FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Luty 07, 2008, 08:12:57 am
-
Po czym poznać wydajność parownika.
Mam instalację Landi w swoim 1,4 i powaznie myślę nad blosem. Z tego co słyszałem to wymaga jakiegoś wydajnego parownika. Stąd moje pytanie.
Czy info o wydajności jest gdzieś zawarte w dokumentacji czy na samym parowniku.jak coś to porobię fotki.
Z góry dzięki za pomoc w ustaleniu tej informacji.
pozdrawiam
-
Ten co masz powinien wystarczyc :) Wiekszosc mniejszych parownikow moze zasilic do 100kW czyli 135KM. Powyzej tej granicy sa juz stosowane wieksze -maja wieksze wejscie na rurke doprowadzająca gaz z zwiazku z czym trzeba wymienic tez przewód doprowadzający gaz (lub kupic odpowiednia redukcje ok 7zł jezeli przewód zostaje stary). Jezeli Twój jest lichy i kwalifikuje sie do wymiany mozesz kupic ten wiekszy- róznica w cenie to okolo 50-70zł a trzeba myslec przyszłosciowo :mrgreen: Stosuje sie go juz przy pojemnosciach 2000 i powyzej 2000. Na moim parowniku BRC jest naklejka - 100kW, nie wiem jak w innych
-
Na moim jest naklejka 100HP i po tym wnioskuje ze jest zdeczka za slaby :|
-
ja mam nubire 2,0 133KM i mam parownik 100HP, ale jak podlaczylem pod analizator spalin to gosciu sie za glowe zlapal bo parametry mial lepsze niz sekwencja, mowil ze niektore nowe samochody nie maja takiej mieszanki...
i weź tu bądź mądry...
-
maja wieksze wejscie na rurke doprowadzająca gaz z zwiazku z czym trzeba wymienic tez przewód doprowadzający gaz (lub kupic odpowiednia redukcje ok 7zł jezeli przewód zostaje stary).
ciekawe jak to wtedy dziala :P
co do parownika to zawsze mozesz sprobowac na swoim ,a w razie potrzeby wymiany to kupujesz OMVL za 230pln i zakladasz
tylko bez takich numerow jak odwalil Brysiek w nubirze ,ze zmienil Lovato na Lovato :mrgreen:
-
Wolałbym uniknąć wymiany parownika ale zobaczymy...
Ide poszukać w dokumentacji czy jest coś tam napisane.
-
Nie musisz szukac w 99% masz 100HP :) Ale one sa wystarczajace na silniki do ok 110-115KM... Parowniki powyzej 100HP sa ewidentnie wieksze wizualnie :) A tak jak pisze KGB ,OMVL to najrozsadniejsze rozwiazanie z najtanszych.
-
Innymi słowy trzeba będzie przetestować i zobaczyć czy wyrobi.
sa wystarczajace na silniki do ok 110-115KM...
Aż się boję jak okaże się że będzie więcej. Nie zostanie nic innego jak zmiana na tego całego OMVL.
-
ciekawe jak to wtedy dziala
Normalnie- stosujesz wiekszy parownik do mniejszego silnika (a nie odwrotnie) i wtedy mozesz skorzystac z redukcji na przewody. Chyba ze miales na mysli sytuacje wiekszy/mocnijszy silnik, wiekszy parownik i maly przewód :)
-
ciekawe jak to wtedy dziala
Normalnie- stosujesz wiekszy parownik do mniejszego silnika (a nie odwrotnie) i wtedy mozesz skorzystac z redukcji na przewody. Chyba ze miales na mysli sytuacje wiekszy/mocnijszy silnik, wiekszy parownik i maly przewód :)
no wlasnie o przypadek wykorzystania parownika z wejsciem fi8 na przewodzi fi6 do silnika ,ktory potrzebuje tego przewodu fi8 (oczywiscie z wielozaworem o odpowiednim wyjsciu)
co do samych parownikow ,to tylko te najmocniejsze maja wejscia fi8 ,reszta zadowala sie fi6 ,nawet te na 200 kilka KM
-
no wlasnie o przypadek wykorzystania parownika z wejsciem fi8 na przewodzi fi6 do silnika ,ktory potrzebuje tego przewodu fi8 (oczywiscie z wielozaworem o odpowiednim wyjsciu)
ten fragment o którym mówisz jest- dopiero pozniej jest redukcja na mniejszy przewód -przynajmniej tak to wyglądało w bmw kolegi. Czyli mozna zdobyc parownik do powiedzmy 150Km z wejsciem na fi 6 mm i bedzie to dzialac dobrze ??
-
bedzie,takie fi zapewnia dupne cisnienie wbrew pozorom nawet sekwencje na silnikach 5.0 6.0 sa zasilane takimi przekrojami.zreszta fi 8 to totalna rzadkosc na zasilaniu...
-
no wlasnie o tym caly czas mowa ,ze wejscia w parownikach to fi6
nie widzialem OMVL 6.0 ,moze on ma wejscie fi8 ,ale reszta ma fi6
wogole to nawet nie wiem skad wziac wielozawor z wyjsciem fi8
czasami widuje w sprzedazy elektrozawory na fi8 ,ale trzeba byc swiadomym tego ,ze od butli do parownika jest kilka elementow i jak zastosujesz gdzies kryze fi4 (przelot przewodu fi6) to caly efekt diabli wzieli
najmniejszy problem to parownik ,bo do przerobki parownika z fi6 na fi8 wystarczy wiertlo fi6
a czy to wszystko potrzebne ? ciekawa sprawa ,jak kiedys sie bede nudzil to policze przeplyw gazu przez te rurki roznej srednicy - ale narazie to zapomnialem jakie tam wzory ida :D