FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: PapaSmerf82 w Luty 29, 2008, 23:21:16 pm
-
Witam
Po zmaganiach z swiatlami i tarczami nadszedl czas na znikajacy plyn
Po przejechaniu ok.300 km w zbiorniku wyrownawczym sahara
Powiem tak przez caly ten czas ogrzewanie na maksa puszczone uklad na "oko" szczelny nic nie cieknie poza tym ze dzisiaj zauwazylem ze w ukladu wydechowego idzie woda
Pozdrawiam
-
dzisiaj zauwazylem ze w ukladu wydechowego idzie woda
w niewielkich ilościach to akurat normalne....woda to produkt zupełnego spalania.
płyn może uciekać:
1) przez nieszczelności np (nagrzwnicą do srodka, przez nieszczelności przewodów na zewnątrz)
2)do oleju (uszczelka pod głowicą)
3)to co podejrzewasz.. do komory spalania( uszczelka, pęknięta głowica, blok....)
-
Witam.Zaglądałeś do oleju,czy aby tam płyn się nie przedostaje?
-
Olej oki...Jesli blok bylby walniety to jakie sa oznaki?
-
Najpierw posprawdzaj pod dywanikami najlatwiej od strony pasazera.
-
Sprawdzilem i podloga sucha ,pod silnikiem tez sucho....Nie martwilbym sie tym wogole bo zajechalbym do mechanika ale w czechach sa drodzy wiec musze z wasza pomoca do tego dojsc a po drugie Plusik wogole nie stracil na mocy wiec poprostu nic tylko zostaje mi go oszczedzac i odwiedzic mechanika w polsce
-
Masz LPG? Mi jak uciekał to się okazało, że wąż, co idzie do parownika był pęknięty, ale w takim miejscu, że trzeba go było wyjąć żeby zobaczyć. Nie uciekało niby dużo, ale co dłuższa trasa, to w zbiorniczku schodziło na poziom min.
-
To może być wina korka zbiorniczka wyrównawczego.
-
Weze wszystkie pod maska sprawdzone zreszta w moim poldku zostal wyjety drugi wentylator chlodnicy bo wg.gazownika nie bylo gdzie zamontowac parownika i wcisnal go na dole zamiast wiatraka.A co z korkiem moze byc nie tak?!?
-
Może być po porostu nieszczelny. Korek ma zaworek zwrotny tak ze powietrze z zewnątrz może się dostać do zbiorniczka (żeby nie robiło sie podciśnienie) natomiast musi on utrzymać pewne nadciśnienie w układzie. Nie jestem pewien czy nie pełni też przypadkiem roli zaworu bezpieczeństwa.
Tak czy inaczej jeśli jest nieszczelny albo po prostu źle dokręcony może przez niego całkiem sporo płynu wyparować.
-
Możesz jeszcze sprawdzić obudowę termostatu,czy jest dobrze skręcona i przykręcona do glowicy.Miałem kiedyś taką nie szczelność.Na pierwszy rzut oka było wszystko OK ale jak na zimnym silniku przejechałem palcem pod spodem to była mokra,bo na gorącym wyciekający płyn natychmiast odparowywał.
-
Rownie dobrze moze to byc zawór nagrzewnicy, jesli z niego kapie to prosto na kolektor wydechowy i nie bedzie nic mokrego widac.
-
z tego co wiem to plusy nie mają zaworka przy głowicy ale może się mylę...
-
Ja mam ten zaworek, ale zamknąć go idzie tylko pod maską. Równie dobrze może go sobie ktoś sam założył przede mną.
-
matucha, ja właśnie mam trucka plusa służbowego i tam nie ma żadnego zaworka pod maska ale ten jest jakiś dziwny bo mam oddzielny kluczyk do stacyjki i drzwi plastykową maskownice ramy oraz tylne lampy ze zwykłego polda
-
Chociaż moim autem bym się też nie sugerował do końca, bo w Kombi dużo rzeczy jest PRAWIE tak samo, a jednak trochę inaczej ;)
-
Oki jutro oblukam ten zaworek czy jest czy go niema:)
[ Dodano: 30 Mar 2008 19:33 ]
Dzisiaj zauwazylem ze od strony pasazera podloge mam mokra Co i gdzie mam sprawdzic czy faktycznie tamtedy mi ucieka ten plyn
-
Odkręć zboirniczek wyrównaczy z płynem chłodzącym i obejżyj, czy nie jest pęknięty.
-
Ten temat uwazam za zamkniety->Cieklo przy parowniku
-
A ja uważam za nadal otwarty. Za chwilę ktos następny się tu zarejestruje bo mu płyn w poldku ucieka to sobie poczyta sugestie i jak nic nie znajdzie to będzie mógł dalej pytać.
-
To ja przy okazji dodam jeszcze jedną sugestie.Ostatnio też delikatnie zaczęło ubywać mi płynu i za nic nie mogłem dojść gdzie może być nieszczelność-wszędzie było sucho i wizualnie w porządku.Dla spokojnego sumienia przynajmniej,postanowiłem podokręcać jeszcze mocniej wszystkie obejmy na gumowych wężach i pomogło :D