FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: JAGOS w Marzec 22, 2008, 17:56:44 pm
-
Otorz... po zlozeniu silnika mam dziwne objawy.... Przed zlozeniem silnik ciezko odpalal na benzynie i brakowalo mu mocy na benzynie a na gazie latal slicznie. Po zlozeniu silnika tez ciezko odpala.auto zajefajnie zbiera sie na benzynie praktycznie od 2tys. ale ciagnie tylko do 4tys. Czasem jak zalapie to ciagnie do odciecia......Czyzby za mala dawka paliwa?? Znow na gazie strasznie sie muli i brakuje mu mocy..... Na biegu jalowym jak stoje i silnik chodzi to dziwnie drga..... dzis wykrecilem swiece i jedna byla maxymalnie zakopcona..... Teraz moje pytanie.....
1. Wydaje mi sie ze musze wymienic swiece-Jakie beda dobre??
2. Mam wrazenie ze po rozwiercaniu glowicy i po polerowaniu silnik teraz potrzebuje wieksza dawke gazu?? Dostaje wiecej powietrza i dlatego tak mysle. Ile kosztuje regulacja Instalacji?? Auto na gazie a na benzynie to jak niebo i ziemia... kolosalna roznica.....
Co radzicie??
-
na pewno musisz zapodać nowe świece (broń Boże żadne dedykowane do gazu), w kwestii instalacji lpg, to na pewno trzeba wyregulować instalkę, bo zmieniła się charakterystyka układu dolotowego (obrabiałeś głowice), poza tym to kiedy zmieniałeś filtr powietrza :?:
-
BARTEK#1925, wiesz... filtr zmienialem rok temu, ale nie jest zasyfiony....
-
Swiece mogą być BOSCH do tego silniczka.
Filtr nie jest drogi i można odżałowac te 20zł ale raczej to nie przez to.
Dawka paliwa jest napewno potrzeba większa bo w końcu masz większą pojemność (nie tylko przez polerowanie) i o ile nie zmieniałeś wtryskiwaczy to może ci brakować faktycznie paliwa na wysokich obrotach. Druga sprawa to pompka paliwa może ma gdzieś uszkodzony kabelek i napięcie na niej jest siadnięte a raz na jakiś czas kontakt się poprawia i auto dostaje kopa.
Jak się ma sprawa sondy lambda. Może ją usmażyłeś jak VAN jeżdżąc na zbyt biednej mieszance.
Co do LPG wszystko zależy od rodzaju instalacji. Tu trudno powiedzieć co i jak w sprawie regulacji...
-
u mnie też był taki efekt że do 4 tys czasem ciągnał i zadyszki dostawał. po zmianie pompy paliwa oraz poprawieniu jej zasilania efekt znikł
-
Bocian_s#313, nie wiem jak sprawdzic stan sondy lambda......
Pompa jeszcze przed modami silnika chyba nie dawala w pelni efektu. Ciezko mi bylo odpalic auto musialem na MAXA wcisnac gaz. Ten sam motyw mam teraz.... Czasem autko odpali na doslownie dotkniecie a czasem zeby odpalic musze go krecic i MAX wcisnac gaz... a jak juz odpali to czasem gasnie a czasem chodzi ladnie. Znow jak czasem zle odpali i chce dac mu gazu zeby przezucil na gaz to gasnie....
Van#1860, skad do pompy paliwa dochodzi zasilanie?? Chetnie wymienie na nowe przewody od zrodla zasilania no i pompke na nowa....
I moje jeszcze 1 pytanie... Jedna swieca zachodzi max nagarem jest czarna bardzo bardzo a inne sa czysciutkie..... Przyznam ze nie wymienialem tej swiecy.... ale skoro zachodzi nagarem tak bardzo to znaczy ze nie daje iskry, albo daje ale mala....
Instalacje mam zwykla z Komputerem bodajze 3gen. Ile moze kosztwac zwiekszenie dawki gazu u gazownika??? Ktos juz to robil??
-
JAGOS, domowy sposób na sprawdzenie sondy:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16602
-
ktora swieca jest dziwna ??
u mnie w R214 dostaje sie petrygo na cylinder, przez to jeden garnek na poczatku nie dziala
moze to byc wina uszczelki kolektora ssacego, chociaz w przypadku poldorovera jest to mniej prawdopodobne
-
AndrewS#100, to jest niemozliwe bo ja mam nowke sztuke uszczeleczke i ladnie wsio jest skrecone, ale sprawdze dla pewnosci... dzieki za podpowiedz.... jutro wymienie swiece i sie okaze co jest nie tak.....
[ Dodano: 2008-03-27, 15:06 ]
dzis pocisnolem sobie ul.modlinska i moje doznania z jazdy sa niesamowite... jestem pod mega wrazeniem :mrgreen: Kolesi w leprzych autach robilem jak chcialem a 100km/k pojawia sie momentalnie.... i ten dzwiek..... :twisted: Tylko podczas zmiany biegu jak by szarpie... czasem na 1 ja kurzam to sie dlawi, ale po chwili wciska zajefajnie w fotel.... :mrgreen: Dzis wymienilem swiece na NGK i roznica jest kolosalna !!!!! Mam jeszcze problemy z odpalaniem ...czasem sie dlawi.... Ale fakt faktem mocy mu przybylo!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:
-
Mialem problem z odpalaniem i szarpaniem powyzej 4500 obr w 1.4. Winne okazałe sie wtryskiwacze. Po zamianie na inne ( ze starego silnika 1.4 problem poszedł w nie pamiec.
A wtryski masz od 1.4 czy 1.6?
-
JAGOS,
powiem ci ,ze raczej nie masz 3gen ,choc kto wie
wpadnij na spot to cos ci przegrzebie w tej instalce
Bocian_s#313,
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda ,ale Van chyba za malo kaszy zjadl ,zeby to zrobic uboga mieszanka :]
sonda smazy sie na plomieniu palnika acetylenowo-tlenowego ,a nie na spalinach
-
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda
to nie teoria, to fakt , spalanie ubogiej mieszanki powoduje znaczny wzrost temp spalin
-
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda
to nie teoria, to fakt , spalanie ubogiej mieszanki powoduje znaczny wzrost temp spalin
nie wystarczajacy wzrost temp.
jakby rak mozna bylo usmazyc sonde to moja juz dawno by padla od ubogiej mieszanki LPG
-
nie wystarczajacy wzrost temp.
ciekawe, w takim razie co tak stopilo swiece nr 15
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
pewnie palnik :D
skoro spaliny potrafia stopić swiece to co za problem stopic sonde
-
AndrewS#100, Masz racje chyba co do tego, ze do 4 komory spalania dostaje mi sie plyn poiewaz ciagle mi go ubywa i auto nadal nie jezdzi jak powinno. Przy najblizszej okazji rozbiore go i uszczelnie beztlenowa masa uszczelniajaca.
KraseK, niestety wtryski mam od 1.4 Chce wyminic wtryski i pompe paliwa od 1.6.
1. Gdzie dochodza przewody zasilajace pompe? Chcial bym je wymienic na lepsze.
2. Czy po wymianie pompy i wtryskiwaczy zwiekszy sie dawka paliwa?? Bo komputer steruje tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy a cisnienie nadaje pompa si??
3. W komputerze jest uszadzenie do ktorego dochodzi rurka. Padlo mi to urzadzenie i wymienilem je z komputera z 1.6 ,ale cos nie za bardzo sie sprawia. Wiec musze chyba wymienic kompa na dobrego.
3. Czy jest komputer dedykowany dla Rover-a ale bez Immobilaisera?? Bo t chyba jedyna przeszkoda by nie wlozyc kompa od 1.6...??
[ Dodano: 2008-03-28, 12:29 ]
KGB, jak tam kiedys wpadne na Orzysz to zachacze o Ełk o ciotke i moze wpadne to mi piknie ustawisz gazik...:D:D:D :mrgreen:
-
Jagos, a ile Ci tego plynu ubywa. Moze slabo Ci sie odpowietrzyl i nadal sie odpowietrza i co jakis czas troche plynu ci zejdzie.
2. Dawka paliwa sie nie zwiekszy bo to reguluje regulator na listwie wtryskowej. Pomoc Ci moze wymiana wtryskiwaczy na wieksze. Pogadaj z Vanem. On do swojego zapodal jakies wtryskiwacze z omegi chyba. Moje z MGFa beda za silne do 1.6. Jesli masz watpliwosci co do dzialania pompy to ja oczywiscie wymien. Najlepiej na Walbro tak jak to zrobil Van. Nie bedziesz sie martwil o cisnienie.
