takie ksenony :/
[ Dodano: 2008-02-06, 13:26 ]
jedyny manewr to przeszczep dosłownie całego mechanizmu optycznego(soczewka) z innego auta. wtedy jesli jest to dobrze zrobione nie oślepia az tak lecz nadal jest NIELEGALNE
-
Wystarczyłoby że nie mają homologacji.
montujesz w oryginalny reflektor...
-
który jest homologowany do żarówki H4 tylko i wyłacznie i zastosowanie innego żródła sprawia że nie ma to już homologacji. nie wspomnę o tym ze to oślepia jak głupie
-
tak, ale policjant nie wie czy to zarówka h4 czy przetwornice z ksenonami.. można sie sprzeczac a ze nielegalne to wiadomo. Często widać zamontowane w seryjny reflektor- racja strasznie oślepia i rozprasza swiatło , może przez przezroczysty reflektor by tak nie oślepiało
-
http://video.google.pl/videoplay?docid=3669047540205551212
http://video.google.pl/videoplay?docid=8956419409885347020&q=xenon+h4&total=64&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=6
widac brak asymetrycznego swiatła
należy też pamiętac ze im światło mniej niebieskie tym jasniejszem, czyli wersja zółte xenony by nie były rozpoznawalne przez patrole swieci najmocniej ze wszystkich
-
Moja propozycja - wymienic reflektory na nowe, wsadzic porzadne zarowki (czyt. porzadne a nie biale, niebieskie, czerwone czy 100W), wyregulowac lampy i bez problemow mozna jezdzic w czarna noc
mam lampy w bardzo dobry stanie i żarówki philips +50 i światło jest ok ale przeciez zawsze może być lepsze
należy też pamiętac ze im światło mniej niebieskie tym jasniejszem, czyli wersja zółte xenony by nie były rozpoznawalne przez patrole swieci najmocniej ze wszystkich
czyli jeśli już się w to bawić to brać te o najniższej temperaturze barwowej światła ??
-
Ludzie, a czy bardzie po polsku i poprawnie nie byłoby "ksenony"? Tak samo drażni mnie "sex" (ja to robie po polsku więc uprawiam seks), albo "auditor". Po polsku jest "audytor" no ale może auditor to osoba która jest audytorem i jeździ audi.
jezeli juz tak po polsku chcesz pisac to AUDITOR jest najzwyklejszym WIZYTATOREM od WIZYTACJI
-
te o najniższej temp świecą najjasniej
-
tak, ale policjant nie wie czy to zarówka h4 czy przetwornice z ksenonami.. można sie sprzeczac a ze nielegalne to wiadomo. Często widać zamontowane w seryjny reflektor- racja strasznie oślepia i rozprasza swiatło , może przez przezroczysty reflektor by tak nie oślepiało
Myślisz, że policjant nie umie odróżnić H4 od ksenonu?
A że trzeba dać czysty reflektor to chyba jest oczywiste, bo nie wyobrażam sobie inaczej :)
-
ostatnio dużo jeżdże już po zapadnięcie zmroku, w nocy. niestety, większość aut ma źle ustawione światła. można śmiało powiedzieć, że dobre ustawienie zastąpiono większą mocą. te potężne strumienie światła w dalszym ciągu nie oświetlają jezdni przed samochodem tylko korony drzew i oślepiają nadjeżdżających z przeciwka. do tego dochodzi jeszcze brak umiejętności w korzystaniu ze świateł drogowych, prymitywne chamstwo i tępa wiara w swoje nadprzyrodzone umiejętności i prawa.
-
większość aut ma źle ustawione światła
to jest fakt ale co zrobisz ja burak ma lampe w golfie klejoną z 3 sztuk bo tak było taniej jak przywoził szrota z dojczów
-
tak, ale policjant nie wie czy to zarówka h4 czy przetwornice z ksenonami.. można sie sprzeczac a ze nielegalne to wiadomo. Często widać zamontowane w seryjny reflektor- racja strasznie oślepia i rozprasza swiatło , może przez przezroczysty reflektor by tak nie oślepiało
Myślisz, że policjant nie umie odróżnić H4 od ksenonu?
A że trzeba dać czysty reflektor to chyba jest oczywiste, bo nie wyobrażam sobie inaczej :)
Zdarza się, widać trafiasz na samych inteligentnych. Czysty reflektor? Widziałem tez w zwykłych
-
Szklo reflektora mozna dac do wypolerowania
-
No pod zwykłym szkłem to nie widziałem, ale to już przegięcie.
