FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: zmijka w Luty 07, 2008, 23:05:36 pm

Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: zmijka w Luty 07, 2008, 23:05:36 pm
Witam.
Musze wymienic pasek klinowy w swoim aucie. Nigdy tego nie robilem i mam dwie lewe rece dlatego chcialbym sie dowiedziec kilka rzeczy:

- jakie klucze beda mi potrzebne

- w jaki sposob sprawdzic wlasciwe napiecie paska i jak sie je reguluje (podobno jakimis srubami przy alternatorze czy cos takiego-tak slyszalem)

Prosilbym tez o krotki opis jak sie wogole do tego zabrac.
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Luty 07, 2008, 23:10:47 pm
Jaki silnik??
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: zmijka w Luty 07, 2008, 23:13:14 pm
Silnkik 1.6 GLI-95r jesli to ma jakies znaczenie
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Luty 07, 2008, 23:16:02 pm
Ma i to duże, u Ciebie przyda Ci się klucz 17 i 19. Luzujesz dolną śrubę alternatora 19 i górną 17. Ściągasz stary pasek zakładasz nowy. Naciągasz alternator i skęcasz śruby. Nic prostrzego.
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: Arnold w Luty 07, 2008, 23:17:24 pm
W skrócie: luzujesz alternator, zdejmujesz pasek, zakładasz nowy, ustawiasz alternator tak żeby po naciśnięciu palcem pasek nie ugiął się więcej jak 1 cm (taka umowna norma) i po bólu :) A klucze? Nie wiem jak w 1.6 - przyjrzyj się :)

EDIT: MaciejFSO, ubiegłeś mnie :)
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 07, 2008, 23:22:12 pm
nigdy nie pamietam ,czy to 19 czy 17 - w kazdym razie potrzebujesz dwoch takich kluczy
luzujesz lekko srube u dolu - bez przesady ,poprostu altek ma dac sie przesuwac
luzujesz gorna srube juz znaczniej ,przesuwasz altka i zdejmujesz pasek ,zakladasz drugi i naciagasz przesuwajac altka
napiecie ma byc takie - hmm
sprawdz jak masz teraz napiete (nacisnij palcem i zobacz jak sie ugina pasek) i nowy naciagnij troszke mocniej
za jakis czas bedziesz musial poprawic naciag paska

UPDATE:
tez zostalem w tyle
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: zmijka w Luty 07, 2008, 23:35:49 pm
Dzieki za ekspresowe odpowiedzi :wink:
Skoro to takie proste to jutro biore sie za wymiane.
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Luty 07, 2008, 23:41:13 pm
Arnold#1910, przepraszam!   :(
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Luty 10, 2008, 22:35:20 pm
Do naciągnięcia altka polecam młotek albo jakiś kawałek rury - zapierasz go ładnie o silnik i odciągasz alternator. Odciągnięcie go gołymi rękami i jednoczesne dokręcenie śruby bywa trudne.
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Wrzesień 01, 2008, 19:50:22 pm
Jedną śrubę od dołu, masz przy pompie napinacz w postaci 1 śruby.
Ale tak w ogóle to pasek zawsze ściągałem bez luzowania pompy ;)
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 02, 2008, 10:58:44 am
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Wrzesień 02, 2008, 11:02:17 am
Cytat: "matucha"
Czy bez kanału to zależy jak śruby będą puszczać. Ostatnio żeby ruszyć śrubę przy alternatorze potrzebowałem niezłej przedłużki. A zawsze miałem pasek w bagażniku i w życiu bym tego na trasie nie zmienił.

Jeśli masz pasek napięty tak jak nakazuje fabryka (1cm luzu) to stary po prostu tniesz w trasie, nowy zakładasz na rolke altka i pasowego, na pompe wody jedynie minimalnie zazębiasz, wrzucasz IV bieg i przepychasz autko, nowy pasek sam się zakłada na koło pasowe.

Katalog Contiego podaje do argi pasek 837mm, ja w ten sposób ostatnio założyłem 825mm - dało rade? dało :)
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: matucha w Wrzesień 02, 2008, 11:09:06 am
jimo#1921, tak też można ;) Ale się okazało, że wcześniejszy pasek miałem za krótki i nowy wchodził z luzem. Tak jak Ty opisujesz to ja zmieniałem pasek wspomagania :)
Tytuł: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: robo w Wrzesień 05, 2008, 08:04:14 am
ok dzięki, już zmieniony
Tytuł: Odp: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: cmd.exe w Czerwiec 29, 2016, 10:03:46 am
Cześć! :-)
Chcę wymienić pasek w Atu Plusie - tutaj przed paskiem alternatora jest jeszcze układ wspomagania. Jak wymienić ten pasek? Muszę najpierw zdjąć pasek wspomagania/rozkręcić coś? Czy jest jakiś inny sposób?
Tytuł: Odp: wymiana paska klinowego
Wiadomość wysłana przez: Nole w Czerwiec 29, 2016, 16:42:50 pm
Nie ma innej opcji... Trzeba najpierw zdjąć pierwszy a nastepnie drugi i wymienić najlepiej oba za jedną robotą...