3. Sa takie komputery, ale dostepne w UK. Cena jest dosyc wysoka bo w okolicach 600zl na polskie. Poza tym jesli masz zamach od 1.4 to komp musi byc tylko poldoroverowy, ewentulanie roverowy z lat powiedzmy 92-94 kiedy to w zamachu byly tylko dwa otwory do sterowania zaplonem, a nie 4 jak w tych nowszych.
-
nie wystarczajacy wzrost temp.
ciekawe, w takim razie co tak stopilo swiece nr 15
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
pewnie palnik :D
skoro spaliny potrafia stopić swiece to co za problem stopic sonde
przeciez masz tam napisane ,ze przyczyna mogl byc samozaplon
nie myl pojec : temp. powstala w komorze podczas zderzenia fal naddzwiekowych to nie jest temp. spalania mieszanki ubogiej
zreszta nawet stopiona swieca nie swiadczy o stopieniu sondy ,bo sonda jest spory kawalek od komory spalania
oczywiscie mozna spalic pare elementow ukladu wydechowego ,ale dzieje sie to gdy do rury pompujemy mieszanke palna ,ktora zapala sie w rurze
czyli wypadanie zaplonow - dzieje sie tak miedzy innymi podczas proby spalania bardzo ubogich mieszanek
no ale to nie jest wtedy spalanie mieszanki w cylindrze :P
JAGOS,
chodzilo mi raczej o spot w wawie ,bo w ełku bywam sporadycznie
-
Senn... doszedlem gdzie mi ubywa... jednak lecialo przy niedocisnietym przewodzie. Docisnolem i sie zobaczy co to bedzie......
a jeszcze raz zapytam... skad prowadza przewody od pompy paliwa??
I jeszcze cos... Senn...co by bylo gyby do 1.4 wpakowal wtryskiwacze od 1.6. Bo skoro do 1.6 wtryskiwacze od 1.8 sa za mocne to wynika z tego ze do 1.4 nie podejda z 1.6?? Ja jednak chcial bym zwiekszyc dawke paliwa ze wzgledu na rozwiercenie kanalow i lekkie powiekszenie komory spalania.
-
1.6 ma te same wtryski
[ Dodano: 2008-03-28, 18:02 ]
potrzebujesz wtrysków o wydajności 175ccm przy 3 barach
ja mam 192 ale ja to inna bajka :D
-
Van#1860, ... Czemu TY to inna bajka?? Mam taki silnik jak Ty i do tego po sporych modyfikacjach wiec szukam jak najbardziej lepszego rozwiazania zasilania mojego silnika.....
Czyli... silniki 1.4 i 1.6 posiadaja te same pompy paliwa i wtryskiwacze??
Van#1860, powiedz mi jeszcze ile Twoj poldzio zyskal po zastosowaniu wiekszych wtryskow?? czy jest roznica??
-
innymi podczas proby spalania bardzo ubogich mieszanek
wlasciwie to sam sobie zaprzeczasz
ja wlasnie pisalem o ubogich :mrgreen:
przeciez masz tam napisane ,ze przyczyna mogl byc samozaplon
masz tez napisane
"skład mieszanki paliwowo-powietrznej"
a tak sie sklada ze sklad mieszanki to wlasnie uboga albo bogata :mrgreen:
bo sonda jest spory kawalek od komory spalania
no faktycznie 20 cm dalej to bardzo daleko i pedzace spaliny zdaza sie schlodzic o kilkaset stopni :-)
-
zebys wiedzial ,ze ostygna o duzo stopni
co do mieszanki to musi byc ona na tyle uboga ,zeby nie dala sie zapalic ,a Y=1.2 to jeszcze sie dosc fajnie pali
a w 1.6 na wtryskiwaczach od 1.4 to raczej ciezko wyjsc na ubozsza
-
fakt faktem jest taki że sonde miałem dobrą a po kilku dobrych radowaniach sonda zdechła :P
[ Dodano: 2008-03-29, 01:19 ]
piękna biała po odkreceniu :D
-
Kurcze teraz znow pojawil sie problem..... Wymienilem swiece na NGK "R" i mam dziwny objaw..... obroty silnika na biegu jalowym wzrosly. Wynosza dokladnie 2tys. Zdjolem ogranicznik z przepustnicy odchyla sie juz na maxa w tyl i kurcze nadal jest 2tys. Co to moze byc...?? Jak to moge zmniejszyc?? Resetowalem kompa i nic nie pomoglo a wkurza juz mnie to bo jak stoje na swiatlach w cieply dzien to silnik mi sie nagrzewa.... :(
-
może to naiwne, ale sprawdź przerwę na świecach :roll:
-
BARTEK#1925, a jaka ona powinna byc?? (szczelina)
-
jak będzie 0,7 to źle nie będzie, ale niech wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie :)
-
BARTEK#1925, wg mnie mam taka szczeline miedzy elektroda.....
-
mam nadzieję, że sprawdzałeś szczelinomierzem, a nie na oko :wink:
-
BARTEK#1925, hehe... na oko to chlop w szpitalu zmarl...;P :mrgreen:
sprawdze dopiero jutro.......... a tak w ogole to jest roznica w wysokosci obrotow jak sa za blisko siebie??... szczerze to 1 raz cos takiego slysze, ale mozliwe ze za krotko na tym swiie zyje..;P
-
powinna byc chyba 0,8
jak resetowales nastawy kompa ??
5 x max przepustnica itd ??
-
AndrewS#100, jak to 5 razy max przepustnica??
-
otwierasz maske, wlaczasz zaplon
nastepnie przekrecasz 5 razy na maksa przepustnice i puszczasz (oczywiscie caly czas ja przytrzymujac) tak mniej wiecej z sekundowymi przerwami, raz za razem, po tej operacji silniczek powinien zareagowac
nastepnie odpalasz silnik i udajesz sie na przejazdzke
jest to resetowanie pamieci adaptacyjnej silnika krokowego
zreszta bocian chyba nawet zrobil filmik z tej operacji
-
zreszta bocian chyba nawet zrobil filmik z tej operacji
Sie mówi sie ma :D :
http://www.youtube.com/watch?v=IF27vWwcPjY
Ja obstawiam że to wina właśnie silniczka krokowego. Jak nie zachowuje się jak ten na filmie to jest bardzo podejrzany...
-
sorry że sie wetnę - temat tyczy sie głównie rovera ale nie chce zakładać nowego tematu,, problem u mnie też jest z brakiem mocy ale w momencie gdy silnik ma już ponad 90 stopni i chodzi wentyl. jak przyjdzie ruszyć ze świateł to normalnie masakra, wystarczy że sie schłodzi już zasuwa jak głupi. A dodam jeszcze do tego że jak odkręce korek zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku to co jakiś czas tym cienkim przewodem leci borygo w formie piany i potem normalnie i znowu piana i tak w kółko.
-
AndrewS#100, i Bocian_s#313, dzieki za wytlumaczenie. Sprawa jest taka jak jest zimny to trzyma 1000obr/min a jak sie nagrzeje tak ok 75st. to juz 2tys. Swiece juz ustawilem i ide zobacze ten silnik krokowy.....
[ Dodano: 2008-03-31, 10:36 ]
Ok wiec tak.... po wlozeniu swiec autko odpala znow na dotyk... Jedno z glowy....
Dostosowalem sie do zalecen restartu no i:
silnik krokowy dziala tam w srodku lecz nie odchyla mi tej dzwigienki... slychac ze cos tam w srodku chodzi......
odpalilem auto i..... po chwili wbil sie na 2,5tys i rosl do 3,5tys obr. no i wahal sie miedzy 3-3,5tys..... zgasilem go.... wyjolem wtyczke od kompa.... podlaczylem i jeszcze raz zadzialalem tak z przepustnica no i odpalilem. Chwile chodzil rowno na 1tys. po chwili wskoczyl na 1,5 i po chwili na 2tys. Lekko przycisnolem gaz i zaczol skakac z 2-2,5tys..... ;/;/
-
silnik krokowy dziala tam w srodku lecz nie odchyla mi tej dzwigienki... slychac ze cos tam w srodku chodzi......
U mnie był taki objaw jak jeden z pięcu kabelków w złączu silniczka krokowego nie łączył. rozbierz wtyczkę od strony instalacji elektrycznej auta i popraw styki.
