FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Marzec 03, 2008, 23:14:06 pm
-
Jako ze zapadla decyzja o spawaniu w moim poldofordzie rurowca "od zera" wybrałem sie do Centrostalu w poszukiwaniu materialu na kolektor. Udalo mi sie znalesc nastepujace rury:
srednica zewnetrzna/grubosc scianki/srednica wewnetrzna
42.4/2.6/37.2
48.3/2.3/43.7
60.3/3.2/53,9
sa to rury z typoszeregu stosowane w budownicwie
oprócz tego znalazlem nietypowa rure 54/2.6/48.8 .Do pierwszych trzech sa dostepne kolanka hamburskie. Do tej ostatniej niestety nie a ta wymiarami nadawalaby sie idealnie. O ile kolektor uspawany z takich rur byłby wieczny :twisted: to jednak jego ciezar bylby potezny :| Pytanie : skad wziosc rury stosowane na wydechy ? Czy zostaja tylko wizyty na zlomach i szrotach i uspawanie czegos z tego co sie znajdzie ? Czy sa jakies firmy które wykonaja/ sprowadza rure na wydech o okreslonych parametrach np srednica wewnetrzna 52 grubosc scianki 2 mm ??
PS Nie interesuja mnie wypowiedzi ludzi ze w poldofordzie"nie da sie" upchnac rurowca :P
-
Musisz sie wybrac do firmy ktora robi wydechy, oni na pewno maja takie rury jakie Cie interesuja, dla przykladu robilem ostatnio wydech do lincolna potrzebna byla rura w sumie 4metry bez problemu dostalem w firmie zajmujacej sie robieniem ukl wydechowych, koszt to ok 40 zl 2m rury o sredniucy nie pamietam ale grubo ponad 50mm.
-
PS Nie interesuja mnie wypowiedzi ludzi ze w poldofordzie"nie da sie" upchnac rurowca
Michał, jasne że wlezie i mam nadzieję o udowodnić jeszcze przed Czerniewicami 2008 :wink:
-
3mm scianka ?? 50mm wylot?? oszalałes??
moze popatrz za dostępnymi kolektorami choćby do przednionapędówki.
jesli nie to proste rury ma koleś na alledrogo.
-
Zobacz tutaj:
http://www.askotech.com.pl/
Mają cieńkościenne rury.
-
a fabrycznego nie da się jakoś przerobić??
U mnie też rurowiec od rovera nie chciał podejść ale jedno cięcie i miejsca jest więcej niż przy żeliwie...
-
moze popatrz za dostępnymi kolektorami choćby do przednionapędówki.
a fabrycznego nie da się jakoś przerobić??
U mnie też rurowiec od rovera nie chciał podejść ale jedno cięcie i miejsca jest więcej niż przy żeliwie...
Fabrycznego nie mam, zreszta nie wejdzie i tak. Mam od opla kolektor rurowy ale wpakowac to to masakra- jest za szeroki, przeszkadza alternator, po spasowaniu rura przechodzi 1 cm obok poduszki pod silnik ,a ciecie/giecie/ i spawanie tego zeby dopasowac tak aby to miało rece i nogi to typowa rzezba w gównie. Szybciej bedzie uspawac od zera gdyz dysponuje wszelkim niezbednym sprzetem oprócz materialu na kolektor w postaci rur
[ Dodano: 2008-03-05, 01:27 ]
3mm scianka ?? 50mm wylot?? oszalałes
W USA z takich rur buduje sie wydechy :mrgreen: Dzieki czemu samochod po 25 czy 30 latach trafia na zlomowisko z wydechem który montowali w fabryce :mrgreen: I nie trzeba sie martwic czy fabryczny wydech wytrzyma 5 czy 7 lat bo ktos tam zastosował super powloki i spawy oraz wysokogatunkowa stal ale zasolenie dróg powoduje "przyspieszone zuzycie i korozje" :roll:
-
Jak nie znajdziesz blizej/taniej to polecam tego kolesia:
http://allegro.pl/item323476762_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html
http://allegro.pl/item323476757_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html
http://allegro.pl/item323476752_hit_tlumik_rura_wydechowa_katalizator_napraw_.html
Ja mam od niego rurę 55mm i wygląda to na solidny towar. Bynajmniej dało się pospawać i jakoś toto wytrzymało pierwsze 50km...
-
na kolektor wydechowy wystarczy ci ścianka 1,5 mm, z centrostalem daj sobie spokój. najlepiej użyj rur kwasoodpornych, link do firmy w której się zaopatruje w produkty na układy wydechowe, http://www.techmet.eu/ wybierzesz sobie co zechcesz mają praktycznie wszystko do szczęścia potrzebnego.
-
Kwasoodporne się nieciekawie spawa.
-
Ja mam od niego rurę 55mm i wygląda to na solidny towar
Chiałem 50 ale nie bylo :| Czekam do przyszłego tygodnia
Kwasoodporne się nieciekawie spawa.
To akurat nie problem :)
-
spawa się nawet mig z zwykłym stalowym drutem (spawy będą trochę skorodowane), można też drutem mosiężnym (ciekawy ma to kolorek niby złoto), jak ktoś chce trochę pieniążków wydać to może być drut z nierdzewki i osłona argonu. są też do nabycia w castoramie elektrody do nierdzewki.
a nierdzewka generalnie super sprawa ze wzg na stopniowanie średnic rur co do mm więc każdy kupi co mu będzie potrzeba, nie są to rury grubościenne więc waga mniejsza i nie korodują.