FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Meyron w Marzec 02, 2008, 11:14:36 am
-
Witam.Zakładam temat bo nie znalazłem niczego konkretnego w szukajce.Otóż kilka miesięcy temu miałem robiony pomiar sprężania w cylindrach(na benzynie-olej10W40).Wynik był taki:5,7,5,7lub7,5,7,5 dokładnie się na tym nie znam więc nie pamiętam(ale na pewno jeden z nich).Zastanawia mnie to bo wiem,że jest to dość słaby wynik,ale praca silnika na to nie wskazuje.Pracuje on równo,względnie cicho,auto ma względnie dobre przyspieszenie(chociaż przodownikiem szos nie jest).Jakiś czas póżniej przy wizycie u innego mechanika,stwierdził on ,że kąt ustawienia zapłonu jest przestawiony o 3st.(nie pamiętam w lewo czy prawo)oraz coś podregulował w gażniku bo autko lubiło zgasnąć w czasie jazdy.Czy te rzeczy mogły mieć wpływ na dokładność pomiaru,oraz jakie warunki muszą być jeszcze spełnione?Bo zastanawiam się czy ten który to mierzył zrobił to jak należy.(przebieg 148 tys.)
-
Absolutnie zadna reguluacja zaplonu lub gaznika nie ma wplywu na kompresje.
Dziwie sie ze nie zrobiles proby olejowej przy tak niskich wynikach powietrze z cylindrow "wali drzwiami i oknami"
-
hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym. A co do samego pomiaru to :
1. Przeprowadzać na ciepłym silniku
2. Przy max wciśniętym pedale gazu
3. przy zewnętrzym źródle pradu ( np prostownik rozruchowy) bo słabnący akumulator wypatrzy wyniki
Jak coś namotałem to mnie poprawcie
-
WKLIW-hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym./ Właśnie sam jestem zdziwiony tymi wynikami bo silnik może pierwszej młodości nie jest ale do stanu agonalnego jeszcze mu brakuje.
-
Hmm... Dziwna sprawa, przy takim cisnieniu sprezania, bylyby raczej przedmuchy, a to by sie wiązalo z wywalaniem oleju wszelkimi mozliwymi miejscami - bagnet, odma, korek oleju...
-
Silnik jest właściwie suchy,jedynie minimalnie prawa strona korpusu jest lekko obtłuszczona olejem ale nie to żeby się lało strumieniem i z tego co pamiętam to tak jest od kilku ładnych lat.Podobno to często spotykana przypadłość szczególnie w starszych Poldkach.
-
a jak zawory trzymają dobrze przez nie też może zmykać kompresja
a przyrząd co robiłeś pomiar w jakich jednostkach był wyskalowany ??
-
Jeżeli chodzi o sam pomiar to nie miałem nic do powiedzenia.Zostawiłem samochód w warsztacie celem wyregulowania zaworów,przy okazji okazało się,że jakaś sprężyna pod którymś zaworem jest pęknięta więc gość wymienił ją za jednym zamachem(podobno da się bez zdejmowania glowicy)Przy odbiorze przedstawił mi wyniki pomiaru.I tyle wiem.A tak w ogóle gdybym chciał taki pomiar zrobić jeszcze raz to ile to kosztuje,bo ja wtedy za całośc zapłaciłem 150 PLN.
-
TO troche duzo zapalciles, u mnie w miescie pomiar robi sie za browarka... :P Za 50 zł mozna kupic manometr i samemu pomierzyc kompresje. Więc ta operacja raczej nie przekroczy 20 zł...
-
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie.Czy przy tak niskich wartościach sprężania(jak to określił WKLIW-agonalnych)rozgrzany silnik jest w stanie utrzymać równiutkie obroty na luzie,czy też nie ma to nic do rzeczy?
-
potrafi gasnąć i auto im cieplejsze, tym słabsze. Wiem bo miałem tak jak mi się pierścienie skończyły.
