FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Logan w Marzec 17, 2008, 00:01:34 am

Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Logan w Marzec 17, 2008, 00:01:34 am
Witam

W czwartek skończyłem robote z zawieszeniem i dziś drugi już raz przy skręceniu kół na maks podczas wyjeżdzania z parkingu usłyszałem z przodu dźwięk jakby ktoś mi młotkiem walnął w przód zawieszenia. Na kierownicy nic nie było czuć a na koła nikt nie patrzył więc nie miałem się kogo spytać czy był podczas skręcania jakiś przeskok. Pierwszy stuk i ten dzisiejszy pojawiły się przy prawie maksymalnym skręcie.

Normalnie pewnie bym temat olał ale że powymieniałem wszystko, łącznie z drążkami/przegubami kulistymi długimi i krótkimi (główny od przekładni został stary, ale stan dobry) to mnie to zaniepokoiło.

A skoro powymieniane wsio to nie mam koncepcji co to może być. Może któraś z nowych części okazuje się być felerna??
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 17, 2008, 12:54:03 pm
sprawdz dokręcenie drązka reakcyjnego do dolnego wachacz i dociągnij
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Logan w Marzec 18, 2008, 11:01:43 am
wszystko było dociągane przeze mnie więc nie mam co sprawdzać.
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Van w Marzec 18, 2008, 11:09:13 am
czasem mocowanie jest wyrobione i sruba stuka

[ Dodano: 2008-03-18, 11:10 ]
rusz do przodu i mocno w hamulec. po czym do tyłu i też depnąc. jak bedzie stukać to na 100% te mocowania są wyrobione
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Marzec 19, 2008, 21:21:06 pm
Czasem jest tak ze po przejechaniu paru kilometrow dopiero sie wszystko pouklada i jesli cos jset wyrobione to bedzie stukac.
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 19, 2008, 21:45:06 pm
piszesz, że stuk nastąpił przy maksymalnym skręcie. miałem podobną sytuację. otóż, na obudowie przekładni kierowniczej są znaki kiedy jest ustawiona dokładnie na wprost. niewiele osób o tym wie, nawet diagności. właśnie do takiej pozycji powinno się ustawiać zbieżność. wtedy są równe długości drążkow służących do regulacji. jeżeli tak nie jest zrobione to w momencie pełnego strętu, koło wewnętrzne jest, można powiedzieć " luźne ". skręć kierownicę w maksymalne położenie i zobacz czy taka sytuacja nie ma miejsca. koło wewnetrzne nie powinno dać się bardziej skręcić rękami.
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Marzec 19, 2008, 22:20:59 pm
to ja sie podepne...mam problem tai ze przy skrecie w lewo,slychac stuk w okolicahch prawego kola...czy to moze byc to samo ??
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 19, 2008, 22:44:18 pm
opisałem sytuację z jaką się spotkałem w swoim polonezie.  dotyczyła lewego koła, żona zjeżdżała z krawężnika i wtedy zobaczyłem, że koło gwałtownie zmieniło położenie. strach mnie ogarnął  bo byliśmy daleko od domu, złapałem za koło a ono daje się ruszać. myślałem że się coś urwało. zaglądam pod samochód- nic nie widać, wszystko w porządku. z duszą na ramieniu wracaliśmy do domu. poszukałem w morawskim i wtedy dopiero dowiedziałem się o tych znakach i właściwym ustawieniu przekładni.
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: Logan w Marzec 19, 2008, 23:01:53 pm
wrb, szczerze mówiąc możesz mieć rację. z tego powodu że miałem przed tymi wymianami w prawo kierownice przestawiona o kąt około 30 stopni, na prostych kołach a po wymianie ustawiłem ją na warsztacie prosto i mi ją zablokowali podczas ustawienia zbierzności. być może że powinienem ją wcześniej zdjąc i ustawić a nie iść na łatwizne i zrobić to poprzez zbierzność.

z drugiej strony miałem do tej pory tak tylko 2/3 razy i na razie jest spokój. jeśli będzie się to powtarzać to trzeba będzie jeszcze raz ustawić zbierzność po poprawnym ustawieniu pozycji przekładni no i na sam koniec zdjąć i ustawić przed ponownym założeniem kierownicę.

Dziękuję za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam
Tytuł: Stuki przy skręcaniu
Wiadomość wysłana przez: mateuszOBR w Marzec 19, 2008, 23:11:46 pm
nie tylko wy macie ten problem
ja od czasu kiedy nieostrożnie zahamowałem na ceglowce tez tak mam ze cos mi stuka w zawiechu tyle ze w czasie jazdy na nierownosciach i to nie zawsze
amor suchy co prawda musialem go podniesc na lewarku po tym zdarzeniu bo sie mu buda na nim bujała teraz niby normalnie ale i tak zadaza mu sie stukac
w poprzednim tez mialem tak jak skrecalem na maxa w lewo bad prawo to pukalo