FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Grzesiek1231 w Luty 13, 2008, 20:09:03 pm
-
Witam kiedyś przerobiłem sobie dolot pod doładowanie dynamiczne(tz.rura łapiąca powietrze za atrapy.).
Ale mam jeden kłopot jak rozpędzi się jest dobrze ale jak puszcze gaz gaśnie przez to że dostaje za dużo powietrza.
Co zrobić aby nie gasł jakaś specjalna regulacja?,myślałem nad zrobieniem elektryki sterującej z czujnikiem gdy puszczam gaz to przepustnica zamyka dopływ w róże dolotu .
Może ktoś z was rozgryzł problem z powietrzem na lpg :!:
Za każdą odpowiedz dziękuję :?
-
Nie gaśnie przez to, że dostaje za dużo powietrza, tylko przez to że zmienia się jego ciśnienie. Zagiąć rurę żeby powietrza nie łapała. O ile mi wiadomo to efekt ten nie działa przy autach zasilanych LPG.
-
Czy to Ty czy Twoi znajomi wykonali na filmie publiczną egzekucje Poldka? :evil:
-
Na pewno nie ja ani nie moi znajomy.A czemu pytasz.te pytanie nie jest odpowiednie do tego tematu to że w necie znalazłem filmik to nie znaczy ze mój porównaj ip czy coś... :|
A co do doładowania ,to jak zmienię na bęzyne to wtedy działa...
[ Dodano: 13 Lut 2008 20:46 ]
Dolot mam z metalowych polerowanych rur więc mały kłopot z wygięciem ich ich termostat z puchy wyciągnięty i ta rura wspawana w puchę ,a wejście na ciepłe powietrze załatane odma doprowadzona na podwozie i wlot odmy załatany.
-
OK.No to teraz możemy porozmawiać na temat dolegliwości Twojego Poldka.Owszem odkręcenie wlotu filtra powietrza do tyłu jest jakimś półśrodkiem ale to nie wszystko.Jeżeli jesteś pewien,ze sama instalacja LPG jest w porządku tzn.reduktor(membrany),regulacja to spróbój jeszcze na samym gażniku podkręcić obroty tak by na benzynie miał jakieś 900-980 i do tego dostosuj ustawienie śruby na wężu a następnie parowniku.U mnie to zdało egzamin bardzo dobrze. :wink: Sorry za post powżej widocznie żle coś zrozumiałem :oops:
-
Nie wiem czy półśrodkiem. Można przeryć różne fora i wszędzie się znajdzie, że przy zasilaniu LPG należy unikać doładowania dynamicznego. Skład mieszanki jest regulowany, gdy auto stoi, więc przy jakimś konkretnym ciśnieniu powietrza. Gdy przyspieszamy, zwiększa się ciśnienie powietrza, przez co zmienia się skład mieszanki i przez to są problemy. Jakbym coś namylił to mnie proszę poprawić :)
-
Jak mi to tłumaczyl kiedyś pewien gazownik od instalacji LPG.'Im slabszy(mniejszy)plomień na kuchence tym łatwiej go zdmuchnąć'Więc co-trzeba zwiększyć zasilanie by był mniej podatny na zdmuchiwanie.Jeżeli instalka LPG jest dobrze wyregulowana a mimo wszystko gaśnie to pozostaje jeszcze zwiększyć zasilanie na gażniku.Sam do końca nie zupełnie się na tym znam ale u mnie to zdalo egzamin :lol:
-
Brakuje podciśnienia które jest niezbędne dla działania instalacji zarówno pierwszej jak i drugiej generacji. Dziwne acz prawdziwe, by silnik ładnie zaciągał gaz musi mieć opór :)
-
Niestety co prawda to prawda :( .Tyle wysiłku ponic częściowo instalacje złożyłem siłownik z przepustnicą nie oszukujmy się nic niestety nie pomoże.Założę starą puchę i poszukam coś innego aby zwiększyć mu osiągi.Temat można zamknąć niestety prawda stała się bardziej przygniatająca niż rzeczywistość :?
