FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: lukash21007 w Marzec 20, 2008, 16:57:57 pm
-
witam mam problem:)otóz kupiłem niedawno plusa 1.6gsi:)z centralnym zamkiem i alarmem niestety ani jedno ani drugie nie dziala w alarmie nie ma nawet syreny:)w sumie alarmem sie nie przejmuje:)ale chciałbym uruchomic centralny zamek:)co moze byc przyczyna ,ze nie dziala?moze byc przyczyna bezpiecznik??jesli tak to gdzie mogę go znalezc?centralny jest chyba fabryczny z firmy mera błonie:)do alarmu i centralnego posiadam pilot:)prosze o porady z góry dziekuje:)
-
bezpieczniki masz po lewej stronie od kierownicy pod deska rozdzielcza
ale proponuje poszukać tematu o centralnym zamku może tam znajdziesz info które cię interesuje
-
Witam! Mam pytanie. Czy z centralnym zamkiem marki Phantom będzie współpracowała centralka sterowania radiowego wymagająca zasilania dwoma wyjściami nisko-prądowymi?
-
ranshu, możesz to jakoś dokładniej opisać o co Ci chodzi? Jak centralka ma być zasilana wyjściami?
-
Posiadam taki centralny zamek http://allegro.pl/item347686374_centralny_zamek_4_drzwi_2_mastery_phantom.html
a chcę dokupić takie coś
http://allegro.pl/item347686374_centralny_zamek_4_drzwi_2_mastery_phantom.html
Czy obie rzeczy będą ze sobą współpracowały?
Poprawka: http://allegro.pl/item347111847_mikro_ster_lux_mini_sterownik_c_zamka_pilot_chrom.html
-
ranshu, wkleiłeś 2 te same aukcje ;)
-
będzie działać tylko nie kupuj
pilota z tym niby bajerem do dorobienia kluczyka bo to do niczego ci sie nie przyda jeśli chodzi o poldka. proponuje ten z zasuwaną klapką.
-
Dobra, już widziałem, że poprawione ;)
ranshu, Co prawda centralny jest sterowany minusami, a na centralce wynika z opisu, że mamy wyjścia prądowe ( co jest rzadkie raczej, ale co tam ).
Z Plusa można zrobić minus chociażby takim przekaźnikiem:
(http://img119.imageshack.us/img119/3696/przek541nc2.th.jpg) (http://img119.imageshack.us/my.php?image=przek541nc2.jpg)
Więc będzie to grało napewno, kwestia kombinacji.
Zdjęcie zapożyczone od kolegi Maro1500, z innego tematu.
-
W GSI też miałem podobny problem tylko, że tył się NIE otwierał, zamykały się wszystkie asle otwierały tylko przednie.. myślałem, że to wina silowników ale po prostu źle były pozakładane druciki i ciężko chodził ten cały mechanizm. Poprawiłem, że lżej chodziło no i zaczęło działać :) :o
-
Znakomitym pomysłem jest zdemontowanie sprężynek w tylnych drzwiach i delikatne powiększenie otworów na "cycki". Po tym zabiegu nie myślę już o mocniejszych siłownikach - a zestaw kupiłem cztery lata temu za ok. sto złotych.
-
Mateoos, mówisz o sprężynkach w zamku? Ja co prawda centralnego nie mam, ale nawet palcami dosyć ciężko jest drzwi ptworzyć. Chociaż przyznam się, że jeszcze do tylnych drzwi chyba nie zaglądałem, bo nie miałem po co. Ale to raczej nie jest kwestia nasmarowania.
-
Nie, sprężynki są przy dźwigni z przodu drzwi, przy "cyckach". Te sprężynki odpowiadają za stawianie oporu podczas podnoszenia i opuszczania cycka, co jest kompletnie niepotrzebne przy siłownikach. Jak się zachowa mechanizm bez siłowników - nie mam pojęcia, chyba opadać te przyciski nie będą?
-
Witam ponownie. Wczoraj dostałem pocztą sterownik radiowy do centralnego zamka, zamontowałem i... działa aż miło:D Mam natomiast kolejny problem. Jak podłączyć kierunkowskazy do centralnego, żeby przy otwieraniu/ zamykaniu mrygało?
-
ranshu, w opisie aukcji pisze że masz wyjście kanał. Nim możesz sterować właśnie pracą kierunkowskazów.
[ Dodano: 07 Maj 2008 19:30 ]
Dodam, że funkcja kanału numer 5 ;)
-
wiem wiem że funkcja numer 5:) tylko gdzie ten kabelek wpiąć co jest od funkcji kanał?
-
ranshu, najłatwiej z szukaniem będzie go pociągnąć do włącznika awaryjnych. Zepnij go z przewodem przy włąćzniku, na którym pojawia się +12V po wduszeniu włącznika.
