FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Layconick w Marzec 19, 2008, 18:14:03 pm
-
Pomocy. Chciałem wymienić mieszek lewarka skrzyni na nowy więc zabrałem się za ściąganie konsolki środkowej. Niestety za bardzo pociągnąłem i po bokach wyskoczyła z zatrzasków i w pokrętłach nagrzewania przestała świecić jedna żarówka. Jak teraz wymienić tą żarówkę bo w instrukcji nic nie ma i w ogóle ściągnąć tą konsolkę? Góra jakoś trzyma ale nie widzę tam wkrętów. Cała jest na zatrzaskach ?
-
Layconick, wokol konsoli sa zatrzaski tylko musisz odczepic ciegno od nagrzewnicy i odejdzie przy lekkim dolozeniu sily :)
-
Pomocy. Chciałem wymienić mieszek lewarka skrzyni na nowy więc zabrałem się za ściąganie konsolki środkowej. Niestety za bardzo pociągnąłem i po bokach wyskoczyła z zatrzasków i w pokrętłach nagrzewania przestała świecić jedna żarówka. Jak teraz wymienić tą żarówkę bo w instrukcji nic nie ma i w ogóle ściągnąć tą konsolkę? Góra jakoś trzyma ale nie widzę tam wkrętów. Cała jest na zatrzaskach ?
krótko mówiąc, szarpnij za sam panel od ogrzewania, wyskoczy trochę (zatrzyma się na lince od regulacji temperatury i będziesz miał dobry dostęp do żaróweczek, najprościej wypychać ten panel przez dziurę od kieszeni radia.
-
Gdzie znajduje się to cięgno i jak je odczepić ? Żaróweczki są od tyłu wkręcane ?
-
Wkładasz rękę otworem od radia. Wymacujesz obudowę nagrzewnicy. Po prawej stronie wymacujesz linkę. Szukasz wspornika z linką przypiętego do nagrzewnicy. Wypinasz go z nagrzewnicy (wyciągasz do siebie). Przesuwasz się wzdłuż linki w dół i znajdujesz cięgno regulacji temperatury. Z cięgna ściągasz linkę (w lewo).
-
z tylu a ciegno jest zaraz za pokretlem ciplego-zimnego powietrza :) ( jesli wywalasz mieszek to mozesz zdjac przez dziure po mieszku albo dziure od radia :P )
zaroweczki sa z tylu
-
konsolka jest tez na srubkach za przyciskiem awaryjnych i zegarkiem są
-
Czyli tak ? :
Wyciągam zegarek i przycisk awaryjnego.
Odkręcam śrubki.
Odpinam cięgna od pokręteł nagrzewnicy.
Wyciągam panel nagrzewnicy.
Wyciągam z zatrzasków po bokach środek konsolki.
Odkręcam stary mieszek.
-
Czyli tak ? :
Wyciągam zegarek i przycisk awaryjnego.
Odkręcam śrubki.
Odpinam cięgna od pokręteł nagrzewnicy.
Wyciągam panel nagrzewnicy.
Wyciągam z zatrzasków po bokach środek konsolki.
Odkręcam stary mieszek.
Tak. od panelu nagrzewnicy odłączasz sterowanie podciśnieniowe, oraz kostkę zasilania.
-
...a to sterowanie podciśnieniowe jest jakoś przykręcane czy na wcisk ?
-
...a to sterowanie podciśnieniowe jest jakoś przykręcane czy na wcisk ?
tak. wciśnięta gumowa kostka.
-
Dobra ... idę do garażu. Mam nadzieję, że nic nie popsuję :)
Jak coś to wrócę i będę dalej męczył ;)
-
powodzenia :)
-
ja mieszek wymieniłem bez rozbierania konsoli wystarczy od tyłu odkręcić 1 śrubkę ramki mieszka potem od przodu krótkim śrubokrętem odkręcić pozostałe 3 przy składaniu tak samo najgorzej potem wkręcić ostatnią reszta to pikuś wystarczą sprytne rączki:)
-
A ja wkleje opis którym już kiedyś komuś pomogłem :) dotyczył rozebrania całej konsoli ale może się przydać.
Wyciągasz radio, odpinasz linke od sterowania nawiewem (widać ją na wprost), wypychasz panel sterowania nawiewem, odpinasz od niego kable i węże, pod zegarkiem i włącznikiem awaryjnych są śruby. Żeby si do nich dobrać musisz wsadzić z boków zegarka 2 płaskie śrubokręty i równocześnie podwadzać, przełącznik awaryjnych podwadzaj w ten sam sposób tylko nie z boków a od góry i dołu (ma zabezpieczenia które cięzko wyłamać, ja popsułem ten przełącznik przy demontażu) potem odkręcasz śruby które były pod nimi. ramka jest na zatrzaskach a więc z wyczuciem wyszarpujesz ją do siebie. Odłanczasz przewody od przełączników i zegarka, odkręcasz mieszek który jest przykręcony na 4 śruby i gotowe. Montaż jest analogiczny do demontażu. Dobrym rozwiązaniem jest podpisanie kabelków od guzików przed lub bezpośrednio po ich ściągnięciu żeby potem nie mieć problemów z podłączeniem ;)
-
ja sadze ze zegarek lepiej palcami wypchnąć od srodka
klawisze tez tak wypychałem ale one strasznie ciężko u mnie wychodziły
-
mktuningcar, sądzisz czy twierdzisz :?: Gdybaniem niewiele można pomóc.
