FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: modzel w Kwiecień 27, 2008, 22:26:53 pm
-
witam
jakie sa opinie o diesel w polonezie podobno trwały mimo ze francuski
jakie jest spalanie.
planuje zakup takiego poloneza z takim silnikiem, chciałbym wiedzieć coś wiecej
-
Zalety: niskie spalanie, jezdzi na wszystkim, calkiem dobrze przyspiesza, dobry moment obrotowy, silnik jak diesel - niezawodny
Wady: niskiem vmax, duzy halas i wibracje, slabo dobrane przelozenia skrzyni biegow, mowia ze buda poloneza nie jest przystosowana do dieslowskich wibracji, dowodem tego byla peknieta podluznica w moim cargo, tuz przy poduszce, najprawdopodobniej wlasnie od wibracji silnika, gdyz sama podluznica nie byla skorodowana
Wszystko zalezy do czego bedziesz potrzebowal poloneza. Ja mialem cargo, meczylem sie nim troche w trasie ze wzgledu na halas, ale na krotkich trasach swietnie sie spisywal. A ze to bylo akurat cargo wykorzystywalem go do przewozu roznych rzeczy a nawet ciagalem nim lawete.
-
tani samochód na początek na rzadkie jeżdżenie, tylko miasto wiec vmax ni ryba
i mam dylemat czy lpg z tanim gazem ale zabawy z przeglądami, regulacjami
czy mało popularny 1.9D z niskim spalaniem niby polowa co lpg ale nie wiadomo jad długo będzie ON tańszy od benzynki
-
modzel, gaz ma tylko do końca tego roku być tak tani. W faktach w tvn niedawno o tym było. Mają nałożyć większą akcyzę. Jeżeli dobrze zapamiętałem to akcyza ma wzrosnąć o 60% czy jakoś tak. Jazda na lpg już nie będzie aż tak tania jak kiedyś.
-
Biorąc pod uwagę sposób obliczania akcyzy (od wagi, nie objętości) wzrost o 60% w przypadku LPG oznacza podwyżkę o miażdżące 20gr na litrze - to sporo mniej niż typowe sezonowe wahania ceny.
-
mysle ze najlepeiej zapytac Bolima,on swoim dieselkiem juz troche przejezdzil niech sie wypowie :)
-
Diezel w poldku dobry jest. Myślę że z tą podwyzka LPG też straszą i to od paru lat. Poza tym coraz mniej aut jeździ na gaz - ich miejsce zastępuja masowo sprowadzane zetory (diesle). To może wpłynąć na spadek cen LPG, więc przy wzroście akcyzy cena może wiele się nie zmienić.
-
Ja kiedyś z ojcem pojechałem oglądać Trucka z takim silnikiem. Dobrze, że miał udokumentowany przebieg, bo licznik się mu 6 razy przekręcił :shock:
Facet nakulał tym 650 tys. km.
-
moje go ma już rok i miałem parę chwil zwątpienia ale tylko i wyłącznie z mojej głupoty i niewiedzy... u mnie buda jest cala i rzeczywiście vmax jest kiepski zwłaszcza ze wsadziłem most 4.1. dziś padł mi rozrusznik wiec czasem są kłopoty :cry:
-
Jako, że jeżdżę od nowości poldem czyli od 12lat w tej wspaniałej wersji 1.9GLD.
Jak każde auto ma wady i zalety.
-niskie spalanie 4.4-5.5 trasa, 6-7 miasto
-dobra elastyczność
-Vmax ok 165 (chyba nie taki niski większość OHV do tylu dochodzi)
-Przyjemny klekot silnika w zakresie użytkowym (1500-3000)
-łatwy do zrobienia swap na 1.9 TD
-głośny przy rozruchu na zimno
-głośny przy wysokich obrotach
-dziwnie dobrane przełożenia
Przejechał już u mnie 160 tys km.
Główne naprawy:
-sprzęgło 155tys
-rozrusznik 155 tys
-łożysko igiełkowe 155tys
-szczotki alternatora 155tys
A tak to hamulce, filtry oleje i el. zawiasu
Bardzo sobie chwalę oryginalne amorki, mimo 160tys mają wysoka sprawność.