Jaro polerował chyba sam :)
-
Co za chory pomysł... Rozumiem że (już po spolerowaniu szkła) sam wykonasz i założysz odpowiedni odbłyśnik który będzie mieć chociaż cień szansy wytworzyć wyraźną granicę między strefą oświetloną a cieniem (na seryjnym jest to niemożliwe)? Do tego założysz porządny układ samopoziomujący by przyspieszający Polonez (mam tu konkretnie na myśli przechył wzdłużny nadwozia podczas zwiększania prędkości - zresztą wystarczy do tego porządne obciążenie i nawet przyspieszać nie będzie trzeba...) świecił na drogę a nie Bogu w okna i innym po oczach? Do tego założysz spryskiwacze reflektorów by dokończyć budowanie iluzji legalności takiego zestawu?
A po tym wszystkim oświetlenie będzie i tak ewidentnie niezgodne z prawem i każdy kumaty (i ciut upierdliwy) policjant skasuje dowód dzięki czemu wygłupy ksenonowe się wreszcie skończą.
-
Ksenon przez pryzmat nie bedzie swiecil dobrze.. A odnosnie policji.. ja jak dotąd nie mialem zadnych problemow jesli chodzi o lampy przednie.. nie oslepiaja innych dzieki temu ze sa dobrze wyregulowane i nikt sie nie czepia.. Natomiast mialem juz problemy z lampami tylnymi (diodowymi) ktore Jaro zrobil :) Ale jakos mi sie sliznelo.. :]
-
ostatnio dużo jeżdże już po zapadnięcie zmroku, w nocy. niestety, większość aut ma źle ustawione światła. można śmiało powiedzieć, że dobre ustawienie zastąpiono większą mocą. te potężne strumienie światła w dalszym ciągu nie oświetlają jezdni przed samochodem tylko korony drzew i oślepiają nadjeżdżających z przeciwka. do tego dochodzi jeszcze brak umiejętności w korzystaniu ze świateł drogowych, prymitywne chamstwo i tępa wiara w swoje nadprzyrodzone umiejętności i prawa.
Niestety jest to prawda :( i pozwolę sobie zacytować kwestie ze "Zmienników" : "Mamy tu do czynienia z łamaniem przepisów ruchu drogowego i nie radzę Panom stosować tej praktyki na egzaminie!".
-
czyli zdecydowałem ze zrobie tak :
1. wyszfifowane oczka pod soczewki w fabrycznym szkle
2. soczewki bixenon
3. palniki D2S
(poziomowanie zostawie fabryczne a spryskiwacze już mam)
i teraz kilka pytań do znających temat lepiej odemnie
gdzie tanio kupić soczewki i jak odróżnić te pod xenon od tych pod bixenon
czy ruchomy element optyczny odpowiadający za "przełączanie" mijania/drogowe znajduje się w soczewce ( dobrze myśle ?)
i jake przetwornice najlepiej kupić jakiś tani komplet z allegro czy jakieś fabryczne z jakiegoś auta ??
soczewki mam na oku takie
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=303293306
lub
http://moto.allegro.pl/item302967272__soczewka_xenon_bixenon_2_sztuki_za_200.html
może ma ktoś z was dojście do tańszych??
-
element optyczny znajduje się na palniku
tanszych raczej nie znajdziesz, to i tak widze ceny spadły
-
Kiedyś był podobny temat o ksenonach i ktoś mówił o zestawie dedykowanym dla Fiata Uno...
-
Kiedyś był podobny temat o ksenonach i ktoś mówił o zestawie dedykowanym dla Fiata Uno...
a masz jakiś linlk do tego tematu ?? bo znaleśc t obedzie ciężko :/
-
Dokładnie to już nie pamiętam czy to był temat czy rozmowa na shoutboxie, a może na gadu :D Ale coś takiego było. I był link do strony jakiejś firmy - do tego zestawu dla Uno.
-
a ja jadac rano do pracy widzialem przejezdzajacego poloneza na ksenonach i wcale nie oslepial,fakt faktem ze jak podniesie sie swiatla za wysoko to nawet zwykla zarowka bedzie oslepiala jadacych z przeciwka .Mi sie wydaje ze prawidlowa regulacja swiatel i nie bedzie oslepiac
-
Masz racje ,ustawienie to podstawa, gliniarze głównie za to zatrzymują.
