FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: klimi w Marzec 12, 2008, 10:53:03 am
-
Witam!
Mam taki problem: jadę sobie i osiągam obroty 2000 i gdy wchodzi trochę powyżej to wskazówka wariuje od 2500 i lata między tą wartością a 4000. Dzieje się to na każdym biegu. Co może być przyczyną takiego zachowania??
-
Jest to spowodowane tym że niektore moduły zapłonowe nie miały układu antyzakłóceniowego czy coś takiego i jest to normalne(u mnie w kwadratowych zegarach tak było, teraz mam okrągłe i to samo jest)
-
Czy poza tym że obrotek "lata" są jakieś inne objawy?
Przyczyną mogą być wyeksploatowane przewody zapłonowe.
Zegary masz do GLE? Bo może się tak dziać , jeżeli do GLE założysz zegary od GLI.
-
Zegary mam od GLI, ale jeszcze jak kwadratowe siedziały to też obrotek skakał. Klimi ma już pewnie moduł APE i tam chyba nie bylo problemu z latajaca wskazowka, no i takie zjawisko tez wystepuje jak zielony przewod nadpalony jest, ale to by wtedy silnik szarpał.
-
tak potwierdzam, moduł jest do wymiany, najprawdopodobniej masz jak juz pisali bez układu przeciw zakłóceniowego, to w niczym nie przeszkadza w pracy silnika
-
Latają i tyle. nic się nie dzieję, ale jak zmieniłem przewody wn to przez jeden dzień nie latały :)
-
jak już to kiedyś ktoś wspomniał FSO - Fabryka Samochodów Osobliwych.
-
ja ma caro gaźnikowe, nic w nim nie lata. nie piszcie, że ten typ tak ma! to w Waszych pojazdach jest coś popsute. sprawdźcie przewody i naprawcie połączenia. obrotomierz to układ elektroniczy zliczający impulsy, czasowe zanikanie impulsów daje efekt wariującej wskazówki.
-
Sprawdź jeszcze kabelek z modułu do aparatu zapłonowego.
-
Witajcie, U mnie zawsze gdy modul zaplonowy powoli schodził z tego swiata, obrotomierz raz działał raz nie. Teraz mam jeden moduł zapłonowy na zapas w sklepie powiedzieli ze najwiecej ich sprzedają w okresie jesiennym gdy duza wilgotnosc ze ponoc od tego sie psują... :|
-
Zegary masz do GLE? Bo może się tak dziać , jeżeli do GLE założysz zegary od GLI.
ja mam w Caro zegary od GLE (nie zmieniane) i wskazówka wariuje w zakresie obrotów 2500 - 4000, może obrotomierz jest do wymiany..?
-
Więc jak trochę poruszałem zielony kabelek to nie latały tak mocno. Chciałem go wyciągnąć ale jakoś tak mocno siedzi i nie wiem jak go wciągnąć?? Jest jakiś sposób czy trzeba to na "siłę" wyciągać??
-
Nic na siłę,wszystko młotkiem :twisted: Musisz zdjąć kopułkę,odczepic kabelek i najlepiej wstawić nowy.
-
No dobra ja wiem że go wyciągnąć ale jak ?? Bo on jest połączony takim plastikiem z kopułką. Wyciąga się to go ciągnąc do góry, w bok na dół??
-
musisz od spodu srubke na srubokret płaski odkrecic, coi trzyma ten plastik
-
Panowie ostatnio zauważyłem że po dłuższej jeździe obrotomierz powyżej 2500 zaczyna wariować poza tym nic się nie dzieje silnik nie przerywa, chociaż może troszkę traci na mocy, zielony kabelek wykluczam bo wymieniony, możliwe że cewka zapłonowa kończy żywot czy raczej czepić się modułu. Chodzi o polda 1.6 GLE
-
Ja mam to samo... Na zimnym wariuje jak nie wiem. Cewke wymieniłem i nadal to samo :|
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20970&highlight=obrotomierz
-
Mariusz#1926 w moim przypadku alternator odpada, ładuje aku, stawia opór przy obciążeniu (światła + dmuchawa), ewentualnie jutro jeszcze sprawdzę napięcie ładowania. A co do cewki to taka trochę dziwna sprawa dla mnie, mianowicie: podłączyłem kolejno trzy cewki które miałem i silnik przy 4000 rpm miał jakby odcinkę obrotomierz spadał do zera ale jak obroty silnika spadły to z powrotem wracał do pracy i obrotek zaczynał pokazywać. a na dotychczasowej cewce nic takiego nie występuje tylko ta wariująca wskazówka, moduł też wymieniłem bo miałem pod ręką i nic. Jeszcze takie pytanie regulator napięcia można założyć ze 125p taki w metalowej obudowie bez modyfikacji elektryki?
-
Moj na biegu jałowym skacze jak głupi, a przy przegazówke (powolnej) do prędkosci 3K zawyza o jakies 1,5K i jak juz dojdzie do 3K spada do 2K i juz jest normalnie :| Nie rozumiem tego dziada.
-
Cewke generatora w aparacie i zielony kabelek zmieńcie.
-
FaZi,
a przerywacz ustawiony prawidłowo?
-
http://tinypic.com/usermedia.php?uo=7vBB%2FOG64CpIyiZzyrxAEoh4l5k2TGxc
tu jest to jego dziwne zachowanie, zawyża obrotomierz, przy przegazowece przez chwile pokazuje dobrze i nadal zle... i tak skacze wlasnie.
i zeby nie bylo odpowiedzi typu: NIE MASZ CIŚNIENIA OLEJU, odpowiadam, ten wskaznik jest niepodlaczony.
-
witam!!!
czasem wariujące obroty to znak , że aparat zapłonowywy wyklekotany.
Chociaż w moim przypadku to chyba ta cewka w aparacie szwankuje. Właściwie to nie mam pojęcia co w takim aparacie mogło się zepsuć. Luzów tak jakby nie miał.
rok temu obroty skakały podobnie jak u was. a ostatnio to ledwo jeżdził. wsadziłem drugi aparat zapłonowy i obrotomierz pokazuje normalnie.
no i tu zachodzi pytanie.... wsadziłem od 1.5 (pisze na nim5stopni) a moj jest 1.6(na moim jest 10-12stopni). Można robić taką zamianę? czy te aparaty sie różnią?