Lubię go bo zawsze odpala i dowozi mnie tam gdzie trzeba.
-
Ja truckiem 99r 1,6 gli przejechałem 450tyś i koniec mam dość więc kupiłem 1.9d 2003r zrobiłem nim narazie ok 10tyś i jestem bardzo zadowolony i polecam.Silnik bardziej elastyczny i co najważniejsze że przyśpiesza przy załadowanym aucie wyprzedzam przy 80km/godz i sie nie boję że nie zdążę i sobie spokojnie pomyka 100 i nawet więcej co w benzyniaku było niemożliwe :mrgreen:
-
Citroen C25 1.9 D , oryginalny przebieg 370kkm i nadal sie kula nie biorac przy tym oleju. Od zmiany do zmiany bez dolewki choć przy zmianie przy 10kkm brakuje około 1,5l. Jak przy wlaniu swierzego ma max to przy zmianie min. Silnik ten sam co w poldku. Ogólnie taki wół roboczy nie do zajechania. Jednak stare francuskie diesle były jedne z lepszych nie to co teraz.
-
dzisiejsze diesle nie ustępują benzyniakom. ostatni wyścig LE Mans wygrały właśnie diesle. audi i pougeot.
-
dzisiejsze diesle nie ustępują benzyniakom. ostatni wyścig LE Mans wygrały właśnie diesle. audi i pougeot.
Może i nie ustępują, ale co z ich trwałością. :|
-
Panowie to jest temat o dieslu w Polonezach wiec prosze nie wywolywac dyskusji co lepsze.
-
odgrzebie kotleta czy byly 1,9 d w plusach bo pare razy widzialem plusy trucki w dieslu ale nie wiem czy to nie swapy bo przerobka banalnie rprosta praktycznie ale chodzi mi o osobowki czy byly takie ????
-
a tak teoretycznie jak mam boscha na pojedynczym wtrysku i chcialbym wsadzic diesla to do zmiany jest :
komputer silnik pompa w baku mocowania silnika i co jeszcze????
skrzynia pasuje bez problemu????
i czy diesel z elektryka z minusa podejdzie pod plusa czy sa jakies roznice???
-
Diesel ma inny dzwon o wałek sprzęgłowy, do wymiany drążek środkowy,
elektryka w dieslu Citroena jest ... a raczej nic tam nie ma, poza altkiem, rozrusznikiem, zaworem odcinającym przy pompie.
-
ok
a jak z czujkami ktore sa w benzyniaku i nie zostana podpiete w dieslu bedzie swiecil check engine caly czas jak sie tego problemu pozbyc
i jak jest z podlaczeniem wspomagania jest jakas szansa na zachowanie wspomy czy przy dieslu mozna sie z tym pozegnac????
-
Nie bedzie CE, bo wycinasz komputer i cala wiazke benzynowa. CE pozostaje nieaktywna.
Pompy w baku tez nie musisz zmieniac , porostu wewalasz benzynowa i wkladasz smok diesla.
Do wspomagania musisz dorwac pompe z diesla ,ewentualnie do przerobienia beda koncowki. Lub pompa elektryczna. Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra
-
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??
-
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??
Bez przesady ;P Nie ma , tylko i wylacznie od silnika.
-
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??
Bez przesady ;P Nie ma , tylko i wylacznie od silnika.
Do wyposażenia wnętrza ma to, że podnosi wolne obroty jak się klimę załącza.
Po za tym miałbyć przygotowany do przyjęcia automatycznej skrzyni i miał właśnie współpracować z drugim komputerem. "Wersja przyszłościowa".
Ogólnie GSi to wtrysk z którym FSO chciało powiązać wiele nowości, ale niestety, skończyło się na tym co jest...
-
Jak tak czytam co za bzdury tutaj wypisujecie to sie zastanawiam, dlaczego ktos kto nie mial do czynienia z tym silnikiem sie wypowiada. Wszystkiego prostowac mi sie nie chce.
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra
GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
Oczywiscie diesel ma pompe wtryskowa napedzana paskiem rozrzadu ktora zasysa paliwo z baku, zadnej pompy w baku nie trzeba.