Komplecik (żarówka + przetwornica ) to koszt 360pln ,chyba.
Tylko klosze trzeba wymienić i nie wiem jak tam odblaski się mają, no i brak długich.
Za te pieniądze.
-
a ja tam u siebie zrobilem swiatla na osobnych przekaznikach , i zasilanie wzialem z alternatora, koszt 30zł, a efekt dosc znaczacy, bo tez mam biale i mocne swiatla, bez korzystania z zarowek "super hiper extra 50% + xenon"
-
Masz racje ,ustawienie to podstawa, gliniarze głównie za to zatrzymują.
Komplecik (żarówka + przetwornica ) to koszt 360pln ,chyba.
Tylko klosze trzeba wymienić i nie wiem jak tam odblaski się mają, no i brak długich.
Za te pieniądze.
dlugie beda jezeli zakupi sie ksenony z halogenem to swiatla mijania beda ksenonowe a dlugie normalne musza byc zarniki z halogenem,no i w poldku ciezko z tym zalamaniem swiatla bo na seryjnych lampa swiatlo bedzie bilo po calej lampie ja mnialem zamiar zakupic takie kseny ale wlasnie te lampy mnie zniechecily
[ Dodano: 14 Lut 2008 16:42 ]
zeby byl fajny efekt naljlepiej kupic z oznaczeniem 8000k,beda pod niebieski kolor podchodzic :lol: koszt takiego zestawu to 270zl
-
ja postanowiłem przerobić reflektory od podstaw czyli
bedzie soczewka bixenon z mercedesa w211 + przetwornice itp do tego szkło clar spryskiewacze i poziomowanie ręczne z opcją ze jak auto max obiciążone to lampy automatycznie bedą po odpaleniu silnika zjeżdzać w dół. już mam wszystkoprzemyślane częsć rzeczy kupiona teraz tylko odrobina wolnego czasu i sie okaże co z tego wyjdzie. Jak skoncze dam opis i foty na forum
-
Ostrzegam że jak spotkam klubowicza z ksenonami w poldzie to mu potłukę młotkiem. Mam dosć debili w golfach i audi a4 którzy jadąc za mną na krótkich oświetlają przedemna drzewa na wysokość 10m a auta jadące z przeciwka walą w gościa (i przy okazji we mnie) gługimi bo ich oślepia taki pajac. Kur... mnie normalnie na takich bierze.
-
Ostrzegam że jak spotkam klubowicza z ksenonami w poldzie to mu potłukę młotkiem.
Ostro pojechales :) Szkoda ze Jaro sprzedal Poline bo bys mu potlukl :)
-
dlugie beda jezeli zakupi sie ksenony z halogenem to swiatla mijania beda ksenonowe a dlugie normalne musza byc zarniki z halogenem,no i w poldku ciezko z tym zalamaniem swiatla bo na seryjnych lampa swiatlo bedzie bilo po calej lampie ja mnialem zamiar zakupic takie kseny ale wlasnie te lampy mnie zniechecily
Dlatego to sprawdzi sie w DF - osobne lampy :)
-
Dlatego trza zainwestowac pincet w biksenony :) Elwood DF z ksenonami wygladalby swietnie :)
-
Ostrzegam że jak spotkam klubowicza z ksenonami w poldzie to mu potłukę młotkiem.
Ostro pojechales :) Szkoda ze Jaro sprzedal Poline bo bys mu potlukl :)
:lol:
a tak powaznie-to Jaro mial z jakiegos mercedesa te soczewki tak ? Ciekawi mnie wykonanie tej lampy-zwlaszcza klosza przedniego (szkło)
-
Z tego co pamietam to ze Sprintera, ale glowy nie dam uciac.
