FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: JAGOS w Marzec 11, 2008, 11:26:08 am
-
Witam.... problem opisalem w temacie pt. REMONCIK ROVERA K16
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16004&start=270
, ale niestety nikt mi nie odpisal. A Potrzebuje pomocy... otorz... chce podocierac zawory lecz mam dziwne slady na przylgniach u ba plaszczyznie zaworow {zdjecia}
http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1700
http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1701
jutro chce podocierac zawory, ale nie chce robic tego na darmo. Czy musze tak mocno wyszlifowac te przylgnie zeby nie bylo na nich widac tych "nadpalen"?? i dopiero docierac??
temat moze byc przeniesiony do tematu remoncik rovera k16. Tylko prosze o pomoc.
-
wszystkie wydechowe masz takie??
wypadało by je przeszlifować a najlepiej wymienić. docieraniem pastą to Cię lato zastanie zanim to się zetrze
-
EEE tam odrazu lato. Wszystko kwestią cierpliwości i pary w rękach :D Ja bym docierał tylko zaopatrz się w kilka rodzajów pasty.
-
zalezy jak glebokie sa te wzery - mozesz probowac pasta ,ale najlepiej to wrzucic na szlifierke
tylko teraz trzeba przeliczyc koszty - jeden zawor do ohv czy do szkarady kosztuje 20pln ,jezei do k16 kosztowalyby tyle samo to warto sie szarpnac i wymienic ,bo za szlifowanie to mniej niz 100pln pewnie nikt nie wezmie
i sprawdz czy na gniazdach nie masz wzerow ,bo jak cos to szlify gniazd sie szykuja
P.S.
w OHVce zawory sie nie wypalaja ,zedzne te wasze k16 :P
-
Van#1860, raczej wszystkie. jedne mniej druie wiecej, ale raczej wszystkie... chcialem zetrzec papierem.. da sie bo jeden wyszel calkiem niezle.... gniazda wygladaja dobrze wiec mysle ze tylko czeka mnie docieranie. Mam zawory z poprzedniej glowicy wiec zobacze moze tamte beda w lepszej kondycji.... na razie sprubuje zeszlifowac ten badziew i podocierac zawory...
KGB, jeden zawor dok16 kosztuje 120pln ... nic tylko plakac :(:(:(
-
wydechowy ok 36zł nie wiem gdzieś szukał
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=4&m_silnik=14&m_dzial=silnik&c=377
a tu masz cały sklep
szkoda roboty w szlifowanie
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
-
Van#1860, powiedzial mi jeden mechanior, ale nie wiem czy mu nie chodzilo opare wdech u wydech.... :?: znow tak mysle... tamten silnik mial przejechane 300tys.km i czy zawory nie beda w gorszej kondycji:(
i jeszcze cos... mam tez hydropopychacze z tamtej glowicy... jak sprawdzic ktre dore ktore ze... bo ten silnik jak chodzil to stukal...
-
co do zaworów to kup lepiej nowe.
hydraulikę możesz sprawdzić. naciskając popychacze (na początek ściśnij w imadle bo będą pełne oleju) jak olej wypłynie, powinny się dać w rękach ściskać i rozprężać. jak nie to zawsze możesz w nafcie pomoczyć i/lub rozebrać na czynniki pierwsze wyczyścić i po złożeniu powinny być jak nowe.
-
PIATY.... czyli... z tego co piszesz wynika ze cykanie popychaczy podczas pracy silnika to nic innego jak ich zabrudzenie?? a ich przeczyszczenie rozwiarze problem z cykaniem?? cykaja bo juz sa "chyba" slabe sprezyny tak??...
[ Dodano: 2008-03-12, 09:37 ]
Mam jeszcze taki problem....... blok....
http://www.fsoptk.pl/forum2/album_page.php?pic_id=1702
co mam zaobic z tym kamieniem??..... przyznaje sie bez bicia, ze jezdzilem na "kranówie" a warszawska woda ma tyle kamienia ze szok....;/;/ chce ten syf przed montarzem uszczelki usunac, ale nie wiem jak... moze ktos ma jakis pomysl???
-
Zmontuj uszczelkę, zalej silnik wodą destylowaną, dolej litr octu. Pojeździj tak tydzień, kamień się rozpuści.
-
Eater#851, dzieki ale fura juz zlozona..... :mrgreen:
-
Eater#851, kurde tzreba bylo napisac rowno za rok moze by byla znow rozlozona :mrgreen: :P
-
Skoro ktoś to wykopał to kolego JAGOS, pochwal się jak sobie poradziłeś. i jak się spisuje auto teraz.
-
Bocian_s#313, jak pisalem w ktoryms poscie... autko jezdzi lepiej lecz teraz potrzebne sa mocniejsze wtryski... Gaz musze wyregulowac-nie jezdze na gazie bo poprostu sie nie da z racji tego ze jest za mala mieszanka i sie dlawi.... Na benie auto zasowa piknie:D :mrgreen: :twisted: wczoraj objechalem polo 1.6(100KM) i Golfa 1.8GTi.... polo odstawilem o kilkanascie dlugosci poldka a golf dzielnie trzymal sie 3 dlygosci za mna, ale defakto objechalem ich jak chcialem... na 3 biegu auto zamiata..... Wrzuce filmik jak to jezdzi to zobaczycie sobie.... :mrgreen: Mysle ze wysilek i cierpliwosc wlozona zostala mi w pelni odwzajemniona.... :mrgreen: Mam plany nad E-Turbo i wymianą ukl. paliwowego, ale dopiero po wakacjach bo musze odlozyc kase na urlop.... :cry: Ale hamownie VTG i tak odwiedze i przedstawie wykres.... :D:D :mrgreen:
Mysle ze gra warta swieczki pod warunkiem ze sie to zrobi solidnie i starannie. A z kamieniem na bloku poradzilem sobie tak.... kupilem odkamieniacz w proszku-rozpuscilem go w wodzie i nasaczylem szmatke. polozyllem na blok na ok 20min a pozniej wyczyscilem papierem 800.
-
Skorzystam nie założę nowego tematu jak dociera się zawory do z ohv jakimi pastami a moze lepiej zanieść fachowcom i od zaworka biorą 10zł
-
pastami ogolnie dostepnymi ,takimi jak do wszystkich zaworow
maja rozne mialkosc i teoretycznie trzeba isc od grubszej do cienszej ,ale ...
pytanie tylko ,czy jest potrzeba docierac
-
Owszem mam nowe i chciałbym założyć je do starej głowicy z wypalonymi zaworkami w sumie 2 ale walne cały komplet i porobię tą głowice