FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: baq_elo w Czerwiec 02, 2008, 23:24:31 pm
-
Witam
Od niedawna posiadam Rakiete 1.6 16v
Panewka zaczela mi plumkac pare dni temu wyrwalem silnik i juz nebawem rozdzielam go badajac ktora to ...Prosze was o pomoc w zwiazku z czesciami tzn uszczelka pod glowica uszczelniacze (prawdopodbnie pierscienie) no i kochane paneweczki, mam mala nadzieje ze wal bedzie elostyczny tzn obejdzie sie bez szlifu ...jakiej firmy najlepiej i nie za drogo ..podkrslam ze silniczek nie bedzie pracowal na niskich obrotach ...mam zamiar Poldusia zglebowac i utwardzic i troszku bokakmi polatac ;) Jeszcze mam takie male pytanie czy da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6 poniewaz jak siedza w budzie to wydaje mi sie ze sa identyczne
Z gory dziekuje za odp ..Pozdrawiam
-
wizualnie nie rozróżnisz silników, zostają numery.
btw. to jest oryginalny poldorover 1.6? :shock:
-
Uszczelkę pakuj oryginał z Land Rovera, kosztuje ok 200 zł, ale będziesz miał spokój
[ Dodano: 2008-06-03, 01:35 ]
To jest sklep, który kiedyś wskazał AndrewS, sam u nich kupowałem uszczelniacz i uszczelke
http://www.tomateam.pl/sklep/ (http://www.tomateam.pl/sklep/)
-
Jak bedziesz kupowal to powiedz ze jestes z klubu FSO PTK i ze polecil Ci ja Senn, albo AndrewS. Bedziesz mial szybko zalatwiona sprawe. W razie problemow uderz do mnie.
-
A skąd pewność że to panewka a nie popychacz hydrauliczny na przykład.
da sie jakos rozroznic wizualnie 1.4 od 1.6
To zależy czy oryginał czy swap. Jak oryginał to jest inny kolektor ssący. Jak dobrze zrobiony swap to faktycznie tylko zostają numery
.
Inne na ogół jest koło pasowe i pokrywa górna wałków ew. korek wlewu oleju (inny kolor) czy bagnet oleju, ale da się to przełożyć z 1,4 i wtedy wizualnie nie rozróżnisz
-
hmm numery mowicie a cos konkrewtniej? Bo naprade nie orientuje sie ;/
Wersja rovera 200/400 miala te same silniki tak? Jeszcze tera ktore roczniki czy roznia sie czyms? Czy mozna smialo obojetnie jak leci bo kolega podal strone ale tam sie zaczynaja rozne przewdzialy tzn 84-89 ; 89-96 ; cabrio i pozniej 96 w gore
-
Chodzi o numery silnika. Wybite sa na bloku. 14K4....; 16K4.....; 18K4.... w zaleznosci od pojemnosci. Seria K jest od 89 z tym ze w 95 byla zmiana bloku z dump na wet linera. Chodzi o mocowanie tuleji. W 97 nastapila zmiana w napinaczu paska rozrzadu i kopulke zastapiono dwoma cewkami. Potem silniki roznia sie kompami ze wzgledu na wymogi norm EURO
-
Jaka jest szansa dostania rovera 1.6? Czy jezeli mialbym taka jednostke z rovera a nie z poloneza to ile jest zabawy ze spasowaniem jezeli posiadam belke, skrzynie z poldorovera? Czy warto, w sensie jaka jest roznica w mocy i czy mozliwosci uzyskania wiekszej mocy z 1.6 sa rowniez poszerzone?
-
iwan, wszystko jest na forum. Poszukaj.
[ Dodano: 2008-06-05, 07:19 ]
A co do mozliwosci zdobycia silnika to wystarczy w allegro wpisac "silnik 1.6 rover" :)
-
pytaj vana. on ci powie wszystko...
-
sorry ze tak truje ale nie moge znalez nr .. czy one sa ukryte w jakims magicznym miejscu? Jeszcze jedno czy zaluzmy ze mam 1.6 ale on powoli odchodzi czy da sie wlozyc 1.4 czy 1.8 bez zadnych przerobek? Z gory dzieki Pozdrawiam
-
Jeśli masz rzeczywiście fabryczny 1,6, to spróbuj poszukać tych numerów, na łączeniu silnika ze skrzynią biegów. Ponoć na jakieś blaszce miałyby być . Informacja od gościa ze stacji kontroli pojazdów - byłem w szoku jak to usłyszałem parę lat temu. W 1,4 numery są pod kol. ssącym czy wydechowym (teraz nie pamiętam). Bardzo trudno je odczytać.
