FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: maly20202 w Czerwiec 07, 2008, 22:45:21 pm
-
Witam mam od niedawna mały problem silnik sie przegrzewa czyli cały czas jest temp. 90C i co jakiś czas sie włancza wiatrak na chłodnicy i to nawet w czasie jazdy co nigdy wcześniej nie występowało zauważyłem że wywala płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego może ktoś wie czego to jest przyczyną i jak sobie z tym rade dać
-
wymienić uszczelkę pod głowicą.
było tysiące razy opisywane na forum.
-
a może to być spowodowane zawieszeniem sie termostatu ?? czyli sie nie otwiera i niema pełnego obiegu
-
U mnie jest tak samo. Termostat wywaliłem, wentylator zarobiłem końcówki na nowo.
Po ostatnich pomiarach wychodzi że silnik nie domaga.
Komprecha odpowiednio: 11, 8, 6, 6. Czyli kapa.
Miałem luzy na zaworach ok. 0,4, zrobiłem jak w kanciaku na 0,25 i 0,2 ale widzę ze muszę poprawić o 5 setek.
Zostaje jeszcze uszczelka.
Auto grzeje i zamula przy jeździe, brak komprechy wymienie uszczelkę i się zobaczy.
-
tez przed chwilką wywaliłem termostat i dalej to samo kompresja jest ok kopa ma takiego samego nie czuje żadnego spadku mocy a uszczelka była wymieniana niecałe 30 tyś temu i już by padła zastanawiam sie czy to może być ostatnią przeróbką którą mu zrobiłem zdjęcia w dziale blacharka.. ale nie zasłoniłem chłodnicy niczym
-
różnie bywa z uszczelkami, mnie padła po 6000 km. miałem zwykłego morpaka z kompletu za 80zł. kupiłem geotza za 80 zł i myślę, że będzie ok. już kilkadziesiąt tys. przejechał.
-
Mi się zaczął przegrzewać po zmianie atrapy. Wróciłem do starej i baja :) Gdyby zawieszał się termostat, to by się wentylator nie załączał.
-
atrapę zmieniałem dawno i nic takiego sie nie działo po założeniu zderzaka i maski zaczęło sie tak dziać chociaż wcześniej też zauważyłem że sie przegrzewa ale myślałem że to od upałów ale teraz to masakra przejadę kawałek i zaraz płyn jest wyrzucany do zbiorniczka wyrównawczego i tak sobie myślę że to może być spowodowane tym że opuściłem maskę o 4 cm. w dół znaczy sie to wycięcie na masce. A jeżeli bym wymieniał uszczelkę to muszę planować głowice czy mogę zostawić taka jak jest i jeszcze jedno co ile sie wymienia pasek rozrządu w Poldku ?
-
w zasadzie tak, głowicę trzeba delikatnie przeszlifować, żeby ją wyrównać. pasek wg. książki wymienia się co 60 000 km.
otwórz zawór płynu, włącz nadmuch- jeśli silnik gorący a leci zimne powietrze to na 100% uszczelka. nagrzewnica zapowietrzona.
-
powietrze leci cieplutkie a głowica nówka ma rok i przeleciane 30 tyś bo rok temu jak kupiłem bo był generalny remont silnika i głowica była do wymiany zaglądałem na olej i niema oznak zęby sie płyn przedostawał do oleju tak samo płynu nie ubywa olej tez w normie zastanawia mnie jedno ze ciśnienie oleju spada do 0 jak już sie płyn gotuje i wywala go do zbiorniczka wyrównawczego a tak zawsze był w okolicach 0,4 a szkoda i tego silnika bo naprawdę ma sile i strasznego kopa (Vmax = 170km/h) a rok temu wsadziłem do niego 1tyś zł na remont i jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów i nigdy mnie nie zawiódł
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17723&highlight=p%B3ukanie
-
Witam jeździłem dzisiaj bez atrapy i dalej to samo jak dojedzże do końca tygodnia to w sobotę oddaje polda do mechanika