FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: igrek_raciaz w Luty 13, 2008, 21:10:18 pm
-
witam dzisiaj zmienilem zegary z tych kwadratowych na okragle. przed wymiana przy wlaczaniu prawego kierunku gasla kontrolka od kierunku a w to miejsce swiecila kontrlka od tylnego swiatla przeciwmgielnego to samo bylo przy swiatlach cofania.
po zmianie zegarow mam choinke a na zegarze wogole nie ma podswietlenia.
macie jakies pomysly?? czy to moze slaba masa lub jej brak?? pomozcie.
a swieci kontrolka od tylnej podgrzewanej szyby obrotomierz swiruje, dla wskaznika cisnienia oleju brakuje skali. przy podlaczaniu wszystko bylo ok
-
Ja też miałem kiedyś coś podobnego. Okazało się, że po wymianie żarówek w podświetlaniu jedną jakoś źle założyłem i zrobiła zwarcie.
-
Zegary po prostu źle podpięte. Taki sam objaw będziesz miał na kwadratowych jak odwrotnie wepniesz wtyczkę.
-
Poza tym , nie jest to Plug and play tylko trzeba odpowiednio kabelki poprowadzic, gdzie tutaj ktos orbil przejsciowki i byl schemat co i jak.
-
Witam, no ja właśnie też dzis skończyłem"przeszczep", musiałes sie gdzieś pomylić. Bo robiłeś z tego schematu co ja:) a jaką wersje zegarów miałes od Gle?
-
zegary byly z jakiegos caro ale nie wiem jakiego korzystalem z tego schematu
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/zestaw.html
EDIT: a jeszcze pytanie czy podswietlenie tez trzeba jakos oddzielnie podpinac?? bo u mnie nie ma;/
-
Podświetlnie to masz na tym przewodzie oznaczonym jako "+12 po stacyjce"i Może nie masz masy, bo ma być na 2 przewodach, może dojść nawet jak patrzysz na to jak ścieżki idą. Albo masz regulator(potencjometr) spalony/zepsuty. Albo ogólnie masz te zegary popalone.
-
witam ponwnie. problem z banki okazalo sie ze masa nie byla dobrze wylapana a podswietlenie poprostu wylaczone ale i tak spalila sie jedna sciezka wiec pol zegara swieci a drugie pol nie i brakuje masy. mam zamiar to zaraz napawic tylko pytanie czy da rade ta sciezke polutowac lutownica transformatorowa?? czy nie popale reszty sciezek??
-
a moze sprobuj lakierem przewodzacym ze srebrem
-
po prostu wlutuj kabelek zamiast ścierzki
-
Witam.Skoro już mowa o zegarach chciałem się podpiąć pod temat.Mam pytanko ponieważ czeka mnie wymiana kilku spalonych diod(żaróweczek).A mianowicie czy podczas tego zabiegu muszę odłączyć akumulator.Dlaczego pytam,ponieważ jeżeli odłączę akumulator nie bendę widział ,ktore świecą a które nie.Natomiast jeżeli go nie odłączę obawiam się jakiegoś spięcia.W jaki sposób to robiliście ? I w ogóle ile mniej więcej diod znajduje się w zegarach kilka czy kilkanaście,bo jeżeli jest ich nie wiele to mniejszy kłopot z umiejscowieniem spalonych,natomiast jeżeli jest ich więcej to może być dłuższe dochodzenie z wymianą właściwych(przy odłączonym akumulatorze).Z góry dzięki za podpowiedzi.
-
No to Ty w końcu masz żarówki czy diody? nie musisz odłączać aku, zwarcie nawet jak małe zrobisz to sie nic nie stanie, zwróć tylko uwage żebyś "dokładnie" żarówke wkładał w gniazdo i sie obedzie bez błysków itd. Do oświetlenia tarcz 9 szt.
-
Nie ma zadnego problemu ze spieciem dlatego ze wszystko jest tam na kostkach.
Normalnie odkrecasz zegary (jedyna rzecza ktora prawdopodobnie trzeba bedzie odpiac to linka od licznika) wlaczasz sobie zaplon i patrzysz ktora nie swieci.
Od podswietlenia tych zarowek jest conajmniej 10 (tak na oko jesli sobie dobrze przypomne) a reszta to kontrolki.
Zarowki to tak zwane pchełki.
-
O te pchełki mi właśnie chodzilo :idea: .Serdeczne dzięki i pozdrawiam. :mrgreen:
-
Ja bym i tak od razu wymienił wszystkie. Po 1 jest różnica w tym jak świecą, a po 2 zaraz się jakaś niewymieniona lubi przepalić ;)
-
Aja nie kupowałbym żarówek tylko diody już z rezystorami (u mnie 3zł sztuka) oczywiście jest to większy wydatek ale:
Sa długowieczne
Zużywają mniej prądu
Świecą bardzo jasno i równomiernie.
I najciekawszy punkt:
po zdrapaniu tej pomaranczowej farby z tyłu zegarow cyferki świecą na biało, więc zmiana koloru diodek powoduje zmianę koloru zegarów :)
-
Albo można kupić diody na sztuki i "wbudować" w oprawke. Ja tak mam:)no 3zł mnie odstraszyło, nima kasy:(
-
(Stingerek)Aja nie kupowałbym żarówek tylko diody już z rezystorami/ Czy aby zastosować te diody trzeba coś przerabiać,czy można je wczepić tak po prostu na miejsce zwykłych pchełek?Bo jeżeli nic nie trzeba kombinować to jestem zainteresowany tym pomysłem.
-
Te diody zamienniki są razem z oprawką, jedynie musisz określić polaryzacje, te diody mają chyba zabezpiecznie przed niepoprawny montażem wiec bierzesz i wsadzasz jak nie swieci tzn. ze musisz ja dac odwrotnie. a no i wtedy nie masz regulacji natęzenia oswietlenia jak diody dasz.
-
a no i wtedy nie masz regulacji natęzenia oswietlenia jak diody dasz.
Jest regulacja tylko nie tak płynna i nie w tak precyzyjnym zakresie.
Da sie przyciemnic , bez problemu.
-
Ty to u mnie to niedziałało... ja sobie dałem potencjometr 1k zamiast tego orginalnego.
-
FSO- Fabryka Samochodów Osobliwych ;)
-
a no racja racja ;)
-
http://www.teneg.com.pl/~...nez/zestaw.html
ten schemat dotyczy tych okraglych zegarow z minusow niezaleznie od rocznika dobrze rozumuje????
a ma ktos schemat kabelkow od plusa bo sie zastanawialem nad przekladka do swojego poldziocha
-
Tak tylko do minusów
-
Że sobie tak pozwolę odświeżyć i podłączyć, ile powinno być kabelków do masy zegarów? bo coś mi się chyba podziało bo jak włączę zapłon to zamiast mrygania kontrolki hamulca mrygają mi całe zegary, zamiast błyskającej rezerwy też mi wszystko błysko no i do tego świeci mi się STOP i zużycie klocków ale jak przez mgłę, jak pohuśtam autem to świecą mocniej, jak otworzę drzwi rośnie temp na zegarach. Masa?
-
Jednak nie masa, w jakiś magiczny sposób spaliła mi się wiązka gdzieś jakaś w zegarach :(