FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: txc w Luty 16, 2008, 18:53:46 pm
-
Witam.
Rozpoczynam walkę z dziurą w obrotach i nierówną pracą zimnego silnika na ssaniu.
Na pierwszy ogień idzie skład mieszanki. W związku z tym prosiłbym Was o ocenę koloru świec na poniższych zdjęciach. Czy kolor świec nie powinien być trochę bardziej "kawowy", ciemniejszy?
foto1 (http://img172.imageshack.us/img172/7378/iskra1vh2.jpg)
foto2 (http://img165.imageshack.us/img165/9913/iskra2bd9.jpg)
Polonez 1.6 GLE bez gazu.
Pozdrawiam.
-
chyba jednak powinny być jaśniejsze, tzn kolor kawy z mlekiem świadczy według mnie o dobrym składzie mieszanki. Im ciemniejszy kolor, tym bogatsza mieszanka - przy bardzo bogatej mieszance potrafi po pewnym czasie przerywać - sadza na świecach.
Szarpanie może świadczyć np.: o źle ustawionym zapłonie.
-
Hmm ty masz siwe te świece, u mnie maja kolor faktycznie kawy.
-
Kolor kawy z mlekiem (jasnobrązowy) - skład mieszanki jest prawidłowy
Kolor bardzo jasny - mieszanka zbyt uboga
Kolor czarny - mieszanka zbyt bogata
-
Kolor kawy z mlekiem (jasnobrązowy) - skład mieszanki jest prawidłowy
Kolor bardzo jasny - mieszanka zbyt uboga
Kolor czarny - mieszanka zbyt bogata
Patrząc na zdjęcia to ten kolor na jaką wskazuje mieszankę?
Jest ok czy za ubogo.
Niestety nie mam możliwości porównania sobie świec z jakiegoś GLI czy GSI-tam teoretycznie skład powinien być dobrze dobrany.
-
ubogo świece powinny być koloru brunatnego
a co do porównania z wtryskowcem to tak jak piszesz teoretycznie bo wystarczy że trafisz na takiego z padniętą sondą i skład mieszanki będzie lipny
-
matheus... u mnie wogole nie ma sondy a sklad mieszanki jest odpowiedni, jak to wytlumaczysz ?
Kolega ma abimexa FABRYCZNIE bez sondy (a co za tym idzie KATA) i tez prawidlowy sklad mieszanki.
Sonda sluzy do... glownie utrzymania norm emisji...
-
Co można jeszcze zrobić żeby wzbogacić mieszankę?
Były zrobione następujące rzeczy:
-Odkręcenie śruby składu mieszanki na wolnych obrotach o pół obrotu - dziura w obrotach praktycznie przestała występować, autko zaczęło się ładnie zbierać i co dziwne nie pali więcej;
-ustawienie pływaka,
-wymiana świec na NGK No4 - to tak nie związane z tematem,
- sprawdzenie wymiarów dysz-wszystkie przepisowe,
a świece nadal wyglądają nieciekawie: http://img520.imageshack.us/img520/5059/iskra3nq6.jpg
Normalnie to bym to olał ale teraz auto pokonuje codziennie 100km i nie chciałbym pożegnać się z gniazdami i zaworami za jakiś czas.
-
Teraz wygladają dobrze. Za wcześnie by coś powiedzieć dokładnie.
Zrób kilka stówek i wtedy pokaż fotke bo teraz to jest lekki nalot ktory jeszcze nie ma swojego kolorku.
-
o świecach w technikum trochę mnie uczyli, potem sam sie jeszcze douczyłem, w AŚ był nawet kiedyś dobry artykuł ze zdjęciami świec i opisem co one znaczą. Twoje świece naprawdę świadcza o dobrym składzie. Zbyt bogata mieszanka powoduje,że izolator jest czarny, a zbyt uboga powoduje wzrost ogólnej(a nie chwilowej, bo ta jest nizsza)temperatury spalania, co pociaga nadpalenie elektrod i biały izolator. Obejż jeszcze raz te stare świece, jeśli nie są nadpalone, to jest ok. Nie powinno być nagaru zadnego na nich. A kolor stożka izolatora może być od jasno(beżowego) do ciemno brązowego, to w dużym stopniu zalezy od paliwa,np w moim 1,4 są prawie czerwone(takie ceglaste, prawie jak nadwozie, chyba sie dostosowały :P ), ale oprócz tego na jednej widać trochę osadu w takich grudkach,czego być nie powinno :?