FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: śledzik w Czerwiec 19, 2008, 16:24:08 pm

Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 19, 2008, 16:24:08 pm
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Ostatnio zacząłem rozkminiac nad połączeniem bloku od dużego fiata (na łańcuszku  rozrzadu) z głowica od GSI i założeniem kompletnego osprzetu od wielopunktu. Czy chodziloby to jakos w miare rozsadnie czy moga byc komplikacje przy składaniu?? Jak myslicie?? czekam na wasze opinie na ten temat. pozdrawiam
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 19, 2008, 16:40:57 pm
nie wiem jak bedzie z hydraulicznymi popychaczami, moze byc probem. Lepiej chyba do Gsi zalozyc obudowe rozrzadu od Fiaciora.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 19, 2008, 16:44:13 pm
1. A po co to robić?

2. Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6. A takich na łańcuszku nie było.

3. Osprzęt MPI można założyć do silnika bez konieczności montażu głowicy GSI.

4. Cały sekret GSI polega głównie na "wykończonej" głowicy. Jeżeli zwykłą głowice wykonasz wg schematu zamieszczonego an forum, auto też będzie ładnie śmigało. Większość głowic w OHV nie jest w ogóle spasowana i dokładnie wykonana.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 19, 2008, 17:08:32 pm
Cytat: "utek"
2. Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6. A takich na łańcuszku nie było.

Nie bylo ale przeciez przy 1.5 i 1.6 pasek rozrzad jest taki sam.

mlodyolek, lancuszek nie da ci nic wiecej jak troszke wiekszy hałas, ale rzadsze jego wymiany.
Dla mnei szkoda zabawy w łancuszek
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 19, 2008, 17:14:20 pm
Cytat: "Fistasz"
nie wiem jak bedzie z hydraulicznymi popychaczami,
przeciez popychacze sa w bloku a  mi po glowie chodza zwykle zawory. klawiatura przeciez jest ta sama (tak mi sie wydaje).
Cytat: "utek"
Do takiej głowicy chyba potrzeby byłby silnik 1.6
z tego co wiem to glowica od kanciora do poloneza pasuje wiec dziala to tez w druga strone. w kancie nie bylo tylko tulejek ustalajacych (chodzi mi o te przy dziurach do srub do mocowania głowicy).  wiem bo juz to przerabialem.
Cytat: "utek"
Osprzęt MPI można założyć do silnika bez konieczności montażu głowicy GSI.
hmm... jaka masz propozycje?? uspawanie wlasnego kolektora ssacego??

