FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: paweeeel89 w Maj 29, 2008, 20:16:31 pm
-
Ma kilka pytań dotyczących poloneza z silniczkiem Rovera.
Kupiłem go niedawno od znajomego, autko jest bardzo zadbane, rocznik 97, przebieg 67 tyś km., chodzi na benzynce
1. co nalezałoby juz w nim wymienić poniewaz przebieg może nie jest za duzy ale samochód swoje lata ma...Do tej pory problemów z nim nie było żadnych
2. Chciałbym się również dowiedzieć, przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi żeby uzyskać dobre przyspieszenia i jednocześnie nie zajechać silnika?
3. Czy jest możliwy reset komputera w tym autku, jeśli jest to jak to zrobić i co taki reset da?
4. Chciałbym się dowiedzieć co mogło być przyczyną tego że zaczął się topić ten materiał co jest przyczepiony do maski, stało się to kiedy chciałem delikatnie sprawdzić co samochodzik potrafi, dodam że silnik nie był przegrzany, temperatura była na mniej niż 90 stopniach, i przy stopniowym przyspieszaniu przy ok 4 tys obrotów na czwartym biegu poczułem dziwny zapach.
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi na pytania :D :D
-
w pierwyszym punkcie rozrzadzik sobie zrob, olejki, filterki to podstawa
w drugim punkcie, straty od 4tys do 6tys obr i tedy uzyskasz najlepsze przyspieszenia, gdyz silnik bedzie pracowal w granicy max momentu obrotowego do maxymalnej mocy silnika. RoVerka latwo nie zajedziesz
w trzecim pkt reset komp tyle Ci da ze skasuje bledy w pracy jednostki napedowej o ile takie wystepuja, oczywiscie ze da sie to zrobic
w czwartym pkt mozliwe ze owy material opadl Ci dziwnym trafem (moze jakies cuda) na kolektor wydechowy i pod wplywem temp sie zajał
-
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź :)
A jeszcze chciałem się zapytać odnośnie tuningu, co można zrobić żeby nieco polepszyć osiągi, chociaz i tak nie są złe, niejeden kierowca Audicy albo Beemki się zdziwił co tak sprzęcik potrafi :D:D:D a i ile ten sprzęcik może pójść bo w tej kwestii jest dużo różnych odpowiedzi i opinii
-
sprzedaj i kup se beemwu e30 dwa i poł litra
a powaznie to najpierw naucz sie jezdzic by za dwa tyg nam tu nie napisal "zaliczylem dzwona help"
-
Czyli mam przez to rozumieć że teoretycznie nie ma co inwestować w przeróbki? :wink:
A z tym zaliczeniem dzwona to może tak źle nie będzie, tak tylko pytałem na przyszłość bo wiem że do każdej prędkości trzeba ,,dorosnąć" bo widziałem co się działo z kierowcami w moim wieku w brykach z silnikami dwa i pół :D :D
-
Narazie sie naucz jezdzic tym co masz, wg mnie i tak masz za duzo mocy jak na pierwsze auta ale okej.
-
Pierwsze to ono nie jest pierwszy, był popularny maluszek :D drug Golf II 1.6, Poldek jest trzeci dlatego chciałem trochę poeksperymentować z mocą powyżej 100 KM :D
-
popularny maluszek drug Golf II 1.6, Poldek jest trzeci dlatego chciałem trochę poeksperymentować z mocą powyżej 100 KM
Tamte pewnie zajechales :)
-
20 letni maluszek był wiekowy i nie opłacało się wydawać kasy na remonty, a golfik był na spółke z moim braciakiem, nadal jeździ, także o zajechaniu nie ma mowy :P :P
-
Juz nic nie zrobisz, najlepszy sposob to zmienic na cos wiekszego z rodziny K16 ale o tym sobie poszukaj bo masa jest tego na forum. Nie przegrzej tego silnika a troche pojezdzi i co najwazniejsze nie katuj go zimnego.
-
Ałaaaa... biedny Roverek bedzie.
Proponuje nic nie przerabiac. Jezeli umie sie jezdzic to 1.4 spokojnie wystarcza zeby np. odsadzic wiele obecnych aut (jakies 90%) :) Auto moze pracowac do odciecia (6800rpm lub 7200rpm) bez problemu - niczym to nie grozi ale oczywiscie bez przeasdy - czasami trzeba dac mu odetchnac.
Proponuje dla zasady zmienic pasek rozrzadu, mozna acz nie trzeba rolki napinacza. Pompa wody przy tym przebiegu wytrzyma jeszcze troche (drugie tyle) ale ze nowa to koszt 90-110zl to tez bym wymienil. Oprocz tego standardowo - filtr powietrzam, olej, filtr oleju, olej w skrzyni i w moscie (tu uwazac!).
Trzeba dzialac wg zasady - "dbasz - masz". Rovera jest bardzo latwo uszkodzic przez niedopatrzenie - pasek, pompa wody, olej itd...
