FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Luty 26, 2008, 09:10:48 am
-
Panowie mam mały problem. Wyciek z chłodnicy aluminiowej z górnego prawego rogu (nad czujnikiem wentylatora) na samym łaczeniu pionowych i poziomych elementów.
Da się to jakoś załatać czy odrazu mam szukać nowej chłodnicy??
jeśli nowa to czy te z allegro po 140+ są coś warte??
Pozdrawiam.
-
Co do latania to sie nie wypowiem, ale jesli masz kupowac nowa i na allegro to tylko jesli bedziesz mial gwarancje. Mialem problem z nowa chlodnica swego czasu i troche nerwow zjadlem zeby mi uznali reklamacje. W koncu sie udalo, ale z allegro moze nie byc tak latwo.
-
miałem w zeszłym roku alu i ciekła...kleiłem, kleiłem, kleiłem.... :evil: i założyłem miedzianą (kwadratową) i po problemie. Temperatura w normie, nie grzeje się, nic nie cieknie :)
-
nie zalatasz alu - mam jedna w garazu ,lezy sobie i czeka na WC
nawet cale boczki jej zdejmowalem ,zeby od srodka zakleic i nic to nie dalo
-
Jak to nie załatasz ?
Ja taką wyjąłem, wysuszyłem i zalutowałem dodatkowo kolega dał mi kawałek takiej folii z lepikiem ktora po nagrzaniu robi si ejak plastelina i dokladnie uszczelnia. Kilka miesięcy temu od tamtej pory jak ręką odjął zero problemów.
-
jak zalutujesz aluminiowa chlodnice ?
primo - lut sie aluminium nie trzyma ,trzeba uzywac odtleniacza ,a i tak lut jest slaby
secundo - w tej chlodnicy rurki sa mocowane do scian bocznych na uszczelki gumowe ,wiec nie msz gdzie lutu polozyc
-
A mi wlasnie nowka sztuka miedziana ciekla wiec zapodalem sobie od GSI. Mam wrazenie ze wiatrak wlacza mi sie duzo czesciej, ale tez duzo szybciej sie wylacza.
-
jak to aluminium-wolno sie nagrzewa szybko sie chodzi :) Tez tak mam / moja ojciec przewiercił na przestrzał bo mu sie niechcialo sciagac zeby zalozyc wiatrak(http://img514.imageshack.us/img514/733/dsc01262ym0.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/my.php?image=dsc01262ym0.jpg) i zalatal jakims preparatem do chlodnic i jezdzimy juz prawie rok z tym i niema problemow ale ma nauczke -bo ja mowilem zeby sciagac chlodnice :P
-
KGB, mi tam to nie ciekło.
Owszem do gumy nie przylutujesz a do aluminium lutowac jest cieżko, jednak jeśli damage jest nie duzy to sie da.
-
Senn#1869, sprawdź czujnik wentylatora. W ohv-kach jest na inną temperaturę. U mnie teraz w korkach włącza się późno, chodzi 7-8 sekund i wyłącza się, po czym za chwilę znowu włącza i tak dopóki nie ruszę... Muszę też zmienić na swój roverowski.
Nagrzewnicę kiedyś miałem zlutowaną i po niecałych 3 miesiącach puściła.
Chłodnice z allegro te do 170 zł to podróby Delphi, nawet jeśli piszą, że oryginalna. Oryginał kosztuje ok. 350 zł i ma znaczki Delphi.
-
ja kupiłem swego czasu chłodnice z allegro (podróbka delphi) pod dwa wiatraki. jak dotąd aktualny właścicel atówki na nią nie narzeka.