-
Dlatego trza zainwestowac pincet w biksenony :) Elwood DF z ksenonami wygladalby swietnie :)
Problem jest taki ze ja nie mam DF coby to sprawdzic :P ale Młody pomału rozkminia temat 8)
-
Chłopaki... ja mam dwa młotki w aucie. Trzeci to kierowca więc zastanówcie sie nad ksenonami. To na prawdę oślepia. Jak już chcecie szpanowac to załóżcie niebieskie żarówki z tesco. Też bedzie efekt ksenonu ale bez oślepiania. Ja na prawdę sporo jeżdżę i drażni mnie takie buractwo co sobie brykę przeraba tak że ma w dupie to że moze to innym życie utrudniać. Szczytem był debil w astrze II który miał zamontowany niebieski reflektor na tłumiku!!! tuż pod końcówką wydechową. Miało to podświetlać jej chrom a jadąc za gościem oslapiało kierowcę. Chyba nie muszę tłumaczyć że długo przedmną nie jechał :evil: Potem się nieźle musiałna mnie wkur... :evil: Rozumiem tuning i, usrawnienia i przeróbki... ale nie jesteśmy sami na drogach.
-
Ciekawi mnie wykonanie tej lampy-zwlaszcza klosza przedniego (szkło)
Z tego co pamiętam, to Jaro polerował szkło ręcznie. Pisałem o tym, nie wiem czy w tym temacie wcześniej czy w innym.
e_gregor#1917, ale przecież koledzy to chcą zrobić "po bożemu" :)
-
hmm.. szkło polerowane.. takie ladne koleczko :) Ale bi ze sprintera? myslalem ze to z audi jakiegos albo bmw? ;p badz co badz swieci po bozemu :) Ja widze wsio a innych nie razi..
-
Ostatnio moj kolega zainteresowal sie ksenonami i pojechal do diagnosty. Powiedzial ze nie bedzie problemu z przegladem. Stacja Toyoty, wiec nie jakis tam pan Zenek ktory podbija dowody za flaszeczke, stad nie wiem jak to jest od strony prawnej.
Co do biksenonow Jara, a teraz Krisa to na pewno sa z Mercedesa. To ze Sprinterem to moze porabalo mi sie ze zbiornikiem spryskiwaczy :)
-
u mnie jakiś gamoń Sienną jeździ z 200W, jak uda mi się kiedyś nie zamknąć oczu jak będzie jechał i spiszę numery to zaraz polecą na Policję, to jest tragedia !!! on ma jasno przed sobą ale reszta nic nie widzi...
Wprowadzili przepis by jeździćna światłach ale zapomnieli by zainteresować się kontrolą jak to świeci ...
-
Alien#174, a moze on na dlugich jezdzi :)
-
Alien#174, trzeba będzie młotka użyc :twisted:
-
wystarczy spray czarny :twisted:
-
To na prawdę oślepia. Jak już chcecie szpanowac to załóżcie niebieskie żarówki z tesco. Też bedzie efekt ksenonu ale bez oślepiania. Ja na prawdę sporo jeżdżę i drażni mnie takie buractwo co sobie brykę przeraba tak że ma w dupie to że moze to innym życie utrudniać.
rozumiem że drażni nie fachowo zrobiony xenon (mnie też drażni)a xenon chce montować NIE DLA SZPANU tylko dla własnej wygody i bezpieczeństwa!! Poza tym jak zamontuje wszystko jak trzeba to niby dlaczego ma oślepiać ?? Bedzie soczewka która stworzona jest pod xenon (nie pseudoxenon HID z allegro) bedzie spryskiwacz i układ zapobiegający świeceniu w niebo jak dociąże tył auta. Wszystko zostanie ustawione na stacji diagnostycznej, jeśli nie bedzie dawać odpowiedniego rozkładu światła to bedzie albo wywalone albo przerobione jeszcze raz. Tak że nie wiem czemu się rzucasz i z góry zakładasz że jestem burakiem który to s.p.i.e.r.do.l.i i bedzie jeździł i walił wszystkim po oczach. A może poprostu zazdrościsz ?? Masz jakies kompleksy czy coś?? Ja szczerze Ci zazdroszcze poldoforda ale nie mam zamiaru Ci go skopać niech służy i cieszy jak najldłużej, więc czemu się czepiasz moich świateł ?????
