FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: slonik w Luty 13, 2008, 18:12:48 pm
-
Witam!
Noszę się z zamiarem wymiany przekładni kierowniczej w mojej carówce.
Podczas studiowania ogłoszeń znalazłem dwa rodzaje, nie wiem która będzie do mojego.
Wspomagania nie posiadam, samochód jest z 1995 roku.
Proszę o pomoc. Poniżej linki z allegro do obu przekładni.
A tak nawiasem mówiąc, regenerował to ktoś?
http://moto.allegro.pl/item307855315_polonez_caro_przekladnia_kompletna_nowa_oryg_fv.html
http://moto.allegro.pl/item309694152_polonez_stary_typ_przekladnia_kompletna_nowa_.html
-
Jak byk stoi, jedna jest do caro, druga do wczesniejszych modeli.
-
Tyle to i ja potrafię przeczytać. Czym się różnią obie te przekładnie, czy tylko wąsem na końcu, czy są jeszcze jakieś inne różnice w budowie?
-
Tylko wąsem. Masz szerokie Caro, więc potrzebujesz tej z wąsem właśnie. Kupiełem taką przekładnie u p_kossa niecałe dwa lata temu. Według nabitej daty produkcji jest z 1996. W sklepie chcieli 500 za nową i 290 za regenerowaną, a ta właściwie jest nowa.
-
Czyli żeby mieć 100% pewności- ta z pierwszego linku jest dla mnie, tak?
Dociekam tak dlatego, bo jak sam się przyglądałem swojej zamontowanej to wydawało mi się, że ta druga jest zamontowana.
Buton, dlaczego mówisz, że przekładnia była "właściwie" nowa?
Jak sie sprawuje? Nie pojawiły się luzy?
Tak się zastanawiałem czy to nie jest jakiś haczyk, czy przekładnie te nie są regenerowane.
-
Nie była używana, była na pewno nowa, ale przeleżała sobie na jakimś magazynie 10 lat. Sprawuję się dobrze, przejechałem już z nią ok. 40 kkm. Ta z pierwszego linka jest odpowiednia.
-
no,naprzyklad w poldroverach oryginalnie zadna nie miala wasa z tego co pamietam :) To po prostu jest ogranicznik skretu :)
A w czym problem w luzie na kierowniczy czy jest po prostu wybita??
-
Mam luz na kierownicy i lata mi samochód, jak wpadnę w koleinę to ciepło mi sie robi :)
Mechanik już mi coś tam podkręcał w przekładni i powiedział, że więcej już sie nie da i najlepiej kupić nową.
-
no to jak juz wybieral luz to czas na nowa :)
-
A powiedzcie co nazywacie "wąsem"?
Czy chodzi o całą tą czarną końcówkę?
-
Obie beda pasowac róznica jest taka ze w 1995 wprowadzili przekladnie o mniejszym promieniu skretu i w celu dokladnijszej regulacji wprowadzono odbojniki na belce i sruby na przekladni i wsporniku drazka. Te starsze moga tez miec wiekszy promien skretu ale to przed 1995.
A powiedzcie co nazywacie "wąsem"?
Czy chodzi o całą tą czarną końcówkę?
Tak
-
Zrobiłem fotkę wąsa. Pierwszy raz wklejam fotke na forum :)
(http://img99.imageshack.us/img99/5535/slonik080220110111dm6.th.jpg) (http://img99.imageshack.us/my.php?image=slonik080220110111dm6.jpg)
[ Dodano: 20 Lut 2008 17:32 ]
I tu właśnie problemik, bo z tego wynika, że przekładnia nie jest od caro, co raczej jest niemożliwe :)
-
że przekładnia nie jest od caro, co raczej jest niemożliwe
Jest :) moze pochodzic od fiata argenty /132 :mrgreen:
-
Kupiłem na allegro. Koszt 245 pln plus przesyłka kurierem 25 pln u p_kossa. Teraz jeszcze tylko przekładka :) Napiszę jak się jeździ :)
-
Podłączę się pod temat - kupiłem przekładnię ze wspomaganiem z plusa - przkładnia ,część drążka kierowniczego oraz guma przy pedałach.
Chcę to wsadzić do swojego mr87 i zastanawiam się co poza wycięciem większego otworu wokół wspornika pedałow mnie jeszcze czeka.
Jeszcze jedno - czy ta przekładnie jest szybsza niż seryjna z mr 87 ??
Czy mogę jeździć z niepodpiętym wspomaganiem ? Docelowo ma iść elektryczna pompa ze zbiornikiem z clio2 lub astry2. Niestety chwilowo zmiana dupowozu mnie trzyma finansowo :(
Cena jaką dałem to koszt 0.5 litra wódki :)
-
sruby mocujące pasują bez problemu. mozliwe ze trzeba bedzie podgiąc węzyk hamulcowy bo przekładnia wyższa.
jazda z nie podłaczonym wspomaganiem jest troche ciezsza- ma prawie caly obrot mniej by skręcic kola od oporu do oporu. oczywiscie da sie.
-
to właśnie dobrze bo pasuje mi szybsza na jakieś kręciołki,superoesy żeby szybciej panować nad samochodem. Jak założę to napiszę jakie wrażenia.