-
jak kupowalem chlodnice 4lata temu to facet powiedzial ,ze juz nie robia u nas chlodnic - wiec ciezko ustrzelic oryginal
druga spara ,ze w doopie mam taki oryginal co sie rozlecial po 5latach
kupilem miedziana turecka za 340pln i tez ciekla ,po powrocie z gwary sam zaczalem ja lutowac bo ciekla w innym miejscu ,teraz cieknie bardziej jeszcze w innych miejscach ,do ktorych nie ma dostepu i juz mi sie nie chce z tym gownem bawic
teraz zaluje ,ze nie kupilem aluminiowej za 315pln ,bo bym pewnie na 3 lata mial spokoj ,a tak kasa poszla w bloto ,nerwow kupa i na wodzie jezdzilem ,bo bym na plyn nie wyrobil
najlepsze sa stare kwadratowe chlodnice i taka teraz bedzie u mnie - najpierw jednak musze ja zalatac ,bo byla cudna ,dopoki braciszek nie cholowal swojego MR91 ,wiec teraz mam chlodnice w spadku i jak sobie zalatam to moja :P
170pln to bardzo znosna cena ,ale jest tansza opcja - chlodnica z felicji 1.3 za 60pln ,troche mniejsza ,ale wystarczy dorobic mocowania i bedzie dobra
-
ja kupilem do kanta z 5 lat temu, nowa, miedziana, kwadratrowa z wlewem na rurce, dalem cos kolo 350 zl
dziala bez problemu do dzis ale ja malo kantem jezdze
-
KGB, ta moja ktrora mi ciekla tez wlasnie byla turecka tyle ze do roverka
-
odgrzebię temacik
czy do caro + z wielopunktowym wtryskiem jest jakas szczególna chłodnica czy powinna podejść np ta: klik, klik (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=426968385&msg=Aukcja+zosta%C5%82a+dodana+do+obserwowanych.%0D%0A++++%3C%2Fp%3E%3Cp%3EAby+przed+zako%C5%84czeniem+otrzyma%C4%87+e-mail+z+przypomnieniem%2C%3Cbr+%2F%3Ezmie%C5%84+ustawienia+w+zak%C5%82adce%0D%0A++++%3Ci%3EMoje+Allegro+%3E+Aukcje+%3E+%3Ca+href%3D%22%2Fmy_allegro.php%3Fpage%3Dauctions%26type%3Dwatch%22%3EObserwuj%C4%99%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E) , bo nigdzie na allegro nie mogę znaleźć opisu, że pasuje do gsi/mpi
oczywiście z jednym czujnikiem (gdyż taką posiadam)
są jakieś proste i skuteczne metody na zaklejenie cieknącej chłodnicy? moja aktualna już była kiedyś naprawiana (jakieś 4lata temu) ale zaczyna cieknąć po prawej u góry przy złączeniu dwóch górnych rurek poziomych z kanałem pionowym (najprawdopodobniej leci przez te gumki)
-
sprobuje jakos zakleic,albo proszek nasypac.jezeli niepomoze to nowa.ale licz sie z tym ze jak cos zaczniesz przy niej dlubac to ci sie zacznie sypac.na allegro nowa kosztuje okolo 120/130zl i jest nbaprawde super jakosci.wiem bo sam kupowalem i uwazam ze jest solidniejsza niz oryginal.szukalem do poloneza rovera,bo nawet na chlodnicy tak pisze,ale okazuje sie ze sa takie same.te na allegro sa uniwersalne.maja 2 otwory pod 2 termostaty,ale daja korki zeby sobie zaslepic w razie jak niepotrzebna.
-
Ja jakieś 2 miechy wstecz kupiłem ta chłodnicę za 120zł. Na razie jestem zadowolony, a jak długo pochodzi ? to zobaczymy
-
Probowales wlewac uszczelniacz do chlodnic? Kosztuje ok6 zyli a moze pomoc.
-
a moze pomoc.
no moze pomoc , ale zapaprac nagrzewnice :mrgreen:
na wlanie takiego srodka zdecydowalbym sie w razie awarii gdzies w trasie,
a tak to jest jak to mowie "skrobanie dupy szklem"
-
nie będę lał żadnego syfu do układu chłodzenia, albo ją naprawię albo kupię nową
dziękuję wszystkim za odpowiedzi