FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: spade w Marzec 31, 2008, 07:59:28 am
-
Czesc.
Ile Nm (czy tez KM) wytrzymuje tylny most Poloneza? Mowa tylko o moscie.
Dziekuje bardzo 8)
wyedytowano błędy orto #1921
-
W testach w 1996r wytrzymał 176Nm, zwiększenie tej wartości spowodowało jego uszkodzenie. Jest to przykład normalnego mostu z poloneza. Wiadomo jakość i różnice w tolerancji mogą spowodować zniszczenie mostu przy nawet 150Nm jak i przy dopiero 200Nm
-
W dokumentacji ktora kiedys przegladalem bylo napisane ze wytrzymalosc mostu Poloneza obliczona jest na 210Nm, tylko nie pamietam czy to dotyczylo normalnych mostow czy Trucka
-
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.
-
Wytrzymałość tzn zdolnośc do przenoszenia momentu i mocy poprzez seryjny most polonezowski jest "pomijalnie mała" zwykłą OHV można go ukręcić a ona 150Nm nie ma.
zycze szczescia przy ukrecaniu polosi
coprawda JA ukrecilem te chudsze w DFie 1.5 ,ale kolo zablokowalo sie miedzy plytami betonowymi ,wiec bylo to ostre zatrzymanie polosi
nowsze mosty maja grubsze polosie ,a podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace ,bo jak latwo policzyc oske w DFie ukrecilem momentem 430Nm i oczywiscie nie bylo to jej piersze potraktowanie takim momentem
-
Katy jestście! Ja mam poldoforda który ma 157Nm i jakoś problemów nie mam ani z krzyzakami, ani z mostem ani z półosiami.
[ Dodano: 2008-04-01, 12:40 ]
A poza tym Van to prawdziwy Dr Zepsuj ;)
-
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.
-
no most dostawał ostra katy a strzelił włąsnie na szuterku. tuż za łożyskiem.
jak to za lozyskiem ? przeciez tam jest najgrubszy
u mnie ukrecil sie w ~1/2 dlugosci oski ,najciensza jest przy wielowypuscie
-
tak że łożysko zostało w pochwie :)
a odpadła sama końcówka:)
widzisz trza mieć talent ukrecić w najgrubszym miejscu :D
-
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi :roll:
To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally - a tak, dla codziennej eksploatacji.
175 Nm? 200? 250? wiecej?
Dzienki.
-
podawanie wytrzymalosci w Nm silnika jest conajmniej mylace
To jest oczywiscie, no ale prostsze niz przeliczac biegi :roll:
To jaki bylbi konsensus?
Ile jest realistyczny max? Nieuzywajac auta du dragracingu czy rally - a tak, dla codziennej eksploatacji.
175 Nm? 200? 250? wiecej?
Dzienki.
biorąc pod uwagę jakość montażu i materiałów bardziej obstawiał bym wartości rzędu 150-170 Nm
-
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.
-
łada ma chyba mocniejszy most i hamulce bębnowe. niestety jest na spręzynach i trzeba by było jakoś to przerobić. trzeba trochę pojeżdzic i poszukać takiego mostu.
Wg kolegi Walezego mosty od łady to porażka. Testował je przez jakiś czas w swoim aucie KJSowym (kiedyś poldek teraz fiat 131). Most z łady naprawiał średnio co dwa tygodnie. W końcu załozył polonezowski z przełożeniem 4,55 i do tej pory ukręcił kilka półosiek dlatego profilaktycznie co jakiś czas zmienia na nowe. A że wyje to jemu nie przeszkadza ...
Gdzieś na motonewsach jest jego wypowiedź w tej sprawie.
-
Z fiata to tylko 132/mirafiori jest godne uwagi.
Takie posty lubię hehe :).
-
Mam pytanko, czy jak most/wał wyje to znaczy, że już sie kończy, czy to raczej jest normalne i wyje zawsze? (Wycie nie jest bardzo głośne i nie jest cały czas).
-
Normalne raczej. Chyba, że wyje tak, że go 3 ulice dalej słychać.
-
Nie, wycie jest "delikatne" i w sumie dopiero na 4 i 5 biegu je zauważyłem.
-
wał wyje
Wał nie wyje, tylko powoduje drgania.
-
Acha, no to dobrze wiedzieć :) Drgań nie ma na szczęście, a przynajmniej nic nie czuć.
-
ile oleju wchodzi do dyfra ?
-
tyle ile w instrukcji obsługi napisano.
1.2L
-
Pytanie zadam czy most z 1.6 a most z rovera różni się jakoś? kumpel sprezencił mi mosta z roverka zastanawiam się czy jest sens przekładac?
-
Różni się przełożeniem. 1.6 ma 3,9, a 1.4 ma 4,3.
-
dobra nie bede ściemniał...ukręciłem dyfer.....mam drugi most będzie mocniejszy w takim razie? tzn odporniejszy na tę moc 75kucy?
-
Mocy to tam specjalnie nie ma... :P Czy będzie mocniejszy, jak będzie się palić gumę itd. to każdy się rozsypie. Oba mosty nie różnią się wytrzymałością/odpornością. Różnią się jedynie tym, że przy danej prędkości będą inne obroty, w przypadku 4,3 wyższe niż na 3,9.
-
jak będzie się palić gumę itd. to każdy się rozsypie
A Alan, taką ładną fotkę z palenia miał ;)
-
(http://http://images40.fotosik.pl/161/664e36b43bc9af89.jpg)
(http://images38.fotosik.pl/161/78e3f865a00cc7b7.jpg)
(http://img200.imageshack.us/img200/4492/alanjlw.jpg)
(http://img245.imageshack.us/img245/6194/alan1.jpg)
nie sadze...myślę ze ten most był juz uszkodzony na śladach widać jak ciągnie na oba koła.....cóż mam drugi więc dziś założę nowy z Rovera
-
Większe przełożenie to lepiej przyspieszać powinien ;)
-
ja teraz jeżdżę OHVką 1.5 na moście roverka - fajna zabawa, tylko trzeba wcześniej biegi zmieniać bo się za szybko kończą, a prędkości niet. jak będziesz maił 100km/h na blacie to w rzeczywistości 90.
[ Dodano: 21 Lip 2009 23:23 ]
most jest cacy - poszły tylko satelitki - wymień i poskładaj - przyda się jak Ci się krótki most znudzi...
-
sorki wie ktos moze jakie przełozenie miał truck? przed chwila przeczytałem ze 4.1 to roverek miał wieksze przełozenie od trucka?
-
No trucki też przecież różne silniki miały.
I na kółkach większych.
I półośki trochę grubsze jednak...
-
sorki wie ktos moze jakie przełozenie miał truck? przed chwila przeczytałem ze 4.1 to roverek miał wieksze przełozenie od trucka?
jak mnie pamiec nie myli, to trupy miały 4,55
-
zależy jeszcze które trucki.
Widziałem takie z 3.72 :) A kolega ma u siebie w poldku zwykłym 4.55.
-
trucki miały 4,1 z silnikiem diesla i 4,55 na benzynie. Sam ujeżdżałem 4,55 w roverku ale zamieniłem go na cichebo 3,9...