FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: święty w Kwiecień 15, 2008, 22:16:22 pm
-
Ponieważ dużo ludzi widzę że idzie w turbo (co prawda z różnym skutkiem :P ) to ja postanowilem zbudować mocne N/A - jak coniektórzy wiedzą to mój DOHC 1.6 się zbiera w ok 10 sek do 100 ale to stanowczo zbyt dlugo i postanowilem zapodać mu ITB.
Zakupiłem zatem coś takiego:
(http://img98.imageshack.us/img98/6214/345401321wo6.jpg) (http://imageshack.us)
Wtryski o średnicy przepustnic 38mm z Kawasaki GSXR 600.
W necie pod znalazłem prosty sposób na zbudowanie czegoś takiego na bazie seryjnego kolektora.
Więc wybór padł na kolektor z cromy 2.0 DOHC:
(http://img528.imageshack.us/img528/5483/338612977cl7.jpg) (http://imageshack.us)
Po odcięciu kilku niepotrzebnych części pozostało coś takiego:
(http://img231.imageshack.us/img231/7989/pic00015mediumfy9.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img231.imageshack.us/img231/9115/pic00016mediumhu6.jpg) (http://imageshack.us)
Teraz kolej na porting tych kanałów , zrobienie lejków na zejściu się z przepustnicami.
Na razie czekam na przesyłkę samych wtrysków z motoru. Jak przyjdą porobię kolejne fotki. Docelowo wszystko ma biegać na map sensorze, postępy z prac mam zamiar umieszczać w tym wątku.
-
Widziałem jak to jezdzi jako jeden z nie licznych i powiem to juz nisko Leci
-
Mozna to zrobic duzo prosciej i lepiej :wink: Kiedys czytalem ze ktos robil w jakims starym samochodzie samodzielnie wtrysk od zera. Jako ze orginal chodził na podwójnych gaznikach postanowili zrobic tuning z epoki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zostawili obudowy gazników z przepustnicami i filtrami a od spodu zainstalowali listwe z wtryskami tak ze nic nie bylo praktycznie widac :D
PS Swiety -1600 DOHC w najmocnijszej wersji rozwijalo równo 125 Km na podwójnych gaznikach webera. Ciekaw jestem ile uda sie wycisnac za pomoca wtrysku . Oczywiscie nalezy wziosc pod uwage ze stopien skomplikowania układow zasilania jest "troche " inny.
-
Święty jesteś guru. Byle dużo opisów i fotek. Wątki o Twoich modach to na prawdę fascynująca lektura
-
Jeszcze jedno - kombinuję jak zasilić serwo - widziałem patent że zasila się podciśnieniem tylko z 1 runnera, czy to zdaje egzamin ???
Tak -tak jest w kolektorze pod podwojne gazniki do fiata dohc i forda ohc -przynajmniej w jakis 15 modelach które widzialem na zdjeciach i dwóch które mialem :) Serwo spokojnie mozna zasilic z jednego gara - nie ma praktycznie róznicy w stosunku do konwencjonalnego kolektora pod pojedynczy gaznik czy MPI
-
Czyli mnie czeka znowu wizyta na szrocie i poszukiwanie gdzieś króćca żeby wkręcić do kolektora na 4 kanale, najlepiej gdzieś z boku lub z góry.
-
Wystarczy sruba i mufka z kolektora abimex ohv albo gwintowana koncówka z kolektora dohc fiata- obojetnie czy ganik czy MPI. MPI ma jeszcze dodatkowe male wyjscie na wakuometr ktore mozna wykorzystac do wlasnych potrzeb
-
Wiem że fiat DOHC ma gwintowane, bo przy swapie musiałem wykręcać żeby mi się kolektor zmieścił koło serwa , ale z abimexa to też nie głupi pomysł.
