FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kazdan w Kwiecień 27, 2008, 18:35:45 pm

Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: kazdan w Kwiecień 27, 2008, 18:35:45 pm
Jaka najlepsza
 sonda lambda do poldka 1.6 wielopunkt.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 27, 2008, 19:51:29 pm
kazdan, a co ze starą ? Najlepiej taka jak oryginał. Z GLI też podejdzie.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 29, 2008, 19:48:37 pm
najlepsza żadna.
Po co się na darmo pchać w koszta ?
wywal KATA (sprzedasz za conajmniej 200zł w skupie) kup przelotówke z GLE za 30zł i wywal sonde.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Kwiecień 29, 2008, 19:51:50 pm
a co bedie jesli sie nie wywali sondy ??
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 29, 2008, 19:53:20 pm
Stingerek, próbowałeś jeździć bez sondy, że tak twierdzisz? W GSI się nie dało normalnie jeździć, chyba że paliwo tylko do odpalania.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 30, 2008, 21:30:46 pm
Próbowałem.


matucha - za co odpowiada sonda lambda i do czego służy ?
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 01, 2008, 20:14:52 pm
Cytat: "Stingerek"
Próbowałem.


matucha - za co odpowiada sonda lambda i do czego służy ?


Odpowiada za:
dobranie prawidłowego stosunku powietrze/benzyna.

Służy do:
j.w.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Maj 02, 2008, 01:01:54 am
ja nie ma kata, a sonde mam odpieta. bezyny uzywalem tylko do odpalenia ale ze od wczoraj mam nie sprawna pompe paliwowa to smigam tylko na gazie. a sade odpiolem bo wysylala mi bledy i instalacja lpg wariowala....
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: M-a-R-a-S w Maj 02, 2008, 08:21:46 am
Jesteś tam?Potrzebuje pomocy z pompą paliwa w 1.6 GLI
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Maj 02, 2008, 09:18:58 am
Cytat: "M-a-R-a-S"
Potrzebuje pomocy z pompą paliwa w 1.6 GLI


mnie szukasz???
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: jacku88 w Maj 02, 2008, 10:56:58 am
Cytat: "matucha"
W GSI się nie dało normalnie jeździć

u mnie w 1.6 GLI też się nie da jeździć bez ale bene mam tylko do odpalania, najgorzej jak braknie LPG to droga do stacji jest naprawdę trudna w koncu musze kupic sonde :)
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 02, 2008, 21:42:00 pm
Cytuj (zaznaczone)

Odpowiada za:
dobranie prawidłowego stosunku powietrze/benzyna.

Służy do:
j.w.


A po co to ? Bo to jest tylko "polowiczna" potrzeba instalcji sondy.
Otoz sonda odpowiada za takie dobranie mieszanki, aby sklad spalin byl "przyjazny" dla katalizatora co w gruncie rzeczy odpowiada za spelnainie norm emisji spalin... czyli....
Do niczego nie potrzebna.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: matucha w Maj 03, 2008, 20:06:39 pm
Stingerek, po to, żeby całe paliwo uległo spaleniu - za malo powietrza to za mało tlenu i benzyna pójdzie w wydech, ew. w drugą stronę żeby mieszanka nie była za uboga.
Tytuł: sonda
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 03, 2008, 20:36:53 pm
Ale do tego wcale nie jest potrzebna sonda:

Cytuj (zaznaczone)

W silnikach, w których brak sondy lambda dawkowanie paliwa odbywa się
wg programu tzw. pętli otwartej, co oznacza, że dawka paliwa obliczana jako
funkcja prędkości obrotowej silnika i ciśnienia w przewodzie ssącym jest
skorygowana o wpływ temperatury silnika.
W silnikach z sondą lambda dawkowanie paliwa odbywa się w tzw. pętli
zamkniętej, w której dawka paliwa jest korygowana przez tę sondę. Program
pętli zamkniętej jest blokowany w następujących przypadkach:
— rozgrzewanie zimnego silnika do temperatury 68C
C;
-— wzbogacanie mieszanki paliwowo-powietrznej w czasie przyspieszania;
— zubażanie iub odcinanie dopływu paliwa w czasie hamowania silni-
kiem.
W tych przypadkach mimo sondy lambda silnik pracuje wg programu pętli
otwartej.
Podczas pracy silnika wg programu pętli otwartej komputer oblicza ilość
powietrza zasysanego do silnika na podstawie gęstości powietrza, prędkości
obrotowej, sprawności napełniania oraz objętości skokowej silnika. Gęstość
powietrza określa się na podstawie pomiaru ciśnienia w przewodzie ssącym
i temperatury powietrza, która jest określana pośrednio przez pomiar tem-
peratury silnika. Sprawność napełniania jest obliczona dla silnika jako
funkcja prędkości obrotowej i ciśnienia w przewodzie ssącym. Po obliczeniu
ilości powietrza komputer oblicza wielkość dawki paliwa, którą należy
dostarczyć, aby uzyskać właściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Przy stałym ciśnieniu paliwa we wtryskiwaczu jego charakterystyka jest
liniowa, zatem dawka paliwa jest wprost proporcjonalna do czasu otwarcia
wtryskiwacza. Jego cykl pracy jest korygowany w zależności od temperatury
silnika, bowiem przy niższych temperaturach zwiększa się kondensacja
paliwa na ściankach przewodu ssącego.



Sonda spełnia swoje zadanie tylko w przypadku gdy jedziemy ciągle ze stałą prędkością.