FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: banan_125p w Luty 23, 2008, 12:09:54 pm
-
mam pytanko, problem dotyczy Poloneza Trucka, a więc raz hamuje lewe koło, raz prawe, rzadko kiedy hamują razem, hamulce odpowietrzone, czy to może być wina pompy czy czegoś innego
-
A układ szczelny ?
Stan klocków ?
Stan tłoczków ?
-
układ szczelny kolcki prawie nowe, a tłoczki nei rozbierane i dlatego mnie to zastanawia dlaczego raz na jeden raz na drugi, auto jeździ od jakiś 6 miesięcy a wcześniej stało 5 lat w garażu
-
No to najwyższy czas wykręcić tłoczki i zobaczyć w jakim są stanie , czy nie ma wżerów i czy są czyste.
-
warto też wymienić gumki w zaciskach, mogą być sparciałe i przyblokowywać tłoczki :idea:
-
jesli tu chodzi o hamulce przednie Lucasa to mam dwa takie oryginalne, fabrycznie nowe zestawy naprawcze na zbyciu (20zl za oba):
(http://img137.imageshack.us/img137/6397/1004137qp9.th.jpg) (http://img137.imageshack.us/my.php?image=1004137qp9.jpg)
-
trzeba będzie właśnie zobaczyć, bo już były plany wymieniać pompe ale jak narazie pójdziemy po najniższych kosztach, tak myślałem dlatego że stał długo
-
jaką minimalną grubość powinny mieć klocki Lukas?Książka mówi że jak kontrolka się zaswieci i nie gaśnie czas na wyminę?
-
Byzy dura
kontrolka sie swieci kiedy na klockach jest jeszcze 5-6mm mięsa. A czasem czujnik wypadnie z klocka i klocek sie zedrze do blachy a kontrolka nie świeci.
Poprostu jeździj az usłyszysz że sie kończą klocki i potem wymień.
-
dlaczego pytam, bo grubość klocków (okładzin)razem 34mm i aż tyle tłoczek się wysunie-żeby tylko nie wypadł
no i nie zardzewiał
PS jakie klocki tu można założyć,czy są tańsze bez czujników?
-
Poprostu jeździj az usłyszysz że sie kończą klocki i potem wymień.
kumpel tak wlasnie jezdzil i sluchal, to mu potem klocek wpadl miedzy tarcze a zacisk, dobrze ze jechaliśmy tylko 50 km/h
-
E... nigdy mi sie tak nie zdarzylo, zawsze "wysłuchałem" 2-3 mm przed koncem klocka :)
-
wykop.
mały problem mam
w roverku którego kupiłem były mocno zuzyte tarcze i klocki, zmieniłem komplet, tłoczki wcunęły się bez większych oporów, prowadnice pracują lekko, ale mimo tego koła się grzeją i auto ma zdecydowanie gorszy wybieg niz mój drugi polonez.
czy jakies sugestie odnosnie lucasa macie, czy poprostu i rozruszać tłoczek w pełnym zakresie pracy?
wolałbym uniknąć rozbierania tłoczka i wymiany uszczelnień
-
A czasem czujnik wypadnie z klocka i klocek sie zedrze do blachy a kontrolka nie świeci.
Ty na pewno o polonezie mówisz?
Kontrolka reaguje na PRZERWANIE obwodu, nie na zwarcie. Jak wypadnie, to zacznie sie świecić IMHO
-
Kontrolka ta jest sterowana masą.... po przerwaniu obwodu lub dotknięciu gołym przewodem do masy świeci.
A co do lucasów...
Po zamianie tarcz, klocków i bębnów hamulce się "ułożyły" i zaczeły prawidłowo działać dopiero po jakichś 500km.
