FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: waw_snow w Luty 22, 2008, 18:34:47 pm
-
mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo mam przedmuchy do okładu chłodzenia i pojawiło sie parę pytań związanych z tym:
1. jak sprawdzić bez rozbierania w dieslu grubość zamontowanej uszczelki bo autko oddaje znajomemu a mieszka on trochę z dala od większych sklepów z częściami i chce mieć już kupiona.
2. z jaka silą trzeba dokręcić śruby głowicy ( ile Nm)??
-
"Do napraw używać uszczelki o grubość: 1,61 rnm. Grubość uszczelki głowicowej powinna być dobierana w stosunku do tłoka najbardziej wystającego ponad powierzchnię kadłuba".
E. Morawski
Wystawanie tłoka w mm / Grubość uszczelki w mm / oznaczenie na uszczelce
0,54...0,65 / 1,49 / 1. wcięcie lub otwór - 1. Montowana fabrycznie.
0,65...0,77 / 1,61 / 2. wcięcia lub otwory
0,77...0,82 / 1,73 / 3. wcięcia lub otwory
Na stronie 342 (w moim egzemplażu) jest w/w tabela z grubościami.
Śruba mocowania głowicy
| wg FSO | wg Citroena | Wymiar gwintu | Moment |
| 055121 | 96073846 | M 12^1,5 | D |
Nie mam pojęcia co to "D" oznacza.
-
ad 2. o ile mi wiadomo to głowicę dokręca się w kilku fazach. Lepiej oddać autop do kogoś, co sam będzie wiedział, bo od tego jak to skręci zależy jak długo silnik na tej uszczelce pochodzi.
-
widzę ze koledzy tez maja morawskiego w pdf w wer. elektronicznej. a pytam sie z tym momentem bo znajomy chce sie upewnić a jest mechanikiem tylko pierwszy raz będzie robił uszczelkę w tym silniku... częściej to robił w niemieckich motorach...
-
A ja nie mam Morawskiego w pdf. Skąd to można wziąć? A silnik to jest ten sam na czym połowa vanów z PSA jeździ więc raczej nie powinien mieć problemów ;)