Sprawdź też rezystancję uzwojeń silniczka krokowego. mierz względem centralnego kabelka do pozostałych. Rezystancja powinna wynosić kilkanaście omów (dokładnie w tej chwili nie pamiętam).
Kiedyś był artek o tym jak to wszystko sprawdzić ale nie wiem czy jeszcze jest. No i dostęp do artów mają tylko sympatycy i klubowicze.
-
Bocian_s#313, gdzie ta wtyczka dochodzi?? Skad idza kable do silniczka krokowego??
jak odpale zimny silnik to jest cacy 1tys obr. A poo chwili jak sie rozgrzeje to jus skoczy do 2 nawet 2,5 tys i tak stoi. Powiedzcie mi jaki wplyw na auto ma uszkodzona sonda lambda.... mam wrazenie ze przez te chwile do momentu kiedy sie nie rozgrzeje kolektor wydechowy i sonda to jest spoko. Jak juz kolektor sie rozgrzeje to zaczyna silnik chodzic na wyzszych obrotach. Moze to to?
-
JAGOS, odłącz ją i sprawdź czy się będzie działo to samo, albo ją sprawdź miernikiem.
-
matucha, szukam na forum lecz nie moge znalesc jak to sprawdzic tym miernikiem... Kurcze nie wiem czy nie zostawilem miernika w Orzyszu... ;/;/
[ Dodano: 2008-04-11, 13:14 ]
matucha, hehe nie mam czego odlaczac bo ja w ogole sondy skladajac silnik nie podlaczylem.... czemu... zabij a nie powiem..... teraz pytanie gdzie ja podlaczyc,,,,, nie moge znalesc tej kostki... ;/;/
-
Jak sprawdzić:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16602&highlight=sonda+lambda
Post 4 od dołu.
Może ten przewód co idzie do sondy sobie gdzieś wisi i łapie masę czy coś i przez to takie hocki-klocki ;)
-
matucha, wlasnie podlaczylem sonde.... autko teraz trzyma 1obr. a nie 2 albo 2,5 wiec wszystko wrocilo do normy. Jedno teraz znow inne cos..... odpalam silnik nagrzewa sie. Nagrzewa sie chlodnica i ta metalowa rura za chlodnica. Wentylatory sie waczaja i chlodza chlodnice.... chlodna ciecz dchodzi do termostatu lecz termostat jej nie przepuszcza dalej.... znaczy moze przepuszcza ale delikatnie. Silnik bardzo wolno sie chlodzi. A jak przycisne mocniej gazu to rosnie do ok 95st. Mam drugi termostat teoretycznie dobry... sprawdzalem go w sloiku z goraca woda no i sie otwiera szkubany. A czy moge przez lato jezdzic bez termostatu?? Czy dla silnikow Kseries sie tego nie zaleca??
-
Jako, ze od pewnego czasu, z pewnych względów :wink: interesowałem się wtryskami w serii K, mogę stwierdzić, ze nie ma jednoznacznej odp, jakie były w jakim silniku, bo np 0-280-150-703 widziałem zarówno w 1,4;1,6 i 1,8(freelander), a zdarzyły się, ze te, o których pisał Senn, z MG, czyli 0-280-150-747 były w 1,6, zresztą są nawet na allegro:http://moto.allegro.pl/item340029560_rover_400_416_420_414_wtryski_do_1_6_16v.html (http://moto.allegro.pl/item340029560_rover_400_416_420_414_wtryski_do_1_6_16v.html)
-
wlasnie wymintowalem termostat..... silnik ma 75-80st. Tylko jeszcze troche pojezdze i zobacze czy oby nie padla mi pompa wody;/;;
maras, co do wtryskow to mam wrazenie ze piszesz prawde i masz racje bo cisnieniem steruje regulator na listwie wiec wtryski moga byc jednakowe, ale moze niech wypowie sie ktosik madrzejszy :P:P
-
Nie chodzi o ciśnienie, tylko, o czas otwarcia wtryskiwacza.
Ale chodzi też o to, że właśnie w 1.6 były dwa rodzaje wtrysków, 703 o wydajności 149ccm/min i 747 o wydajności 198 lub 218ccm/min. Dlatego podaje dwie wartości,że wg katalogu Boscha tez sa dwie przy tym nr i nikt nie wie, jakie były stosowane w roverku
-
Maras tez kiedys nad tym dumalem i jedynym rozsadnym wytlumaczeniem bedzie roznica w sofcie kompow. Pewnie rozne wersje mialy rozne kompy i wtryskiwacze.
Jagos - jazda bez termostatu bedzie powodowala niedogrzanie silnika i przy predkosci w okolicach 100km/h temp bedzie schodzic do 50st.
-
maras, a jak poznac te wtryski?? Jak je od siebie odroznic?? JAkis czas temu bylo modzone o kolorach wtryskiwaczy, ze jeden ma szare drugi niebieskie itp. itd....
[ Dodano: 2008-04-12, 10:03 ]
Senn#1869, wiem ze bedzie powodowalo niedogrzanie silnika, ale czesciej poruszam sie po warszawie i boje sie zeby go nie przegrzac.... Pojezdze troche bez i zobacze jak mi bedzie sie nagrzewal.... Zaczol mi cykac silnik od czasu kiedy przestal sie dobrze zchladzac. I mam wrazenie ze to pompa odmawia posluszenstwa.... ;/;/;/ JAk bedzie mi sie szybko grzal bez termostatu to wymienie pompe... A jaka jest roznica miedzy chlodnicami Alu a chlodnicami Tymi chyba miedziane....MIalem aluminiowa ale pekla i zalozylem ta ciezdza, grubsza.... odnosze wrazenie ze Aluminiowa lepiej sie zchladza
-
Aluminiowa szybciej sie schladza, ale i szybciej nagrzewa. Miedzianka ma wieksza bezwladnosc.
Niebieskie maja 149ccm, bezowe 218ccm
-
No wiec sprawdzilem termostat no i okazal sie zly.... ufff.... a co do wtryskow to kurcze porozgladam sie nad tymi bezowymi tylko kurcze sa bezowe?? a nie szare?? :roll:
-
Będą Ci zalewać
-
Arnold#1910, zalewac bo??
ja czuje jak jade ze brakuje mu wahy.... swiece sa zakopcone i czasem szarpie.... byl moment kiedy swiece byly czysciutkie-zero sadzy a samochod jezdzil jak szatan.... mam 1.6 do tego porozwiercany dolot i wylot w glowicy no i komore spalania w glowicy zwiekszylem i wypolerowalem.... przy dawce paliwa jaka daja wtryski ktore mam wydaje mi sie za mala....
-
JAGOS, moim zdaniem, powinieneś dać takie wtryski, jak ma Van, czyli z Opli 2.0 8v, czyli Bosch 0-280-150-725, o wydajności niecałe 190ccm przy 3barach, np takiehttp://allegro.pl/item338701700_listwa_wtryskowa_wtryskiwacze_do_opel_vectra_a.html (http://allegro.pl/item338701700_listwa_wtryskowa_wtryskiwacze_do_opel_vectra_a.html)
-
maras, a co z regulatorem cisnienia?? Zostawic fabryczny od roverka??
-
Tak, fabryczny, bo tą potrzebną wydajność osiągniesz na 3barach. W Oplach one pracują na 2,5bara i maja wydajność ok 170ccm/min. Poza tym, strasznie ciężko byłoby Ci podpiąć regulator z Opla do poldo-roverkowej listwy. Nawet regulator z oryginalnego rovera cieżko byłoby podpiąć do listwy poldo-roverowej.
-
Poza tym, strasznie ciężko byłoby Ci podpiąć regulator z Opla do poldo-roverkowej listwy.
Mając odpowiednie elementy zajęłoby mi to 10 minut. Regulator z opla ma jedną niepodważalną zaletę: Jest na rurkach gumowych...
No ale jak pisze maras nie ma sensu go wkładać bo wtryski mają porzadaną wydajność przy 3 barach. ja czuje jak jade ze brakuje mu wahy.... swiece sa zakopcone i czasem szarpie....
A to przypadkiem nie dlatego że go zalewa i świeca gubi iskrę przez sadzę... Proponuję wsadzić nowe/inne czyste świece i zobaczyć. NO i obowiązkowo podłączyć się pod sondę lambda aby sprawdzić jaka jest mieszanka. Może sonda umarła i secu w trybie awaryjnym ci przelewa.
-
u mnie swiece były białe (uboga mieszanka) okopcone to wskazuje ze wrecz przeciwnie.