-
No to tak ... może wcześniej powinienem powiedzieć ale nie sądziłem,że będzie jakaś różnica. W moim Polonezie jest nagrzewnica i pokrętła Calsonic:
(http://img253.imageshack.us/img253/6223/84509196hq1.jpg)
Niestety ni cholery nie idzie jej wypchnąć choćbym ciągnął to wołami. Jeśli chodzi o żaróweczki to w tym przypadku nie są one od tyłu lecz od przodu. Trzeba ściągnąć pokrętła i przedni panel z rysuneczkami i są żaróweczki. Coś jak w kontrolkach dużego fiata:) Ogólnie rzecz biorąc te żółte łby tak pokomplikowały sprawę, że normalnie ręce opadają. Pamiętam,że wymiana mieszka w starym modelu trwała 10 sekund, bo był na wcisk. Musze chyba spróbować to zrobić bez ściągania konsoli za pomocą bardzo długiego i bardzo krótkiego śrubokręta.
-
tej ale Ty masz od trucka panel, tego nie demontowałem.
trzeba było tak od razu :P
-
Mr.D przecież pisze ze ja tak to wyciągałem jak kto lubi ja wolałem w ten sposób wyjąc
Ten panel mam inny jak ty wiec ci nie powiem jak to jest w moim bez problemów to wyszło tylko nie pamiętam czy najpierw go odłączyłem a następnie wyciągałem sprobuj najpierw go rozłączyć poprzez dziurę po radiu
-
tej ale Ty masz od trucka panel, tego nie demontowałem.
trzeba było tak od razu :P
Nie od Trucka tylko Calsonic. W instrukcji Caro/Atu występuje taki i zwykły rodzaj pokręteł.
-
ja w trucku miałem normalny panel taki jak w moim plusie
-
Mój Polonez jest z grudnia 2000. Gregor mówił, że podobno pod koniec produkcji częściej wkładali Calsonica do wersji osobowych. Widać nie ma reguły.
-
ok ok.. no to mea culpa. ja się w truckach plusach tylko spotykałem z tym panelem jaki ma Layconick u siebie.
przepraszam ze dezorientację.
-
Spoko, pewnie były częsciej w Truckach niż w osobowych ... jednak jak to w FSO, nigdy nic nie było pewne i konkretne.
[ Dodano: 2008-03-20, 17:12 ]
Zrobiłem i wygląda to w moim przypadku inaczej niż piszecie. Może opiszę gdyby ktoś kiedyś chciał zrobić to samo.
Jeżeli chcemy wymienić mieszek lewarka skrzyni w przypadku nagrzewnicy i pokręteł "Calsonic" trzeba zrobić to tak:
1) Wyciągamy radio.
2) Używając małego śrubokręta zdejmujemy ramkę z pokręteł nawiewu i ogrzewania.
3) Używając śrubokręta podważamy zaczepy panela pokręteł i wpychamy cały panel do środka. Nie odpinamy nic z tyłu od pokręteł.
4) Używając dwóch małych śrubokręcików wyciągamy zegarek.
5) Używając dwóch małych śrubokręcików wyciągamy przycisk świateł awaryjnych.
6) Odkręcamy dwa wkręty umiejscowione pod zegarkiem i przyciskiem świateł awaryjnych.
7) Ciągniemy do siebie środek konsolki aby wyskoczył z zatrzasków.
8 ) Odkręcamy mieszek.
9) Nowy mieszek, odwrócony na lewą stronę zakładamy do góry nogami na gałkę.
10) Zaciągamy "spinkę" pod gałką.
11) Odwracamy na prawą stronę, przykręcamy ... i składamy wszystko do kupy.
Aby wymienić żarówkę w panelu "Calsonic" należy tylko : zdjąć pokrętła używając małego śrubokręta, odchylić ramkę panelu, zdjąć element z z przodu panelu z rysunkami do nawiewu i ogrzewania. Wszystkie żarówki są teraz na zewnątrz gotowe do wymiany..
-
witam i dodaję jeśli chcecie uniknąć przykręcania śrubek do ramki mieszka w Caro Plusie to proponuję wymienić cały mieszek wraz z plastikową ramką do którego jest przymocowana skórka mieszka na takie z Opla Omegi typ A pasuje idealnie i mocuje się to na wcisk tak właśnie jak w Caro pasuje jak stąd i przedewszystkim jest tańsze u mnie w sklepie za mieszek od Caro Plusa razem z tą plastikową ramką chcieli coś około 45 złotych