FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: bisz w Czerwiec 06, 2008, 21:43:55 pm
-
coprawda to nie w moim fiacie, ale kolegi, problem taki ze silnik sie dlawi, zarowno wolnych jak szybkich obrotach. Jedyne co minimalnie poprawia sytuacje tak ze da sie jechać to ssanie. Analizujac zjawisko na sluch silnik gazowany z gaznika wydobywa przedziwne odglosy, taki furkot powietrza moznaby powiedziec,i nie non stop ale tak z przerwami ale dość regularnie... i stalo się to nagle w srodku miasta. Iskry sprawdzone na wszystkich garach... Kolega wpadl dzis i zesmy rozebrali gaznik, poprawili co sie dalo, plywak na wiertło , przedmuchane wszystko pompką do roweru, ale nadal jest jak jest, co to może być ?
-
a może zielony kabelek od modułu :wink:
-
mowa o elektrozaworze w gazniku ?
-
nie o kabelku od modułu do cewki jeśli się nie mylę.
W ogóle to ja bym szukał problemu w elektryce, a nie w gaźniku.
-
Może lewe powietrze ssie, przez nieszczelności ośki przepustnic na przykład?
-
Zdaje się,że między gażnikiem a filtrem powietrza z tyłu idzie taki cienki przewodzik z powietrzem coś ok.6-7mm średnicy.Masz go wogóle zamontowanego.U mnie kiedyś jeden 'fachowiec' zapomniał o tym i ciągle było slychać syk.
-
wszystko jest zalozone, to nie jest syk, tylko taki furkot , i taki nie jednostajny ale bardziej impulsowy
-
jeżeli na benzynie, to przyczyną może być zbyt duże uchylenie przepustnicy drugiego przelotu. tworzy się podciśnienie w gadzieli i następuje zasysanie paliwa.
daje się regulować wolne obroty?
-
Co dziwne, powodem okazaly sie swiece, wstawilismy moje ktore maja moze pol roku i jak reka odjal, z kolei moj fiat na jego swiecach to samo, wniosek oczywisty
-
Jeżeli już poruszyliśmy temat gażnika to mam zapytanko.Mój przeszedł regeneracje jakiś rok temu i właściwie sprawuje się dobrze jeżeli chodzi o samą jazdę na benzynie.Natomiast denerwuje mnie to,że czasem lekko falują obroty na jałowym,a innym razem silnik pracuje równiutko a wskazówka obrotmierza wskazuje wartość obrotów jak przyklejona.Od czego to zależy;od jakości benzyny,warunków atmosferycznych czy układu gwiad na niebie,bo na prawdę nie potrafię już wyczuć mojego gażnikowca.