FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Duch_Dziadka w Luty 26, 2008, 13:29:53 pm
-
Witam. Dziś będąc na szrocie oglądałem sprężyny z Żuka. OD Polonezowskich różnią się wysokością-są dokładnie 2 zwoje niższe, oraz grubością drutu (sporo grubszy). Inna jest średnica wewnętrzna sprężyny, zewnętrzna pozostaje bez zmian. Moje pytanie- czy jest to dobra alternatywa dla ciętych sprężyn z Trucka? Podejdzie to do Poloneza?
Szacuneczek.
-
podchodzi jednak zdecydowanie nie nadaje się do jazdy. drut tam stosowany ma grubosc 16mm!!! do aut torowych jak najbardziej. do używanych po normalnych drogach odradzam. Efekt bedzie taki jakbyś wsadził kołek zamiast amortyzatora
-
i po niewielkim przebiegu buda powie, pier****, nie robie! i zacznie pękać.
-
nic nie dobija
to nie łaska 100zł wydać na 2 spręzyny od trucka i te przyciąc?? z gumami to takie dorażne
-
albo iść na szrot i dostać je za przysłowiowe piwo...
-
To powiedzcie mi Panowie taką rzecz: poszedłem za Waszą radą i zamówiłem dziś springi od Trucka. Korzystając z zarezerwowanego kanału obniżyłem tył po przez wyklepanie piór. Resor był niższy od seryjnego o 10cm. Po ok. 30minutach BARDZO SPOKOJNEJ jazdy resor...pękł. Co jest tego przyczyną?
-
możliwe że zmęczenie materiału :?
-
Nie możliwe. Poloneza mam utrzymanego w idealnym (dosłownie!) stanie. Zawieszenie nie przysiadało, nie dobijało. Sprawność amorków mam 72%. Tył był idealnie na równo z przodem także resor "nie przysiadał" czyli musiał trzymać swoje wartości.
-
A jak je zdjąłeś to nie było widać napęknięć?
-
Nie, absolutnie. Nie wiem, może za mocno je wyklepałem? Bo w sumie cały resor miał 21cm wysokości a ja sklepałem go na 10cm wysokości.
-
za mocno go sklepałes
na 10cm na lużno ?? to dlatego strzelił
moje mają coś ok 19
-
jak sie klepie resory z tylu??
czy byl jakis topic o tym ?? ( szukajka mnie zaczyna wnerwiac,nie dziwie sie nowym ze jej nie uzywaja :lol: :P )
-
Ja używam, ale ona i tak mi za dużo nigdy nie powiedziała;)
-
Święte słowa!
-
jak ty jest sklepałeś , zdradź mi te tajemnice grzałeś je jakoś ?
-
Nieee. Potrzebny jest do tego młotek, taki z 15kg i dość duże kowadło lub cokolwiek na czym oprzesz resor i nie uszkodzisz uderzając młotkiem. Resor jest dość plastyczny i na prawdę z łatwością się odkształca. Całą operacja wyklepania 6-ciu piór zajmuje ok 20min.
[ Dodano: 28 Lut 2008 00:36 ]
(http://http://images25.fotosik.pl/165/8d6bd8589e808246med.jpg)
(http://images27.fotosik.pl/166/d75f0f272da2d719med.jpg)
(http://images33.fotosik.pl/159/f4862668a6bdca9dmed.jpg)
[ Dodano: 28 Lut 2008 11:27 ]
Proszę jeszcze o jedną ważna dla mnie informację. Otóż chcąc dołożyć trzecie pióro, mój magik stwierdził, że takiego resoru nie założe do Poloneza, gdyż jarzmo (ta klamra z tuleją gumową po środku resoru) musi być z F125p. Stwierdził że "polonezowskie" jarzmo nie zepnie trzech piór i cały resor będzie się opierał na moście napędowym. O co tu ku***wa chodzi, przecież nikt w opisach obniżania Poldasa nie wspominał o czymś takim!
-
aha , no to mnie kiedyś ktoś wprowadził w błąd , tylko ze teraz jest wątpliwość czy ten sposób klepania miał wpływ na strzał resoru
-
założysz na jazmo z poloneza 3 pióra. na to z df można nawet 4 :) ale to wyższa szkoła jazdy. nie klep resoru poniżej 19cm. jezeli chcesz dalej obniżac to skracasz tylne wieszaki wraz z mocowaniami. resor ma swój krytyczny punkt"przegięcia" po nim najzwyczajniej w swiecie strzela bez ostrzeżenia. bezpiecznie jest nie schodzić ponizej 20cm.
-
czyli taki sposób ich prostowania nie miał wpływu na ich padniecie ? spotkałem sie z opiniami , nawet na tym torze ze po sklepaniu resorów trzeba je jakoś termicznie "obrabiać" .
-
nie klep resoru poniżej 19cm. jezeli chcesz dalej obniżac to skracasz tylne wieszaki wraz z mocowaniami. resor ma swój krytyczny punkt"przegięcia" po nim najzwyczajniej w swiecie strzela bez ostrzeżenia. bezpiecznie jest nie schodzić ponizej 20cm.
Mógłbyś wysłać jakieś zdjęcia bądź rysunek jak mierzone jest to 20cm? Jeżeli dobrze rozumie to mierzone po środku na polóżonym odwrotnie najdłuższym piórze.
-
Ale po co klepać ?
Weźcie długa lagę z resoru trzypiórowego....
Dołóżcie dwie plaskie lagi z trucka.... i bedzie nisko i twardo.