-
a nie uważasz ze na MAPie to będzie ciężko wystroić bo już przy małym otwarciu przepustnicy będziesz miał MAP = 100 Kpa , może lepiej hybrydę tps + map jest coś takiego dla megasquirta mógłbyś skozystac z kodu
a co do samego itb to kibicuje i tak jak mówiłem będzie meeeesko brzmiało
powodzenia
-
fi 38 to taka przpustnica jak w boschu na caly silnik
nie potrzebnie kupowales zespol przepustnic od motoru - trzeba bylo sobie kupic 4 zestawy boscha :mrgreen: i bylo by to samo
a tak serio ,to rozpracuj starowanie mono motronica ,a moze ci sie przyda ,bo ten nie ma MAPa ,a TPS pokazuje co chce (z tego co zauwazylem) i jakos to jezdzi
wiec u siebie tez bedziesz musial nastawic sie glownie na sterowanie wtryskiem i zaplonem TPSem i RPM ,a MAP bedziesz mogl sie wspomoc w waskim zakresie
-
Przy seryjnych wałkach nie powinno być strasznego problemu na map sensorze.W końcu przy 100kpa silnik niezależnie od otwarcia przepustnicy ciągnie teoretycznie max ilość powietrza.W ścigaczach na tych przepustniczkach jest zamontowany map sensor.Rozmawiałem z Walezym i w swoim fiacie też się bawił z wtryskami z motoru i całkiem przyjemnie to pracowało , nawet na map-ie.
Jak nie MAP to się zrobi na TPSie i alpha-n - zresztą mój sterownik obsługuje oba tryby:)
-
no to fajnie , jak skończysz to nagraj ładnie dziwek silnika do odcinki , będzie fajny dzwonek :)
-
Będzie reagować na gaz jak nie wiem co :D Buduj buduj bo zbudować szybkie N/A to prawdziwa sztuka :) no i klasa pojemnościowa 1300-1600 na imprezach :D
-
Pojawił się problem - w poldku komora silnika nie jest zbyt duża i może być problem z zamontowaniem tego - na razie czakam na przesyłkę i dopiero będę mierzył wszystko - widzę to na razie tak na 2 razy.
Może się skończyc na robieniu kolektora od podstaw............
-
1600 ma nizszy o 2 cm blok od wersji 2000- w tym miejscu akurat w poldzie jest bardzo wasko -okolo 22cm od gornej krawedzi mocowania kolektora do grodzi. Tutaj sie nic nie wymysli -kolektor musi byc bardzo krotki zeby filtry sie zmiescily. Mozna jeszcze spróbowac np zamontowac przepustnice pod katem okolo 45 stopni(a nie poziomo) i dac 4 filtry od motoru proste ( lub pod katem 45 stopni - sa takie). Problemem jest tez serwo -moze przeszkadzac przy 4 cylindrze.
-
w roverku weszly by lekko bo tam silnik lezy na kolektorze wydechowym a ssacy ma od metra miejsca.
tez jestem za zamocowaniem pod katem
-
mozna dac kolanka gumowe lub niklowane stalowe ,lub aluminiowe - o ile opcji
nie ma co plakac nad takimi drobiazgami ,przeciez nikt tego na dlugosc nie bedzie dobieral ,bo i nie ma po co
-
mozna dac kolanka gumowe lub niklowane stalowe ,lub aluminiowe - o ile opcji
nie ma co plakac nad takimi drobiazgami ,przeciez nikt tego na dlugosc nie bedzie dobieral ,bo i nie ma po co
ja bym sie z tym nie zgodził , bo skoro maja wjechać ostrzejsze walki to można na tym jakieś konie ugrać , a jak już robić to lepiej robić raz a dobrze , co do serwa to spróbuj jeździć z odłączonym serwem , pedał będzie miał większy opór ale ponoć jest łatwiejszy do wyczucia i wiem ze w wyścigach są takie patenty zęby pozbywać sie serwa , tym bardziej ze EFI jest autem zabawka . A jak serwo ma zostac to jedyna opcja jest robienie tego pod katem ale mimo wszystko może być ciężko
-
moze tak ?? (http://www.plasmabunny.com/albums/bodywork/071903_029.sized.jpg)
-
bez serwa nie radze jezdzic ,bo jest ciezko hamowac
a w poldasie juz z serwem jest dobrze wyczuc pedal :mrgreen:
jak ktos zalozy jakas dlugosc dolotu to i tak mozna dac kolanka - przeciez tek uciety kolektor swietego mozna jeszcze uciac
-
Z serwem nie mam problemu bo jest od lucasa więc miejsca mam od groma.Jak przyjdzie paczka to będę coś dumał
[ Dodano: 2008-04-22, 18:02 ]
Przepustniczki przyszły w sobotę - oto fotki tego ustrojstwa:
(http://img518.imageshack.us/img518/5513/pic00013mediumoj2.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img240.imageshack.us/img240/1994/pic00014mediumgd7.jpg) (http://imageshack.us)
Na pierwszy rzut poszło wywalenie przepustnic typu "secondary", które w ścigaczu są otwierane siłownikiem elektromagnetycznym.
