FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: konrad1205 w Kwiecień 26, 2008, 11:03:46 am
-
Witam.
Prosze o pomoc jetem w tym zielony i nie wiem jak sie za to zabrac.
Prosze o informacje.
pozdrawiam
-
konrad1205, wchodzisz pod auto, na końcu linki od sprzęgła masz 2 nakrętki. Luzujesz, dociągasz jedną, dociągasz kontrę i zrobione. Chociaz zastanów się nad wymianą linki, o ile dawno nie była wymieniana, bo starej nieraz się już nie da naciągnąć.
-
nie ,w Polonezie nie naciagniesz linki srubami na lince - wtedy tylko regulujesz polozenie pedalu
tak mozna bylo regulowac w DFie
w poldku trzeba regulowac lape sprzegla
-
KGB, w sumie to konrad1205, musi się określić bo temat sugeruje samą linkę i nie wiadomo teraz o co chodzi :P Polonezy, w których pedał od sprzęgła wisiał w połowie też już widziałem. Wchodzisz pod auto, a tam pół kilo podkładek na lince zamiast nowej kupić :?
-
no w sumie konrad1205 czy chce ustawic sprzeglo zeby bralo w innym miejscu czy poprostu chce ustawic wysokosc pedalu sprzegla bo to zalezy czy trzeba lape ustawiac czy linka regulowac
-
Jeżeli ustawisz sobie pedał niżej,będziesz miał większe szanse przy ruszaniu np.z pod świateł by być szybszym od tego obok. :mrgreen:
-
konrad1205, żeby się nie brać za niepotrzebną robotę sprawdź może po prostu, czy przy wduszaniu sprzęgła się już na przykład linka nie wydłuża. Jak jest leciwa, to możesz już tak mieć, że pedał wciskasz, a samo sprzęgło rusza się później.
-
Ja bym na początek zmienił linkę. Nie kosztuje wiele, roboty też jest nie za duzo (trzeba się wczołgac pod auto ale mozna to bez lewarowania zrobić). Pozwoli to zaoszczędzic przykrej sytuacji w trasie jak sie linka urwie...
-
Odgrzebuje temat. U mnie wystarczy lekko musnac sprzeglo i juz jest rozsprzeglone. w zwiazku z tym (?) sprzeglo mi sie zaczelo slizgac po 20tys km od poprzedniej wymiany. Czy jest jeszcze sens probowac luzowac troche lape sprzegla , czy juz nie? Jesli tak , to jak dokladnie sie to robi ? Dzisiaj popuscilem sobie linke , bo byla duzo ponad hamulcem , skok pedalu zrobil sie bardzo krotki , ale sprzeglo dalej lapie przy lekki musnieciu i slizga sie tak samo. Samochod potrzebuje na sobote , wiec czasu nie mam za wiele.
-
rozkrec linke calkowicie tak zeby wcisniecie pedalo nie powodowalo wysprzeglenia wogole i potem naciagaj az do osiagniecia optymalnej wysokosci wysprzeglenia czyli okolo polowa skoku pedalu troche jest zabawy z tym i wiele prob ale sie oplaca i oszczedzasz sprzeglo
-
to rowniez jest wysokosc poedalu ale pedal ci zejdzie do pewnego poziomu potem juz nie pojdzie sam trzeba g wcisnac a ty ewidentnie masz za bardzo naciagnieta linke (ciegno jak kto woli) sprzegla i sprzeglo sie slizga caly czas i wystarczy dotknac pedalu zeby ci wysprzeglilo a jak popuscisz to bedziesz juz musial wiecej wcisnac peddal zeby wysprzeglic ehhh tom sie spisal :D
-
Zawsze trzeba wymieniać komplet - tarcza, docisk, łożysko.
Ja mam w swoim poldofordzie komplet LUK-a, jednak zrobiłem na tym zestawie dopiero 6000 km, więc trudno mi się wypowiadać co do jakości. Polecam VALEO, choć widziałem już kartonik z zestawem VALEO, a np na docisku z zestawu było LOGO VALEO i LUK.
-
bo nie ma regulacji na lapie - trzeba skrzynie sciagac ,
jeses pewny swojej regulacji ? czy pedal jest w tym samym miejscu ,czy jednak obnizyl sie jak popusciles linke ?
za punk odniesienia w polozeniu pedalu przyjmij pedal hamulca
-
Odkopię trupa, bo im więcej czytam, tym mniej już rozumiem... pacjent to atu plus z silnikiem gsi, objaw jest taki, że przy wciśniętym na maksa pedale sprzęgła jednak napęd nie jest rozłączony do końca, słowem chciałbym, żeby wysprzęglał nieco wyżej. W takim celu reguluję linkę śrubami na samym końcu, nie dotykam pancerza, tak?
-
A co tu skomplikowanego w tak prostej czynności?Na końcu linki są dwie nakrętki,jedna tak specjalna,okrągła i druga zwykła M8,jako przeciwnakrętka.Popuszczasz zwykłą,dokręcasz tą specjalną i kontrujesz zwykłą.Najlepiej złapać czymś w rodzaju kombinerek za tą śrubę,bo te nakrętki z reguły lubią ciężko iść przez korozję i ogólny syf,który tam się robi,jak to na podwoziu.
-
Niby nic skomplikowanego, ale zawsze dobrze wiedzieć wcześniej co i jak, dzięki:)