-
swiece sa biale na ubogiej mieszance ,ktora sie ladnie pali
robia sie zakopcone gdy mieszanka jest zbyt uboga i wypadaja zaplony ,albo tez gdy jest bogata
nie ma co wrozyc - trzeba sprawdzic
-
Bocian_s#313, z tym z 8V masz racje, ale widziałeś regulator z 2.0 16V, taki jak był w calibrach i astrach gsi??Tam sprawa naprawdę jest skomplikowana :?
-
Bocian_s#313, wiec tak..... we wtyczce od sonty lambda jest drut zapobiegajacy wypieciu sie tej wtyczki. Niestety sladu po tym drucie nie ma.. zalozylem nowy.... teraz autko pieknie pracuje na 1-1,5obr. No ale skoki z 1-1,5 nie ustaly.... mysle ze nadal winna jest przepustnica....moze podjade gdzies i podepne druga-dobra i sprawdze.....
A co to za wtyczka(brazowa) z tylu silnika ktora jest przy glowicy. Zaowarzylem ze tamta mialem tez wypieta.... jak ja wpiolem to odpala mi za kazdym razem.... mysle ze problemy z kreceniem silnika bo nie moze odpalic jest zwiazany z ta wtyczka. Dawno mi tak nie odpalal samochod. Moge zgasic go na swiatlach czy jest zimny czy rozgrzany--->pali na "przyslowiowy"dotyk... :mrgreen:
KGB, odnosnie swiec... czyli jesli sa biale to za uboga, jak sa okopcone to za bogata.... a jakie maja byc jak jest prawidlowa mieszanka??
[ Dodano: 2008-04-16, 22:32 ]
Bocian_s#313, co do tego drucika.... zle sie wyrazilem... zabrzmialo to jak by ten drut mi tutaj zdzialal coda.... poprostu dzieki niemu wtyczka przestala mi sie wypinac... a byla wypieta.....
-
JAGOS, no to nie dziwne ze masz problemy jak Ci sie dwie bardzo wazne wtyczki wypinają :) Ten z tylu glowicy to czujnik temp plynu chlodzacego dla kompa. Jest zbudowany na termistorze i wraz ze wzrostem temperatury rezystancja czujnika maleje. Czujnik mierzy temperature powacajacego plynu do chlodnicy i na tej podstawie ECU ustala stosunek powietrza do paliwa jak również ustala polozenie przepustnicy przy rozruchu. Przy braku sygnału z tego czujnieka ECU przyjmuje temp 60st
-
jak za uboga to moga byc pokryte sadza ,jak uboga to biale ,jak bogata to czarne ,jak za bogata - hmm ,pokryte sadza chyba (osobiscie takiej opcji nie przerabialem)
jak prawidlowa to zolte stozki
-
jak za uboga to moga byc pokryte sadza
zdecyduj sie
jak za bogata - hmm ,pokryte sadza chyba
-
nie musze sie zdecydowac ,bo oba przypadki sa mozliwe
dam ci podpowiedz ,zebys nie rzezbil w goownie swoim zwyczajem:
bardzo uboga mieszanka to wypadanie zaplonow
-
Co do obrotów 1,5Krpm na ciepłym to zobacz czy ci się przepustnica nie przycina. Jak możesz ją dopchnąć ręką i obroty spadną to na 100% się przycina. Jak nie to możesz zaryzykować pokręcić śrubą przy dźwigni przepustnicy tej od krokowca.
A i jeszcze jedno. Jak ci się zawiesza na 1,5kRPM to obroty będą pływać bo silnik za wszelką cenę będzie chciał zejść do nominalnych 875RPM.
-
Bocian_s#313, pod koniec zamkniecia przepustnicy jest taki maly uskok jakies 2-3mm przed zamknieciem przepustnica sie nie zamyka... musze reka dopchnac...teraz zalozylem gumke.....
-
Czyli to,co zazwyczaj w roverach. Ludzie gadają,że to zabrudzenie kanału obejściowego przepustnicy powoduje falowanie obrotów. Wg mnie jest tak, jak pisze Bocian_s#313, czyli zazwyczaj przepustnicę coś blokuje. U mnie w 1.8 też zaczęły wariować obroty, naciągniecie sprężynek i poluzowanie linki od gazu rozwiązało problem
-
maras, po podobnym zabiegu ustapily mi objawy utrzymywania sie obrotow na 2,5tys.... natomiast falowac nadal faluje 1-1,5tys. niestety wina krokowca...:( po resetowaniu w srodku cos buczy ale nie odchyla dzwigienki...:(
-
To tak jak pisałem sprawdź kabelki przy krokowcu.
-
Bocian_s#313, sprawdzalem. wszystko ok...;/;/ A pamietaqm ze odchylala sie dzwigienka...... a przypomnialem sobie ze jak czyscilem przepustnice to odkrecalem krokowca i moze cosik w srodku zle wpasowalem.... ehhhh....
-
zobacz też czy ten element co popycha przepustnice przemieszcza się luźno. U mnie się nie dawno zatarł i krokowiec nie dał rady go wysuwać i przez to silnik gasł na wolnych obrotach.
-
Odświeżę temat bo mam podobny problem.
Polonez Caro 1.8 16V Rover:
Autko przestaje ciągnąć powyżej 4500obr/min, co widać na wykresie.
Tzn, auto idzie, ale nie tak jak powinno, czuć że słabnie.
http://www.wrzuta.pl/pliki/iYJpKSVlcl/polonez_1.8_16v_rover
Pompę seryjną zmieniłem na Walbro 6.5 bar.
Zastanawiam, się nad zwiększeniem ciśnienia na listwie.
Co jeszcze doradzicie??
Pozdro
-
Przebieg momentu obrotowego jest prawie ze idealny tzn. podobny do tego jaki przedstawia powertrain w swoich broszurach. Zastanawiajaca jest tylko slaba moc silnika :roll:
-
Może to wina układu dolotowego, wydechowego ?
-
Bolim#1838, Byłeś na hamowni po zmianie pompy, czuć jakąś różnicę??
-
maras, Po zmianie pompy nie ma żadnej różnicy.
-
Bolim#1838, sprobuj podmienic wtryskiwacze. Moze jednak dostaje za duzo paliwa. Sprobuj wsadzic bezowe, albo takie jak ma Van lub Bocian
-
Mój ma 116KM a ma seryjną pompę paliwa i wtryski o mniejszej wydajności (u mnie jakieś 230 a u ciebie 250ccm). może senn ma rację że go przylewa na wysokich. Nie bardzo jest okazja żeby się spotkać i podmienić to i owo.
mam natomiast propozycję. Mam wolny regulator ciśnienia paliwa na 2,5Bara z opla i da się go zainstalować na przewodach. Zmniejszenie ciśnienia w listwie powinno zmniejszyć wydajność wtrysków. Mogę pożyczyć do testów.
No i mój nadal nie chodzi optymalnie bo nie rozwiązałem problemu falowania średnich obrotów i sporej różnicy w obrotach między LPG (np 3000) i PB (odpowiednio 2500) przy tym samym uchyleniu przepustnicy...
PS. Pompka którą wyjąłeś jest sprawna?? Może ją od ciebie odkupię bo akurat mi umiera pompka w carusie...
[ Dodano: 2008-10-16, 17:32 ]
Tu dla porównania mój wykres z hamowni.
(http://images34.fotosik.pl/381/6d0c46bd0bfe834am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6d0c46bd0bfe834a)
Cienka linia PB z mikserem 30mm :twisted:
Gruba LPG.
Moje wykresy bardziej przypominają wykres 1,4. Moment i moc poszły wyżej bo stożek i kolektor 4w1 tak działają.
[ Dodano: 2008-10-16, 17:33 ]
Jak się dobrze przyjrzymy to widać że do 4000RPM moment na PB jest wyraźnie mniejszy jak na LPG ale dlaczego tak jest nie doszedłem jeszcze. Warto by zrobić ponowne pomiary teraz gdy sprzęgło już się nie ślizga (chyba :mrgreen: )
-
Bocian_s#313, te wtryski mają 234, a nie 250. Nie wiem, może faktycznie są za duże?? Z poczatkowych wyliczeń miałem dać takie o wydajności 200 i nie wiem, czy takie nie były w 1.8 w mg (749 ma w katalogu bosha dwie wydajności, 198 i 218)
-
Bocian_s#313 pompka jest jak najbardziej sprawna, możemy się dogadać.