[ Dodano: 19 Cze 2008 17:16 ]
Cytat: "Fistasz"
lancuszek nie da ci nic wiecej jak troszke wiekszy hałas, ale rzadsze jego wymiany.
z tego co slyszalem na temat tych pierwszych silnikow FSO wlasnie tych na lancuszku to one podobniez byly nie zawodne. moglo w nich stukac pukac chropotac a one i tak chodzily.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 19, 2008, 17:20:05 pm
Nie zalozysz do bloku fiatowskiego kola GSI. Oczywscie mozna to przerobic.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2008, 17:23:01 pm
oj ludzie ,kombinujecie jak kon pod gore
poprostu zaklada sie kola rozrzadu z lancuchem i po sprawie
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 19, 2008, 18:07:20 pm
Cytat: "KGB"
poprostu zaklada sie kola rozrzadu z lancuchem i po sprawie
a smarowanie lancucha?? przeciez on na sucho raczej nie pochodzi dlugo. znalazlem dzis własnie zielony blok 1.5 z łancuszkiem. wszystko jest poza glowica.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 19, 2008, 18:25:55 pm
czepiam sie zaworów bo nei wiem czy bedziesz zdejmował co iles tam kkm kolektor po to by wyregulowac zawory?
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 19, 2008, 22:30:22 pm
Fistasz,  prawde mowiac myslalem o kolektorze wlasnej produkcji. po napisaniu tego tematu wpadlo mi do glowy zpasowac glowice od zwyklego wtrysku z kolektorem GSI albo uspawac wlasny.a jak uspawam wlasny to napewno nie bedzie taki jak oryginalny GSI :mrgreen:
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2008, 23:18:19 pm
jakie smarowanie lancuszka ?  na schemacie nie ma kanalow do smarowania lancuszka
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 20, 2008, 00:17:15 am
KGB, ale smarowanie łańcuszka jest :)
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 20, 2008, 08:53:13 am
do smarowania łańcuszka wystarczy zmienić obudowe paska/łancucha rozrządu na taką szczelną i z dziur doprowadzających olej wyciągnąc zaślepki. widziałem silnik ktory z lancuch byl przerobiony na pasek-otwory doprowadzające olej ( nie ciśnieniowe, lancuch jest smarowany rozrzutowo) zostaly zatkane i juz
na odwrot nie ma chyba wiekszego problemu oprocz dostania szczelnej obudowy
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Czerwiec 20, 2008, 10:07:03 am
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80 , to wydaje mi się że głowica powinna tyć zmontwana z silnika z wtryskiem (twardość zaworów i gniazd) sto% pasuje możesz lekko zplanować, rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,
co do klawiatury to na oko nie widać różnic, ale chyba jakieś są więc lepiej montować do tej głowy klawiaturę od zwykłych szklanek nie chydraulików.
wracając do rozrządu to pod koniec lat 80 były w sprzedaży kompletne zestawy do zmiany rozrządu z łańcuszka na pasek. Pracowałem wtedy w polmozbycie i ze szwagrem robiliśmy w tygodniu dwie takie przekładki na"fuchę" pasowało to nawet do orginał silnika 1.3 fiata... Włosi tego nie umieli :mrgreen:  :mrgreen: a Polacy tak!
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl. zaślepienie miejsca po pompie paliwowj, wymiana obudowy termostatu,
montaż czujnika poł. wału i inne tkie....
popieram twórczość! :mrgreen:

[ Dodano: 20 Cze 2008 10:07 ]
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80 , to wydaje mi się że głowica powinna tyć zmontwana z silnika z wtryskiem (twardość zaworów i gniazd) sto% pasuje możesz lekko zplanować, rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,
co do klawiatury to na oko nie widać różnic, ale chyba jakieś są więc lepiej montować do tej głowy klawiaturę od zwykłych szklanek nie chydraulików.
wracając do rozrządu to pod koniec lat 80 były w sprzedaży kompletne zestawy do zmiany rozrządu z łańcuszka na pasek. Pracowałem wtedy w polmozbycie i ze szwagrem robiliśmy w tygodniu dwie takie przekładki na"fuchę" pasowało to nawet do orginał silnika 1.3 fiata... Włosi tego nie umieli :mrgreen:  :mrgreen: a Polacy tak!
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl. zaślepienie miejsca po pompie paliwowj, wymiana obudowy termostatu,
montaż czujnika poł. wału i inne tkie....
popieram twórczość! :mrgreen:

[ Dodano: 20 Cze 2008 10:08 ]
Cholera komp mi zaje... opóźnia :evil:
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 20, 2008, 11:57:55 am
Cytat: "lotoja"
przy tej zabawie zostaną Ci do zrobienia takie popierdółki jak wyjęcie zębatki napędu aparatu zapl.
chcialem zrobic zaplon z gaznikowca. a cewke od GSI polozyc na boku podpiac pod wiazke a otwory na przewodny WN  zaslepic. tak mam w abimexie zrobione i smiga nawet lepiej niz na abimex-owskim zaplonie.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 20, 2008, 14:21:55 pm
MultecXM chyban ie potrzebuje cewki do pracy kompa - abimex potrzebuje ,ale to ewenement
tylko pyta ,czy jest sens rzezbic w zaplonie przy GSI - sam silnik slaby nie jest ,wiec mape zaplonu moze miec nieglupia

