FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: slonik w Kwiecień 12, 2008, 20:27:58 pm
-
Witam!
Ostatnio w moim kombiaku coś zaczęło strasznie dudnić. Pojechałem do mechanika, który wymienił tylni krzyżak i uszczelniacz mostu. Przy okazji poprosiłem o zmianę oleju w moście. Mechanik spuścił całośc, po czym wlał mi litr oleju. Zerknąłem właśnie w instrukcję auta i widzę że powinien wlać 1,2 litra. Czym grozi jazda z obecnym stanem oleju? Czy powinienem natychmiast uzupełnić stan? Wlał mi jakiś polski olej z niebieskiego opakowania.
-
1.2 litra nie jest czyms strasznym poprostu zwykle "zuzycie"
Nic mu od tego nie bedzie, tak jak w silniku mamy wartosci MIN i MAX, (a miedzy min i max jest okolo 1L roznicy) wiec nie masz sie czym przejmowac.
-
Ja u mnie w Kombi jak wymieniałem, to wszedł litr i już wyciekało z korka.
-
Zadałem takie pytanie, bo zauważyłem że jakby trochę głośniej teraz zaczął pracować most niż przed całą awarią. Pomyślałem że może właśnie za mało oleju.
-
slonik, może rzadszy olej wlany.
-
moze ci za slabo docisna srube trzymajaca walek atakujacy i zrobil sie luz na lozysku walka - dlatego zaczal wyc
-
ja robiłem mieszankę oleju z smarem grafitowym i most ma juz prawie 180 tyś. i dalej śmiga bez nadmiernych hałasów :D :D :D
-
smar grafitowy nie nadaje sie do lozysk
do lozysk jest smar lozyskowy ŁT-43
-
smar grafitowy jest do dużych obciążeń po złączeniu z olejem jest w sam raz, most ma już dużo najeżdżone i dalej śmiga nie powiem żeby był beż głośny ale jak na razie nie słyszałem cichszego
[ Dodano: 13 Kwi 2008 23:56 ]
o tak dużym przebiegu
-
grafitowy jest do posmarowania sobie gwintow ,a nie do duzych obciazen !!!
co ty nie potrafisz czytac etykiet na opakowaniach ? grafitowy plynie w 60C ,a lozyskowy w 130C
w dodatku na grafitowym nie mozesz sie ustrzec miejscowych przy przypalen na powierzchni
nasmaruj przednie piasty w kolach smarem grafitowym i zobaczysz ile wytrzymaja :mrgreen:
a teraz najlepsze - pucha 1l grafitowego kosztuje 7pln ,a LT-43 7.50pln
-
no to teraz ja zgłaszam się z prośbą o pomoc i radę
jest tak... będąc na warsztacie zobaczyłem że w okolicach mostu jest strasznie "mokro"
wygląda na świeży olej ;)
i teraz pytanie
czy da się to jakoś uszczelnić?
jak sprawdzić stan oleju w moście?
jaki trzeba tam wlać?
czym mi grozi obecna sytacja? ;) i jak bardzo powinienem się spieszyć ;)
-
d-r-e, a z którego miejsca Ci cieknie? Korek, czy uszczelniacz?
-
wydaje mi się że nałączeniu z wałem ...
ale dobrze nie mogę ocenić ;)
-
Tam jest jakiś uszczelniacz. U mnie też ciekło, ale sam nie wymieniałem. Nie są to duże koszta i samemu też pewnie da się wymienić, bo u znajomego auto przedpołudnie tylko stało.
-
no ok ok ale chodzi o to że tam jest wieeeelka plama oleju :D
tak jakby pryskał nim w czasie jazdy :D
tak to wygląda ;) innymi słowy wcale bym się nie zdziwił jakby oleju tam już nie było
:D
co z tym zrobić ?:)
czy olać i zajeździć?:)
-
sorry za powielenie posta ;) niech jakis mod wywali ;)
aaa no i czekam na odpowiedz;)
-
no ok ok ale chodzi o to że tam jest wieeeelka plama oleju :D
tak jakby pryskał nim w czasie jazdy :D
tak to wygląda ;) innymi słowy wcale bym się nie zdziwił jakby oleju tam już nie było
:D
co z tym zrobić ?:)
czy olać i zajeździć?:)
-
no ok ok ale chodzi o to że tam jest wieeeelka plama oleju :D
tak jakby pryskał nim w czasie jazdy :D
tak to wygląda ;) innymi słowy wcale bym się nie zdziwił jakby oleju tam już nie było
:D
co z tym zrobić ?:)
czy olać i zajeździć?:)
-
bo pewnie pryska olejem
trzeba zmienic symerinig - kosztuje chyba z 5pln ,przy wymianie jest maly problem z dokreceniem sruby ,ale da sie to zrobic samemu w kanale
-
już zrobione ;) zobaczymy na jak długo będzie ok ... 14 zł w mot polu :D nie chciało mi się jeździć i szukać ;) hehe
-
d-r-e, u mnie też to coś koło 15 zł kosztuje. Czasami mi się wydaje, że KGB, to jakoś wszystko z pod lady załatwia ;)
-
hmmm tzn w sklepie w którym kupuje zazwyczaj kosztował 12 :) ale ten sklep jest tak mniej wiecej 15 km w jedna strone :) więc ty by nie miało żadnego sensu ;)
przy większych zakupach się opłaca
-
sorry chlopaki ,ale zmienialem 5 lat temu ,ale skoro jeszcze dodatkowo 4 lata wczesniej tez tyle kosztowal ,to myslalem ze nie drozeje