FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jankiel w Maj 03, 2008, 18:25:51 pm
-
Mam problem chyba z altkiem , dziś (sobota) wracałem do łodzi z helu 50 km od łodzi wydażyło sie coś dziwnego- jade i w pewnym momencie widze ze kontrolki świecą coraz słabiej az silnik zgasł po sprawdzeniu aku był kompletnie rozładowany , naszczęście znalazłem na tej wiosce posiadacza poloneza ktory podładował mi troche akku , ale miał 24 v prostownik tylko wiec był bardzo krotko akko ok 3 min po włozeniu go do samochodu odpalilem sprawdzam napiecie a tu alternator ładuje , dojechalem na spokojnie sobie do domku teraz moje pytanie co sie stało ??????????
Aha dodam że jak był rozladowany aku to nie swiecila sie kontrolka ladowania przy wyłączonym silniku , jak jechalem to nic sie nie zasciecala kontrolka wiec jestem kompletnie zaszokowany takimi jajcami jakie wyciol mi moj poldi
pomozcie co wymienic (sprawdzic) zeby sie nie powtorzylo ????
-
Regulator napięcia. O tym że dostał sztycha można wnioskować właśnie z tego, że po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka ładowania.
-
alternator dawał 12,5V przy 1000obr/ min. przy wyższych napięcie wzrastało do wartości 14,6V. również obciążenie go światłami powodowało spadek napięcia, widoczne było falowamie natężenia świateł. rozebrałem, wyczyściłem, pomierzyłem diody i uzwojenia- wszystko ok. obejrzałem dokładnie pierścienie, przeczyściłem papierem 600. złącza elektryczne wyczyściłem i nasmarowałem pastą miedzianą. złożyłem i zamontowałem. dalej na wolnych obr. jest źle a na wysokich jeszcze gorzej bo aż 15,6V. przejechałem kilka kilometrów, akumulator mocno ciepły. zna ktoś przyczynę?
-
No więc tak: Regulator mierzy napięcie na wzbudzeniu. O ile jest za wysokie, to je zbija. Alternator jest sprawny, o ile na biegu jałowym napięcie przekracza ok 12,5V - granica umowna. Prawidlowe napięcie zasilania powinien zapewniać przy ok. 2000 tys. obrotów. ( nie wiem jak się do tego ma przełożenie na pasku). Skoro napięcie przekracza dopuszczalne ( nie powinno przekroczyć 14,4V) to znaczy, że regulator do wymiany.
-
kto wie który z tych regulatorów napięcia pasuje do poloneza caro, 94. to musi być regulator przykręcany do nadkola.
http://www.moto-hurt.com.pl/m/index.php?id=33&m=Polonez
poprawiłem link
_________________
-
dołączę sie do tematu i napisze identycznie jest u mnie akumulator rozładowało w ciągu kilku minut ale dodam ze auto jechało i na światłach i w deszczu, akumulator był totalnie rozładowany i auto zgasło. kontrolka ładowania sie nie zaświeciła. czasem po przekręceniu kluczyka również sie nie zaświecała. po wyciągnięciu alternatora i sprawdzeniu u elektryka niby wszystko jest ok. proszę o pomoc dodam ze polonez 97 1.6Gli regulator wbudowany w alternator.
-
yurecek, czytaj 5 postów wyżej. Sprawdź napięcie ładowania, podłącz woltomierz do zacisków akumulatora. Wogóle można znaleźć w innych tematach jak i co po kolei sprawdzać.
-
kontrolka ładowania sie nie zaświeciła. czasem po przekręceniu kluczyka również sie nie zaświecała. po wyciągnięciu alternatora i sprawdzeniu u elektryka niby wszystko jest ok.
Sprawdź żarówkę kontrolki ładowania. Jeśli jest spalona to ładowania nie będzie.