-
Mój nie gaśnie tak po prostu,ale fakt zauważyłem,że dobrze rozgrzany silnik traci troszkę mocy,nie jest to jakieś wybitne mulenie uniemożliwiające jazde,mimo wszystko po porządnym nagrzaniu nie czuć już tego 'powera"pod pedałem co przy średnim nagrzaniu silnika.Czyli wynika z tego,że przyczyna może być w zurzytych pierścieniach,tym bardziej,że pali jakiś litr oleju na 800 km.Czy dobrze zrozumiałem?
-
Chyba ze uszczelniacze zaworowe skonczyly zywot. Kurde, szkoda ze nei wykonali ci proby olejowej, wtedy bys wiedzial czy to pierscienie, czy co innego...
-
hmm coś za malo te wartości przy takich to już silnik jest w stanie agonalnym. A co do samego pomiaru to :
3. przy zewnętrzym źródle pradu ( np prostownik rozruchowy) bo słabnący akumulator wypatrzy wyniki
..no nie przesadzaj az tak bardzo nie wypaczy...ja robiłem i na akumulatorze i na prostowniku nie ma aż tak różnic...
hej meyron Spoko jak będę w Lublinie to ci te pomiary mogę zrobić bez problemu w sumie sympatycy poldka musimy sobie pomagać no nie...
-
Co do pomiaru kompresji to jest tyle metod ile głów. Niektórzy nawet twierdzą, że powinno się do tego wyjmować filtr powietrza razem z obudową... W większości przypadków jest też wyjmowany bezpiecznik od pompy paliwa (ale nie wszyscy to robią), sprawność akumulatora jak najbardziej ma wpływ na wynik pomiaru - sam się na tym przejechałem. Poza tym mechanik może chcieć Cię wpuścić w maliny próbując Ci uświadomić, że masz silnik do remontu i niedługo Ci powie, żebyś mu go zostawił, to on Ci wyremontuje :) Mnie tak chcieli nabrać - pojechałem na pomiar i koleś powiedział, że jest tak kiepsko, że nawet do garażu nie dojadę i żebym najlepiej już go od razu zostawił, to oni się tym zajmą :mrgreen:
-
Co do kompresji - to jaka powinna być prawidłowa? Ja mam we wszystkich cylindrach 11,5 i nie wiem czy to dobry wynik czy też nie...
-
11.5 bara to dobry wynik
-
A jak bardzo dobry? Pytam w tym sensie, gdyż zrobiłem remont silnika w GSI (łącznie z całą głowicą itd) i stąd też moje pytanie ile powinna wynosić prawidłowa kompresja w nowym silniku.
-
w fabrycznie nowym ma byc 12-12.5 bara
-
Dzisiaj rano odpaliłem autko z benzyny oczywiście na ssaniu.Po wstępnym lekkim nagrzaniu i wyłączeniu ssania(silnik jak by nie było ciągle jeszcze zimny)zwróciłem uwagę na dym z rury wydechowej,a raczej prawie jego brak-był niemal przeżroczysty.Czy i w jakim stopniu może to świadczyć o stanie silnika?
-
zwróciłem uwagę na dym z rury wydechowej,a raczej prawie jego brak-był niemal przeżroczysty
Poranki są jeszcze bardzo zimne więc może to para wodna a nie dym że spalanego oleju ? A jak wygląda zużycie oleju ?
-
Jak wcześniej wspomniałem ok.1l na 800km. / PS.Dzięki SOBI jak będziesz w Lublinie to daj znać na PW,może uda nam się zgrać :)
-
może ja coś powiem.
miałem w caro gli sprężanie po 6 i jak zmierzyłem to mało zawału nie dostałem bo poldek latał wg mnie wystarczająco. zrobiłem remont, dużej różnicy nie odczułem a sprężanie było 11,5.