Ten regulator oczywiście bym pożyczył na testy. Czy w weekend znajdę Cie w Wawie czy tylko w tygodniu i gdzie i w jakim czasie??
Zastanawiam się na kupnem regulatora z możliwością regulacji, coś takiego:
http://allegro.pl/item459909937_sportowy_regulator_cisnienia_paliwa.html,
chyba że macie linki do czegoś podobnego i tańszego
[ Dodano: 16 Paź 2008 20:40 ]
Jeszcze na dolotem myślałem, może jakiś stożek odgrodzony??
[ Dodano: 17 Paź 2008 09:32 ]
http://sklepy.allegro.pl/item413341789_uniwersalny_regulator_cisnienia_paliwa_tuning.html
może takie coś mi się przyda
-
moje są chyba coś 192 przy 3 barach
Bolim wpierw sprawdz regulator od Bociana chyba że chcesz się zamienić na testy na wtryski ze mną
-
Czy w weekend znajdę Cie w Wawie czy tylko w tygodniu i gdzie i w jakim czasie??
tylko pn-pt g.7:30-15:30 na Powiślu. Więcej szczegółów na PW.
-
Van#1860, Ty dałeś do 1,6 większe o 43, w stosunku do 1,4, więc ja dorzuciłem kolejne 42 do 1,8 i wyszły te od calbry/astry gsi 2.0 16v 150KM(wydajność 234 przy 3 barach i chyba 214 przy 2,5)
-
skoro daliście więcej paliwa, to może powietrza mu brakuje,
co tu zrobić z dolotem, może jakiś stożek oddzielony od ciepła ??
-
No 150 koni to nie 120 wiec moze byc tego paliwa ciut za duzo. Moze ECU nie jest w stanie ograniczyc takiej dawki. Na poczatek sprobowalbym zmniejszyc dawke paliwa a potem dopiero kombinowac z dolotem.
-
Popieram senna. zmiana filtra na stożek da niewiele bo przy obu mieszanka jest tak samo palna. na seryjnym filtrze auto powinno ciągnąć wyżej. Zastanawia mnie też wydech bo on też ma wpływ na przebieg charakterytryki. cyknij fotki co ty masz tam namodzone. Może maras coś przeoczył istotnego.
Jak masz trochę wolnej kasy to zrób wydech jak van na bazie kolektora 4w1 złączonego z pierwszą rurą seryjną. Ew. jak kombinacje z paliwem nie wyjdą to dogadaj się na podmiankę wydechu z vanem i ocenicie które rozwiązanie jest lepsze. Koszt to tylko trochę uszczelek i roboty...
-
Może na roverach się nie znam, ale ja właśnie bardziej obstawiał bym układ wydechowy po linii krzywej ewidentnie widać że po przekroczeniu 4,5 tysia moment leci na łeb na szyje a moc nie wzrasta :? Bolim ostatni wydech pozostał komorowy :?: Jak tak to może na początek odkręć ostatni wydech i przejedź się, to chyba najmniej zajmuje czasu i pracy :wink:
-
Bocian_s#313, jak możesz,przeoczył coś istotnego?? :wink:
Wydech jeździł jeszcze w 1,4, tam działał na +, więc wątpię, żeby tu zaszkodził. Jak już, to wtryski mają za dużą wydajność, przecież przy takich obrotach, to na regulatorze są już ok 4bary, więc wydajność jeszcze wzrasta. Bolim nie napisał, ale poldek zadymił zawsze po rozruchu na zimno-za bogatą mieszankę miał. Świece po wyjęciu z zimnego silnika były okopcone na czarno(suchy nalot, efekt za bogatej mieszanki). Po wyjęciu z nagrzanego miały już prawidłową barwę
-
Może i racja maras. Regulator już leży w Warszawie więc bolim zapraszam po odbiór. A jak nie to jutro może oddam go Vanowi a z nim może spotkasz się szybciej.
-
Spoko chłopaki. Zamontowałem dziś regulator ciśnienia paliwa, bez cięcia i spawania się nie obyło, ale wszystko jest ok.
http://www.allegro.pl/item459909937_sportowy_regulator_cisnienia_paliwa.html
ustawiłem 2.5 bara.
Teraz tylko na hamownię i dopasować właściwe ciśnienie.
-
No ale cos pomoglo? Jakies wrazenia?
-
Ciężko powiedzieć, bo nie jeżdżę autem na co dzień, odczuwam poprawę "góry", hamownia wszystko powie.
-
No jak tam kolego coś więcej wiadomo??
PS. A ja stwierdziłem u siebie że auto jakby nieco ociężale zbiera się do 4000RPM a potem jakby chętniej wkręca się już do tych 6000RPM... Czym to moze być spowodowane??
-
Witam
Pierwszy pomiar przy seryjnym regulatorze , chyba 3 bary
http://www.wrzuta.pl/pliki/iYJpKSVlcl/polonez_1.8_16v_rover
Kolejny pomiar przy ciśnieniu 2.5 bara nalistwie
111KM i 172Nm
Ostatnio pomiar przy ciśnieniu na listwie 2 bary
116KM i 176 Nm
(http://img99.imageshack.us/img99/2817/polonezha3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img99.imageshack.us/img99/polonezha3.jpg/1/w987.png) (http://g.imageshack.us/img99/polonezha3.jpg/1/)
Nie chciałem dalej schodzić z ciśnieniem , bo nie znam mieszanki.
Kolejny pomiar za 2 tygodnie na nowej hamowni z sondą, wtedy dobiorę optymalną dawkę paliwa do tego silnika.
Widać odczuwalną różnicę może nie w mocy, ale napewno w momencie
-
No i okazuje sie ze jednak za duzo tego fuelu dostaje. Parametry ostatniego pomiaru prawie idealne. Dane katalogowe tego silnika to 117-120 koni (nie wiem od czego to zalezy). Moment ma nawet wyzszy o 10Nm choc maks polozony tez wyzej. Tak czy inaczej widac ze juz przy 2100 ma moment 160Nm i ciagnie sie do 5100 :) Pieknie
-
NO to zostałem zmiażdżony momentem. Gratulacje. Ja jutro wyszarpnę swoje wtryski i podskoczę na myjkę ultradźwiękową do znajomego. Potem podumam nad ilością dostarczonego paliwa. Coś czuję że i u mnie jest jego trochę za dużo co by tłumaczyło że auto zrywniejsze jest na wysokich obrotach. Jak doprowadzę zasilanie do ładu i poprawię nieco wydech to i ja się chyba wybiorę na jakąś hamownię albo w ostateczności poczekam do przyszłych Czerniewic. Kto wie może uda się zainwestować w BLOSa jeszcze...
-
Maras pisal ze te wtryski maja wydajność 234 przy 3 barach i chyba 214 przy 2,5. Oryginalne bezowe takie jak mialem ja maja 218 przy 3 barach. Tak wiec te od Calibry powinny najlepiej pracowac niby przy cisnieniu okolo 2.5, a jak widac z pomiarow ktore zrobil Bolim i to bylo za duzo. Powoli mozna wysnuc wniosek ze przy ECU z Poldorovera silnik 1.8 najlepiej pracuje przy wydajnosci "X" wtryskow od Calibry pod cisnieniem 2 barow.
Ile to "X" moze wynosic? Okolo 200 pewnie.
-
moje maja jakies 192 na 3 barach (172 na 2,5) to co 1,8 potrzebuje tyle samo paliwa co 1,6?? przecie wiecej powietrza zasysa. jak zmienilem wtryski na te co ma teraz z seryjnych 147 to auto dostalo duuuzo wigoru :) no i na 5200 widac po wykresie u marasa konczy sie zabawa. u mnie bedzie to pow 7tys w chwili obecnej bo auto pieknie ciagnie i nagle tnie. poprawie dziurkowany wydech i tez zmierze
-
Podczas jazdy czuć że auto ciągnie tylko do ok 5 tys, trzeba będzie zamontować most 3.9 albo 3.7, bo na 4.3 obroty szybko się kończą.
-
trzeba będzie zamontować most 3.9 albo 3.7, bo na 4.3 obroty szybko się kończą.
u mnie II i III są jeszcze krótsze jak u ciebie więc cię rozumiem.
jak zmienilem wtryski na te co ma teraz z seryjnych 147 to auto dostalo duuuzo wigoru :)
Wiedziałem co ci będzie potrzebne... :mrgreen: No i też były myte w myjce więc liczę że i moim trochę pomorze...to co 1,8 potrzebuje tyle samo paliwa co 1,6??
