FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: benek_k w Marzec 14, 2008, 20:41:59 pm
-
Witam mam problem dla mnie bardzo poważny. Chodzi mianowicie prawdopodobnie o elektryke. Brak kierunkowskazów, wycieraczek przednich i tylniej, ogrzewania tylniaj szyby, pompki paliwa. Samochód idzie odpalić na gazie ale wkręsi sie maksymalnie na 2500 obr/min z wielkim bólem. Jak włącze awaryjne to na zegarach mróga kontrolka od awaryjnych, strzałki oraz kontrolka pomarańczowa od chamulca nożnego. Byłem po rade u znajomego elektryka niestety nie wie jaka to może być przyczyna. Zdażyło mi sie już to ale przechodziło. Jechałem nagle opadł z mocy jakoś dojechałem do celu zostawiłem auto po czym wracam do domu i nagle jak by nigdy nic znowu chodzi powturzyło sie to z 2 razy ale teraz nie chce mu przejść :( Dodam że światła (długie, krutkie, halogeny, przeciwmgielne tylnie) działają bez zarzutu Prosze o pomoc
Jak by ktoś wiedział coś na ten temat piszcie na GG 2543666.
Już nie mam nerwów do tego auto choć bardzo jestem z nim zrzyty.
POZDR.
-
Na moje mikroprocesor ;)
-
Też tak przypuszczam a czy silnik by sie tak zachowywał ?? może problem z masą na mikroprocesor i na moduł zapłonowy ?? może tak być ??
-
Znajdź kogoś, komu autko dobrze śmiga i podmień na chwilę. Będziesz mógł coś wtedy wykluczyć.
-
Będe prubował liczyłme na więcej sugestij ale zawsze coś jutro sie okaże napisze co i jak.
-
benek_k, akurat z elektryką jest tak, że trzeba krok po kroku coś wykluczać, bo za dużo możliwości. Ale większość objawów wskazuje właśnie na mikroprocesor ( praktycznie wszystkie oprócz braku możliwości wkręcenia się pow. 2500 obr/min).
-
A mam pytanie jeszcze czy mikroprocesor ma coś do pompki paliwa ?? bo też nie chodzi. dużo rzeczy nie chodzi nie powiązanych ze sobą ( tak myśle ) ale coś jest przez co tak sie dzieje.
-
Moze wilgoc , moze cos ci kompa zalało ?
-
benek_k, a jak zewrzesz przekaźnik to pompa paliwa chodzi? Jeśli nie to mogą być przewody idące do pompy. U mnie się kiedyś jeden przetarł tuż przy zbiorniku. Może Ci się psuło po prostu od jakiegoś czasu i teraz skumulowało.
-
Mikroprocesor z tego co wiem dostaje sygnał od czujnika niedostatecznego ciśnienia oleju, a ten sam czujnik odpowiada za odłączenie pompy paliwa po krotkim czasie od przekręcenia kluczyka na Zapłon - to jedyne co przychodzi mi teraz do głowy.
-
wymieniłem dziś mikroprocesor i niestety dalej klapa dalej szukam jak komuś cos przyjdzie do głowy piszcie.
-
Ja bym postawił na korozje styków jak mi mój na wolnych obrotach nie schodził poniżej 2000 to wszystkiego probowałem sondy 2 wymieniłem silnik krokowy nic nie pomagało okazało sie ze sonda miała zd...masę i teraz mam masę do sondy bezpośrednio z aku i chodzi dobrze ale zanim do tego doszedłem 3 miesiące mi to zajęło
-
To chwileke Ci zajeło. Ja siedząc przy obiedzie wpadłem na pomysł i okazał sie 100% strzałem w dziesiątke. Probowałem powiązać dmuchawe kierunki pompke w jedno co jest odpowiedzialne za to i wtedy przypomniała mi sie stacyjka, mianowicie to że jak lekko przekręci sie kluczyk chodzi dmuchawa kierunki sprawdziłem to i udało sie. Koszt kostki 50zł ale ważne że chodzi. Czasami na spokojnie warto rozważyć różne aspekty. Dzięki za sugestie i zainteresowanie.
POZDRAWIAM
-
A jeśli awaryjne działają tylko wtedy jesli kluczyk jest przekręcony na zapłon to też moze być stacyjka?, a tak po za tym, mikroprocesor tez mi szwankuje, tylko ze niedawno go wymieniałem 2 razy :/, i czasami świeci mi sie kontorlka od ogrzewania szyby, hak, i szybko mrygają kierunkowskazy, ale to chyba od wilgoci:(
-
A z tymi awaryjnymi to tak od zawsze? Może w samym włączniku masz dopiero prąd po przekręceniu stacyjki.
-
czasami świeci mi sie kontorlka od ogrzewania szyby, hak, i szybko mrygają kierunkowskazy, ale to chyba od wilgoci:(
Pewnie pojawia się gdzieś zwarcie - w tym momencie układ wykrywa to jako podłączenie przyczepy i zapala kontrolkę na zegarach. Szybsze mruganie kierunków sygnalizuje przepalenie żarówki w podłączonej przyczepie (której oczywiście nie posiadasz :)) i stąd takie jaja. Też miałem ten problem po podłączeniu światła stopu w spoilerze (dzięki e_gregor :)) Ostatnio jednak po deszczu też to wystąpiło, po zgaszeniu silnika i odpaleniu przeszło.
-
no niezłe jaja:(, u mnie to chyba tez przez trzeci stop:( Dzieki Arnold:)