FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: spade w Marzec 31, 2008, 07:59:28 am

Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: spade w Marzec 31, 2008, 07:59:28 am
Czesc.

Ile Nm (czy tez KM) wytrzymuje tylny most Poloneza? Mowa tylko o moscie.

Dziekuje bardzo 8)

wyedytowano błędy orto #1921
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Marzec 31, 2008, 17:44:38 pm
W testach w 1996r wytrzymał 176Nm, zwiększenie tej wartości spowodowało jego uszkodzenie. Jest to przykład normalnego mostu z poloneza. Wiadomo jakość i różnice w tolerancji mogą spowodować zniszczenie mostu przy nawet 150Nm jak i przy dopiero 200Nm
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Kwiecień 01, 2008, 09:10:21 am
W dokumentacji ktora kiedys przegladalem bylo napisane ze wytrzymalosc mostu Poloneza obliczona jest na 210Nm, tylko nie pamietam czy to dotyczylo normalnych mostow czy Trucka
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 01, 2008, 10:01:34 am
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2008, 12:18:33 pm
Cytat: "Stingerek"
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.

zycze szczescia przy ukrecaniu polosi
coprawda JA ukrecilem te chudsze w DFie 1.5 ,ale kolo zablokowalo sie miedzy plytami betonowymi ,wiec bylo to ostre zatrzymanie polosi
nowsze mosty maja grubsze polosie ,a podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace ,bo jak latwo policzyc oske w DFie ukrecilem momentem 430Nm i oczywiscie nie bylo to jej piersze potraktowanie takim momentem
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Kwiecień 01, 2008, 12:39:54 pm
Katy jestście! Ja mam poldoforda który ma 157Nm i jakoś problemów nie mam ani z krzyzakami, ani z mostem ani z półosiami.

[ Dodano: 2008-04-01, 12:40 ]
A poza tym Van to prawdziwy Dr Zepsuj ;)
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 01, 2008, 12:41:26 pm
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 01, 2008, 13:46:47 pm
Cytat: "Van#1860"
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.

jak to za lozyskiem ? przeciez tam jest najgrubszy
u mnie ukrecil sie w ~1/2 dlugosci oski ,najciensza jest przy wielowypuscie
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Van w Kwiecień 01, 2008, 14:11:05 pm
tak że łożysko zostało w pochwie :)
a odpadła sama końcówka:)
widzisz trza mieć talent ukrecić w najgrubszym miejscu :D
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: spade w Kwiecień 02, 2008, 12:43:25 pm
Cytat: "KGB"
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi  :roll:

To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally -  a tak, dla codziennej eksploatacji.

175 Nm? 200? 250? wiecej?

Dzienki.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: wiciu w Kwiecień 02, 2008, 20:15:09 pm
Cytat: "spade"
Cytat: "KGB"
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi  :roll:

To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally -  a tak, dla codziennej eksploatacji.

175 Nm? 200? 250? wiecej?

Dzienki.


biorąc pod uwagę jakość montażu i materiałów bardziej obstawiał bym wartości rzędu 150-170 Nm
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Kwiecień 02, 2008, 22:36:39 pm
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 03, 2008, 07:39:22 am
Cytat: "Zoltanno"
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.

Wg kolegi Walezego mosty od łady to porażka. Testował je przez jakiś czas w swoim aucie KJSowym (kiedyś poldek teraz fiat 131). Most z łady naprawiał średnio co dwa tygodnie. W końcu załozył polonezowski z przełożeniem 4,55 i do tej pory ukręcił kilka półosiek dlatego profilaktycznie co jakiś czas zmienia na nowe. A że wyje to jemu nie przeszkadza ...

Gdzieś na motonewsach jest jego wypowiedź w tej sprawie.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Kwiecień 04, 2008, 00:54:49 am
Cytat: "Bocian_s#313"
Z fiata to tylko 132/mirafiori jest godne uwagi.

