FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zmijka w Luty 07, 2008, 23:05:36 pm
-
Witam.
Musze wymienic pasek klinowy w swoim aucie. Nigdy tego nie robilem i mam dwie lewe rece dlatego chcialbym sie dowiedziec kilka rzeczy:
- jakie klucze beda mi potrzebne
- w jaki sposob sprawdzic wlasciwe napiecie paska i jak sie je reguluje (podobno jakimis srubami przy alternatorze czy cos takiego-tak slyszalem)
Prosilbym tez o krotki opis jak sie wogole do tego zabrac.
-
Jaki silnik??
-
Silnkik 1.6 GLI-95r jesli to ma jakies znaczenie
-
Ma i to duże, u Ciebie przyda Ci się klucz 17 i 19. Luzujesz dolną śrubę alternatora 19 i górną 17. Ściągasz stary pasek zakładasz nowy. Naciągasz alternator i skęcasz śruby. Nic prostrzego.
-
W skrócie: luzujesz alternator, zdejmujesz pasek, zakładasz nowy, ustawiasz alternator tak żeby po naciśnięciu palcem pasek nie ugiął się więcej jak 1 cm (taka umowna norma) i po bólu :) A klucze? Nie wiem jak w 1.6 - przyjrzyj się :)
EDIT: MaciejFSO, ubiegłeś mnie :)
-
nigdy nie pamietam ,czy to 19 czy 17 - w kazdym razie potrzebujesz dwoch takich kluczy
luzujesz lekko srube u dolu - bez przesady ,poprostu altek ma dac sie przesuwac
luzujesz gorna srube juz znaczniej ,przesuwasz altka i zdejmujesz pasek ,zakladasz drugi i naciagasz przesuwajac altka
napiecie ma byc takie - hmm
sprawdz jak masz teraz napiete (nacisnij palcem i zobacz jak sie ugina pasek) i nowy naciagnij troszke mocniej
za jakis czas bedziesz musial poprawic naciag paska
UPDATE:
tez zostalem w tyle
-
Dzieki za ekspresowe odpowiedzi :wink:
Skoro to takie proste to jutro biore sie za wymiane.
-
Arnold#1910, przepraszam! :(
-
Do naciągnięcia altka polecam młotek albo jakiś kawałek rury - zapierasz go ładnie o silnik i odciągasz alternator. Odciągnięcie go gołymi rękami i jednoczesne dokręcenie śruby bywa trudne.
-
Jedną śrubę od dołu, masz przy pompie napinacz w postaci 1 śruby.
Ale tak w ogóle to pasek zawsze ściągałem bez luzowania pompy ;)
-
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.
-
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.
Jeśli masz pasek napięty tak jak nakazuje fabryka (1cm luzu) to stary po prostu tniesz w trasie, nowy zakładasz na rolke altka i pasowego, na pompe wody jedynie minimalnie zazębiasz, wrzucasz IV bieg i przepychasz autko, nowy pasek sam się zakłada na koło pasowe.
Katalog Contiego podaje do argi pasek 837mm, ja w ten sposób ostatnio założyłem 825mm - dało rade? dało :)
-
jimo#1921, tak też można ;) Ale się okazało, że wcześniejszy pasek miałem za krótki i nowy wchodził z luzem. Tak jak Ty opisujesz to ja zmieniałem pasek wspomagania :)
-
ok dzięki, już zmieniony
-
Cześć! :-)
Chcę wymienić pasek w Atu Plusie - tutaj przed paskiem alternatora jest jeszcze układ wspomagania. Jak wymienić ten pasek? Muszę najpierw zdjąć pasek wspomagania/rozkręcić coś? Czy jest jakiś inny sposób?
-
Nie ma innej opcji... Trzeba najpierw zdjąć pierwszy a nastepnie drugi i wymienić najlepiej oba za jedną robotą...