-
o ile dobrze pamietam to nr silnika jest tu (kliknij zeby powiekszyc ;) ):
(http://images31.fotosik.pl/279/d9fd74500a0349bdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d9fd74500a0349bd)
-
Wyślij fotkę po osprzęcie będzie widać.
-
hmm wiec sprawa wygalda tak ... troszku sie pozmienialo i jednak inna perspektywa ...roverowska 1.6 wkladam do starego poczciwego duzego fiaciura (co do nr dalej nie znalalzem heh). Wyrwalem tanio duzego fiaciura i bede sie bawil ... male pytanko czy tylni most wraz z walem podejda bez problemu z poldrovera?
-
Most i wał podejda bez problemu ale belka pod silnik rovera nie podejdzie ! Musisz fiata przerobic na szerokie zawieszenie z czym jest troche zabawy, z drobnijszych rzeczy to przerobienie baku paliwa i instalacji elektrycznej oraz wydechu. No i DOBRA chlodnica od fiata bo rover mial juz te duze aluminiowe- inaczej pokreci go przy pierwszym przegrzaniu :lol:
-
Elwood#1887, a dlaczego MUSI przerabiac na szeroki zawias?? wcale nie musi, u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
-
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
Mój borostworek tez ma wąski zawias... :mrgreen:
-
u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
Mój borostworek tez ma wąski zawias... :mrgreen:
i do tego felgi mają zaj.e.fajne ET :D
-
dzieki wam bardzo za info ... no dzis w koncu rozbebeszylem caly silnik bedzie kompletna kapitalka heh :) panewki; pierscienie; kmplt. uszczelek itd itp ;) a pozniej rzezba w fiaciurze ;) i mam te zafajdane oznaczenie silnika strasznie bylo zaj*#*#*# 16k4 ;) tylko jeszcze jedno czy komputer mam z 1.4 czy z 1.6 ;/ bo podobno z 1.4 furka smiga troszku gorzej ...
Mam jeszcze jedno pytanko co do rodzaju silnika bo wiem ze wychodzily dwie wersje i kolega wczesniej podal stronke z tajlami do roverkow tylko ze tam sa dwie wersje jedna 112KM a druga 122-131KM i teraz ktory to jest moj i czy to sie fess rozni? Tak poza tym to zbytnio tam nie ma czasci do wyboru ...chodzi mi dokladnie o ta strone http://www.tomateam.pl/sklep/
-
Twoj to wersja 1.6 16V 111KM Te 122-131 to silniki Hondy
Komp lepszy bylby oryginalny, ale bedziesz musial zdjac immo. Koszt 400 zl Mozesz zostawic 1.4 i zapodac wieksze wtryskiwacze
-
Elwood#1887, a dlaczego MUSI przerabiac na szeroki zawias?? wcale nie musi, u nas konczy sie robic fiacior na waskim zawiasie z roverkiem
No belka pod rovera jest inna i dostosowana do szerokiego rozstawu kól a fiat jest na waskim. Nie bylo z tego co wiem seryjnie Df na szerokim zawieszeniu ani polonezów z roverem na waskim :) Pomijam juz kwestie jazdy na waskim zawieszeniu z mocnym silnikiem
-
hmmm a co do czesci z tej strony to zbytnio nie ma uszczelek pierscieni itp itd do wyboru cos zakres sie zweza ;/ malutko tam tego pod 1.6 ;/
[ Dodano: 12 Cze 2008 18:26 ]
Jeszcze jedno male pytanko ...mam razumiec ze czesci z 1.4 tzn. pompa wody, sprzeglo, rozzad nie podejda do 1.6 ...
-
Wszystkie te części pasują zamiennie do wszystkich K. No może poza sprzęgłem, ale jak chcesz spiąć 1,6 ze skrzynią z poldka, to tak musisz dać sprzęgło z poldorovera
-
a co do pierscieni panewek uszczelek wszelkiego rodzaju to juz musza byc orginaly 1.6? Czy daa rade cos wymyslec?
-
Pierscienie nie bo tloki maja wieksza srednice, uszczelki, uszczelniacze wszelkiego rodzaju sa te same. Co do panewek nie mam pewnosci, ale wydaje mi sie ze sa te same. Tak BTW to na Twoim miejscu nie bawilbym sie w tak generalny remont Roverka bo ceny tych silnikow w ostatnich czasach bardzo spadly. Za 1500 zl mozna kupic silnik 1.6 z malym przebiegiem i bedzie to lepsze wyjscie niz budowa silnika od nowa. Podejrzewam ze remont bedzie Cie kosztowal wiecej, a poza tym nie bedzie to fabryczny montaz.
-
Senn#1869, ma rację :twisted: koszta są o wiele większe...