Takie posty lubię hehe :).
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: STax w Czerwiec 30, 2009, 23:51:06 pm
Mam pytanko, czy jak most/wał wyje to znaczy, że już sie kończy, czy to raczej jest normalne i wyje zawsze? (Wycie nie jest bardzo głośne i nie jest cały czas).
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: matucha w Czerwiec 30, 2009, 23:54:17 pm
Normalne raczej. Chyba, że wyje tak, że go 3 ulice dalej słychać.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: STax w Lipiec 01, 2009, 00:19:47 am
Nie, wycie jest "delikatne" i w sumie dopiero na 4 i 5 biegu je zauważyłem.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 01, 2009, 00:32:54 am
Cytat: "STax"
wał wyje

Wał nie wyje, tylko powoduje drgania.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: STax w Lipiec 01, 2009, 00:51:34 am
Acha, no to dobrze wiedzieć :) Drgań nie ma na szczęście, a przynajmniej nic nie czuć.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: heccto w Lipiec 16, 2009, 19:52:48 pm
ile oleju wchodzi do dyfra ?
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 16, 2009, 21:35:50 pm
tyle ile w instrukcji obsługi napisano.
1.2L
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Alan w Lipiec 21, 2009, 00:40:18 am
Pytanie zadam czy most z 1.6 a most z rovera różni się jakoś? kumpel sprezencił mi mosta z roverka zastanawiam się czy jest sens przekładac?
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 21, 2009, 00:55:02 am
Różni się przełożeniem. 1.6 ma 3,9, a 1.4 ma 4,3.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Alan w Lipiec 21, 2009, 01:14:01 am
dobra nie bede ściemniał...ukręciłem dyfer.....mam drugi most będzie mocniejszy w takim razie? tzn odporniejszy na tę moc 75kucy?
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 21, 2009, 01:38:25 am
Mocy to tam specjalnie nie ma...  :P Czy będzie mocniejszy, jak będzie się palić gumę itd. to każdy się rozsypie. Oba mosty nie różnią się wytrzymałością/odpornością. Różnią się jedynie tym, że przy danej prędkości będą inne obroty, w przypadku 4,3 wyższe niż na 3,9.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: STax w Lipiec 21, 2009, 07:46:32 am
Cytat: "Multec"
jak będzie się palić gumę itd. to każdy się rozsypie

A Alan,  taką ładną fotkę z palenia miał ;)
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Alan w Lipiec 21, 2009, 16:13:23 pm
(http://http://images40.fotosik.pl/161/664e36b43bc9af89.jpg)
(http://images38.fotosik.pl/161/78e3f865a00cc7b7.jpg)
(http://img200.imageshack.us/img200/4492/alanjlw.jpg)
(http://img245.imageshack.us/img245/6194/alan1.jpg)

nie sadze...myślę ze ten most był juz uszkodzony na śladach widać jak ciągnie na oba koła.....cóż mam drugi więc dziś założę nowy z Rovera
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: STax w Lipiec 21, 2009, 18:59:00 pm
Większe przełożenie to lepiej przyspieszać powinien ;)
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 21, 2009, 23:22:12 pm
ja teraz jeżdżę OHVką 1.5 na moście roverka - fajna zabawa, tylko trzeba wcześniej biegi zmieniać bo się za szybko kończą, a prędkości niet. jak będziesz maił 100km/h na blacie to w rzeczywistości 90.

[ Dodano: 21 Lip 2009 23:23 ]
most jest cacy - poszły tylko satelitki - wymień i poskładaj - przyda się jak Ci się krótki most znudzi...
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Lipiec 22, 2009, 22:06:13 pm
sorki wie ktos moze jakie przełozenie miał truck? przed chwila przeczytałem ze 4.1 to roverek miał wieksze przełozenie od trucka?
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: DF w Lipiec 22, 2009, 22:11:04 pm
No trucki też przecież różne silniki miały.
I na kółkach większych.
I półośki trochę grubsze jednak...
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: e1mo w Lipiec 22, 2009, 22:24:42 pm
Cytat: "radzio_1991"
sorki wie ktos moze jakie przełozenie miał truck? przed chwila przeczytałem ze 4.1 to roverek miał wieksze przełozenie od trucka?


jak mnie pamiec nie myli, to trupy miały 4,55
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Lipiec 23, 2009, 10:57:29 am
zależy jeszcze które trucki.
Widziałem takie z 3.72 :) A  kolega ma u siebie w poldku zwykłym 4.55.
Tytuł: Wytrzymalosc tylnego mostu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 24, 2009, 12:56:48 pm
trucki miały 4,1 z silnikiem diesla i 4,55 na benzynie. Sam ujeżdżałem 4,55 w roverku ale zamieniłem go na cichebo 3,9...