-
przerabialem to.
silnik dostaje za duzo powietrza i za malo gazu wiec gasnie
zdjąć rure lub zalozyc blosa.
-
Paaaanoooowieee!
Reduktor podaje gaz w momencie jak ma różnicę ciśnień. Z "wolnej strony" atmosferyczne, z drugiej strony podciśnienie wywołane zwężką miksera. Skoro zastosowano dodmuch w dolot i ciśnienie zwiększyło sie o ileś Pa, o tyle samo powinno zwiększyć sie ciśnienie na "wolnej" stronie reduktora. Czyli wolna strone nalezy uszczelnić i połączyć z wlotem za atrapą. Wystarczy wwiercić króciec.
Dokładnie tak samo jest organizowane LPG w silnikach z turbiną. Mikser umieszcza się między turbiną a przepustnicą a na reduktor podaje ciśnienie zza turbiny. Różnica ciśnień będzie wtedy powodowana tylko mikserem.
W naszym przypadku różnica ciśnień będzie sumą oporów wlotu, rury, puszki, filtka i miksera. Korzystniej.
Miałem dodmuch i kompensację ciśnienia w caro 1.5 Nie zauważyłem specjalnego wzrostu mocy, ale nie było też zonków z niestabilna pracą czy gaśnięciem przy dojeżdżaniu do świateł. Przy wąskiej chłodnicy i puszce MR86 można idealnie zrobić dolot.
-
Teraz niestety na innym niku bo passy pogubiłem ale nie ważne mógłbyś mi to rozrysować?Z góry uprzejmie dziękuję.
-
napisz jaki masz reduktor to moze nawet obrazek dostaniesz
-
Lavato bodajże 1 generacja mikser rurowy ,pełny analog.
-
no widzisz jakiego czuja mialem
tu zdjecie parownika pneumatic - oczywiscie ta cewke do "pstryczka czerwonego" trzeba uszczelnic
jezeli masz elektronic (bez niebieskiej cewki posrodku) to trzeba tylko otworami sie zajac (brzydki spaw na zdjeciu)
parownik przerobiony pod turbo:
(http://img367.imageshack.us/img367/729/obraz088fj2.th.jpg) (http://img367.imageshack.us/my.php?image=obraz088fj2.jpg)
-
czyli jak już przerobie parownik to puszczam rurkę z niego gdzieś w dolot ??
-
tak ,najlepiej przed mikserem
-
Dzięki po prostu jesteś geniuszem. 8) Sorki że aż tak podlizałem się ale ok , później nie muszę już żadnych regulacji itp robić po prostu jeździć , z ciekawości zapytałem się gazownika co o tym sądzi jak robić dynamiczne a on że na parowniku jest złota śruba gdzieś w lavato jak są węże od wody i abym ją wkręcił lub wykręcił i ona będzie ciągle bogata z ciekawości trzeba było ją wkręcić czy wykręcić? A cha profesjonalni gazownicy firmy Sparc.... Gaz nie wiedzieli jak robić aby doładowanie było możliwe na gazie.
[ Dodano: 09 Kwi 2008 08:38 ]
Bez tej śruby ale nie dają pewności ze nie będzie gasł..
[ Dodano: 09 Kwi 2008 08:40 ]
W sumie poszukam na szrocie jednej ścianki do mojego miksera i zacznę testy czasowe itp.
-
jak wkrecasz srube to mieszanka bedzie ubozsza ,a jak wykrecasz to bogatsza
dobrze to wiedziec i co 2-3miesiace samemu sobie podregulowac parowniczek
-
a jak dobrać średnicę przewodu do kompensacji? bo jak będzie za cienki to obawiam się że silnik może słabiej na pedał gazu reagować...
-
zdaje mi się taki jak ten co idzie z parownika do wbudowanego króćca do kol ssącego w gle nie wiem jak to w wtryskach
-
a jak dobrać średnicę przewodu do kompensacji? bo jak będzie za cienki to obawiam się że silnik może słabiej na pedał gazu reagować...
Kwestia prób. Dobrze zacząć np od 12mm i schodzić w dół z rozmiarem jeśli zajdzie potrzeba.