FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: viktord w Czerwiec 15, 2008, 12:42:14 pm
-
Witam,
mam problem z silnikiem na benzynie działa dobrze, kiedy przechodzi na LPG to się zalwa (dusi) i gaśnie, a potem trudno go odpalić.
Polonez Caro+ 1.6 GLI (jedno punktowy wtrysk) - rocznik 97.
Instalacja LPG firmy TARTARINI
-
o ho ho jaki problem
moze wypadaloby wyregulowac instalcje
-
spruboj mu zakleic tasma czesc wlotu powietrza do dolotu jesli bedzie poprawa to znaczy ze masz duzo lewego powietrza- za duzo rozszczelnienie pod glowica wtrysku albo pod puszka filtra powietrza albo sam filtr masz za wysoki i masz dekiel nie domkniety
-
reguluj instalacje, jesli nie da to efektu to szukaj dalej. Nieszczelnosci, lewego powietrza itp.
-
spruboj mu zakleic tasma czesc wlotu powietrza do dolotu
, a zacznie palić LPG jak smok wawelski.
-
spruboj mu zakleic tasma czesc wlotu powietrza do dolotu
czy Ty czlowieku wiesz co Ty gadasz? a co jak tasma pod wplywem temeratury sięstopi i dostanie sie to do dolotu? ....
miałem taki przypadek - tasma zostala uzyta nie do zaklejenia dolotu a do zrobienia uszczelki pomiedzy puszka filtra a przeplywomierzem....
-
Wyluzuj kolego 200sx mialem na mysli chwilowe rzytkanie doloty , rownie dobrze kolega moze mu przytkac dolot reka na moment mi tez kulal i sie silnik trzachal tak zrobilem i od razy wszedl na obroty wiec zaczalem szukak i sie wlasnie okazalo ze kupilem filtr ktory byl za wysoki o jaies 3 mm i pod deklem mialem na calym obwodzie szpere
-
Witam tak delikatnie sie dopisze z malym pytaniem bo ja u siebie wymienilem filtr powietrza i od razu samochod stracil moc i zaczal mi szarpac jak przytykalem dolot bylo lepiej ,wiec filtr okrecilem bandazem co tu moze byc nie tak?
[ Dodano: 09 Sty 2009 18:31 ]
:) nie smiejcie sie tylko
-
ARTUROO, po zmianie filtra powietrza zmienia się skład mieszanki (po prostu motor dostaje więcej powietrza). Należy przeregulować instalacje lpg.
-
regulowalem ale chyba nie mozliwie zeby az tak sklad sie zmienil ze samochod na trzecim biegu do przodu nie chcial jechac tylko szarpie jutro poszukam moze gdzies lewusa mam
-
po zmianie filtra powietrza zmienia się skład mieszanki (po prostu motor dostaje więcej powietrza). Należy przeregulować instalacje lpg.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
Załóżmy że postąpiłem zgodnie z twoim zaleceniem czyli wymieniłem filtr w związku z czym instalacja gazowa wymaga regulacji i pojechałem wyregulować, jest cacy.
Czyli regulacja jest wyregulowana na czysty filtr.
Jeżdże te 10-15 tysiecy kilometrow i wymieniam znowu filtr.
Czy w takim wypadku instalacja znowu wymaga regulacji bo znowu zmienił się skład mieszanki ?
Jeśli instalacja gazowa wymaga regulacji przy zmianie filtra powietrza to zgadzając sie z tobą , musiałbym się zgodzić z faktem że w trakcie eksploatacji filtra powietrza instalacja potrafi sie sama wregulować odpowiednio do stopnia zanieczyszczenia filtra ale już do czystego filtra dostosować się nie potrafi.
-
moze ktos regulowal na starym filtrze,alo szlam sie zebral w parowniku
-
no sluchaj ja nie jestem gazownikiem ale pamietam ze zmienilem filtr powietrza i chyba filterek od gazu nie jestem czarodziejem ale samochod zaczal mi szarpac delikatnie nie wiem co zle zrobilem ale musialem go z powietrza okrasc :)nie zmuszam do stosowania takich praktyk ale u mnie to pomoglo zebym nie musial to nie pchal bym bandazu do filtra bo to smieszne nie wiem gdzie tkwi problem w swoim samochodzie wszystko staram sie robic sam no i czasem nie wszystko wychodzi tak jak trzeba
[ Dodano: 13 Sty 2009 17:39 ]
ale nawet na tym forum kolega zauwazyl ze po zmianie filtra zmienia sie sklad mieszanki bo motor dostaje wiecej powietrza i nalezy regulowac instalacje lpg
-
Ja też potwierdzę, że jak najbardziej po wymianie filtra zmienia się bardzo dużo. Nie raz już to przechodziłem. Dlatego także zaleca się częstsze wymiany filtra powietrza niż po 10000 km przy używaniu LPG. Poza tym w tym samym czasie oprócz zabrudzenia filtra zmienia się też wiele rzeczy jak np membrany w parowniku, pory roku, prezydent, premier, stawki vat, ceny paliw, kolor i ilość włosów żony, zużycie panewek, grubość podeszwy itp. więc nie można zakładać, że raz ustawione nie zmieni się nic. Zawory raz wyregulowane po krótkim czasie znowu trzeba wyregulować itp, itd. zresztą my to wszystko przecież wiemy tylko tak dla towarzystwa toczymy te spory ...
-
no wlasnie ostatnio uszczelke pod glowica robilem a zawory juz dwa razy ustawialem bo doklepuja sie a do gazu od czasu do czasu zaglądam :)