FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: bisz w Maj 16, 2008, 22:02:20 pm
-
Witam, czy silniki fiata dohc 1.6 1.8 2.0 przewidują wspomaganie ?, a jeśli nawet trzeba robic samorobke (mocowanie+pompa+podwojne kolo pasowe) z poloneza to czy zawieszenie 125p na szerokosc zmieści pompę z silnikiem dohc ? A jak bedzie w przypadku silnika GLI ?
-
I pomyslec ze kolega ma wlasnie taki silnik z kółkiem 3 bieżniowym...
:)
-
A jeszcze jedno pytanie, od ktorego roku silniki poloneza w bloku posiadaja juz gotowe dziury na ewentualna pompe wspomagania, jezeli jeszcze jej tam nie ma ?
-
okolice 1995
-
Dodam ze montujac silnik z rodziny DOHC z kolem pod wspomaganie musisz rozpilowac mocowanie poduszek pod silnik, tak aby silnik poszedl okolo 1-1,5 cm do tylu samochodu. Jest to konieczne poniewaz inaczej nie zmieszcisz klucza nasadowego 38 pomiedzy kolem a nadwoziem aby poluzowac nakretke trzymajaca kolo pasowe. Nie jest to wymagane ale wowczas podczas wymiany paska rozrzadu trzeba poluzowac silnik na poduszkasz i podlewarowac do gory tak aby wlozyc klucz.
Pompa ZF musi byc od 132 natomiast reszta pasuje od poloneza ze wspomaganiem ZF- gwinty sa takie same. Pompy zarowno od 132 czy polonezowskie mieszcza sie bez problemu.