Czujniki maja gwinty przystosowane do francuskiego bloku.
Osobiscie twierdze ze nie oplaca sie przerabiac benzyny na diesla, latwiej i taniej wyjdzie wymiana wolnossacego diesla na turbo
-
...
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra
GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....
Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.
-
...
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra
GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....
Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.
Może to kwestia stanu, w jakim jest przekładnia i ogólnie układ kierowniczy? Mam dwa Polonezy z identycznymi silnikami-w Caro kierownicą kręci się naprawde lekko, w większości sytuacji można manewrować jedną ręką położoną płasko na kierownicy, natomiast w Atu trzeba złapać mocno obiema rękami i kręcić, ile sił.
-
Osobiscie twierdze ze nie oplaca sie przerabiac benzyny na diesla, latwiej i taniej wyjdzie wymiana wolnossacego diesla na turbo
niby tak ale ciezko jest o plusa w dieslu
daletegpo moje pytania z dieslem zwiazane :D
-
...
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra
GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....
Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.
to proponuje dociazyc przod w roverze i sprawdzic (na postoju oczywiscie) jeszcze dane nacisku na przednia os
rover - 685kg tyl 840kg (=1525kg auto zaladowne full)
diesel - 712kg tyl 848kg (=1560kg auto zaladowne full)
czyli 27kg roznicy na przedniej osi
-
Nie wiem , kurde nie zaglebialem sie w dane na papierze. Jezdzilem jedym i drugim i takie sa moje spostrzezenia. Mozliwe , ze to kwestia zuzycia , albo tego , ze ten diesel siedzial w atu (fabrycznie). W kazydm razie kierownica krecilo sie wyraznie ciezej i nie probuj mi wmawiac , ze mi sie to wydawalo tylko.
Moim zdaniem majac juz przekladnie i resztki wspomagania w komorze , to warto odrazu zatroszczyc sie o opme , zeby to dzialao. I tyle.
-
czyli 27kg roznicy na przedniej osi
Więc może powodować to, że ciężej się kręceni kierownicą.
-
a tu bylo wspomniane cos o turbo dieslu jaki silniczek i z czego jest tu brany pod uwage
-
czyli 27kg roznicy na przedniej osi
Więc może powodować to, że ciężej się kręceni kierownicą.
wieksza roznice zrobi ilosc luftu w kolach, np niedopompowanie
silniki z rodziny XUD czyli http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD
[ Dodano: 24 Gru 2009 15:14 ]
oczywiscie jest caly temat o tym co skrzynia wytrzyma a czego nie wytrzyma, co wytrzyma most ale g...wno z niego wynika
-
Silnik, belka, stabilizator, srod. drazek kierowniczy, skrzynia i najlepiej wiazka el. silnika i wrzucasz :)
[ Dodano: 2009-12-25, 12:41 ]
A co do wspomy, to wpinasz el. pompe i cieszysz sie radoscia krecenia kiera jednym paluszkiem :P
[ Dodano: 2009-12-25, 12:42 ]
oczywiscie jest caly temat o tym co skrzynia wytrzyma a czego nie wytrzyma, co wytrzyma most ale g...wno z niego wynika
zauwaz, ze zawsze pisza to tylko Ci ktorzy najdalej byli tam gdzie plecy szlachetna nazwe traca i widzieli to co sie tam znajduje :twisted:
-
i czy diesel z elektryka z minusa podejdzie pod plusa czy sa jakies roznice???
z elektryki nadwozia ze tak sie wyraze podajesz do wiazki silnika takie sygnaly jakie potrzebuje silnik, czyli jakies +12 na stale, jakies +12po stacyjce, jakas masa, jakas kontrolka i cala filozofia
-
dzieki wielkie wiem wszystko czyli w sumie latwa robota co do reszty (poza elektryka) to mam juz pelne zaplecze techniczne bo robie na warsztacie weic sprawy spawania itp odpadaja a wlasnie poduchy mocujace diesla to kwestia przespawania czy w budzie sa przewidziane jakies otwory ze wystarczy wkrecic i gotowe