FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: baq_elo w Czerwiec 02, 2008, 23:24:31 pm

Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 02, 2008, 23:24:31 pm
Witam

Od niedawna posiadam Rakiete 1.6 16v

Panewka zaczela mi plumkac pare dni temu wyrwalem silnik i juz nebawem rozdzielam go badajac ktora to ...Prosze was o pomoc w zwiazku z czesciami tzn uszczelka pod glowica uszczelniacze (prawdopodbnie pierscienie) no i kochane paneweczki, mam mala nadzieje ze wal bedzie elostyczny tzn obejdzie sie bez szlifu ...jakiej firmy najlepiej i nie za drogo ..podkrslam ze silniczek nie bedzie pracowal na niskich obrotach ...mam zamiar Poldusia zglebowac i utwardzic i troszku bokakmi polatac ;) Jeszcze mam takie male pytanie czy da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6 poniewaz jak siedza w budzie to wydaje mi sie ze sa identyczne

Z gory dziekuje za odp ..Pozdrawiam
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 03, 2008, 00:40:50 am
wizualnie nie rozróżnisz silników, zostają numery.

btw. to jest oryginalny poldorover 1.6? :shock:
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 03, 2008, 01:33:43 am
Uszczelkę pakuj oryginał z Land Rovera, kosztuje ok 200 zł, ale będziesz miał spokój

[ Dodano: 2008-06-03, 01:35 ]
To jest sklep, który kiedyś wskazał AndrewS, sam u nich kupowałem uszczelniacz i uszczelke
http://www.tomateam.pl/sklep/ (http://www.tomateam.pl/sklep/)
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 03, 2008, 09:25:09 am
Jak bedziesz kupowal to powiedz ze jestes z klubu FSO PTK i ze polecil Ci ja Senn, albo AndrewS. Bedziesz mial szybko zalatwiona sprawe. W razie problemow uderz do mnie.
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 03, 2008, 18:24:43 pm
A skąd pewność że to panewka a nie popychacz hydrauliczny na przykład.

Cytat: "baq_elo"
da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6

To zależy czy oryginał czy swap. Jak oryginał to jest inny kolektor ssący. Jak dobrze zrobiony swap to faktycznie tylko
Cytat: "maciejowski"
zostają numery
.

Inne na ogół jest koło pasowe i pokrywa górna wałków ew. korek wlewu oleju (inny kolor) czy bagnet oleju, ale da się to przełożyć z 1,4 i wtedy
Cytat: "maciejowski"
wizualnie nie rozróżnisz
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 04, 2008, 22:16:09 pm
hmm numery mowicie a cos konkrewtniej? Bo naprade nie orientuje sie ;/  

Wersja rovera 200/400 miala te same silniki tak? Jeszcze tera ktore roczniki czy roznia sie czyms? Czy mozna smialo obojetnie jak leci bo kolega podal strone ale tam sie zaczynaja rozne przewdzialy tzn 84-89 ; 89-96 ; cabrio i pozniej 96 w gore
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 04, 2008, 23:00:44 pm
Chodzi o numery silnika. Wybite sa na bloku. 14K4....; 16K4.....; 18K4.... w zaleznosci od pojemnosci. Seria K jest od 89 z tym ze w 95 byla zmiana bloku z dump na wet linera. Chodzi o mocowanie tuleji. W 97 nastapila zmiana w napinaczu paska rozrzadu i kopulke zastapiono dwoma cewkami. Potem silniki roznia sie kompami ze wzgledu na wymogi norm EURO
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: iwan w Czerwiec 05, 2008, 00:30:21 am
Jaka jest szansa dostania rovera 1.6? Czy jezeli mialbym taka jednostke z rovera a nie z poloneza to ile jest zabawy ze spasowaniem jezeli posiadam belke, skrzynie z poldorovera? Czy warto, w sensie jaka jest roznica w mocy i czy mozliwosci uzyskania wiekszej mocy z 1.6 sa rowniez poszerzone?
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 05, 2008, 07:17:54 am
iwan, wszystko jest na forum. Poszukaj.

