FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: waw_snow w Luty 06, 2008, 16:09:33 pm
-
czeka mnie wymiana zbiornika paliwa i mam pytanko. czy kable od czujnika wskaźnika paliwa i lampki rezerwy są na jakiejś złączce?? bo mam zbiornik od znajomego który właśnie rozbierał swojego PN. jak będę mail jeszcze jakieś problemy to napisze jeszcze
-
Kable od czujnika poziomu paliwa i od rezerwy maja na końcu tylko i wyłącznie samiczki (inaczej konektory) i mają takie gumowe kapturki.
Jeśli masz zamiar wymieniac bak to czeka cię droga przez mękę, robiłem to dwa razy i dwa razy bylem bliski załamania nerwowego.
Guma która łączy bak z wlewem doprowadzi cię do szewskiej pasji, jeśli ją też wymieniasz.
-
Garnek, woda, grzałka, rura do wody i jak jest miękka to o niebo lepiej wchodzi ;)
-
RObiłem tak :) Ale ta "gumowa dziura" ktora jest w boku miedzy bakiem a błotnikiem przyprawia o ataki frustracji, musialem ją amputowac :)
-
Tez z nia sie kiedys nawalczylem, wkoncu wzialem olej do smazenia, pieczenia, salatek i jak sie okazalo rowmniez do wkladania tego ustrojstwa poprzez nasmarowanie gumy. Tym bardziej, ze to byl akurat diesel :)
-
tez mam diesela:D a potrzebuje jeszcze jakieś rzeczy np. które klucze itp?? Bo aktualnie puściły mi mocowania baku i ledwo sie trzyma... nie ma to jak zalać do pełna po bardzo długim czasie jeżdżenia na rezerwie
-
Jesli nie wymieniasz baku to potrzebujesz jedynie szelek pod bak (6zł sztuka) i klucza chyba 13 najlepiej nasadowego z grzechotką.
Zakładanie nowych szelek to też żadna filozofia pod warunkiem że wiesz jak :)
Ja się użerałem ze 20 minut żey jedną założyć zanim się sciąłem że trzeba ją przekosić o około 45 stopni i dopiero wtedy wejdzie na zaczep :)
-
ale poprzez to obniżenie sie baku zrobiła sie dziura przy rurze wlewowej baku:(( skapnąłem sie jak na odcinku 50 km zniknęło mi z baku ok 15 litrów... tak wiec muszę go wymienić a co nie co poczytałem w książce Morawskiego choć skąpo tam z pewnymi informacjami...
-
Ale gdzie się dziura zrobiła ? w rurze tej stalowej baku czy w tym gumowym przegubie ?
Tak czy siak, w sumie czeka cie masakra z ta gumą :)
-
Mnie też czeka wymiana zbiornika. Bo jak mam do połowy to jest ok a jak naleje ok 30l to zaczyna kapać, a jak do pełna to leje się.
Ile kosztuje nowy zbiornik, najlepiej oryginalny, czyli malowany w środku, bo te po 100zl mnie nie interesują, bo mają golą blachę w środku.
Do wymiany potrzebuję:
-zbiornik
-pasy
-guma łącząca wlew ze zbiornikiem
coś jeszcze?
-
ale poprzez to obniżenie sie baku zrobiła sie dziura przy rurze wlewowej baku:
moze poprostu ci sie wysunela rura od baku z tej przekletej gumowej.
-
Poldek#1838, w mojej okolicy nowy oryginalny zbiornik to koszt 270-300 zł. Najtańszy jaki znalazłem to 220 zł, ale koleś nie był pewien czy to oryginał. Ja z braku laku wziąłem za 120 zł rzemiosło, pomalowałem bitexem i unikorem i na razie jeździ drugi rok...
-
dziura zrobiła sie w stalowej rurze baku. a w sklepie można dostać nowa gumę łącząca bak z wlewem??
-
coś jeszcze?
dętkę do koła rowerowego 26 ". Tniesz ją na pół i nakładasz na nowe pasy. Zapobiega to ciachaniu nowego zbiornika i pasów :wink:
Aha, na wszelki wypadek pomaluj sobie ten nowy zbiornik HDROBITEM albo innym dobrym środkiem do konserwacji podwozia.
-
no i jeszcze jedno pytanko. a przewodu paliwowe jak są podłączane?? są jakieś trudności przy odłączaniu??
-
Nie ma żadnych trudności jeden to do silnika drugi to powrot. Z reszta, jak zdejmiesz bak z pasów to będziesz widział i mozesz sobie nawet kolorową izolacją przewody pooznaczać.
A co do nowych baków...
Ja kupiłem na szrocie używke za 30zł jeżdżę już rok czasu :0 tylko szelki nowe oczywiście z naciągniętą dętką.
-
no i jeszcze jedno pytanko. a przewodu paliwowe jak są podłączane?? są jakieś trudności przy odłączaniu??
opaski zaciskowe (będzie potrzebny śrubokręt), czasem ciężko ściągnąć :?
-
Witam.I jeszcze jedna 'złota'rada,przed zamocowaniem zbiornika wysmaruj całą górną powierzchnie przy pomocy pendzelka jakimś smarem a po zamocowaniu boczne i dolną powierzchnie.Ja tak u siebie zrobiłem,zawsze jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed rdzą.
-
no i jestem już po wymianie. pasy mocujące samoróby, trochę było zabawy z guma do wlewu ale nie było tak źle... tylko dziś sie okazało ze wentylatory na chłodnicy nie chcą sie włączyć wiec zrobiłem jeden na włącznik. co może być powodem braku załączania sie wentylatorów jak sie płyn gotuje?? czujniki temp. na chłodnicy są po wymianie
-
jeżeli chłodnica jest gorąca, a wentylator (ani jeden ani drugi) się nie włącza, to winę ponosi:
1. uszkodzony włącznik termiczny w chłodnicy,
2. lub zbyt mała ilość płynu w układzie chłodzenia.
-
Bezpieczniki sprawdziłeś? To do tego co napisał Bartek dodam jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia...
-
Bezpieczniki sprawdziłeś? To do tego co napisał Bartek dodam jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia...
dokładnie, o tym zapomniałem napisać :wink:
-
O tak banalnych powodach jak przewody czy zaśniedziałe styki nawet nie wspominamy :)
-
no cóż teraz przez najbliższe 2 tygodnie mam wolne wiec będę walczył z elektryka bo po wymianie czujników nadal mi nie chodzi jeszcze zegar od temperatury.
-
Arnold#1910 mógłbyś dać jakiś namiar na te zbiorniki.
Adres i telefon.
Pozdro