-
wykop.
mały problem mam
w roverku którego kupiłem były mocno zuzyte tarcze i klocki, zmieniłem komplet, tłoczki wcunęły się bez większych oporów, prowadnice pracują lekko, ale mimo tego koła się grzeją i auto ma zdecydowanie gorszy wybieg niz mój drugi polonez.
czy jakies sugestie odnosnie lucasa macie, czy poprostu i rozruszać tłoczek w pełnym zakresie pracy?
wolałbym uniknąć rozbierania tłoczka i wymiany uszczelnień
No rozruszaj go, wychodzi na to, że po prostu ma wżery i jak wcisnąłeś go żeby weszły nowe klocki i tarcze to blokuje się - jedyna rada wyjąć i wyczyścić. Nie ma co przy hamulcach wybierać półśrodków.
-
Do tłoczków polecam smar miedziowy. Spisuje się świetnie.
-
Do tłoczków polecam smar miedziowy. Spisuje się świetnie.
potwierdzam
Pamiętaj aby nie cisnąć mocno hamulców przez pierwsze 200-500 km, bo musi się to wszystko ułożyć.
-
objechałem czerniewice i kupe kilometrów później i nadal koła ciepłe
-
Do tłoczków polecam smar miedziowy. Spisuje się świetnie.
Do tłoczków jeszcze lepszy jest smar do tłoczków. (Taki w niebieskiej tubce).
-
czy lepszy to nie wiem. Smar miedziowy jest odporny na wysokie temperatury.
-
czy lepszy to nie wiem. Smar miedziowy jest odporny na wysokie temperatury.
Lepszy, używałem i tego i tego, pasta do tłoczków to zupełnie inna bajka.
-
sova polecam jednak zmianę gumek w zaciskach i porządne ich wyczyszczenie.
Ja za oryginalne zestawy naprawcze TRW-LUCAS, które nawiasem mówiąc pasują do moich wentyli - płaciłem 18 zł/kpl na jedno koło.
-
czyli całość zdemontować, rozebrać, wyczyścić, poskładać na nowych uszczelkach i złożyć jak rozumiem, ech chciałem tego uniknąć...
-
sprawdź też prowadnice bo może któraś stoi i efekt będzie taki sam .
-
Mam pytanie na szybko: jak wyciągnąć zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego z pompy hamulcowej ? dałem trochę oleju pod te uszczelki pod zbiorniczkiem, i mocno nim ruszałem na boki i próbowałem wyciągnąć do góry, tylko boję się żeby nie ułamać tych króćców bo nie wiem czy dobrze robię. Ten zbiorniczek jest tak po prostu wciskany w te uszczelki ? Wymieniam przewody elastyczne i płyn hamulcowy, a w tym zbiorniczku już taki syf jest, że aż żal wlewać świeży płyn bez uprzedniego wypłukania tego zbiorniczka.
-
Normalnie rękami tylko z wyczuciem ,najpierw jeden cycek pomału potem drugi :d Kup se strzykawke ,wyciągnij płyn coby po całej okolicy nie porozlewać i do dzieła.
-
Dzięki, strzykawkę miałem pod ręką, ale nie udało mi się wyjąć tego zbiorniczka, bo się bałem że go uszkodzę. Wytarłem wnętrze w miarę do czysta, zalałem nowego płynu i odpowietrzyłem hamulce.
-
Poprostu jeździj az usłyszysz że sie kończą klocki i potem wymień.
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Czy "świst" "pisk" nie wiem jak nazwać ten dzwięk, podczas hamowania, a po dłuższej jeździe (z częstym używaniem hamulca) nawet i bez hamowania to powód do obaw ?;> Nie bardzo wiem z którego koła dobiega chyba lewe.
tydzień temu wymieniałem tłumik przedni i odkręcałem koła to na klockach wydawało mi się bardzo dużo mięsa (drobne wżery na tarczy po prawej stronie)
Klocki wyglądaja jak nowe.
Jaki może być powód tego pisku w kołach ?
-
tarcze z rantem, zatraty dolny prowadnik zacisku, skoszenie klocka w gnieździe. nieoczyszczona podstawa i góra mocowania klocka(klocek nie odbija) przytarty tłok w cylindrze hamulcowym.