FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: comandor w Luty 12, 2008, 23:23:31 pm
-
witam wymieniłem prawe końcówki drążka kierowniczego (krótką i długą) i teraz jak chamuje z dużej prędkości to kierownica nieznacznie ściąga na lewą stronę,a jak jadę po dołkach to kierownicą majta ,a takich objawów wcześniej niebylo.co może być przyczyną takiego zachowania?
samochód-polonez caro plus,ze wspomaganiem kierownicy.
rocznik 1997.
-
Byłeś na ustawieniu geometrii/zbieżności??
-
tak bylem ,mechanik twierdzi że zbieżność jest dobra
-
"chamuje" - a co to za zjawisko?
hmm.. A reszta drążków ok? Jak Ci ściąga to mogą to być też jeszcze hamulce, może ktoś pobrudził tarczę przy wymianie i dlatego jest jakiś "poślizg".
-
wymieniałem sam ,i przed wymianą wszystko było ok ,a po wymianie tylko tych końcówek tak zaczeło się dziać ,więc klocki odpadaja.(jak jade po szosie bardzo leciutko zciąga na lewo,a jak wcisnę hamulec to wtedy troszkę bardzie zciąga też na lewo.)no i te majtania kierownicy na małej prędkości około 20,30km/h po dołkach( czy te majtanie może być spowodowane złym ustawieniem zbieżności?) bo ciśnienie w gumach jest równe na obu kolach.
-
no to jeśli przed wymianą nie ściągał, hebli nie dotykałeś, ciśnienie w normie, reszta końcówek ok to ja bym obstawiał złą zbieżność.
Hmm po jeździe zobacz czy Ci się bieżniki na gumach nie grzeją, jak grzeją to jeźdź na poprawkę zbieżości (i niech od razu kąty wyprzedzenia zwrotnicy zrobią)
-
A wiesz że sie końcówki wymiania kompletm a nie sztuką ?
Wymień tez z drugiej strony.
-
A to dziwota, pierwsze słyszę. Jak końcówka nie ma luzu to jakie są wskazania na jej wymianę, poza "zapobiegawczymi"?
-
Takie wskazania ze koncowka uzywana ZAWSZE jakis luz ma :) i teraz jak wymienisz tylko jedna strone to nowe koncowki beda cacy a stare jednak nie.
I dlatego ze wzgledu na smieszne koszty i "dla swietego spokoju" wymienia sie obie strony.
-
jest to zjawisko ,,placebo' trzeba nie sugerując się niczym sprawdzić całość zawieszenia przedniego i hampli
-
witam wszystkich
dziś bylem na komputerowym ustawianiu zbieżności i odziwo wyszło że jest dobra,te majtania kierownicą o którch pisałem wcześniej powiedzieli mi po sprawdzeniu całego zawieszenia na szarpakach że najprawdopodoniej wywołane są usterką tulejki wachacza dolnego ( prawego).patrzałem sam i faktycznie jest luz i to można by powiedzieć że ogromny,już kupiłem tulejki i teraz tylko wymiana .Zobaczymy co będzie dalej ,dodam tylko że oprócz luzu na tej jednej tulejce nie stwierdzono żadnych innych mankamentów.
WSZYSTKIM SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA UDZIELONĄ MI POMOC I PORADY
-
dobra po wymianie ?? nic nie regulowali ?? to coś słabiutko sprawdzali baðz nie chciało im się. bo szansa że po wymianie bedzie lux jest nikła
-
podobno jest dobra ,tzn wcześniej była zbieżność ustawiana ale jakim domowym sposobem (a nie w autoryzowanej stacji) ,dopiero dziś byłem w aso aby sprawadzili jeszcze raz ale już komputerowo.
-
Jak mi sie kierownica majtała to wymieniłem opony.
-
panowie okazało się że te majtania kierownicą są najprawdopodobniej spowodowane luzem tulejki wahacza dolnego
-
możesz też mieć wybite gumy drążków reakcyjnych (bądź drążka jak cię na jedną stronę ściąga) u mnie było tak że raz w lewo raz w prawo ściagało wymieniłem te gumy i jak ręką odjął, a twierdzenia że przed wymianą wszystko było ok wychodzi że były sprzeczne :P