FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: bodzio82 w Maj 26, 2008, 17:38:54 pm
-
panowie rozebralem poldka do golej blachy gdyz mam zamiar robic remont podlogi po wyjeciu mat wygluszajacych okazalo sie ze pod nogami kierowcy to szmata nie wygluszenie tak samo po drugiej stronie i teraz pytanie czym to zastapic zeby efekt byl taki sam i w miare tanio bo jak sadze oryginalnych mat juz nie dostanie
-
bodzio82, ja mam u siebie akumatę. Pomysł zaczerpnąłem z innego forum, ktoś tak coś innego wygłuszał. Ale dobrą akumatę nie jest łatwo kupić. Polowałem na to kilka miesięcy. Doczytałem, że trzeba kupić niechłonącą wilgoci. Koleś założył zwykłą, łapała wilgoć i zaczęła gnić. Ja kupiłem niepalną i niełapiącą wilgoci. Dostałem w Castoramie. Niedawno puszczałem przewód od CB, z ciekawości odkręciłem, sprawdziłem i nic się nie dzieje. Problem lekki był tylko z upchaniem, bo dosyć gruba i na początku trochę dywaniki wystawały, ale się ułożyło i jest ok.
-
matucha, a jesli chodzi o alledrogo to znajdzie tam jakies takie wygluszenia?
no bo te moje maty z racji na stan podlogi caly czs lapaly wode tylko na smieci sie nadaja
-
bodzio82, poszukam, ale pod wieczór. O ile Ci się nie spieszy to w weekend sprawdzę jaka to była mata, bo mi jeszcze 2 metry zostało i mam z opakowaniem razem.
[ Dodano: 26 Maj 2008 21:01 ]
Korzystałem z tego artykułu: Identyczna mata. Ja nie mam wygłuszonego przodu, bo jak to robiłem to miałem jeszcze za małe wiadomości "techniczne" ;)
http://209.85.135.104/search?q=cache:xWlgtOPCHIAJ:www.fct.xip.pl/start/index2.php%3Foption%3Dcom_content%26do_pdf%3D1%26id%3D26+akumata+isover&hl=pl&ct=clnk&cd=10&lr=lang_pl&client=opera
-
ok.dzieki bardzo :wink:
-
ja mam maty z polda nie sa jakies rozwalone;] ale raczej smieci ja czekaja bo pewnie sie nie nada
-
Masz też jeszcze do dyspozycji maty bitumiczne takie jak tu (http://www.strefacaraudio.pl/sklep/product_info.php?cPath=28&products_id=57&osCsid=be22d440dc4eeac06f3dbe8d5eecd8f9)
Ciekawe jakie efekty by dało nałożenie warstwy lub kilku takiej maty w połączeniu z wygłuszeniem oryginalnym albo akumatami.
-
Poniewaz mam Plusa u mnie problemem nie jest glosności a nagrzewanie sie od katalizatora podlogi pod nogami pasazera . W zimie to jest nawet fajne ale teraz pasażer(ka) narzeka i to mocno. Wlozenie pod wycieraczke aluminiowej folii i przykrycie jej kawalkiem karimaty nie na wiele pomaga. Moze by tak dac ze 2 cm styropianu.
Przerabial ktos ten temat?
-
A może po prostu katalizator wisi za wysoko i dotyka podłogi?
-
Raczej nie, bo chyba jakby dotykal to by i stukal na wertpepach. Z kanalu pomiedzy podloge a obudowę kataizatora mozna wlozyc place dloni (calej dloni juz nie). Podloga pod nogami pasazera nie parzy ale jest ciepla i w lecie jak sie ma gole nogi w sandalach jest to mocno uciazliwe.
-
Ja kupiłem niepalną i niełapiącą wilgoci. Dostałem w Castoramie.
a pamietasz moze jeszcze produceta lub nazwe ten aku-maty :!:
-
mateokrzyku, specjalnie dla Ciebie przeryłem przed chwilą strych, ale mam tylko akumatę bez opakowania. Myślę że Ci doradzą na miejscu. Taką jak chciałm dostałem po kilku wizytach. Nie mieli na miejscu. Powiedzmy że to taka z górnej półki. Zdejmowałem tapicerkę przy kładzeniu cantrala i zero wilgoci czy jakiś innych niepokojących objawów :)
-
matucha, dzieki w czwartek jade na lowy po marketech :)
-
http://www.swistak.pl/a1738481,MATY-WYGLUSZAJACE-NAJTANIEJ-NAJLEPSZE-NA-RYNKU.html# czy można użyć czegoś takiego do wygłuszenia wnętrza samochodu? Na razie chodzi mi o ścianę grodziową, i podłogę pod przednimi fotelami, potem przyjdzie pora na drzwi i tylną część samochodu. Czy oprócz tego potrzeba użyć jeszcze innych mat? Te maty są dość cienkie i mam wątpliwości czy wystarczą.
-
Na ścianę grodziową proponowałbym matę z ekranem aluminiowym. Można taką zrobić z maty podklejonej aluminium i maty z filcem. Tylko naklejaj i formuj podgrzewając najlepiej opalarką.
