FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: matucha w Marzec 18, 2008, 09:09:15 am
-
Wczoraj zakupiłem takie halogeny:
http://moto.allegro.pl/item326664598_halogeny_zelmot_nowe_komplet_polonez.html
Zakupiłem je z przeznaczeniem nie dla Poloneza, ale mnie naszło, czy wejdą one w przednią atrapę, a jeśli tak, to czy ktoś ma coś takiego i jak wygląda z chłodzeniem, bo ładny kawał wlotu zostanie zakryty.
-
Są nawet atrapy z takimi lampami. Z chłodzeniem u mnie nie było większego problemu.
-
Atrapy widziałem, ale nie widziałem Plusowej takiej jeszcze. Kupiłem już czarną od Trucka Plusa i będę coś z tym kombinował.
Buton, masz może jakąś fotkę? Czy masz właśnie oryginał atrapę?
-
Atrapa do plusa wraz z halogenami dalekosiężnymi kosztuje coś koło 110zł.
-
Zobaczę, jak mi wyjdzie przerabianie atrapy. Jak będzie to nie za bardzo wyglądało, to pójdą tam gdzie były początkowo przeznaczone, czyli do zderzaka w Lublinie.
A tak od razu tutaj ktoś się może orientuje jak się mają przepisy do tego? W internecie trudno cokolwiek o tym znaleźć.
Odnośnie podłączenia, to mam zamiar zrobić tak, że zaświecają się razem z drogowymi, ale można je będzie przyciskiem wyłączyć, tak że same drogowe będą się świecić.
Chyba że ktoś proponuje inne rozwiązanie?
-
Przepisy mówią, że możesz mieć 4 światła drogowe, czyli 2 normalne + te dwie. Mogą się włączać tylko z długimi i automatycznie wyłączać z nimi, czyli tak jak chcesz jest dobrze. Takie atrapy do plusa załatwiał kiedyś Mateoos. Zapytaj go czy jeszcze są dostępne. Dużo jaśniej jest z tymi lampami.
-
No to ja przytoczę kilka przepisów:
Rozdział 3
Światła
§ 1.1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
3) pojazdu zabytkowego;
4) tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
10) odblaskowe przednie - przyczepa;
11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
2. Przepisów ust. 1:
1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;
2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
1) drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w § 1 pkt 1;
2) przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego;
3) pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6;
4) postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;
5) odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;
6) odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego;
7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego;
8) pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;
9) obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną;
10) cofania - przyczepy;
11) awaryjne - motocykla;
12) przeciwmgłowe tylne - motocykla;
13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy;
14) oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1
§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym:
1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego;
2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°;
3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;
4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych;
5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia;
6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.
2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.
3. Światła i oznakowanie odblaskowe powinny ponadto odpowiadać warunkom szczegółowym, określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
Światła Drogowe
pojazdy samochodowe, z wyjątkiem motocykli: 2 lub 4, ponadto jeśli pojazd jest wyposażony w 4 światła chowane, dopuszcza się 2 dodatkowe światła drogowe do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej
barwa: biała lub żółta selektywna
Rozmieszczenie na pojeździe [mm]
z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
Połączenia elektryczne
1) powinny być włączane wszystkie równocześnie lub parami,
2) przełączenie świateł mijania na światła drogowe musi powodować włączenie co najmniej jednej pary świateł drogowych,
3)przełączenie świateł drogowych na światła mijania musi powodować równocześnie wyłączenie wszystkich świateł drogowych
Własności świetlne
1) powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza,
2) światłość wszystkich świateł drogowych nie może być mniejsza niż 30.000 cd3) (dla motocykli -12.500 cd) i nie może przekraczać 225.000 cd (dla motocykli -120.000 cd)
Inne warunki
w razie wyposażenia pojazdu w cztery światła drogowe, gdy jedna z par świateł przeznaczona jest wyłącznie do świateł drogowych, dopuszcza się, aby zmieniała ona swe ustawienie w zależności od kąta obrotu kierownicy, przy czym obrót świateł powinien następować wokół osi pionowej; stosuje się to również do światła drogowego motocykla i ciągnika
źródło: Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262
-
miałem takie światła z atrapą w Polinie ale po powrocie z zeszłorocznych Czerniewic zaraz je wywaliłem bo silnikowi było za ciepło - teraz są ZA atrapą (przerobioną atrapą)
-
Ja posiadam taką atrapę przystosowaną do plusa z takimi samymi halogenami, świeci bardzo dobrze a co do grzania się silnika to nic nie zauważyłem złego.