Seryjny 1,4 potrzebuje jakieś 150ccm, seryjny 1,6 rovera potrzebuje jakieś 175ccm więc "seryjny" 1,8 powinien zadowolić się 200ccm co wyszło sennowi z obliczeń :mrgreen: .
Van twoje 1,6 jest nieseryjne dlatego potrzebuje więcej fuelu bo ma lepszy oddech (Przepust 56 do 48) i wygar (przelotowy jak dobrze pamiętam) niż fabryczne Rovery. Poczekamy na optymalne strojenie Bolima to wtedy będzie wiadmo jaka wartość będzie względnie optymalna.
To kiedy kolega się wybiera na to strojenie??
-
To kiedy kolega się wybiera na to strojenie??
Kolejny pomiar za 2 tygodnie na nowej hamowni z sondą
Mam nadzieję że zdążę poprawić wydech, na dolot nie mam jeszcze pomysłu.
-
no i na 5200 widac po wykresie u marasa konczy sie zabawa. u mnie bedzie to pow 7tys w chwili obecnej bo auto pieknie ciagnie i nagle tnie
Van ok, ale charakterystyka 1.6 jest zdeczka inna od 1.8. Ten drugi nie bedzie sie tak wysoko krecil. Z tego co pamietam to aktualny wykres Bolima jest bardzo prawidlowy.
Wprawdzie moment konczy mu sie tak jak piszesz po przekroczeniu 5200, ale do 5700 jeszcze troche go ma. Tyle co 1.6 ma maks on juz ma przy 1700 :)
-
no i juz wszystko jasne. ja zapotrzebowanie dla mojego potworka liczylem dla 6500 max moc a nie dla 5200 jak ma bolim
czyli w tym jest roznica w wielkosci wtryskow :)
-
Roznica jest w oddychaniu tak jak pisał Bociek :) Trzebaby poprawic glowe lub tez zastosowac walki od TFa :) Bedzie sie krecil jak 1.4 i 1.6 a momentu nie straci. Generalnie juz w tym momencie jest piknie.
-
przeciez 1.8 bez obrobki nie moze sie krecic tak jak 1.6 ,bo ma bardzo dlugi skok
no chyba ,ze tu mowa o kreceniu na 6000 ,a nie na max jednego i drugiego
-
na dolot nie mam jeszcze pomysłu.
Jedyne co można poprawić w poldoroverze w dolocie to pasowanie :!: i polerowanie :wink: z ew. rozwiertem na nieco większą pojemność. Z przepustnicą już za wiele nie naszalejesz bo bardzo większej jak 56 już nie wsadzisz. następne modyfikacje wiążą się z całkowitą przebudową dolotu na X przepustnic...
-
z wielkoscia przepustnicy nie ma co szalec ,bo to nic nie da oprocz poczatkowej reakcji silnika na gaz
juz przepustnica 48 ma sporo wiekszy przelot niz pojedynczy kanal ssacy ,a ta 56 to i tak zbytek laski
zrobienie kolektora ssacego od poczatku jest raczej nieoplacalne w przelozeniu na efekty ,wiec zostaje zabawa walkami rozrzadu
macie tu duze mozliwosci ,bo z pewnoscia sa dostepne rozne walki ,mozna troche przefazowac, na glowicach WC konczac
zwlaszcza w 1.8 warto by bylo pobawic sie w przefazowanie ,bo jak straci troche dolu to sie nic zlego nie stanie (nie to co 1.4 ,bo to maksymalnie nieelastyczny silnik)
ale na poczatek to proponowalbym zaopatrzyc sie w elektronike jezeli ktos chce tym latac na benzynie
-
No ale zeby poprawic oddychanie wcale nie trzeba zwiekszac srednicy dolotu. Tak jak mowilem - walki od MGF TF. Wiekszy wznios i czas otwarcia skutecznie zwiekszy wdech silniczka :)
-
Wolę coś bardziej przyziemnego.
Zrobię wydech i dostroję dawkę paliwa, dzięki regulatorowi. To był świetny pomysł montaż tego. Jeszcze muszę podporę wału wymienić, bo wał telepie budą powyżej 120km/h i przestaje powyżej 180km/h :)
-
Niemniej jednak odradzałbym zchodzenie zbyt nisko z ciśnieniem w listwie wtryskowej. Może zostać zabużona liniowość pracy wtryskiwaczy. Jak okaże się że trzeba zejść poniżej 2 Barów to na twoim miejscu rozglądnąłbym się za mniejszymi wtryskami. Optymalne ciśnienie pracy to wg mnie jakieś 2,5-3bary.
-
Tak więc szukam wtrysków od opla 2.0 8V 115KM o numerze 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
-
Z moich wyliczeń, jak pakowałem 1,8 wychodziło mi, że wydajność powinna wynosić 198ccm/min, znalazłem nawet wtryski z Volvo 850, chyba 2.0, ale po rozmowach z Bocianem i Sennem, na temat, jakie oni zakładali wtryski i że Vanowi 1,6 chodzi dobrze na wtryskach o 40 większych wsadziłem te, jednak wychodzi że te 198 były by odpowiednie. Mówiłem Bolimowi,żeby wsadził z opla 2,0 8V i podkręcił ciśnienie na jakieś 3,3-3,5, wtedy powinienen wyjśc z wydajnością na jakieś 200 i przekroczyć 120km
-
Bocian zmniejszył ostatnio dawkę paliwa na listwie do 2,5 bara i chodzi gorzej :P na wolnych obrotach silnik się rzuca. po zaciśnięciu powrotu ładnie się uspokaja.
-
U mnie wychodzi że powinno być dobrze, zawsze mam możliwość podkręcenia ciśnienia :)
Na wolnych obrotach było wcześniej i teraz się zdarza, że czasem wypadnie zapłon, ale rzadko.
-
Tak więc szukam wtrysków od opla 2.0 8V 115KM o numerze 0-280-150-725 i wydajności 192ml/3 bar.
Na takich gania obecnie Van. przy 3Barach ma prawie 120km ale nie wiadomo jakby zachował się przy innym ciśnieniu.
Moje są z 2.0 16V (230ccm jak dobrze pamiętam) i albo są kiepskie albo jednak mam za mało paliwa. Przy 3 barach silnik na wolnych trochę rzucało. Przy 2,5 jeszcze bardziej. Dopiero zatkanie powrotu (4,1bara na listwie) silnik zaczął pracować jakoś rówiej.
Druga sprawa to mam pewne spostrzeżenie/porównanie. W carusku paliwa mam napewno za mało bo pompka dogorywa i przez powrót nic nie leci. Jak wyjeżdżam zimnym autem z podwórka to muszę wahlować gazem bo silnik się dusi. Po wsadzeniu regulatora 2,5bara i wywaleniu miksera w borkostworku (musiałem jechać po filterek do gazu więc była motywacja aby polatać na benie mimo że obok stał carus pod korek zatankowany LPG :twisted: ) objawy przy wyjeżdżaniu maiłem podobne.
Wniosek z tego taki że jednak paliwa mam za mało. Będę kombinował z elektroniką w ECU więc o efektach będę informował na bierząco.
Nie stać mnie chwilowo na kupno wydajniejszej pompki i regulowanego regulatora więc zostaje tylko elektronika.
-
http://moto.allegro.pl/item476917756_listwa_wtryski_wtryskiwacze_opel_2_0_2_0_calibra.html
http://moto.allegro.pl/item472780837_opel_vectra_a_calibra_2_0_wtryskiwacze_listwa.html
te mam do wyboru.
które wsiąść ??
-
Dokładnie takie coś ma Van. Ale cena jest powalająca. Ja dla przyzwoitości nie powiem ile zapłaciłem :twisted: :twisted: .
Ale mam lepszą propozycję dla kolegi. Może się zamienimy na wtryski tak dla testów...
-
Ja chciałem tylko zauważyć,jak mojej konstrukcji kolektor i dwururka wpłynął na moment :mrgreen:
-
Bocian_s#313, pompkę ma Piotrek, ma przekazać Vanowi#1860, a potem Tobie.
mojej konstrukcji kolektor i dwururka wpłynął na moment :mrgreen:
Nawet K4 1.8(135KM) i 1.8 VVC (160KM) maja mniej Nm :D
-
Spoko panowie nie będę nalegał. Jak dostanę do ręki to będzie OK. NO i puki co pompka nie jest moja :P :lol: .
Ciekawe jak wpłynie moja konstrukcja na moment w moim aucie jak już zestroję silnik jak należy...
-
Oto kolejne zmiany.