[ Dodano: 2008-06-05, 07:19 ]
A co do mozliwosci zdobycia silnika to wystarczy w allegro wpisac "silnik 1.6 rover" :)
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 05, 2008, 10:45:03 am
pytaj vana. on ci powie wszystko...
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 07, 2008, 13:57:14 pm
sorry ze tak truje ale nie moge znalez nr .. czy one sa ukryte w jakims magicznym miejscu? Jeszcze jedno czy zaluzmy ze mam 1.6 ale on powoli odchodzi czy da sie wlozyc 1.4 czy 1.8 bez zadnych przerobek? Z gory dzieki Pozdrawiam
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: tomallus1 w Czerwiec 07, 2008, 22:14:08 pm
Jeśli masz rzeczywiście fabryczny 1,6, to spróbuj poszukać tych numerów, na łączeniu silnika ze skrzynią biegów. Ponoć na jakieś blaszce miałyby być . Informacja od gościa ze stacji kontroli pojazdów - byłem w szoku jak to usłyszałem parę lat temu. W 1,4 numery są pod kol. ssącym czy wydechowym (teraz nie pamiętam). Bardzo trudno je odczytać.
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Czerwiec 07, 2008, 22:21:25 pm
o ile dobrze pamietam to nr silnika jest tu (kliknij zeby powiekszyc ;) ):
(http://images31.fotosik.pl/279/d9fd74500a0349bdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d9fd74500a0349bd)
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: mark76 w Czerwiec 07, 2008, 22:25:20 pm
Wyślij fotkę po osprzęcie będzie widać.
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 11, 2008, 00:04:58 am
hmm wiec sprawa wygalda tak ... troszku sie pozmienialo i jednak inna perspektywa ...roverowska 1.6 wkladam do starego poczciwego duzego fiaciura (co do nr dalej nie znalalzem heh). Wyrwalem tanio duzego fiaciura i bede sie bawil ... male pytanko czy tylni most wraz z walem podejda bez problemu z poldrovera?
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 11, 2008, 00:10:54 am
Most i wał podejda bez problemu ale belka pod silnik rovera nie podejdzie ! Musisz fiata przerobic na szerokie zawieszenie z czym jest troche zabawy, z drobnijszych rzeczy to przerobienie baku paliwa i instalacji elektrycznej oraz wydechu. No i DOBRA chlodnica od fiata bo rover mial juz te duze aluminiowe- inaczej pokreci go przy pierwszym przegrzaniu  :lol:
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 11, 2008, 15:20:36 pm
Elwood#1887,  a dlaczego MUSI przerabiac na szeroki zawias?? wcale nie musi, u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 11, 2008, 15:29:19 pm
Cytat: "G.T."
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem

Mój borostworek tez ma wąski zawias...  :mrgreen:
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 11, 2008, 20:22:28 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "G.T."
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem

Mój borostworek tez ma wąski zawias...  :mrgreen:


i do tego felgi mają zaj.e.fajne ET  :D
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 11, 2008, 20:49:22 pm
dzieki wam bardzo za info ... no dzis w koncu rozbebeszylem caly silnik bedzie kompletna kapitalka heh :) panewki; pierscienie; kmplt. uszczelek itd itp ;) a pozniej rzezba w fiaciurze ;) i mam te zafajdane oznaczenie silnika strasznie bylo zaj*#*#*# 16k4 ;) tylko jeszcze jedno czy komputer mam z 1.4 czy z 1.6 ;/ bo podobno z 1.4 furka smiga troszku gorzej ...

Mam jeszcze jedno pytanko co do rodzaju silnika bo wiem ze wychodzily dwie wersje i kolega wczesniej podal stronke z tajlami do roverkow tylko ze tam sa dwie wersje jedna 112KM a druga 122-131KM i teraz ktory to jest moj i czy to sie fess rozni? Tak poza tym to zbytnio tam nie ma czasci do wyboru ...chodzi mi dokladnie o ta strone http://www.tomateam.pl/sklep/
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 11, 2008, 23:00:17 pm
Twoj to wersja 1.6 16V 111KM Te 122-131 to silniki Hondy

Komp lepszy bylby oryginalny, ale bedziesz musial zdjac immo. Koszt 400 zl Mozesz zostawic 1.4 i zapodac wieksze wtryskiwacze
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 11, 2008, 23:27:14 pm
Cytat: "G.T."
Elwood#1887,  a dlaczego MUSI przerabiac na szeroki zawias?? wcale nie musi, u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
No belka pod rovera jest inna  i dostosowana do szerokiego rozstawu kól a fiat jest na waskim. Nie bylo z tego co wiem seryjnie Df na szerokim zawieszeniu ani polonezów z roverem na waskim  :) Pomijam juz kwestie jazdy na waskim zawieszeniu z mocnym silnikiem
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 11, 2008, 23:37:39 pm
hmmm a co do czesci z tej strony to zbytnio nie ma uszczelek pierscieni itp itd do wyboru cos zakres sie zweza ;/ malutko tam tego pod 1.6 ;/

[ Dodano: 12 Cze 2008 18:26 ]
Jeszcze jedno male pytanko ...mam razumiec ze czesci z 1.4 tzn. pompa wody, sprzeglo, rozzad nie podejda do 1.6 ...
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 13, 2008, 12:47:12 pm
Wszystkie te części pasują zamiennie do wszystkich K. No może poza sprzęgłem, ale jak chcesz spiąć 1,6 ze skrzynią z poldka, to tak musisz dać sprzęgło z poldorovera
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: baq_elo w Czerwiec 13, 2008, 18:48:30 pm
a co do pierscieni panewek uszczelek wszelkiego rodzaju to juz musza byc orginaly 1.6? Czy daa rade cos wymyslec?
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 13, 2008, 19:22:55 pm
Pierscienie nie bo tloki maja wieksza srednice, uszczelki, uszczelniacze wszelkiego rodzaju sa te same. Co do panewek nie mam pewnosci, ale wydaje mi sie ze sa te same. Tak BTW to na Twoim miejscu nie bawilbym sie w tak generalny remont Roverka bo ceny tych silnikow w ostatnich czasach bardzo spadly. Za 1500 zl mozna kupic silnik 1.6 z malym przebiegiem i bedzie to lepsze wyjscie niz budowa silnika od nowa. Podejrzewam ze remont bedzie Cie kosztowal wiecej, a poza tym nie bedzie to fabryczny montaz.
Tytuł: Reaktywacja FSO/Rover 1.6 16v - co najlepszego?
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Czerwiec 20, 2008, 10:28:16 am
Senn#1869,  ma rację   :twisted: koszta są o wiele większe...