-
Zależy od której strony... Od strony silnika jak najbardziej. Od strony kabiny niekoniecznie. Tak czy tak najpierw użyłbym maty bitumicznej a potem filcowej (od wewnątrz). Taki mam plan - tylko brak czasu na wyrwanie silnika :roll:
-
ja komoro wygłuszyłem najpierw dekarką, a potem wygłuszeniem takim, które wkłada się do środka i też jest ok
-
http://www.swistak.pl/a1738481,MATY-WYGLUSZAJACE-NAJTANIEJ-NAJLEPSZE-NA-RYNKU.html# czy można użyć czegoś takiego do wygłuszenia wnętrza samochodu? Na razie chodzi mi o ścianę grodziową, i podłogę pod przednimi fotelami.
Właśnie ścianę grodziową i podłogę z przodu mam wyłożoną matą APP, to chyba to samo co w linku który podałeś (sprzedający porównuje swój towar z "matami firmy A...").
Czy oprócz tego potrzeba użyć jeszcze innych mat? Te maty są dość cienkie i mam wątpliwości czy wystarczą.
W moim subiektywnym odczuciu hałas od silnika zmniejszył się o jakieś 20% max, żeby było lepiej trzeba chyba wygłuszyć resztę podłogi i drzwi oczywiście. Można zastosować więcej/grubsze maty, ale żebyś nie przedobrzył - ja po wyciszeniu musiałem przyzwyczaić się do mocnego dociskania sprzęgła/gazu, bo "podłoga mi się podniosła" :wink:
-
Właśnie na razie zamierzam zabrać się za wygłuszenie od środka, docelowo wygłuszona będzie cała kabina ale na razie jestem ograniczony finansowo (po remoncie ;p) więc chcę zrobić od środka wygłuszenie od silnika i podłogę pod fotelami. Zastanawiam się czy nie położyć tego na sam spód a na to coś grubszego... Na drzwi można by położyć tą z linka na blachę wewnątrz i na poszycie zewnętrzne, są cienkie a więc i lekkie. Orientuje się ktoś może czy ta mata do której podałem link chłonie wodę?
-
co do podłogi to lepiej nie przesadzać z grubością, bo potem są problemy z prawidłowym ukształtowaniem wykładziny podłogowej
i z pedałami jest problem tez, sprzeglo musiałem podciagnac na lince, zeby lapało wyzej, bo tak bylo napchane ze szok.
Ja w wakacje zrobiłem tak: kupielm mate filcowa (1,5cm) taki duzy arkusz. I wylozylem tym sciane grodziowa od srodka, w niektorych miejscach kilka warstw. Pojechalem na zlom, wybebeszyłem z polda wyciszenie oryuginalne sciany grodziowej (ta od wewnatrz) i jako ze nie miałem od strony silnika wyciszenia, dalem ja tam, przykryłem specjalna aluminiowa mata i gra. W miejscu kolektora wydechowego przykeliłem jeszcze kilka warstw taśmy aluminiowej. Na podloge tez dalem kilka warstw tych mat, bagaznik wygluszylem i jest git.
http://img215.imageshack.us/img215/3396/27813078.jpg
-
Odkopię, czy ktoś zna te środki, stosował to do wygłuszenia?
http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty
konkretnie chodzi mi o NOXUDOL 3100
-
ja narazie wykleiłem cąłą podłogę taśmą dekarską z warstwą aluminium i teraz zastanawiam się co na to położyć. ale chyba położe na to takie coś, jak jest ściana grodziowa wyłożona od środka. dobre to będzie?
-
Tak. Dobre będzie. Takie materiały są stosowane fabrycznie np w Mercedesie. :)
-
Kapitan, jak takim wylozysz to bedzie pieknie :D moze i ciezki, ale cicho bedziesz miał jak nie weim.
a mi sie wydawalo ze w mercedesie nie ma wygluszxen na podlodze oprocz tych dywanów. np w w124 koles mi pokazal jak szybko mozna zdjac wykladzine, jest na zatrzaski. Pod tym byla zwykła rama...
-
W naszym wygłuszenie owszem było. Było też w Passacie. W nim to wręcz były dwa takie monolity z wygłuszenia obejmujące tunel centralny i obydwa boki podłogi aż do progów. Przedni wygłuszał też ścianę grodziową do połowy wysokości, a tylny właził pod tylne siedzenie. Bardzo to niewygodne, bo żeby się pod nie dostać trzeba było wywalić fotele, konsolę, listwy progowe, wyjąć kompletny dywan, ręczny odkręcić itd... A pod tymi wygłuszeniami podłoga jeszcze była wylepiona matami bitumicznymi ale nie cała, tylko na większych płaskich kawałkach.
Kolega tego Merca kupił w salonie?
-
Kolega tego Merca kupił w salonie?
sprowadził z Niemiec, ale odziwo w srodku bylo meega cicho :D i tak zapytam, tak byla rama jak w Syrenie czy karoseria samonośna?-
-
No cóż. To ktoś po prostu wygłuszenie wywalił. Nawet Skoda 100 miała maty pod dywanikami na podłodze. :)