FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Gienek w Luty 07, 2008, 15:59:09 pm
-
Problem pojawił sie jakis czas temu, polonez pali 14 litrów benzyny na 100 km !! tragedia, gazu nie ma. Jest to silnik 1.4 16V 103KM K16. Poradźcie co to może być? mozliwe ze to uszczelka pod głowicą? pracuje cicho, równo, na wszystkich cylindrach.
-
problem może tkwić w wielu rzeczach.
Proponuję zacząć od najprostszych:
1. Ciśnienie w oponach,
2. sprawdzenie stanu hamulców (czy któreś koło nie jest blokowane),
3. w jakim stanie są łożyska z przodu, może są za ciasno dociśnięte,
4. oczywiście nie muszę przypominać, że styl jazdy ma wpływ na zużycie - niesamowicie duży wpływ,
5. Może też być wina sondy lambda,
P.S. Roverek potrafi spalić więcej, tylko zależy jak się nim jeździ :!:
-
Zobacz czy świece nie są całe w sadzy, jeśli nie, to problem leży poza silnikiem
-
P.S. Roverek potrafi spalić więcej, tylko zależy jak się nim jeździ :!:
No wlasnie, nie napisales jak jezdzisz i czy to w miescie bo roznica jest masakryczna pomiedzy miastem a trasa.
U mnie trasa przy predkosci 80 - 90 km/h - 5,5 litra
W miescie przy mega emeryt style okolo 10 (rzadko kiedy), a wynik 14 bardzo latwo uzyskac pare razy wciskajac gaz do dechy lub jezdzac na krotkich odcinkach na nierozgrzanym silniku.
-
P.S. Roverek potrafi spalić więcej, tylko zależy jak się nim jeździ :!:
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :)
iwan, w te 5,5 to też chyba mało kto uwierzy :)
Gienek, zakładając, że nie masz dziury w baku, to na pierwszy ogień idzie filtr paliwa i sonda lambda.
-
zakładając, że nie masz dziury w baku
To jest bardzo prawdopodobne jak koledze zaczął palić "nagle" tyle paliwa a wszystkow skazuje się być OK. Dodam że nie koniecznie trzeba wyglądać dziury od dołu. Bardzo często zbiornik paliwa w FSO lubi sobie przerdzwieć od góry przy pompce paliwa. Wtedy przy długich postojach paliwko elegancko sobie odparowuje. Wiem co mówię bo miałem tak i zastanowiło mnie że jeżdżę na LPG a coraz częściej musze dolewać PB aby rezerwa zgasła...
Nie czuć benzyny przy aucie??
-
u mnie spalanie podobne wina sonda + dziura w baku. paliwo czuć od auta na kilka metrów :/
-
Pany, dziura w baku morze też być spowodowana próbą kradzieży paliwa (mój kolega tak miał w ZX-ie). Nawet przyłapał buraków, ale mu uciekli. :evil:
-
U mnie bak przetarl sie w miejscach gdzie leca taśmy. Po zmianie baku, tasmy biegna sobie w detce od roweru :)
-
wiec tak, styl jazdy delikatny, rzadko kiedy przekracza sie 3,5 tys. rpm. Dziur w baku raczej nie ma, bo paliwa nie czuć, świece dzisiaj sie sprawdzi (jaki tam klucz podchodzi, poza tym, że do świec? chodzi o rozmiar). Wcześniej palił do 8 litrów.
Wczoraj znajomy wpadł do mechanika i podobnoż jakieś łożysko się gdzieś zatarło w układzie paliwowym (w 20 minut wymienione). Zobaczymy ile teraz bedzie palił. Klocki hamulcowe nie trą, nic nie blokuje, bo buta to ma niesamowitego (jak na poloneza). Silnik ma wymieniony olej i rozrząd 5 tys. km temu. No i jest jednak lekka plama olejowa w zb. wyrównawczym plynu chlodniczego. Silnik chodzi cicho, równiutko, słowem - elegancko. Filtr paliwa sie sprawdzi.
Druga sprawa - sprzeglo bierze bardzo wysoko, praktycznie przy samym koncu skoku pedału. To sie reguluje tą nakretka na lince sprzegla ?? o ile obrotów ja odkrecic, chce zeby bralo nizej podlogi.
-
łożysko w układzie paliwowym w roverku ??? jedyne co znam to w pompie.
co do pedału sprzedła
to sugeruje że Ci sie tarcza skończyła i czeka wymiana w niedługim czasie
-
tzn. pewnie łożysko w pompie. Tak myślałem, że to tarcza sprzegla, bo pedał nie chodzi jakos specjalnie miękko. A ile stoi taka tarcza sprzęgła do poldasa 1.4 ??
Jednak doraźnie podregulować i powinno być troszke lepiej, wiadomo, że wymiany to nie zastapi, ale troche pomoze... wiec ile obrotów ?? :D
czy takie sprzegło nie rozleci mi sie po 20 tys. km?
http://moto.allegro.pl/item309365924_sprzeglo_polonez_1_4_rover_nowe.html
-
U mnie bak przetarl sie w miejscach gdzie leca taśmy. Po zmianie baku, tasmy biegna sobie w detce od roweru :)
U mnie było identycznie i zastosowałem identyczny patent :mrgreen:
Gienek, niestety takie sprzęgło może się rozlecieć znacznie szybciej niż 20 kkm jeśli lubisz przycisnąć.