Zamontowałem wtryski z Opla 2.0 8V ustawiłem ciśnienie 3 bary na listwie.
Auto przyjemniej i płynniej wkręca się przy niskich obrotach, górnych nie sprawdzałem bo nie lubię tych obrotów, aż strach na hamownię jechać :mrgreen:
Zatankowałem do pełna i rozpocząłem pomiar spalania. Do pracy jeżdżę dziennie 170km to zrobiłem kilka kursów i auto przy spokojnej jeździe spala 6.1l/100km PB98
-
znaczy się emeryt full mode :D
-
Jazda ok 100km/h, przy wyprzedzaniu do 120km/h i przez miasteczka spokojnie za wszystkimi. Diesel w takich warunkach spala 5l/100km
-
mój pali 8,3 - 11
jazda do 130 przy wyprzedzaniu w deskę :evil:
w miescie spokojnie za wszystkimi lewym pasem no i jak sie ktoś na swiatłach trafi :)
5 bieg zapinam gdzieś przy 100
-
Spokojnie hamownia będzie.
Auto mało pali dlatego że jest w świetnym stanie technicznym. Straty w napędzie są zadziwiająco małe jak na poloneza i opory toczenia również, jak auto sunie na wybiegu to bardzo powoli traci prędkość. a to ma bardzo duży wpływ na spalanie
-
Bolim#1838 wnioskujesz ze tytuł watku juz jest nieaktualny? :) Milo slyszec takie wiesci.
-
Tak sobie czytam o tych wtryskach i sie zastanawiam czy nie lepiej zwiekszc cisnienie, zamiast zwiekszczac wtryskiwacze i zchodzic z cisnienia?
Wiem ze kolosalna roznice robi to w dieslach w benzynie nieco mniejsza, ale zwiekszenie cisnienia oprocz podania wiekszej ilosci paliwa w tym samym czasie spowoduje Duzo Lepsze jego Rozpylenie. Natomiast bardzo wydajny wtryskiwacz przy zbyt malym cisnieniu zacznie "zalewac"
mozna wlac paliwo albo wstdzyknac w postaci mgielki
A wiadomo lepsze rozpylenie daje lepsze mieszanie sie z powietrzem, spalanie sie mieszanki ... itd co w efekcie powinno dac wiecej KM i NM
nie mam racji?
-
Zatankowałem do pełna i rozpocząłem pomiar spalania. Do pracy jeżdżę dziennie 170km to zrobiłem kilka kursów i auto przy spokojnej jeździe spala 6.1l/100km PB98
:shock:
ale ci licznik klamie km - to juz nie jest kwestia samych opon 195/50 R15 :D
-
Mały OT. Masz kawałek do tej pracy...
Do pracy jeżdżę dziennie 170km
Ja codziennie 190km ale Kolejami Mazowieckimi bo autem mi się nijak nie opłaca a i czas spędzony w pociągu mogę przeznaczyć na dodoatkowe godziny snu których mi zawsze brakuje.
A wracając do tematu to ale ci licznik klamie km
to jest zasadnicze pytanie...
Tak sobie czytam o tych wtryskach i sie zastanawiam czy nie lepiej zwiekszc cisnienie, zamiast zwiekszczac wtryskiwacze i zchodzic z cisnienia?
Jak najbardziej masz rację ale w tym przypadku:
1. ciśnienie robocze jest 3 bary normalnie więc tak jak seria, wiekszość wielopunktów ma takie ciśnienie więcnie ma mowy o laniu
2. zwiększyć cisnienie da się tylko do pewnego stopnia bo max wydajność pompy paliwa to 4,1 Bara ale że paliwo musi iść z nadmiarem to zapewne max na seryjnej pompie to jakieś 3,5-3,8 Bara. Jak chce się więcej to trzeba zmieniać na wydajniejszą
3. seryjne wtryski mają 150ccm a te z opla mają 200ccm przy 3 barach. zatem wydajność trzeba zwiększyć o jakieś 30%. Zwiększenie ciśnienia o tą wartość niestety nie da żądanego przyrostu wydajności wtryskiwaczy bo nie jest to zależność liniowa.
4. no i zdecydowanie taniej i prościej zmienić wtryski niż pompkę paliwa. a mając też regulowany regulator cisnienia paliwa mozemy jeszcze dokładniej dostroić dawkę paliwa do naszych potrzeb.
no i na koniec jak to jest że u mnie te same wtryski przy tym samym ciśnieniu mają dają tak kiepskie efekty a u bolima auto działa jak należy. Gdzieś tkwi problem albo moje auto ma taki potencjał o którym jeszcze mi się nie śniło.
Bolim pożyczysz te większe wtryski do celów testowych??
-
Bocian_s#313 wtryski oczywiście mogę pożyczyć :)
Licznik na pewno kłamie, z tego co pamiętam o ok 8% wg nawigacji, ale to w większości polonezów przekłamuje a każdy podaje spalanie wg licznika
-
ja podaje spalanie z wyliczeń bo u mnie 3.91 i 195/60/15 a licznik pokazuje do 4,3 czyli jakieś 15% różnicy na niekorzyść licznika
-
A ja nie podaję.
Coby się nie stresować :lol: :lol: :lol:
PS. Bolim to pakuj wtryski i wyślij "pocztą kurierską PTK".
-
Bocian_s#313, ja mam pompe ale nie wiem kiedy dam rade CI ja przekazać...
-
Bocian_s#313, bardzo dobry pomysł mi podsunąłeś, przecież ja mam wysyłki kurierskie za free. Podaj na PW to ci wszystko powysyłam. I pompę i wtryski.
-
Wtryski już mam ale nie było czasu na testy. Może w przyszłym tygodniu coś się zwojuje. Z pewnością poinformuję o efektach podmiany.
-
Podmieniałem wtryski ale nie miałem czasu pojeździć. Na wolnych obrotach nie odnotowałem jakichś wielkich różnic. Nawet na wskazaniach lambdy nie zaobserwowałem poprawy. Jednak trzebaby udać się na hamownię ew. w ostateczności gdzieś na analizator bo seryjna sonda nie jest aż tak miarodajna jak należy.
Narazie sprawa zawieszona bo czasu nie ma a i kombinuję z małym "czipem".
PS Bolim jak długo mogę testować te wtryski od Ciebie??
-
Bocian_s#313 testuj ile potrzebujesz, może stwierdzisz że takie chcesz, wtedy się dogadamy.
Ja jestem właśnie po hamowni z AFR-em.
Niestety silnik 1.8 16V nigdy nie będzie pracował dobrze z komputerem od 1.4.
Na tym komputerze auto ma za mało paliwa przy niskich obrotach i za dużo paliwa przy wysokich obrotach.
Można ustawić że na dole będzie idealnie, nawet do 180 Nm ale kosztem góry, czyli auto ciągnie do 4500obr/min - czyli charakterystyka diesla
Można wybrać sobie charakterystykę sportową, czyli słaby dół ok 150 Nm ale mocy i momentu dużo w przedziale 5000-7000 obr - typowa frezarka
Ustawiłem sobie pośredni poziom, ok 170Nm i 115 KM.
Już załatwiam "prosiaka", dzięki któremu poustawiam wszystko jak trzeba, podniosę dawkę paliwa na niskich obrotach i opuszczę na wysokich. Dopiero wtedy auto pokaże co potrafi.
Pozdro
[ Dodano: 09 Gru 2008 23:31 ]
http://www.allegro.pl/item501498953_profesjonalny_smt7_piggyback_chiptuning.html
coś takiego :)
-
Ustawiłem sobie pośredni poziom, ok 170Nm i 115 KM
Czyli fabryka wiec nie wiem o co Ci chodzi ;)
-
W tym silniku drzemie wysoka siła, muszę ją tylko obudzić, parametry fabryczne to tylko początek. Jak ustawiłem ubogą dawkę (1.5 bara) to ładnie się wkręcał z 5000 na 7000
-
Nie no Bolim oczywiscie zartuje. Kombinuj kombinuj. Skoro Van uzyskal 119 koni z 1.6 to dlaczego Ty masz nie uzyskac 130. Na walkach z TFa na dzien dobry jest 135 kucy. Tak BTW to wyzwaniem byloby zrobienie 1.6 VVC. 1.6 ma lepszy (krotsze wykorbienie) uklad korbowo-tlokowy i w polaczeniu z VVC mogloby dac ciekawe efekty :) Mysle ze 150 koni bez problemu na partsach z ZRa 160.