[ Dodano: 2008-02-15, 18:21 ]
hmm.. szkło polerowane.. takie ladne koleczko Ale bi ze sprintera? myslalem ze to z audi jakiegos albo bmw? ;p badz co badz swieci po bozemu Ja widze wsio a innych nie razi..
gdzybyś miał chwile kiedyś wolną to daj znać podjechałbym oglądnąć Twoje xenony może coś ciekawego podpatrze :D
-
ak że nie wiem czemu się rzucasz i z góry zakładasz że jestem burakiem który to s.p.i.e.r.do.l.i i bedzie jeździł i walił wszystkim po oczach
Może dlatego że nie widziałem jeszcze starego auta z ksenonami (takiego do którego nie było fabrycznych) które by nie oślepiało
-
Może dlatego że nie widziałem jeszcze starego auta z ksenonami (takiego do którego nie było fabrycznych) które by nie oślepiało
Widziałem dzisiaj takie E-30... Jak ktos nie ma pojecia jak sie za to zabrac to niech lepiej zaplaci komus kto wie jak to zrobic zeby to mialo rece i nogi(dla wlasnego dobra)
-
Jak ktos nie ma pojecia jak sie za to zabrac to niech lepiej zaplaci komus kto wie jak to zrobic zeby to mialo rece i nogi(dla wlasnego dobra)
dlatego staram sie jak najwięcej dowiedzieć zanim coś zrobie, a w samen przeróbce bedzie mi pomagał znajomy który zajmuje się przerabianiem lamp z amerykańskich na europejskie (xenonowych też) więc jego wiedza się przyda, a na koniec wszystko ocenie diagnosta który bedzie ustawiał.
Może dlatego że nie widziałem jeszcze starego auta z ksenonami (takiego do którego nie było fabrycznych) które by nie oślepiało
to mam nadzieje że jak już skończe to spotkamy się na trazie i przekonasz się na własnej skórze że nie oślepia :D:D
-
e 30 ma lampy soczewkowe takze ksenon nie oslepia swiatlo sie nie rozprasza po calym kloszu,mozna powiedziec ze sa przystosowane do takiego swiatla ale chyba to tylko przypadek bo ludzie ktorzy to zaprojektowali na poczatku lat 90 chyba nie mysleli o ksenonach :P
-
nie kazda e30 ma soczewki,jak jakis idiota zrobil to na zwyklej lampie to... sory,pomyłka
przy przerobieniu soczewki w e30 na xenon nie ma prawa Cie nic razic,ze tak powiem jest do tego przystosowana.
-
e_gregor#1917, jestes strasznym pesymista... Jaro jakos zrobil bixenonowe lampki do poloneza i dzialaja wysmienicie.. Nie mow ze nie widziales tego poloneza?
Wilu ja jutro jestem raczej caly dzien wolny :) Wiec jak cos to pisaj na gg albo kom
-
chłopaki troszeczke pojezdzilem i poszukalem w necie na temat ksenonow ktorych fabryka nie plaowala w danym modelu i ...... MOŻNA załozyc sobie ksenony do polda i nie trzeba zakladac jakiegos tam poziomowania czy spryskiwaczy. w poldzie caro i kazdym innym wyposazonym w H4 trzeba zakladac bi - ksenonyczyli chodzi o to zeby w jednym żarniku byly i swiatala mijania i drogowe. Jedyne co musi byc spełnione to to zeby swiatla były dobrze ustawione. ja ksenony zakladam nie poto zeby szpanowac tylko po to by w nocy nie siedziec z nosem przy szybie!! polecam ksenony 6000K lub mniejsze bo im wiecej K tym gorzej widac!! aaa i jeszcze jedno jerzeli masz nieszczelne i brudne klosze to daj sobie spokoj z ksenonami bo efekt jest zerowy.
-
No to czekamy na podstawę prawną tych rewelacji ...
[ Dodano: 2008-02-18, 06:52 ]
Na marginesie, coś odnośnie poziomowania i spryskiwaczy (Regulamin nr 48 EKG ONZ): "Dipped-beam headlamps with a light source having an objective luminous flux which exceeds 2,000 lumen shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No. 45. 7/ In addition, with respect to vertical inclination, the provisions of paragraph 6.2.6.2.2. above shall not be applied."
Dla jasności: Regulamin nr 45 mówi o spryskiwaczach reflektorów, zaś fakt nie stosowania przepisów paragrafu 6.2.6.2.2. uniemożliwia stosowanie w przypadku takich reflektorów ręcznej regulacji wysokości świateł - ergo wymusza automatyczne poziomowanie.
