FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: binek w Marzec 21, 2008, 17:01:27 pm
-
moze mi ktos powiedziec, biorac zakret powiedzmy okolo 90 stopni, z noga na gazie, cisnienie spada i zapala mi sie kontrolka, czym to jest spowodowane, miarka oleju raz mi pokazala ponizej minimum, gdy zapalila mi sie kontrolka pierwszy raz, wiec dolalem na troche oleju, bylo ok, nagle teraz wskazuje powyzej maximum nawet troche, czyli nie za dobrze, nie wiem czy powinienem spuscic.
moze mi ktos poradzic, jak sie z tym uporac we wlasnym zakresie?
-
skoro oleju jest właściwa ilość, to sprawdź przewód od czujnika ciśnienia oleju (można na nowo zarobić kabel i dać nową wsówkę, najlepiej lutnąć).
Czujnik jest wkręcony w blok po lewej stronie (patrząc z miejsca kierowcy), znajdziesz go poniżej kolektora dolotowego.
-
nie sadze ze chodzi o sama czujke bo slychac taka prace silnika jakby na sucho przez ten czas dopoki nie zgasnie
-
Głupie pytanie zadam - poziom oleju sprawdzałeś oczywiście na zimnym silniku? Bo jak zrobiłeś to z biegu, na gorącym zaraz po jeździe to nawet jak oleju będziesz miał tyle co nic, to zaraz po zgaszerniu silnika na miarce będzie oki.
-
Prawda, o tym zapomniałem, sprawdź poziom oleju na przykład rano, zanim odpalisz silnik :idea:
-
należałoby sprawdzić ciśnienie tłoczenia oleju. poziom oleju -ważna rzecz, ale nie załatwia wszystkiego. ważna jest wydajność pompy. myślę, że czeka cię wyjęcie pompy olejowej. rozebranie, czyszczenie i sprawdzenie zużycia kół zębatych lub wymiana na nową.
-
Warto również sprawdzić sam bagnet oleju,czy gumka ograniczająca nie przesuwa się na nim bo to powoduje fałszywy odczyt poziomu oleju.
-
ok dziekuje za porady, w miare mozliwosci postaram sie sprawdzic
jeszcze jedno, od razu sadzilem ze pompa, jezeli tak bedzie naprawde ile moze kosztowac owa pompa?
-
Uzywaną mozna dorwac od 30 zł do 80 zł. Nowka to 120 zł - allegro.
-
no jezeli do 50zl wyrwe cos to nie bedzie tragedii, tylko gdybym wiedzial gdzie zlokalizowac ta pompe, ktos jest w stanie zarzucic zdjeciem i w miare mozliwosci zaznaczyc gdzie sie znajduje, bo nie wiem czy mechanik bedzie potrzebny, czy po cichu pod garazem uda mi sie z tym uporac ;)
-
pod garażem to raczej ciężko. albo przednie zawieszenie trzeba zdemontować, albo wyjąc silnik.
-
nie chcialem zakladac nowego tematu bo mam podobny problem. Mianowicie zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju... dzieje sie tak tylko wowczas gdy silnik jest cieply. Jade sobie powiedzmy 100km/h, dojazdzam do skrzyzowania, wrzucam luz i sie zaczyna.. najpierw lekko zaczyna mrugac az w koncu sie zapala i caly czas swieci dopoki nie wcisne gazu. Wystarczy ze dotkne pedal gazu i kontrolka znika. Wiecie co to moze byc? stalo sie tak po wymianie walka rozrzadu wiec watpie zeby powiedzmy pompa oleju siedla i to akurat po pobycie w warsztacie (bo byly sugestie w temacie ze to moze byc pompa)
-
A może po prostu sam czujnik jest walnięty.
-
nie chcialem zakladac nowego tematu bo mam podobny problem. Mianowicie zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju... dzieje sie tak tylko wowczas gdy silnik jest cieply. Jade sobie powiedzmy 100km/h, dojazdzam do skrzyzowania, wrzucam luz i sie zaczyna.. najpierw lekko zaczyna mrugac az w koncu sie zapala i caly czas swieci dopoki nie wcisne gazu. Wystarczy ze dotkne pedal gazu i kontrolka znika. Wiecie co to moze byc? stalo sie tak po wymianie walka rozrzadu wiec watpie zeby powiedzmy pompa oleju siedla i to akurat po pobycie w warsztacie (bo byly sugestie w temacie ze to moze byc pompa)
Kabel Ci się gdzieś masuje przy lince gazu?
Jak zewrzesz z masą kabel od czujnika kontrolka się zapala. Możliwe, że chłopaki przypadkowo gdzieś przetarli kabel i stąd te klocki.
-
jutro po pracy sprawdze dokladnie ten kabelek od czujnika. Z tego co piszecie wynika ze to raczej nie awaria ale wiadomo... nikt nie lubi jezdzic z palaca sie kontrolka na czerwono. Zwłaszcza ze juz obok mi sie swieci caly czas kontrolka od starcia okładzin:) kabelek sie przetarł w takim miejscu ze jak naprawie to po pol roku spowrotem sie psuje
-
Ja to naprawiłem bardzo łatwo.
Zwarłem kabelki na stałe.
Przez 90 lat ludzi eprowadzili samochody bez tej kontrolki.. ja przez 3 lata.. i dałem rade.
-
kurde... dwa razy probowalem się dostać do tego czujnika i nie dalo rady... Zgodnie z tym jak ktos wyzej napisal patrzylem po stronie od kierowcy pod kolektorem, widzialem kabelek ale czujnika nie. Wiec tu moje pytanie: czy zeby sie dostac do tego czujnika i zoabczyc dokladnie przewód to muszę odkrecic kolektor? Bo z zadnej storny nie mogę sie dopatrzec tego czujnika... no chyba ze źle szukam