-
Tyle że kto to zrrobi bo cena takiej konstrukcji będzie raczej "duża".
NO to mnie nie pocieszyłeś kolego Bolim. Ale za to teraz rozumiem dlaczego u mnie na hamowni przebieg momentu był taki dziwny. Stanowczo trzeba pokombinować z jakimiś świniami :wink: .
No chyba że uda sie wsadzić kompa od 2,0 :mrgreen:
[ Dodano: 2008-12-10, 09:45 ]
Tyle że kto to zrrobi bo cena takiej konstrukcji będzie raczej "duża".
NO to mnie nie pocieszyłeś kolego Bolim. Ale za to teraz rozumiem dlaczego u mnie na hamowni przebieg momentu był taki dziwny. Stanowczo trzeba pokombinować z jakimiś świniami :wink: .
No chyba że uda sie wsadzić kompa od 2,0 :mrgreen:
-
Piggyback rozwiąże tutaj sprawę, jeśli chodzi o dawki paliwa.
U nich chip kosztuje 1200 ( tylko nie wiem czy się da zchipować) a Piggyback 1500.
-
Bolim#1838, ty to gadżeciarz jestes - zamiast odrazu kupic ecumastera ,to nakupowales pomp i regulatrow za kupe kasy ,a teraz i tak swinke wkladasz - zwiekszasz tylko mase :P
ecumaster + wieksze wtryski juz by ci dawno zalatwily sprawe :mrgreen:
-
nakupowales pomp i regulatrow za kupe kasy
żebym jeszcze ja za to płacił to bym się troszkę przejął :wink:
Przynajmniej wiem co i jak, dowiedziałem się sporo, możliwość zabawy i grzebania przy aucie bezcenna.
Takie coś mi po głowie chodzi:
http://www.allegro.pl/item497594353_ecumaster_digital_ecu_tuner_ii.html
lub
http://www.allegro.pl/item501498953_profesjonalny_smt7_piggyback_chiptuning.html
-
do ecumastera sam się przymierzam. oferuje troche wiecej funkcji przy niższej cenie. jednak by to dobrze zestroi samemu potrzebna szerokopasmowa jak na hamownie pojedziesz to Ci zestroja choc pewnie bardziej znaja sie na stm7
-
Na mineralnej montują Ecu master ze strojeniem i hamownią 1300zł
Na przyszły tydzień się umówiłem
-
dajesz 650pln za montaz :shock:
wstyd simrowcu ,co by na to dziekan powiedzial :P
-
Dziekan to mi tu automatów i drgań nie chce zaliczyć.
standard ,ale nie o tym dziekanie mowilem
mi chodzi o tego dobrego ,dzieki ktoremu jest teraz jak w Bajce :mrgreen:
a podpiecie kilku kabli ze schematem w reku to nie jest radzenie sobie z elektryka :roll:
-
A odpowiednie ustawienie całości z AFR-em aby silnika nie skończyć, wolę zapłacić.
-
KGB, Twoje te 650zł że tak się o nie boisz?
Bolim chce mieć profi montaż to będzie miał profi, zobaczymy jak u Ciebie wyjdzie turbo :) :P
Pewnych rzeczy się bez sprzętu i doświadczenia nie przeskoczy. Metodą młotka i przecinaka można wymieniać krzyżaki na wale, a nie precyzyjnie ustawiać silnik, gdzie istrnieje opcja zniszczenia go przy błędnym ustawieniu po długotrwałej jeździe.
-
Widzę, że mój poldek się rozwija, fajnie, bardzo się z tego cieszę i życzę powodzenia!!
-
Ja jestem właśnie po hamowni z AFR-em.
Niestety silnik 1.8 16V nigdy nie będzie pracował dobrze z komputerem od 1.4.
Na tym komputerze auto ma za mało paliwa przy niskich obrotach i za dużo paliwa przy wysokich obrotach.
Można ustawić że na dole będzie idealnie, nawet do 180 Nm ale kosztem góry, czyli auto ciągnie do 4500obr/min - czyli charakterystyka diesla
Można wybrać sobie charakterystykę sportową, czyli słaby dół ok 150 Nm ale mocy i momentu dużo w przedziale 5000-7000 obr - typowa frezarka
Ustawiłem sobie pośredni poziom, ok 170Nm i 115 KM.
Pamietasz może jakie były nastawy regulatora dla poszczególnych opcji??
-
KGB, Twoje te 650zł że tak się o nie boisz?
Bolim chce mieć profi montaż to będzie miał profi, zobaczymy jak u Ciebie wyjdzie t.urbo :) :P
Pewnych rzeczy się bez sprzętu i doświadczenia nie przeskoczy. Metodą młotka i przecinaka można wymieniać krzyżaki na wale, a nie precyzyjnie ustawiać silnik, gdzie istrnieje opcja zniszczenia go przy błędnym ustawieniu po długotrwałej jeździe.
nie boje sie i jeszcze raz sie nie boje
a montaz profi to mozna sobie zrobic tylko samemu ,bo lebki w czapeczkach z daszkiem ciagnacy kable w losowo wybranych miejscach i laczacy druciki na skretke
sprzet do montazu profi posiadam - jest to lutownica transformatorowa 75W z 1973 roku ,sprzet nieznany warsztatom
sam sie nie boje i planuje wsadzic ecumastera do lancii ,
a zepsuc silnik mozna jedynie uboga mieszanka
co do strojenia ,to jezeli wypalilaby hamownia na simrze .... transport simr dwa bratanki
-
Bocian_s#313 tak.
dla ciśnienia 3 bary było podobnie ja 2 bary dla większych wtrysków czyli dół bardzo dobry ale brak góry
dla 2 barów pogorszył się dół ale poprawiła góra
dla 1.5 bara dół bardzo ucierpiał, ale za to powyżej 5000 wkręcał się jak szalony do 7000. Moc stała chyba coś koło 120 KM w zakresie 5000-6000 i spadła do 115KM przy 6000-7000 obr min, bo jeszcze za bogato było na wysokich obrotach
-
to jak Ci zestroją podłącz się do kompa i zrób backup mapy :) potem wyslij do Van#1860
oczywiście w miare możliwości stój nad nimi i rób fotki co gdzie jak i do czego :)
kurde w końcu nie bede musiał sam czegoś robic :D
-
Czyli około 220ccm na dole i ok 150ccm na górze. już myślę nad jakimś czipem... Zobaczymy jak wyjdzie.
-
Bocian_s#313, jak tam test wtrysków?? Coś zauważyłeś ??
-
A nie nie testowałem ich w trasie. Jedynie na wolnych obrotach coś tam próbowałem ale bez żadnych konkretnych spostrzeżeń. Może dzisiaj wsadzę i się przejadę to będę wiedział jak to się ma do twoich pomiarów itditp...
No i czekam z niecierpliwością na efekt założenia Świnki.
-
Bocian_s#313, jak tam test wtrysków?? Coś zauważyłeś ??
NO i zrobiłem drobne testy drogowe na tych 250-tkach. Ogólnie w trasie jakoś to idzie. Przyspiesza normalnie, Bez problemu osiąga 5000RPM na V-tce (i droga się skończyła). Wskazania sondy lambda: wskazówka skacze do góry jak się przegazuje, W zakresie średnich obrotów też jakby pokazywało bogactwo. Na wolnych trochę szarpie i trzeba dać konkretnie w pedał aby auto płynnie jechało. Na I biegu do 2000RPM normalnie kangury odstawia... Najlepiej jakby ciągnęło w okolicach 4000-5000RPM.
Świece delikatnie okopcone ale tylko tam gdzie jest gwint. Środek czysty brązowawny.
Jednak bez hamowni i konkretnego AFRa nie ma szansy aby konkretnie to auto przetestować.
NO i jest jeszcze jedno. Być może mam źle umieszczoną sondę lambda bo nie jest bezpośrednio w strumieniu spalin i prawdopodobnie reaguje ona z opóźnieniem na wszelkie zmiany. Mam inny rodzaj sondy (z R200) który pracuje tylko czołem ale pewnie i to czoło jest za głęboko schowane. Trza będzie wsadzić spowrotem seryjną tylko jak jak gwint przespawany...
-
Świece delikatnie okopcone ale tylko tam gdzie jest gwint. Środek czysty brązowawny.
Tylko czy 5-6km na benie wystarczyło na okopcenie świec. Chyba jakby było bardzo bogato to tak...
-
CHCEMY WYKRESU :P
-
Jak tam Bolim zeświniłeś już auto??