smarowanie rozbryzgowe lancuszka mozna miec zakaladajac stary zuzyty simering na wal  :mrgreen:
a tak na serio to tego lancuszka nie trzeba non stop smarowac - jakos jest kilka silnikow na lancuch z walkami w glowicy i smarowany to ten lancuch nie jest
tutaj wystarczy nasmarowac smarem na pocztku i ewentualnie wpuscic pare kropel co jakis czas przez szparke (na gorze obudowy jest szparka)
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 20, 2008, 16:01:46 pm
Cytat: "KGB"
smarowanie rozbryzgowe lancuszka mozna miec zakaladajac stary zuzyty simering na wal :mrgreen:
a tak na serio to tego lancuszka nie trzeba non stop smarowac - jakos jest kilka silnikow na lancuch z walkami w glowicy i smarowany to ten lancuch nie jest
tutaj wystarczy nasmarowac smarem na pocztku i ewentualnie wpuscic pare kropel co jakis czas przez szparke (na gorze obudowy jest szparka)


ten typ łancucha musi być smarowany. dochodzi zupelnie inna obudowa- taka jak np. w maluchu-aluminiowa, nie blaszana i szczelna, ta co jest do paska wogóle sie nadaje. smar tym bardziej jest bez sensu-poprzykleja sie na bokach i tyle po nim.

Cytat: "lotoja"
rozrząd z tego co widzę wolisz na łańcuch, aleFistasz, ma rację będziesz regulował zawory często aż staniesz się perfekcjonistą :mrgreen: ,


chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Czerwiec 20, 2008, 16:22:02 pm
Cytat: "Zoltanno#1930"
chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?
Zoltanno#1930, może i masz rację , ale łańcuszek trochę się wyciąga co pociąga za sobą opóźnienie wałka rozrządu i faz otwarcia zaworów (czysto teoretycznie) Pamiętam z pracy w polmozbycie że użytkownicy DF nagminnie wymieniali łańcuch na pasek (eliminacja wycieków i głośniejszej pracy) ale też nażekali na częstotliwość regulacji zaworów...
Ja pracowałem głownie na przekładkach ,ale to i tak było na tej samej hali co naprawy bieżące. Ponadto mam za sobą około 20 napraw głównych silnika df i poloneza ale prawie 20 lat temu a i pamięć już nie ta... :mrgreen:
zwykle gadam to co wiem i nie staram się wymądrzać ale podziwiam pracę twórczą  klegi młodyolek
pozdrawiam
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 20, 2008, 16:25:37 pm
Cytat: "lotoja"
mlodyolek, Silnik zakładam jest 1.5 z lat 80
jak najbardziej. chce zlozyc to wszystko na ZIELONYM bloku.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 20, 2008, 16:38:51 pm
Cytat: "Zoltanno#1930"
chyba czegos nie rozumiem- co ma łancuch rozrządu do regulacji luzu zaworowego?


nie chodzilo o lancuch tylko o wtrysk od GSi, kolktor lezy na pokrywie zaworów wiec za kazda reguacja terzebaby go demontowac.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: lotoja w Czerwiec 20, 2008, 19:14:48 pm
Cytuj (zaznaczone)
kolktor lezy na pokrywie zaworów wiec za kazda reguacja terzebaby go demontowac.
_________________