-
Ja widziałem w pewnym sklepie taka atrape ze światłami. Pasuje do plusa. Kosztowała 70zł.
-
u mnie wygląda to tak:
(http://img91.imageshack.us/img91/1959/obraz021jg0qz2.th.jpg) (http://img91.imageshack.us/my.php?image=obraz021jg0qz2.jpg)
-
matucha,Może taka koncepcja :?: :twisted:
(http://img212.imageshack.us/img212/4517/img2073eb0.th.jpg) (http://img212.imageshack.us/my.php?image=img2073eb0.jpg)
-
Z tym moim kołem na dachu to by mogło ciekawie wyglądać :P Jeszcze jakiegoś łapacza kangurów z przodu i prawie jak Analog ;)
Chyba jednak będę szukać orygnalnej atrapy do Plusa, chociaż kupiłem czarną od Trucka Plusa za 5 zł to pokombinuje, może mi coś z tego wyjdzie ;)
-
Jaro miał też jakieś tego typu, a może i takie same nawet, tylko schowane za atrapą. Przerobione na stroboskopy czy coś :P
-
Ja mam takie w atrapie, ale niestety atrapy nie mialem z miejscami na halogeny i nie miałem wtdy z kąd takiej wziąść, więc była własnej roboty. Jeżeli chodzi o chłodzenie to nie jest źle, ale nie wiem jak to będzie wyglądać w plusie gdzie zakryje cały wlot
-
Dzisiaj wszystko zostało zamontowane :) Co prawda halogeny poszły w Lublina a nie w Poldka, ale z racji, że to też z Daewoo-FSO to wrzucam jak wyszło ;) Pozytywnie mnie zaskoczyła poprawa widoczności w nocy więc szukam oryginalnej atrapy do Poloneza.
Puszka bezpieczników przed i po:
Doszły 2 bezpieczniki i przekaźnik:
(http://img523.imageshack.us/img523/6383/zdjcie017gq9.th.jpg) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=zdjcie017gq9.jpg)(http://img523.imageshack.us/img523/4652/zdjcie020zh5.th.jpg) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=zdjcie020zh5.jpg)
I nowe światełka:
(http://img523.imageshack.us/img523/407/zdjcie016vl6.th.jpg) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=zdjcie016vl6.jpg)(http://img523.imageshack.us/img523/2672/zdjcie019es3.th.jpg) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=zdjcie019es3.jpg)
I wiązka nowych przewodów:
(http://img523.imageshack.us/img523/9590/zdjcie021mw5.th.jpg) (http://img523.imageshack.us/my.php?image=zdjcie021mw5.jpg)
Przy okazji nadmienię, że to jest praktycznie duży Polonez ;) Wszystko, co było mi potrzebne kupiłem w sklepie z częściami do FSO.
-
Pozytywnie mnie zaskoczyła poprawa widoczności w nocy więc szukam oryginalnej atrapy do Poloneza.
Noiii w nocy jest zajebiaszczo, ostatnio Van stwierdził, że mój festyn na zderzaku :lol: pełni swoją rolę znakomicie ;)
-
Noiii w nocy jest cenzura, ostatnio Van stwierdził, że mój festyn na zderzaku :lol: pełni swoją rolę znakomicie
zdecydowanie potwierdzam :!: :!: :!: :mrgreen:
matucha, pod jaki przekaźnik podpiales te halogeny ??
-
W planach miał być przekaźnik 541 i tak byłoby najlepiej, ale nie miałem takiego w domu i nie było już gdzie kupić. Włożyłem inny, różniący się tym, że cewka była zbocznikowana opornikiem. Narazie tak zostawiłem, ale albo wepnę 541, albo wytnę opornik z przekaźnika.
Bezpieczniki wpiąłem za przekaźnikiem, tak że każda lampa ma swój bezpiecznik. Zasilanie pociągnięte zza głównego wyłącznika prądu.
Masę pociągnąłem do punktu, gdzie jest masa od wycieraczek - z tego powodu, że miejsce łatwo dostępne i w okolicy jest punkt masowy.
Świetnie to współgra z żarówkami Philips Silver w lampach.
Na trasie jak sprawdzałem, to widać na ok 400m spokojnie, a dużą odblaskową tablicę można zobaczyć bez problemu z kilometra.
Ojciec stwierdził, że będzie ich używał do zwalczania dziadów ze źle wyregulowanymi światłami ;)