Kolejna rzecz do wywalenia to listwa wtryskowa ze ścigacza - skoro to ma być na seryjnych wtryskach z Tempry to na razie nie ma potrzeby dawania drugich wtryskiwaczy.
[ Dodano: 2008-04-23, 00:05 ]
Tak wygląda to wstępnie połączone z dodatkowo dociętym kolektorem z cromy:
(http://img217.imageshack.us/img217/8259/pic00013rq1.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img233.imageshack.us/img233/1738/pic00014qp7.jpg) (http://imageshack.us)
I fuks - w miarę idealnie schodzą się kanały:
(http://img213.imageshack.us/img213/9172/pic00015mediumvg2.jpg) (http://imageshack.us)
Pozstaje porting tych kanałów w kolektorze z cromy, założyć listwę - mam zonka - inna jest temprze/delcie a inna w cromie wiec znowu albo szukanie albo wydumka....
[ Dodano: 2008-04-27, 19:30 ]
Nowe fotki , troszke ciemne:
(http://img123.imageshack.us/img123/1410/pic00016mediumkz4.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img217.imageshack.us/img217/4131/pic00017mediumxw6.jpg) (http://imageshack.us)
-
no no :) zakładaj i testuj. podoba mi się taka wydumka :)
-
Wyglada niezle - tylko sprawdz czy odma w bloku nie bedzie chaczyla o dolot ! Jak montowalem boczniaki to weszly na styk a u Ciebie jest jeszcze blizej kolektora niz w 1800
-
mam nadzieje ze świety nie bedzie mial mi za zle (http://pl.youtube.com/watch?v=0ur7uadWcUE)
-
kania_, jak wrażenia z jazdy?
pojawiło się zupełnie inne oblicze dohc?
-
ja jestem oszołomiony tym co zobaczylem. Niesamowiscie to sie zbiera
-
Nie wiem ja tylko przeedytowalem film natomiast bedziemy robic wszystko zeby bylo lepiej :P
-
Z mojej strony pełen respekt jak na 1,6 8 zaworowe chodzi to prze cudnie :mrgreen:
-
Z tego co widze to nie wyregulowany jest i ma problemy ze zmuleniem przy 7000obr/min
ale myle ze jak świety zmieni wydech to troszke bedzie lepiej
-
No faktycznie przy seryjnej średnicy wydechu nie można się spodziewać cudów , teraz pójdzie wydech fi50 jak tylko lekko ogarnę silnik , coś się podziało ze świecami , jest za bogato. Muszę jeszcze zsynchronizować przepustnice wakuometrem i wtedy się zobaczy jak to lata.
Już na seryjnym kolektorze latało to nieźle - objechałem hondę civic 1.4 is - gość miał powerrurę ze stożkiem i customowego barana z wydechem więc było nieźle a ma być jeszcze lepiej.
Docelowo to ma objechać hondę civic 1.5 VTEC - 125km , wiem będzie ciężko ale jak się nie uda to w piwnicy leży głowica 16v z Tipo i będzie hybryda :D
-
a na wolnych nie za bardzo nim rzuca ??
niechcial bym tu wyjsc na jakiegos marudera,
bo i tak bylem i jestem pod wielkim wrazeniem :-)
-
Nie ma co Święty jest największym wymiataczem na forum. Tylko dlaczego nie przyjezdza do Czerniewic? :(
-
Wg mnie to musi tak sie telepać na wolnych z tego powodu że dolotu prawie niema. Coś za coś. Dobrze siewkręca ale stabilnie pracować nie będzie na biegu jałowym
-
Kreci sie to dobrze :D akurat 1600 preferuje wyzsze obroty- powyzej 3 tys. Co do telepania to moze warto podwyzszyc obroty biegu jalowego do 1000/1200 tak jak sie to robi w przypadku podwójnych gazników ? Silnik wtedy zdecydowanie rowniej pracuje
-
Spokojnie , muszę wyregulować skład mieszanki oraz zsynchronizować przepustniczki - wtedy powinien pracować równiutko, oglądałem filmiki na ITB i niektóre silniki pracują wręcz idealnie - myślę że to kwestia wystrojenia.