FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: cezmen w Luty 19, 2008, 21:15:56 pm
-
brak ogrzewania w moim poldku tzn nie daje ciepłego powietrza, silnik sie nie grzeje nagrzewnica bank dobra plukana czyszczona działa !! mimo to nadal nie grzeje czy podejrzewacie uszczelke pod głowica ?
-
Mam to samo, uszczelka zmieniana 35 000 km temu, nagrzewnica jakieś 15 000 km temu.
Próbowałeś odpowietrzyć układ z otwartą nagrzewnicą?
-
a może po prostu zaworek na nagrzewnicy się skichał - zaszlamiło się dziadostwo.
Próbowałeś odpowietrzyć układ z otwartą nagrzewnicą?
to też warto spróbować, bo nagrzewnica nie jest najwyższym punktem w układzie. Najlepiej otworzyć zaworek na ciepłe, odpalić silnik i popuścić opaskę na wężu wychodzącym z nagrzewnicy :)
-
zaworek jest nowy odpowietrzałem go i grzał moze przez jakies 5 km i znowu to samo zauważyłem tylko ze ten przewod ktory idzie z silnika z bloku do nagrzewnicy to jest całkowicie zimny podejrzewam najbardziej uszczelke
-
A na pracującym silniku lecą Ci bombelki w zbiorniku wyrównawczym?
-
Może cię zmartwie, ale niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Pierwszym objawem byly skoki temperatury plynu chłodniczego, a następnym całkowity brak ogrzewania .Po otwarciu maski zauważyłem ubytek plynu (pusty zbiornik) i oczywiście maselko na korku wlewu oleju. wymieniłem uszczelkę i wszystkie objawy zniknęły :)
-
Już wielokrotnie na forum omawialiśmy trwałość zaworka nagrzewnicy,
-
zaworek jest nowy moi drodzy koledzy i prosze sie nie bulwersowac bo wczesniej juz to zaznaczałem.... zauwazylem zwiekszenie cisnienia w układzie chłodniczym po odkeceniu korka na chłodnicy poziom wody wzrasta i sie wylewa... teraz juz wiem na bank ze to uszczelka
-
Nikt się nie bulwersuje, sprawdź czy ten nowy zaworek jest sprawny. Może masz zatkaną metalowa rurę między pompą a nagrzewnicą.
-
nigdy nie otwieraj chłodnicy przy pracującym silniku!!! pompa wyrzuca płyn z wielką siłą i można zostać potwornie poparzonym. to nie jest oznaka uszkodzenia uszczelki, tak się dzieje nawet wtedy, gdy uszczelka jest ok.
to zimna nagrzewnica wskazuje na uszkodznie uszczelki pod głowicą a nie wypływ płynu z chłodnicy.
-
Mam ten sam problem(atu plus 1.6GSI), usczelka wymieniona tydzien temu i zadnej poprawy ogrzewania brak plyn nadal wywala przez korek;/ juz nie mam pojecia co jest ... tak zadnych innych problemow moc jest i wszytsko ok
-
19chudy64 a pompa jest dobra ?
-
19chudy64 a pompa jest dobra ?
nie wiem ,Jak to sprawdzic???
-
Rowniez mam podobny problem (atu 1,6 GSi) nagrzewnica nie nagrzewa sie, ciagle leci tylko zime powietrze do srodka... Dodam jeszcze ze moj podon ma gaz (ogrzewanie parownika podlaczony zaraz przy nagrzewnicy) parownik nie nagrzewa sie az do otwarca termostatu, wtedy dopiero moge przelaczyc na gaz bo wczesniej parownik zamarza. Czy zna ktos na to rade?
-
raczej masz za mało płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzona nagrzewnica lub masz źle wpięty parownik w układ.
Od kiedy Ci się to dzieje :?:
-
Na moje oko to może być uszczelka pod głowicą.Czy termostat otwiera się tak jak zawsze? Nie przegrzewa Ci się silnik do momentu jego otwarcia? Ja właśnie miałem kiedyś takie objawy.No i oczywiście zamarzanie parownika do momentu otwarcia pełnego obiegu w silniku,o tryskającym z pod maski płynie ze zbiorniczka już nie wspominam bo to norma w tym przypadku.Jeżeli chodzi o masełko pod korkiem oleju i tzw.kisiel w silniku to nie koniecznie,zależy w którym miejscu walneła uszczelka.U mnie tego nie było.
-
Termostat jest napewno sprawny. W najblizeszym czasie wymienia ta uszczelke pod glowica i zobaczymy czy to pomoze...
-
Po pierwsze sprawność termostatu nie ma nic do rzeczy,jezeli jest walnięta uszczelaka.Przegrzewanie się silnika(jeżeli takie występuje) jest spowodowane przedmuchem uszczelki poprzez co nawet sprawny termostat otwiera się z opóżnieniem.Po drugie napisałem ,ze może to być uszczelka,ale nie koniecznie(nie jestem wróżką)bo tak naprawdę nie jeżdziłem Twoim autem.Za nim się weżmiesz za wymianę uszczelki co jest dosyć precyzyjną i kosztowną robotą sprawdz w pierwszej kolejności opcje o której pisze BARTEK#1925 jeżeli to nie przyniesie rezultatu dopiero zacznij myśleć o wymianie uszczelki. :wink: