FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: przemol1975 w Luty 29, 2008, 15:57:05 pm
-
Witam! Od pewnego czasu jeżdzę sobie Atu + i było OK do momentu utknięcia w korasach. Auto zasilane LPG, i temperaturka poszła żwawo w górę, czekam i nic, wentylatory nie zadziałały. Patrzę pod maske i ręce mi opadły. ..Od wentylatorów odchodzą 2 kable zakończone niebieskimi wtykami (jeden był totalnie pociachany - chyba wpadł w ten wentylator - zaizolowałem), na czujnikach temperatury zero okablowania...zero połaczenia...
Pytanie: Jak to ze sobą podłaczyć, jaki rodzaj wtyków trzeba użyć, bo niestety mądre głowy w serwisie kurna nie wiedzą (w paru sklepach również) i jak sprawdzić czy działa, czy to prawda, że lewy czujnik łaczymy z prawym wentylatorem i na odwrót (znalazłem taką opinię), bo nie chcę się zdziwić przy pierwszej lepszej korkowej sytuacji.Może jakiś schemat?
DZIĘKI !
-
Wyłącznik umieść w kabinie i włączaj wentyle poprzez przekaźnik.
Czujniki temperatury sa EXTREMALNIE zawodne i czasem wlaczaja wentyle za wczesnie/za pozno/wcale lub nie wylaczaja wentyli.
-
Wyłącznik umieść w kabinie i włączaj wentyle poprzez przekaźnik.
Czujniki temperatury sa EXTREMALNIE zawodne i czasem wlaczaja wentyle za wczesnie/za pozno/wcale lub nie wylaczaja wentyli.
Wiem o tym, lecz zdarza się że tym samochodem może jeździć KOBITA ! :shock:
Jak myślisz, włączy ten przełącznik? Głowę dam sobie obciąć, że nawet okiem nie rzuci na wskaźnik temperatury :D :mrgreen:
-
Jeżeli problem dotyczy już tylko kobity,to zawiąż na kierownicy czerwoną wstążke i jest nadzieja,że nie zapomni o włączaniu i wyłączaniu wiatraka :mrgreen:
-
Myślę że wstażka rozwiąże problem :P Mimo wszystko jeszcze będę czekał na pomysły jak ugryźć to dziadostwo, bo mnie denerwuje po prostu :evil:
-
Skror tam są 2 czujniki, to żeby było pewniej, to można zrobić tak, żeby którykolwiek z nich załączał obydwa wentylatory. Będzie mógł być na nie pewniejszy.
-
Matucha, podobno nie da się tak.
Odpowiadając na pytanie przemol1975, czujniki faktycznie podłącza się na krzyż.
-
Czemu się nie da?
Można z 2 przekaźników zrobić logiczne OR i powinno działać:)
-
Arnold da się tak zrobić, kolega ma tak w plusie...
Tyle ze poprostu, oba wentyle sa podpiete do jednego czujnika :)
W sensie, że kable z drugiego sa przedluzone i podpiete pod pierwszy czujnik.
Wlaczaja sie oba na raz.
-
Stingerek mi chodziło raczej o to, żeby obydwa się załączały przy załączeniu 1 czujnika i obydwa przy załączeniu 2. Dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że się nie załączą.
-
To prawda, mozna je poprostu spiac rownolegle obydwa do obydwóch czujników.
-
Czemu się nie da?
Można z 2 przekaźników zrobić logiczne OR i powinno działać:)
Arnold da się tak zrobić, kolega ma tak w plusie...
No właśnie o to mi chodziło - o drugi przekaźnik, o czym nie wspomniano wyżej.
-
NO TO REASUMUJĄC CO PROPONUJECIE, BO NIE UKRYWAM, ALE TROCHĘ SIĘ POZAWIJAŁEM :shock: .MOŻE MI TO KTOŚ NA CHŁPSKI ROZUM ROZRYSOWAĆ?
-
A te czujniki przy chłodnicy załączają +12V, czy masę?? Jak się dowiem to zaraz rysuję schemat :)
-
co wy tak narzekacie na te czujniki?? ja jeszcze mam fabryczne sprzed 10 lat i dzialaja, dodatkowo mam na knefelek, ale tego uzywam przy upalaniu.
poza tym mam mostek, ze oba zalaczaja sie z jednego termowylacznika
sprawa prosta jak drut
-
(http://img301.imageshack.us/img301/8461/2wentyleyy0.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=2wentyleyy0.jpg)
Można zrobić np. tak. 2 przekaźniki typ 541, jak już to chcemy zrobić na przekaźnikach. U mnie co prawda też działa jeszcze oryginalny, ale jeśli ktoś ma z tymn problem, to takie połączenie wydłuży ich żywotność.
-
jak chcesz to moge ci jutro zrobic zdjecia jakie kable ida do jakiego czujnika i wentylatora.
-
Czyli miałbym Ci pokazać który gdzie przeciąć i jak połączyć, żeby było tak jak na schemacie ?
-
po prostu sprawdź czy w pobliżu czujników na pewno nie ma żadnych kabli, mogą być obcięte i zaizolowane taśmą tak że ich nie widać, jak je znajdziesz to połącz je na krótko i sprawdź czy dochodzi prąd do wentylatorów, a dwa czujniki są chyba dlatego że są na różne temperatury załączenia :D
[ Dodano: 05 Mar 2008 16:39 ]
dla zainteresowanych link do książki "polonez sam naprawiam"
http://www.plikus.pl/zobacz_plik-polonez_pdf-127654.html
-
bertone 12, a regulamin ??