FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 15, 2008, 13:55:23 pm
-
wybieram się na wakacje. docelowo chorwacja i włochy, i tu pytanie:
czy we wszystkich krajach w jakich będę są takie same końcówki na dystrybutorach LPG?
jedno wiem,że w niemczech są inne ( mniejsze) ale co na przykład w austrii, słowenii, chorwacji, czechach, włoszech?
-
Każda stacja powinna (aczkolwiek hmm... czasem ponoć nie ma) mieć redukcje.
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu ;)
http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=15
-
dobra to ja wiem ze moze miec, a jak nie bedzie miała? bede musiał chyba kupic taką redukcje uniwersalną, przeszukałem allegro i jest.
z tego co sie dowiedziałem na internecie min chorwacja słowenia czechy słowacja mają tzw system włoski, czyli taki jak u nas
problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:
czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić
-
Niemcy i Holandia mają inne końcówki a reszta europy z reguły ma takie jak w Polsce.
-
problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:
czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić
Austrią się nie przejmuj tam i tak nie znajdziesz stacji. a po za tym cena gazu w Austrii jest tak że się w ogóle nie opłaca tankować LPG. Trzeba zatankować na ostatniej stacji w Czechach i później tankujesz dopiero w Chorwacji. Przynajmniej ja zawsze tak robię.
-
czyli w sumie nie musze kupować przejściówki. ja tak sie nad tym zastanawiam nie z tego powodu( w sumie też z tego) że chce oszczedzać, tylko moj pold na benzynie troche kiepsko jedzie :P prawdopodobnie pompa, albo inny regulator cisnienia
bede bardzo wdzieczny za mapę :)
-
http://www.propan.de/tanken/europa.html
Po kliknięciu na państwo dowiesz się jaka końcówka w jakim kraju obowiązuje.
[ Dodano: 17 Cze 2008 10:14 ]
Zoltanno#1930, i tak wogóle to na forum jest krótka lista jakie części zabrać jadąc za granicę, a z czym może być problem :P Bierzesz moduł, cewkę, regulator i komplet pasków no i linkę od sprzęgła/gazu ;) Chyba że te ostatnie wymienisz tuż przed wyjazdem :)
-
temat co wziąć jeszcze porusze :) dzięki za linka
-
Zoltanno#1930, nie wiem czy doszedłeś na stronce, ale jak wchodzisz w te państwa to dalej jak na nie klikasz to masz stronki stacji które oferują gaz. Możesz sobie trasę zaplanować tak, żeby Ci ładnie od stacji do stacji starczyło :)
-
w angli są inne, niemcy, włochy mają to samo co w PL
-
A poza tym Niemcy mają LPG po 2 zł :mrgreen:
-
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)
-
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu
Bo na zachodzie do tankowania gazu plynnego nie sa potrzebne uprawnienia z UDT(Urzad Dozoru Technicznego). Dodatkowo w ustawie jest zawarta adnotacja ze nie wolno zatrudniac ludzi bez uprawnien takich jakie sa wymagane, wiec nikt nie bedzie ryzykowal.
-
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)
Na niemieckich stacjach można spotkać dystrybutor z dwoma wężami gdzie jeden ma pistolet z koncówką niemiecką a drugi ma włoska czyli taki jak w PL.
-
Wie ktoś może coś na temat CNG? Czy jest takie coś w Polsce? Wiem że jest to głównie metan - można byłoby taki rodzaj paliwa użyć w samochodzie z instalacją LPG???
-
google nie gryzie !!
CNG to sprężony ( WYSOKIE CIśNIENIE) metan, LPG to ciekły (niskie ciśnienie) propan-butan. instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc butlą przewodami i reduktorem
-
instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc butlą przewodami i reduktorem
Czyli wszystkim :P
Można sobie np Caddy kupić firmowo zrobionego na CNG :)
-
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.
-
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.
Dokładnie. Co do objętości zbiorników to jedynie jeśli auto potrzebujesz typowo bez bagażnika. Inaczej nie ma sensu, chyba że to byś kładł w Trucka czy Cargo. Nie wiem jak z kosztem takiej instalacji, musiałbyś sobie policzyć po jakim czasie Ci się zwróci w porównaniu do zwykłego LPG żebyś wiedział czy warto założyć.
-
z tego co wiem to LPG mieszanka propanu i butanu - a można np. jeździć tylko na samym propanie czy tylko na butanie?
-
Nawet do trucka , czy cargo to i tak chyba butle za duze. ale jezdzilem VW transporterem z dwiema instalacjami LPG i CNG i tam te dwie butle w przestrzeni ladunkowej nie przeszkadzaly za bardzo.
Teoretycznie mozna by jezdzic na samym propanie , wtedy zrobilaby sie rakieta , na samym butanie ciezko , bo auto by raczej nie jechalo. Generalnie propan jest bardziej energetyczny , a butan jest "wypalniaczem". W niemczech maja inne proporcje , w ich LPG jest wiecej propanu , co podobno dosc wyraznie czucpod noga po zatankowaniu.
-
Wie ktoś może coś na temat CNG? Czy jest takie coś w Polsce? Wiem że jest to głównie metan - można byłoby taki rodzaj paliwa użyć w samochodzie z instalacją LPG???
Proszę tutaj (http://www.pgnig.pl/dlaauta/) . Metan to CNG :mrgreen: .