Regulowanie sprzęgła linką też nic nie da, bo na Czerniewicach zajeździłem sprzęgło i żadna regulacja nie pomaga :( U mnie jedyne co spowodowała ta regulacja, to że pedał wpadł o połowę głębiej niż był, a i tak bierze przy samej górze, tak jak brał.
Dalej nie widzę, żebyś brał sondę lambda pod uwagę, a to najczęstsza przyczyna wysokiego spalania.
-
sonde lambda tez biore pod uwage, ale w sumie to nie wiem jak ją sprawdzic. złacze diagnostyczne ?? a powiedzmy LUK - da to rade? bo sachs to juz koszt podejrzewam ze 300 pln jak nic. No i czy wymieniac samą tarcze czy cale sprzeglo? najlogiczniej byloby wsadzic nowy komplet. Która firma ma najlepszy stosunek cena/jakość?
-
BARTEK#1925 napisał/a:
P.S. Roverek potrafi spalić więcej, tylko zależy jak się nim jeździ :!:
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :)
jak to skąd...ano stąd że każde auto jak cały czas butujesz, to spali dużo więcej niż przy normalnej jeździe i każdy o tym wie. Spróbuj sam jak nie wierzysz :mrgreen:
Mój niechlubny rekord to (przy dobrze ustawionej instalce lpg i dobrze ustawionym gaźniku)
18 l lpg/100 km i 25 l benzyny/100 km.
-
iwan, w te 5,5 to też chyba mało kto uwierzy :)
Da sie zejsc ponizej 6 kosztem zdrętwialej prawej stopy.
-
chce Wam sie dla 4zł tak męczyc? :roll:
-
BARTEK#1925, widzę, że lepiej wiesz ile pali Roverek niż ja - posiadacz Roverka :D
iwan, może i się da, jednak nie znam nikogo poza Tobą, kto by tak twierdził :)
Gienek, sondę lambda trzeba sprawdzasz mierząc napięcie na czarnym przewodzie wychodzącym z sondy. Przy pracującym silniku napięcie rośnie i maleje na przemian, wartości to przeważnie pomiędzy 0,2V a 0,8V.
-
Czy idzie to zmierzyc gdzies przy ECU? Gazownicy mi tak to pozaczepiali, ze ledwo wsadzam tam lapy, nei wspominajac juz o koncowkach od miernika. Wyciagnac nie idzie bez rozrywania kabli od LPG.
-
Z tego co pamietam to +PIN 7 (kolor jasno zielony/srebrny) -PIN 18 (kolor srebrny)
-
Odświeżę, mam problem jak w temacie 14l/100km PB i w trasie i w mieście. Pacjent 1.6 na kompie 1.6, przedtem nie wiem ile palił bo dopiero włożony.
Świece były czarnawe, w rurze wydechowej też jest sadza, raczej nadmiernie nie dymi, wolne obroty w porządku.
Podejrzewam sonde lambda, ale po podpięciu do mierniczka coś pokazuje ( na wolnych 0.3-0.4 V, przy przygazówce 0.5-0.6V, schodząc z obrotów 0.1-0.2V).
Mam założony regulowany regulator ciśnienia paliwa ustawione na 2.8 bara.
Czy macie jakieś pomysły/porady?
-
Podmienić sonde lambda. Ewentualnie zmniejszyć ciśnienie...
Chociaż jak masz kompa od 1.6 to raczej powinno to jeździć normalnie na fabrycznym regulatorze ciśnienia... Może sprawdź taki wariant ?
-
A może zamiast wymyślać i robić problemy napisać do sprzedającego ??
- ustaw ciśnienie tak jak było na 3 bary bo tyle powinno być.
- sonda jest ok
- zobacz kostkę od temperatury na tyle silnika ... już wcześniej były z nią problemy ...
prawdopodobnie znowu nie łączy i silnik chodzi jak na ssaniu i go zalewa ...
-
Pacjent 1.6 na kompie 1.6
jaki dałeś komputer? ja będe zakładał sterownik ze zdjętym immo o nr MKC104031 oraz przekaźniki pod kompa YWB100710.
-
Silver - zalatw sobie oryginalna przepustnice ,bo ta z 2.0 to nie wiadomo jak sygnal daje wzgledem oryginalu,
co do czujnika temp. to mialem zamiar to jutro sprawdzic, bo tez wpadlem na ten pomysl,
jednak bardzo glupi bylby ten ECU ,gdyby na trasie nie skorygowal sobie po sondzie,
qrcze pozno juz i glupoty pisze,
przeciez ten ECU jest glupi jak Brytyjczyk na tescie z matmy ,wiec wszystko sie moze dziac
-
zalatw sobie oryginalna przepustnice ,bo ta z 2.0 to nie wiadomo jak sygnal daje wzgledem oryginalu,
mam przepustnice od 1.6 z potencjometrem oraz krokowca od 1.6
-
Silver - zalatw sobie oryginalna przepustnice ,bo ta z 2.0 to nie wiadomo jak sygnal daje wzgledem oryginalu,
co do czujnika temp. to mialem zamiar to jutro sprawdzic, bo tez wpadlem na ten pomysl,
jednak bardzo glupi bylby ten ECU ,gdyby na trasie nie skorygowal sobie po sondzie,
qrcze pozno juz i glupoty pisze,
przeciez ten ECU jest glupi jak Brytyjczyk na tescie z matmy ,wiec wszystko sie moze dziac
Przepustnica, jak przepustnica ale TPS do MEMSa 1.9 powinien być nowszy, tzn. ten mniejszy.