FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: bisz w Maj 16, 2008, 22:02:20 pm

Tytuł: dohc+wspomaganie
Wiadomość wysłana przez: bisz w Maj 16, 2008, 22:02:20 pm
Witam, czy silniki fiata dohc 1.6 1.8 2.0 przewidują wspomaganie ?, a jeśli nawet trzeba robic samorobke (mocowanie+pompa+podwojne kolo pasowe) z poloneza to czy zawieszenie 125p na szerokosc zmieści pompę z silnikiem dohc ? A jak bedzie w przypadku silnika GLI ?
Tytuł: dohc+wspomaganie
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Maj 17, 2008, 15:31:40 pm
I pomyslec ze kolega ma wlasnie taki silnik z kółkiem 3 bieżniowym...
:)
Tytuł: dohc+wspomaganie
Wiadomość wysłana przez: bisz w Maj 30, 2008, 09:09:46 am
A jeszcze jedno pytanie, od ktorego roku silniki poloneza w bloku posiadaja juz gotowe dziury na ewentualna pompe wspomagania, jezeli jeszcze jej tam nie ma ?
Tytuł: dohc+wspomaganie
Wiadomość wysłana przez: OLO w Maj 30, 2008, 11:49:12 am
okolice 1995
Tytuł: dohc+wspomaganie
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 30, 2008, 13:03:18 pm
Dodam ze montujac silnik z rodziny DOHC z kolem pod wspomaganie musisz rozpilowac mocowanie poduszek pod silnik, tak aby silnik poszedl okolo 1-1,5 cm do tylu samochodu. Jest to konieczne poniewaz inaczej nie zmieszcisz klucza nasadowego 38 pomiedzy kolem  a nadwoziem aby poluzowac nakretke trzymajaca kolo pasowe. Nie jest to wymagane ale wowczas podczas wymiany paska rozrzadu trzeba poluzowac silnik na poduszkasz i podlewarowac do gory tak aby wlozyc klucz.
Pompa ZF musi byc od 132 natomiast reszta pasuje od poloneza ze wspomaganiem ZF- gwinty sa takie same. Pompy zarowno od 132 czy polonezowskie mieszcza sie bez problemu.