racja ale wyżej jest napisane o pomyśle wyprodukowania nowego kolektora o innym kształcie i nie brałem teggo pod uwagę
Twórczość jest wielka!!!
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 20, 2008, 19:40:35 pm
A poruszając temat hydraulicznych popychaczy, to czy są róznice pomiedzy zwykłym blokiem a tym od silnika z hydraulika, czy tylko walki sa rózne?
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 20, 2008, 20:06:31 pm
rozne sa otwory na popychacze
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 20, 2008, 22:41:57 pm
W bloku z hydrauliką jest charakterystyczny wypukły pas (chyba kanał olejowy)...  :)
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 20, 2008, 23:39:49 pm
hydraulika...  hmm... to nie dla mnie... za długo i za duzo narobilem sie przy zwykłych zaworach... wiec wole jednak z reczna regulacja. moze to smiesznie napisane ale jakos nie mam przekonania do hydrauliki... trafi sie jakis lipny olej i juz dupa trzeba sie martwic... a w zwyklych diask i heja. polerka dzwigni szczelinomierz klucz 13 i kombinerki i nic nie stuka a wszystko gra :mrgreen:  :mrgreen:
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Czerwiec 21, 2008, 08:51:41 am
mlodyolek, bo ręcznie regulowane zaworki to lepsze rozwiazania, za to hydrauliczne są bezobsługowe.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 21, 2008, 22:46:53 pm
Cytat: "e_gregor#1917"
bo ręcznie regulowane zaworki to lepsze rozwiazania, za to hydrauliczne są bezobsługowe.
no wiem. i dlatego mimo wszystko wole recznie regulowane
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: K@millo w Czerwiec 22, 2008, 14:26:23 pm
no spox...ręcznie regulowanie moze być ale tylko dla kogoś kto sie zna na tym... hydrauliczne są niejednakowoż wygodniejsze a przez to i silnik cichszy ( w teorii i poniekąd w praktyce )
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 24, 2008, 18:55:27 pm
bylem dzis na szrocie w poszukiwaniu ZIELONEGO bloku i znalazlem. ale bym pekniety. zauwazylem ze tloki w tych silnikach maja znacznie wypukle denko niz w  czerwonych blokach byly zakladane. co najmniej jakies 2 3 mm sa wyzsze.  czy po splanowaniu glowicy nie bedzie zadnej kolizji tloka z zaworami??
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: strażak w Czerwiec 24, 2008, 22:26:30 pm
siema to musiał bys przymierzyc głowice do kadłuba ale bez uszczelki i sie dowiesz bo planowanie to mniej wiecej gróbość własnie uszczelki załurz bez, i bedziesz wiedział co jest i jak ale ta głowica ma byc do przymiarki zebys nie palił na niej bez uszczelki bo kicha
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 24, 2008, 23:33:52 pm
Cytat: "mlodyolek"
bylem dzis na szrocie w poszukiwaniu ZIELONEGO bloku i znalazlem. ale bym pekniety. zauwazylem ze tloki w tych silnikach maja znacznie wypukle denko niz w  czerwonych blokach byly zakladane. co najmniej jakies 2 3 mm sa wyzsze.  czy po splanowaniu glowicy nie bedzie zadnej kolizji tloka z zaworami??

pomysl ,pomysl
przeciez to 1.5 jest  ,albo i 1.3 ,wiec musi miec wypukle tloki
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 25, 2008, 18:50:27 pm
no tak zgadza sie. wypukle... ale wypuklosci znacznie wieksza niz w 1.6 czy 1.5 w czerwonym bloku
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 25, 2008, 19:16:22 pm
wez zrob zdjecie i pokaz

no i zmierz srednice tloka/cylindra
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 25, 2008, 19:35:21 pm
nie wiem czy na szrocie jeszcze bedzie stal ten silnik. byl pekniety to juz pewno go wywalili. ale znalazlem juz drugi taki sam. ten na chodzi i jak go przywioze to rozbiore i zrobie fotki.

[ Dodano: 26 Cze 2008 21:48 ]
male zapytanie dotyczace czujnika polozenia walu w GSI. Czy jak nie zamontuje tego czujnika i zastapie zaplon z GSI na gaznikowy ( z zielonym kabelkiem) to wtryski beda podawaly paliwo??
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: strażak w Czerwiec 26, 2008, 22:38:27 pm
chyba i ciebie jest aparat i masz wtrysk o działa to powinien
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 27, 2008, 17:08:49 pm
no tak ale ja mam podpiety ten czujnik i cewki z abimexu. bo jakbym odpial to by nie podawal wtrysk paliwa. a nie wiem jak jest w GSI
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 28, 2008, 02:43:38 am
czujnik halla musi byc i basta
jaki problem dac obudowe od GSI ?
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Czerwiec 28, 2008, 14:56:37 pm
Cytat: "KGB"
jaki problem dac obudowe od GSI ?