-
Dobrze powiedziane, mam go od 3 miesięcy i szkoda go katować ma niewielki przebieg, przy spokojnej jeździe jest dosyć ekonomiczny i jeszcze sporo posłuży ale od czasu do czasu można go trochę mocniej ,,przewietrzyć" i pokoazać co taki zwykły Polonez potrafi :P dziwi mnie tylko ten materiał spod maski który zaczął się topić, niby samochód miał normalną temperaturę nie był nigdy przegrzany a materiał się lekko przysmażył. No nic, mam nadzieję że owy problem sie nie powtórzy i było tak jak OZi1845 napisał.
Dziękuję wszystkim za rady i pozdrawiam :D :D
-
Norma - trzebaby wymienic na podpinke maski z Plusa. Tamta bedzie jak nowka sztuka :)
-
OZi1845, napisales co reset da, ale nie jak go zrobic, odpinka zasilania wystarczy? ;)
-
adamdn a czemu napisałeś żeby uważać przy wymianie oleju w skrzyni i w moście? I myślisz że juz pora na wymianę oleju w skrzyni i moście? Bo wymiana filtrów powietrza, oleju itd to obowiązkowe
[ Dodano: 29 Maj 2008 22:27 ]
A z tym resetem to właśnie mi się przypomniało że coś czytałem o tym na jakimś forum cos o pięciokrotnym wciśnięciu do oporu pedału gazu ale nie pamiętam dokładnie jak to było, ale chyba coś takiego, tyle że to było w silniku 1.5
-
W skrzyni warto zmienic - np na POLsyntetyk - brak problemow w zime. Ogolnie kulturalniej choc nieco glosniej chodzi. Do mostu TYLKO mineralny (starczy zwykly przekladniowy ORLEN/LOTOS). Trzeba pilnowac bo "woda czosnkowo-cebulowa" niezbyt dobrze smaruje i chlodzi przekladnie tylnego mostu... :)
-
A jak z tym paskiem rozrządu, wymieniać go czy jeszcze może trochę pojeździć, bo taka wymiana to już niestety rozbieranie silnika i jeśli ktoś to źle zrobi to mogą być potem problemy
-
A jak z tym paskiem rozrządu, wymieniać go czy jeszcze może trochę pojeździć, bo taka wymiana to już niestety rozbieranie silnika i jeśli ktoś to źle zrobi to mogą być potem problemy
Rozbieranie silnika to bedzie jak sie nie zrobi...
-
paweeeel89, prosze Cie zapoznaj sie z tematami o Roverku, ktorych na forum troche jest. W wyszukiwarke wpisz haslo rover, zaznacz zeby wyszukiwal tematy i wywali Ci kilka stron. Spedzilem ladnych kilka godzin zeby to dzialalo. Jeszcze nie skonczone, ale juz i tak jest sporo. Dowiesz sie tam praktycznie wszystkiego.
-
OZi1845, napisales co reset da, ale nie jak go zrobic, odpinka zasilania wystarczy?
Nie wiem, nie mam rovera
-
A co sądzicie o zmianie świec w tym silniku na takie z trzema eletrodami? Bo z tego co wiem świece nie były w nim dawno zmieniane więc i tak trzeba je zmienić na nowe
-
Dedykowane firmy NGK lub MG Rover. Na tych silnik pracuje dobrze i sa trwale - proponuje nie kombinowac bo z kombinowania biora sie problemy.
-
nowe NGK i nie ma co kombinowac a na cuda trzeba jeszcze poczekac
-
Iskra niestety nie robi 3 elektrodowych do tego silnika - no chyba ,ze zmieszcza sie tam swiece na klucz 21
za to Iskra robi 4 elektrodowe do tego silnika ,wiec mozna sprobowac pod warunkiem ,ze sie je znajdzie w sklepie
-
Właśnie że iskra robi świece do roverka (trzyelektrodowa). Kumpel tam pracuje i mi skombinował. :)) Przy czym jedna prosto z linii produkcyjnej była fabrycznie uwalona :)))) Musiał podmienić... Ale teraz sprawują się wyśmienicie. 0 problemów.
-
http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=1106
-
A moglibyście powiedzieć co dało wam założenie takich np 3 elektrodowych świec?? Byłbym wdzięczny za wypowiedzi w tej sprawie :)
-
swiece o wieksze liczbie elektrod robia wieksze przebiegi
kwestia pomijalna to kierowanie plomienia
tak jak w OHVce lepsze sa swiece jednoelektrodowe ,bo sa wkrecane z boku komory ,tak w silnikach 16v ze swieca wkrecana pionowo i centralnie ,swiece 3 i 4 elektrodowe maja otwarta droge plomienia w strone tloka
-
Dopytałem kolegę. Są robione, ale niedostępne w sprzedaży. Idą do producenta silników, do Japonii czy gdzieś tam... W żaden sposób podobno nieosiągalne, ale ja mam :))))