FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 15, 2008, 13:55:23 pm

Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 15, 2008, 13:55:23 pm
wybieram się na wakacje. docelowo chorwacja i włochy, i tu pytanie:

czy we wszystkich krajach w jakich będę są takie same końcówki na dystrybutorach LPG?
jedno wiem,że w niemczech są inne ( mniejsze) ale co na przykład w austrii, słowenii, chorwacji, czechach, włoszech?
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Czerwiec 15, 2008, 14:42:29 pm
Każda stacja powinna (aczkolwiek hmm... czasem ponoć nie ma) mieć redukcje.
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu ;)

http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=15
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 15, 2008, 15:11:37 pm
dobra to ja wiem ze moze miec, a jak nie bedzie miała? bede musiał chyba kupic taką redukcje uniwersalną, przeszukałem allegro i jest.
 z tego co sie dowiedziałem na internecie min chorwacja słowenia czechy słowacja mają tzw system włoski, czyli taki jak u nas
problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:

czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Czerwiec 15, 2008, 19:58:22 pm
Niemcy i Holandia mają inne końcówki a reszta europy z reguły ma takie jak w Polsce.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: kan w Czerwiec 16, 2008, 12:15:51 pm
Cytat: "Zoltanno#1930"

problemem moze byc austria gdzi najprawdopodobniej jest system niemiecki czyli w sumie sam sie dowiedzialem wszystkiego, ale mam jeszcze jedno pytanie:

czy ktoś ma moze link, badz zgraną na dysku mapę europy z zaznaczonymi stacjami lpg? szukałem to albo nie działa, albo trzeba kupić


Austrią się nie przejmuj tam i tak nie znajdziesz stacji. a po za tym cena gazu w Austrii jest tak że się w ogóle nie opłaca tankować LPG. Trzeba zatankować na ostatniej stacji w Czechach  i później tankujesz dopiero w Chorwacji. Przynajmniej ja zawsze tak robię.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 17, 2008, 10:07:05 am
czyli w sumie nie musze kupować przejściówki. ja tak sie nad tym zastanawiam nie z tego powodu( w sumie też z tego) że chce oszczedzać, tylko moj pold na benzynie troche kiepsko jedzie :P prawdopodobnie pompa, albo inny regulator cisnienia

bede bardzo wdzieczny za mapę :)
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: matucha w Czerwiec 17, 2008, 10:09:42 am
http://www.propan.de/tanken/europa.html

Po kliknięciu na państwo dowiesz się jaka końcówka w jakim kraju obowiązuje.

[ Dodano: 17 Cze 2008 10:14 ]
Zoltanno#1930, i tak wogóle to na forum jest krótka lista jakie części zabrać jadąc za granicę, a z czym może być problem :P Bierzesz moduł, cewkę, regulator i komplet pasków no i linkę od sprzęgła/gazu ;) Chyba że te ostatnie wymienisz tuż przed wyjazdem :)
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 17, 2008, 10:22:37 am
temat co wziąć jeszcze porusze :) dzięki za linka
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: matucha w Czerwiec 17, 2008, 10:25:23 am
Zoltanno#1930, nie wiem czy doszedłeś na stronce, ale jak wchodzisz w te państwa to dalej jak na nie klikasz to masz stronki stacji które oferują gaz. Możesz sobie trasę zaplanować tak, żeby Ci ładnie od stacji do stacji starczyło :)
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: bisz w Lipiec 15, 2008, 13:08:03 pm
w angli są inne, niemcy, włochy mają to samo co w PL
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 15, 2008, 21:17:09 pm
A poza tym Niemcy mają LPG po 2 zł  :mrgreen:
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Lipiec 16, 2008, 22:54:26 pm
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 16, 2008, 23:59:50 pm
Cytat: "jimo#1921"
Na zachodzie wcale nie dziwne jest samochodzielne tankowanie gazu  
Bo na zachodzie do tankowania gazu plynnego nie sa potrzebne uprawnienia z UDT(Urzad Dozoru Technicznego). Dodatkowo w ustawie jest zawarta adnotacja ze nie wolno zatrudniac ludzi bez uprawnien takich jakie sa wymagane, wiec nikt nie bedzie ryzykowal.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Lipiec 17, 2008, 19:54:35 pm
Cytat: "mastah22"
niemcy nie maja takich jak w polsce, oni sie juz po prostu dostosowali do Polaków :)



Na niemieckich stacjach można spotkać dystrybutor z dwoma wężami gdzie jeden ma pistolet z koncówką niemiecką a drugi ma włoska czyli taki jak w PL.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 20, 2008, 14:14:17 pm
Wie ktoś może coś na temat CNG? Czy jest takie coś w Polsce? Wiem że jest to głównie metan - można byłoby taki rodzaj paliwa użyć w samochodzie z instalacją LPG???
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: WKLIW w Lipiec 20, 2008, 14:39:57 pm
google nie gryzie !!
CNG to sprężony ( WYSOKIE CIśNIENIE)  metan,  LPG to ciekły (niskie ciśnienie) propan-butan. instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc  butlą przewodami i reduktorem
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 20, 2008, 16:00:19 pm
Cytat: "WKLIW"
instalacje różnią się tak najgólniej mówiąc  butlą przewodami i reduktorem


Czyli wszystkim :P

Można sobie np Caddy kupić firmowo zrobionego na CNG :)
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: marcij w Lipiec 20, 2008, 21:48:55 pm
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: matucha w Lipiec 21, 2008, 08:14:08 am
Cytat: "marcij"
Combo i doblo tez, i jeszcze jakies inne. Pomysl fajny , problem tylko z objetoscia , waga i cena zbiornikow. No i siec stacji , jest po jednej w wiekszych miastach.

Dokładnie. Co do objętości zbiorników to jedynie jeśli auto potrzebujesz typowo bez bagażnika. Inaczej nie ma sensu, chyba że to byś kładł w Trucka czy Cargo. Nie wiem jak z kosztem takiej instalacji, musiałbyś sobie policzyć po jakim czasie Ci się zwróci w porównaniu do zwykłego LPG żebyś wiedział czy warto założyć.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 21, 2008, 10:38:51 am
z tego co wiem to LPG mieszanka propanu i butanu - a można np. jeździć tylko na samym propanie czy tylko na butanie?
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: marcij w Lipiec 21, 2008, 11:37:10 am
Nawet do trucka , czy cargo to i tak chyba butle za duze. ale jezdzilem VW transporterem z dwiema instalacjami LPG i CNG i tam te dwie butle w przestrzeni ladunkowej nie przeszkadzaly za bardzo.

Teoretycznie mozna by jezdzic na samym propanie , wtedy zrobilaby sie rakieta , na samym butanie ciezko , bo auto by raczej nie jechalo. Generalnie propan jest bardziej energetyczny , a butan jest "wypalniaczem". W niemczech maja inne proporcje , w ich LPG jest wiecej propanu , co podobno dosc wyraznie czucpod noga po zatankowaniu.
Tytuł: Końcówki wlewu i dystrybytora LPG za granicą
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Lipiec 21, 2008, 12:10:19 pm
Cytat: "asdx21"
Wie ktoś może coś na temat CNG? Czy jest takie coś w Polsce? Wiem że jest to głównie metan - można byłoby taki rodzaj paliwa użyć w samochodzie z instalacją LPG???


Proszę tutaj (http://www.pgnig.pl/dlaauta/) . Metan to CNG  :mrgreen: .