Bo skoro ma byc na lancuszku to obudowa nie podejdzie
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 28, 2008, 15:36:21 pm
kolego KGB,  rozumiem, że nie popierasz mojego pomysłu. z reszta każdy ma swoje zdanie na ten temat. ZIELONE bloki to z tego co wiem Włoski wyrób. Cylindry sa bardziej wytrwalsze niż w czerwonych. (doświadczylem to już. zielony blok po przebiegu 180tys mial minimalny prog a czerwony juz mial dosyc spory. nie pamietam ile) co do smarowania moze i sa gorsze. ale wytrwale. jak uda mi sie to uruchomic na GSI to  bede myslal o turbo. A w 1.5 scianki miedzy cylindrami sa grubsze niz w 1.6 i do 1.5 produkowanie byly kiedys tłoki o plaskim denku. Wiec nie bedzie problemu z jego odprezeniem.
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 28, 2008, 18:51:15 pm
no wiesz ,JA bym jeszcze zrozumial kogos ,kto ma DFa w dobrym stanie z silnikiem o nieduzym przebiegu
tam zalozenie glowicy od gsi wraz z wtryskiem polepszylo by osiagi ,ale co nawazniejsze zredukowaloby znacznie zuzycie oleju (DF nie mial uszczelniaczy zaworowych)
i byloby to z pewnoscia ciekwaym tworem ,glowice z gsi sa najdrozsze ,ale cene da sie przezyc

ale u ciebie zamiany silnika 1.6 zmodernizowanego na 1.5 DFa to jakos sensu nie widze
zielone bloki byly wloskie - ale pewnie pierwsze 100 sztuk CKD i to glownie 1.3
chyba nie myslisz ,ze kilka set tysiecy sztuk OHVek sprowadzilismy z italii ?
to jak najbardziej polska produkcja i nie moga byc nawet ciut wytrzymalsze od 1.5 PN

odprezenie 1.5 wcale nie jest takie proste ,bo plaskie tloki (e=7.8) juz teraz wcale nie tak latwo zanabyc i jezeli kiedys planujesz odpezac sinik to lepiej odrazu kup i zaloz te tloki ,bo to wymaga szlifow cylindrow ,wiec po co dwa razy remont silnika robic

JA tez myslalem o zalozeniu lanuszka rozrzadu zamiast paska ,ale bynajmniej w moim silniku do tej operacji potrzebny bylby mi komplet rozrzadu z DFa
ty zrobisz jak zechcesz - pamietaj jedynie ,ze musisz dorobic zebatke do kola pasowego ,by czujnik polozenia walu mogl czytac obtroty
czy dorobisz zebatke gsi czy abimexa to jeden pies jezeli chodzi o trudnosc
do kolektora gsi mozesz zalozyc tez abimexa - badz tego swiadom ,ale czy wtedy oplaca sie kupowac drozsza glowice gsi ?
jak sie da to proponuje zalozyc walek rozrzadu gsi ,bo walek H ma najszersze fazy

mozliwosci jest duzo ,musisz podliczyc to co masz  to co chcesz miec i wybrac jakas optymalna konfiguracje do tej rzezby
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 28, 2008, 20:22:05 pm
ja od poczatku mialem na mysli głowice z rozstawem szpilek do gaznika i abimexa a nie do kol. od GSI. chodzilo mi po glowie uspawanie wlasnego kol. ssacego montujac do niego listwe z GSI itp.
A  jesli chodzi o walki rozrzadu to czy w GSI a w gazniku byly jakies roznice?? o co chodzi z tym walkiem H?? jeszcze z czyms takim sie nie spotkalem. moglbys mi wyjasnic o co z tym chodzi?? z gory dzieki
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: strażak w Czerwiec 28, 2008, 21:13:51 pm
jak sie niemyle to wtrysk od gesa działa bardzo poidobnie do tego zwykłego gli
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 28, 2008, 22:59:48 pm
czyli polecasz wałek od plusa mam rozumiec. ok a bedzie on dobrze wspolpracowal ze zwyklymi popychaczami??
Tytuł: Maly czysto teoretyczny projekt:GSI + OHV na lancuszku
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 28, 2008, 23:22:12 pm
Cytat: "mlodyolek"
czyli polecasz wałek od plusa mam rozumiec. ok a bedzie on dobrze wspolpracowal ze zwyklymi popychaczami??

lepiej niz zwykly walek z hydraulicznymi :D

polecam ,jezeli posiadasz/bedziesz posiadal silnik na rozkompletowanie ,bo jezeli mialbys kupowac walek odzielnie to szkoda kasy (przynajmniej na poczatku)