[ Dodano: 2008-02-18, 06:55 ]
Idąc dalej, co do tego jakoby można było montować światła inne niż w homologacji. Otóż nie można, na podstawie PoRD:
- prawo o ruchu drogowym Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust.4 p. 2:
Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych (Regulaminy homologacyjne EKG ONZ)
-
ja ksenony zakladam nie poto zeby szpanowac tylko po to by w nocy nie siedziec z nosem przy szybie
To moze zaczinj od okulisty. Okulary wyjdą taniej niż ksenony. Ja do tej pory robiłem dziesiatki tysięcy km nocami, dlatego tak mnie drażnią oslepiajace światła. Może mój poldek jest inny ale niemam problemów ze słabą widocznościa na pustej drodze. Jak cos jedzie z przeciwka to najlepszy ksenon nam nie pomoże bo światła z przeciwka nas (mniej lub bardziej) oślapiają i widocznośc jest ograniczona.
Trzymam Was za słowo że zrobicie to profesjonalnie w swoich poldach.
Jara polda na żywo nie widziałem, więc nie wiem jak świeci.
-
To teraz tak szybko!! SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie??
no czegos tu nie rozumiem!! jezeli masz dobrze wyregulowane swiatła to w czym problem?? a co do okularow to chyba nie miales okazji jezdzic autem z xsenonami!! mam primere z 2003 roku z fabrycznymi ksenonami i jezdzisz owiele pewniej niz na zwyklych!! juz niedługo to bedzie standard w kazdym aucie i wtedy juz TY bedziesz musial kupic sobie okulary ale przeciwsłoneczne!!
-
To teraz tak szybko!! SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie??
Nie można.
no czegos tu nie rozumiem!! jezeli masz dobrze wyregulowane swiatła to w czym problem??
Brak automatycznej regulacji wysokości, brak odpowiednio ukształtowanego odbłyśnika, brak układu oczyszczania, niezgodność z Regulaminami EKG ONZ, niezgodność z PoRD. Mało?
a co do okularow to chyba nie miales okazji jezdzic autem z xsenonami!! mam primere z 2003 roku z fabrycznymi ksenonami i jezdzisz owiele pewniej niz na zwyklych!!
Z FABRYCZNYMI. W aucie masz wtedy ogrom gratów które zapewniają ich prawidłowe i zgodne z prawem działanie.
juz niedługo to bedzie standard w kazdym aucie i wtedy juz TY bedziesz musial kupic sobie okulary ale przeciwsłoneczne!!
A to jest rozbrajające, może meliski się napij :P
-
rozmawiałem dziś z rzeczoznawcą i powiedział mi że jest możliwość legalnego zamontowania reflektorów xenonowych do starego auta pod warunkiem wykorzystania KOMPLETU objętego homologacją w innym pojeździe. I potem robi się przegląd ( do podbicia którego niezbędna jest opinia rzeczoznawcy) i z kwitkiem idzie do WK i uzyskujemy adnotacje w dowodzie (lub karcie pojazdu) taką jak np w przypadku haka ( pieczątka i wpis że zamontowano reflektory xenon) ale nie wiedział jakie przepisy musi on spełniać aby mógł wydać pozytywną opinie i opbiecał się dowiedziać na przyszły tydzień, Wiedział na 100% że musi być homoliogowany komplet szkło odbłyśnik (lub soczewka) żarnik i przetwornica, ma się dowiedzieć jak to wygląda z włożeniem soczewkio za polerowaną (nie homologowaną) szybe i czy obowiązkowe są spryskiwacze ( i tak je założę dla wygody) i samopoziomowanie. Jeśli uda już się uzyskać ten wpis w DR to policja może nam przy kontroli naskoczyć......
-
WKLIW, a roznica polega na tym ze Ty zabierasz sie porzadnie do tego i zgodnie z przepisami chcesz to zrobic.moze ktos pojdzie Twoimi sladami :)
-
roznica polega na tym ze Ty zabierasz sie porzadnie do tego i zgodnie z przepisami chcesz to zrobic.moze ktos pojdzie Twoimi sladami :)
oczywiście, dlatego przeglądam ten wątek.
SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji)
maja homologację najczęściej E11 (UK) więc w innych krajach z kierownicą po normalnej stronie nie mogą być stosowane. swoją drogą większość xenonów z allegro ma właśnie homologację E11
-
pozyjemy zobaczymy!! ale patrzac w swietle prawa to tak naprawde nie mozesz nic w aucie przerobic bo jak by nie bylo to zawsze bedzie jakis kruczek prawny do ktorego mozna se przyczepic! nawet jezeli jest nie legalne zalozenie xsenonow to i tak je zaloze. ustawie je tak jak powinny byc ustawine i bede jezdzil. nie wierze ze jakis policjant sie przyczepi!! bo o co moze sie przyczepic?? jasna sprawa ze jak sie zalozy jakies 12000K to sie przyczepi bo swiatla swieca na niebiesko a nawet fiolet. Jaro jakis przerobil swiatlana xsenony i auto do tej pory jezdzi. Rozmawialem z nim na zlocie dwa lata temu i nie wspominal zeby sie ktos czepil tego. zakladajac xsenony chyba troszke wplywam na bezpieczenstwo na drodze bo nie da sie ukryc ze droga jest lepiej oswietlona. przeciez nikomu nie kaze zakladac xsenonow. kto chce to zaklada! ALE JEST ALTERNATYWA NA KSENONY polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80 zl ale efekt jest widoczny. jak tylko sie uporam z tym co zacząlem robic w aucie to zaloze sobie xsenony i zobaczymy czy bede mial jakies problemy z tym! Pozdrawiam!!
-
Kris_fanatyk, faktycznie, jesteś fanatykiem do kwadratu ... Wyluzuj chłopie :)
-
polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80
Jakies blizsze szczegoly mozna prosic ?? :) typ, nazwa itd
-
jestem uparty jak osiol i to co chce miec zawsze musze miec!! bedzie mozna zobaczyc na zlocie bo do tego czasu napewno załoze. ale napisze jeszcze ze chce zalozyc w zdrzaku jeszcze swiatla do jazdy dziennej tylko nie takie za 30 zl. pozdrawiam!! PS alex 1916 w łodzi to sa jakies spoty klubowe? moze bym sie kiedys do was wybral i chetnie podyskutowal na rozne tematy. my w tm raczej nie zrobimy spotu bo znam tylko jednego goscia z moich okolic ktory ma swira na punkcie polda!
-
PHILIPS VISIONPLUS z zależności jakie chcesz są +30 +50 +70 nie są to jakieś niebieskie ksenonluki tylko żarówki o zwiększonej ilości światła. Podstawą ich konstrukcji jest krótszy żarnik co powoduje że jest on "przevoltowany" i dlatego jest jaśniejszy. Ja mam +30 i w porównaniu z zwykłych żarówek jest kosmiczna różnica. Ale do xenonów im daleko :D
-
O ile dobrze pamietam to sa Philips bluevision czy bluewision! naprawde warte tej ceny!
[ Dodano: 18 Lut 2008 22:15 ]
no tak do xsenonow daleko ale jezeli chodzi o zwykle zarowki no to jest widoczna roznica
-
Pewnie Philips Blue Vision. U mnie kosztują 130 zł za komplet... Uwaga na allegro - tam albo sprzedają podróbki albo pojedynczo, a nie w kompletach (wtedy i cena o połowę niższa :P)
Widziałem te żarówki w akcji w Escorcie i to jest rewelacja!
EDIT: ubiegłeś mnie :)
-
A jaka jest zywotnosc tych zarowek? :]
-
polecam zarowki PHILIPSA koszt to cos okolo 80 zl ale efekt jest widoczny
Zgadza się - są dobre, trzeba tylko pilnowac stanu kostek, bo te żarówki mocnej sie nagrzewaja i potrafią upalić styki.
SUPER ULTRA XSENONOWE Zarowki za 14.99 (nie maja zadnej homologacji) mozna załozyc a xsenonow nie
Można, ale one nie swiecą lepiej niż dobre Philipsy a jedynie mają niebieską barwę światła
zakladajac xsenony chyba troszke wplywam na bezpieczenstwo na drodze
Sobie podnosisz bezpieczeństwo ale możesz pogarszać innym, bo oślepisz kogoś z przeciwka kto np przejedzie dziecko idące poboczem. Sam na drogach nie jesteś.