meyron, nei idź w piątek na piwo tylko uzbieraj 20-30zł i jedz do innego warsztatu i niech Ci zmierzą jeszcze raz kompresję, zrobią próbę olejową i ogólną obdupcję silnika czemu jest takie marne sprężanie i niech Ci powiedzą. w końcu manometr też może się zepsuć?! albo popytaj znajomych kto w okolicy takie coś posiada i za czteropak zmierzy. cztery piwa wystarczą choćby nie wiem co, a "sąsiadowi" powinno wystarczyć Twoje "dziękuję". :wink:
-
Jeszcze jedna uwaga.Morawski w tabeli odnośnie budowy i danych technicznych silnika podaje,że:silnik 1500(gażnik,wtrysk benzyny oraz wtrysk benzyny z katalizatorem)-stopien sprężania 9,2 /silnik 1600(tak jak wyżej)-stopień spręzania 9,5.Jak to się ma do tak wysokich wartości o których wcześniej wspominali KGB i TEBE oraz czy isnieją jakieś inne jednostki pomiaru.
-
stopień spręzania 9,5
nie mylic dwoch rzeczy.... stopnia sprezania i cisnienia maksymalnego w cylndrze (tzw. kompresji) !
manometrem mierzy sie maksymalne cisnienie w cylindrze (jednostka MPa, bary...) czyli takie kiedy tlok jest w gornym polozeniu (oczywiscie w przyblizeniu - kwestia wyprzedzenia otwarcia zaworow)
stopien sprezania jest jednostka bezymiarowa i jest to stosunek pojemnosci cylindra z tlokiem w dolnym polozeniu do pojemnosci z tlokiem w gornym polozeniu
-
Ja zamierzam w najbliższym czasie zmierzyć kompresję, od tego zależy czy zaleję ceramizer, oleju trochę dolewam, fakt że na początku trochę ostrzej jeździłem. Dzisiaj na włączonym silniku odkręciłem korek wlewu, w GLE mojego ojca przy 218kkm przebiegu waliło dymem jak z rury wydechowej - wtedy ktoś powiedział, że pierścionki są kiepskie. U mnie czuć, że dmucha ale dym żaden nie leci. Czy to może być objaw że silnik już się zużył :| ? Ma przejechane prawie 160kkm.
-
nie, odpowietrza sie poprostu skrzynia korbowa, zamiast pchac powietrze do odmy wali korkiem bo go zdjales a jesli dym spod korka leci to znaczy ze pierscienie sa do niczego, bo przepuszcza spaliny w cylindrze.
-
Zero dymu :) tylko czuć dmuchanie, zrobię pomiar kompresji to będę wiedział więcej i wtedy zapytam się co dalej robić ze swoim poldem :)
-
Zalanie ceramizera NIE ZASZKODZI, moze sie okazac zbednym wydatkiem w najczarniejszym scenariuszu, a w najlepszym poprawic prace silnika.
-
oczywiscie cis. sprezania zwyklo sie podawac w barach
czyli 12.5 bara
-
A jakie wartości ciśnienia w cylindrach powinien mieć 1,6 GSI ?
-
ok 12 13 atm na kazdy cylinder.
-
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?
-
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?
W sumie, to mierzy się "na niczym" :P
Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.
-
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?
W sumie, to mierzy się "na niczym" :P
Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.
Ja bym wlasnie tak krecil , tylko po uprzednim odpieciu elektrozaworu na reduktorze.
-
a czy mozna na gazie mierzyc czy benzyna musi byc ?
W sumie, to mierzy się "na niczym" :P
Tylko nie kręć silnikiem, tak jakby miał odpalić na LPG, bo Ci się niespalonego gazu nazbiera.
Ja bym wlasnie tak krecil , tylko po uprzednim odpieciu elektrozaworu na reduktorze.
To miałem na myśli, tyle, że za bardzo naokoło napisałem ;)
-
teraz tak ;)
ponieważ nie wiem gdzie zrobie pomiar manometrem, oraz ile mnie to wyniesie ;)
to pomyslalem czy by go nie kupic
popatrzyłem na allegro i
nr 1
http://allegro.pl/item655453899_super_manometr_do_pomiaru_kompresji.html
nr 2
http://allegro.pl/item655452406_manometr_do_pomiaru_kompresji_super_cena.html
z tego co widze to ten 2 sie jakos wciska :roll:
wiec wydaje mi sie ze lepiej kupic nr 1
co myslicie ? oczywiscie najpierw popatrze po okolicy czy nie ma gdzies w podobnych pieniadzach to bym nie zamawial tylko kupil ;)
ps. jego się wkręca zamiast świecy ? :mrgreen:
-
Dokładnie - zamiast świecy ;) Ja mierzyłem takim jak z 2 linku, ale wtedy potrzebne do pomiaru są 2 osoby. A ten wkręcany nie wiem jak wkręcisz :roll:
-
Ja mam ten wkrecąny, wystarczy palcami wkrecić i jest szczelny bo ma o-ring. Dobry dla DOHC bo ten drugi nie bardzo. Ja jestem zadowolony bo pokazał mi po 13 na każdym garze.
