FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: maxi w Kwiecień 05, 2008, 22:52:09 pm
-
Witam po długiej przerwie,niestety spowodowanej kilkumiesięczną chorobą :(
Nie mogłam chodzić,więc i poldek przez zimę stał biedny i samotny,a mnie brakowało wiatru w uszach...
Powrócił temat wycieraczek - przestały działać... Zanim to stwierdziłam, któregoś dnia rano zastałam samochód z ...jedną wycieraczką /środkowa/ postawioną do pionu :evil: , druga była w pozycji spoczynkowej :|
Sprawdziłam bezpieczniki - biały 25 A był przepalony, wszystkoinne działa normalnie. Mikroprocesor - nie wiem,czy może być "częściowo" uszkodzony, bo wszystko inne,za co odpowiada /światła wsteczne,ogrzewanie szyby tylnej ,spryskiwacz szyby przedniej/ dobrze działa...
Rozebrałam dziś część zewnetrzną /zdjęłam kratkę/, ale nie wiem, jak dobrać się do silniczka - od strony maski, czy też od wnetrza samochodu?
I czy jes tmożliwe, że to wygięte ramię środkowej wycieraczki pokrzywiło coś wewnątrz mechanizmu i zablokowało rozruch silniczka?
Po załączeniu kluczykami silniczka niesłychać.
pozdr
-
wątpie naprawde wątpie możliwe że przyczyną jest przerywacz który znajduje się pod zegarami. Dostęp do niego jest całkiem prosty musisz zdjać kopułkę od zegarów (imbus) puźniej wykręcasz 2 śruby od zegarów wyciągasz je rozpinasz i tam po lewej stronie powinieneś znaleźć przerywacz który jest odpowiedzialny za kierunki i za wycieraczki. Będziesz miał troche ciężki dostęp bo tamtędy idą rurki od nawiewu ale odkręcasz 2 obejmy mocujące i powinieneś sobie poradzić . Ta kopułka trzyma się tam na 10 jak dobrze pamiętam bardzo możliwe że Ci się spalił ten przerywacz.
-
wątpie naprawde wątpie możliwe że przyczyną jest przerywacz który znajduje się pod zegarami. Dostęp do niego jest całkiem prosty musisz zdjać kopułkę od zegarów (imbus) puźniej wykręcasz 2 śruby od zegarów wyciągasz je rozpinasz i tam po lewej stronie powinieneś znaleźć przerywacz który jest odpowiedzialny za kierunki i za wycieraczki. Będziesz miał troche ciężki dostęp bo tamtędy idą rurki od nawiewu ale odkręcasz 2 obejmy mocujące i powinieneś sobie poradzić . Ta kopułka trzyma się tam na 10 jak dobrze pamiętam bardzo możliwe że Ci się spalił ten przerywacz.
Dzięki za posta :wink:
Czy mozna, przed rozbieraniem wszystkiego sprawdzić /pomierzyć tego elektrycznie i gdzie sprawdzić ?
Syn dziś rano sprawdzał woltomierzem i podobno do silniczka prąd dochodzi...
pozdr
-
przerywacz daje impuls do wycieraczek więc jeżeli prąd dochodzi to zostaje chyba tylko silniczek do wymiany. To nie jest duży problem do dostania się do silniczków wystarczy wycieraczki zdjąć, a następnie podszybie trzyma się jak dobrze pamiętam na 5 śrubach (krzyżak)
-
przerywacz daje impuls do wycieraczek więc jeżeli prąd dochodzi to zostaje chyba tylko silniczek do wymiany. To nie jest duży problem do dostania się do silniczków wystarczy wycieraczki zdjąć, a następnie podszybie trzyma się jak dobrze pamiętam na 5 śrubach (krzyżak)
Witaj,
podszybie już zdjęłam...ale pod spodem z silniczkiempołączony jest zespół cięgien do obu wycieraczek -czy je należy rozłączyć przed demontażem ?
POzdr
-
zdejmij je to nie jest problem żeby ro zrobić rozbierz wszystko żeby się dostać do silniczków
[ Dodano: 09 Kwi 2008 07:45 ]
I jak poradziłaś sobie z wycieraczkami ? działają