-
ranshu, najłatwiej z szukaniem będzie go pociągnąć do włącznika awaryjnych. Zepnij go z przewodem przy włąćzniku, na którym pojawia się +12V po wduszeniu włącznika.
Zeby to bylo takie proste;) Są dwa przewody na których pojawia się plus, chyba nie należy ich łączyć, i jeden z którego plus jest odłączony (dlatego np przerywacz klika kiedy tylko odłączysz przycisk).
-
Maurer, a tego to nie wiedziałem :roll:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd :|
Nie wiem czemu, ale mi się wydawało, że to jakoś inaczej działa, chociaż ja miałem w elektryce nawalone ładnie i do dzisiaj nie doszedłem z wszystkim do ładu.
[ Dodano: 07 Maj 2008 23:58 ]
Ale nawet jeśli jest tak, jak mówi Maurer, to jest to do rozwiązania za pomocą 2 przekaźników. I nie będzie problemu z zastanawianiem się, czy to wyjście kanał ma zabezpieczenie jakieś przed podaniem na nie 12V ( czyli przy normalnym załączeniu awaryjnych). No ale nie wiem czy to tak się robi w praktyce. Działać będzie napewno, ale to zawsze 2 przekaźniki więcej.
[ Dodano: 08 Maj 2008 00:00 ]
A nawet dałoby się to zrobić jednym przekaźnikiem tak jak teraz kombinuję ;)
-
Maurer, a tego to nie wiedziałem :roll:
Przepraszam za wprowadzenie w błąd :|
Nie wiem czemu, ale mi się wydawało, że to jakoś inaczej działa, chociaż ja miałem w elektryce nawalone ładnie i do dzisiaj nie doszedłem z wszystkim do ładu.
[ Dodano: 07 Maj 2008 23:58 ]
Ale nawet jeśli jest tak, jak mówi Maurer, to jest to do rozwiązania za pomocą 2 przekaźników. I nie będzie problemu z zastanawianiem się, czy to wyjście kanał ma zabezpieczenie jakieś przed podaniem na nie 12V ( czyli przy normalnym załączeniu awaryjnych). No ale nie wiem czy to tak się robi w praktyce. Działać będzie napewno, ale to zawsze 2 przekaźniki więcej.
[ Dodano: 08 Maj 2008 00:00 ]
A nawet dałoby się to zrobić jednym przekaźnikiem tak jak teraz kombinuję ;)
Jeden przekaźnik, rozwierający styki, i rownolegle do niego plus podany na dwa styki ale oddzielone diodami, zeby nie bylo miedzy nimi przejścia.
-
Ja do alarmu dostalem kabelek z wyjściem na kierunkowskazy wlasnie z dwiema diodami, ale bez przekaźnika. Może prosciej jest sie podłączyć do kierunków gdzieś przy pająku pod kierownicą, ale nie próbowałem.
-
Maurer, to teraz kwestia tego tylko, czy ranshu zna się na elektryce na tyle, żeby sprawdzić czy to wogóle będzie działać. A jak nie to przekaźnik, 2 diody i do guzika od awaryjnych. Koszty to praktycznie koszt przekaźnika, bo diody to po 10 groszy można kupić.
-
Próbowałem z tymi kierunkami pod kierownicą i nic. spróbuję z dodą... eee... z diodą ma sie rozumieć :P
-
ranshu, ja z kolegą Maurer, mówiłem jeszcze o przekaźniku. Skoro na 2 przewodach pojawia się +12V przy awaryjnych, a z jednego znika napięcie to raczej się bez nie obejdzie. Rozrysować Ci jak ja bym to widział?
Ciekawe czy Doda też działa w jedną stronę 8)
-
Pod kierownica teoretycznie byloby prosciej, bo tam nie trzeba przekaznika - ale nie wiem czy wystarczy podac tam plusa, zeby wszystko dzialalo.
-
dzisiaj kumpel powiedział mi żeby spróbować na przerywaczu świateł awaryjnych w skrzynce z bezpiecznikami. a poza tym to dzisiaj zuciłem pracę i jestem z tego dumny :mrgreen:
-
Właśnie założyłem centralny na pilota i wszystko hula jak trzeba jeszcze chciałbym podłączyć to pod kierunki ale nie wiem jak to zrobić :( kable już pociągnełem i jak podłączyłem
to przy włączeniu kierunku w jedną czy w drugą stronę migają wszystkie kierunki podobno trzeba wstawić jakąś diodę pod lewy i prawy kierunek ale jaką i w jaki sposób
-
jaro12331, w gorącej wodzie kąpany. W poprzednim temacie już masz odpowiedź.
-
dzięki jutro powalczę z tylną klapą na pilota :lol:
-
Już Ci nawet schemat wrzuciłem.
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17680&postdays=0&postorder=asc&start=30
A posty odnoszące się tutaj do tego tematu myślę, że można spokojnie usunąć o ile ktoś to przeczyta, po co to poruszać w 2 miejscach.