-
Dobry dla DOHC bo ten drugi nie bardzo.
rozwiń prosze ;)
-
ma krótką końcówkę, na dodatek zagiętą i nie wiem czy byłby w stanie dosięgnąć gniazda świecy zapłonowej w głowicy z 16 zaworkami.
-
chyba tym bardziej nie dał byś rady przykrecić śruby w miejsce świecy ;)
zakupiłem manometr, ten dociskany
teraz tak
1. ładuje aku
2. wypalam gaz (musze odpiać elektrozawór bo cos wypalanie nie działa :shock: moze sie zapchało :shock: )
3. wykręcam swiece
4 wciskam manometr i trzymam
5. odpinam kabel od cewki aby auto nie wybuchło
6. kręce kolami zamachowymi czy rozrusznikiem ?
ile obrotów ?
-
chyba tym bardziej nie dał byś rady przykrecić śruby w miejsce świecy
dałem jakoś rade, bo pisałem że wystarczy go palcami wkręcić.
pomiaru dokonujesz na rozgrzanym silniku.
masz tylko jedno koło zamachowe, kręcisz rozrusznikiem (mozesz miec wtedy podpięty prostownik pod aku) i gaz wciśnięty do dechy. kręcisz aż wskazówka od manometru przestanie rosnąć.
-
dzieki za info
niestety moj prostownik jest za słaby, raz probowalem i poszedł bezpiecznik - na szczescie :)
znalazlem ciekawy link
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
idac za radami z linku zrobie sobie próbe olejową 8)
polecam zobaczyc zamieszczone filmy, niby stare ale wydaja sie byc nadal aktualne
-
O ceramizerach sporo już tu było mówione. Looknij
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=21096&highlight=ceramizer
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17228&highlight=ceramizer
Opcja szukaj nie boli :twisted:
-
ale ja sie nie pytam o ceramizer ;)
owszem zainteresowałem sie ale nie pytałem ;)
czy kliknoles na link chociaz ? :twisted:
-
Nie :P Ale zara to zrobię :mrgreen:
-
no to kliknij ;) ciekawe info szczególnie w filmiku ;)
oraz info jak interpretować wyniki pomiarów cisnienia na cylindrach, na sucho i z olejem
sprawdziłem ciśnienie
0,65
0,85
0,6-0,6,5
0,8
próby olejowej nie zrobilem bo sie mama niecierpliwiła i nie wiedziała co jest grane
ale zrobie niedługo
aku był prawie całkiem naladowany - sprawdzałem prostownikiem
na włączonym silniku odłączyłem elektrozawór kolo filtra gazu, az zgasł
odpiołem rure od powietrza aby nie przeszkadzała
kilka obrotow rozrusznika aby sie upewnic że nic mnie nie zabije :roll:
silnik był gorący oczywiscie ;)
poczekamy do próby olejowej, ona pokaże czy uszczelniacze sa szczelne czy też nie ;)
-
Pooglądałem. Fajnie się w czasie cofnąć. A w temacie - wyniki masz tragicznie niskie ale w miarę równomierne (u mnie było ok. 11/6/11/10) - różnice miedzy cylindrami w okolicy 15%. Niemniej szukaj usterki bo te wyniki świadczą, ze silnik chyba prosi o remont...
-
kupie szczelinomierz i wyreguluje zawory, zobaczymy czy to cos da :)
no i probo olejowa jeszcze ;)
i co było powodem tak niskiego cisnienia ? na 2 ?