-
Lecicie z tematem ladniutko :P Ja wam powiem tak.. Pozakladajcie sobie te ksenony ;] Tylko wypolerujcie szklo zeby nie swiecilo przez pryzmat i ustawcie nisko lampy.. Ale najlepsze rozwiazanie to takie jak robi WKLIW albo jak ja mam.. Cały srodek lampy wymienic na gotowy dzialajacy z innego autka :) Wtedy linie rozdzielajace beda ok, odblask i efekt :)
-
Sobie podnosisz bezpieczeństwo ale możesz pogarszać innym, bo oślepisz kogoś z przeciwka kto np przejedzie dziecko idące poboczem. Sam na drogach nie jesteś.
A jak nie założy, to sam może dziecko przejechać... I tak źle i tak nie dobrze ;)
A na poważnie to nie ma się co sugerować takimi rzeczami "co by było gdyby..." Owszem, trzeba myśleć o innych i przewidywać, ale...
Chce, niech założy. Nie jest pierwszym i nie ostatnim. Trzymam kciuki.
-
Chce, niech założy. Nie jest pierwszym i nie ostatnim. Trzymam kciuki.
Absolutnie popieram, najważniejsze żeby zrobił to tak jak trzeba. Jeśli chodzi o automatyczne poziomowanie to na naszych drogach nie zdaje egzaminu, często widuje auta z xenonami i na każdej nierówności poprzecznej błyskają po oczach jak lampa błyskowa w aparacie fotograficznym. niestety skoro jest to wymagane to trzeba to zamontować.
-
(http://img247.imageshack.us/img247/4929/poswiataprzodwe8.th.jpg) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=poswiataprzodwe8.jpg)
(http://img257.imageshack.us/img257/7884/8ef3894d0bf6c1dflv3.th.jpg) (http://img257.imageshack.us/my.php?image=8ef3894d0bf6c1dflv3.jpg)
ten to ma kseny :P te lampy to chyba od vw bory zaadoptowane :wink:
-
Link do strony o tym poldku wrzuciłem do tuningowanych poldków:)
-
Hej, a znacie moze jakies zarówki na zmiane do swiateł ? ja mam i są tragiczne... jazda z bialego do hajnówki to tragednia gdy trzeba jechac na światłach mijania..80km/h trzeba jecchac. Napewno chcem miec lepsze oswietlenie ale bez przesady zeby kogos to oślepialo bo nie tedy droga.. wiem jak to jest jak kazdy oslepia i droga strasznie meczy ale tez oswietlenie Mego Samochodu powinno zapewniac bezpieczenstwo...
-
http://allegro.pl/item329561182_zarowki_h4_visionplus_50_philips_vision_plus.html miałem, świecą lepiej, polecam.
-
http://allegro.pl/item329561182_zarowki_h4_visionplus_50_philips_vision_plus.html miałem, świecą lepiej, polecam.
Jeżdżę na tych samych. Podpisuję się pod tym, co napisał Jimo
-
przerob sobie na dodatkowe przekazniki i tez beda dzialaly lepiej na seryjnej zarowce
-
przerob sobie na dodatkowe przekazniki i tez beda dzialaly lepiej na seryjnej zarowce
Możesz jaśniej ?
-
Możesz jaśniej ?
_________________
G.T. ma na myśli podłączenie indywidualnych przekaźników do każdej lampy (poza tym standartowym przekaźnikiem).
-
dokladnie to mialem na mysli, wykorzystujesz 2 przekazniki dodatkowe, jeden do dlugich drugi do mijania, sterowanie nimi podlaczasz do starej kostki, prąd bierzesz z alternatora i masz piekne biale swiatla
-
No to że się tak od razu zapytam, co by nowego tematu nie zaczynać. W najbliższym czasie mam zamiar zakładać halogeny dalekosiężne. Prąd miałem zamiar zabrać z puchy z przed przekaźnika od świateł mijania, bo będą gasnąć, przy załączeniu drogowych i teraz nie wiem czy to dobry pomysł, czy nie.
-
No to że się tak od razu zapytam, co by nowego tematu nie zaczynać. W najbliższym czasie mam zamiar zakładać halogeny dalekosiężne. Prąd miałem zamiar zabrać z puchy z przed przekaźnika od świateł mijania, bo będą gasnąć, przy załączeniu drogowych i teraz nie wiem czy to dobry pomysł, czy nie.
Ja to zrobiłem tak:
prund wziąłem z akumulatora, wpiąłem się przy kostce od żarówki w kabel od długich, i pociągnąłem do przekaźnika jako impuls włączający halogeny, no i oczywiście plus z przekaźnika na same halogeny, działa wyśmienicie.