FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: graczol1 w Czerwiec 22, 2008, 13:29:26 pm

Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 22, 2008, 13:29:26 pm
czy ktoś zwrócił uwagę czym różni się pompa oleju fiata od pompy poloneza?? oprócz tego że fiat ma mniejsze koła zębate... otóż ja podczas regeneracji pompy w polonezie (miałem założyć fiatowską, ale mniejsze zębatki i pewnie mniejsza wydajność) zauważyłem że polonez ma otwory w tafli blachy, która przykrywa koła zębate, ciekawe po co jak ułożyskowanie w tej tafli prawie żadne... tafła od fiata nie ma takich otworów... postanowiłem uciąć wypust na kole zębatym napędzającym i skrócić sworzeń od drugiego koła wysający z korpusu pompy. dzięki temu mogłem zplanować korpus pompy uzyskując porządany luz montarzowy kół zębatych. założyłem oczywiście tafle (pokrywę kół ząbatych) od fiata. według mnie przez te otwory w pewnym stopniu "uciekało" ciśnienie oleju, a przy wypracowanej pompie napewno powodowały trudności z zassaniem się pompy. po zamontowniu efekt był zadowalający!! kontrolka ciśnienia gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem, a na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie wynosi ok 2 atm. już przy 1800 obr wskakuje pełne ciśnienie, nawet w upalne dni... olej to LOTOS półsyntetyk 10w40, niedawno z przyczyn ekonomicznych zmieniłem na LOTOS GAS. od remontu zrobiłem przwie 100tys i nadal jest miodzio!! według mnie tego inżyniera co taką innowację wprowadził też powinno się wykastrować!!

[ Dodano: 25 Cze 2008 23:17 ]
i co nikt się nie wypowie, że o-ale fajny pomysł, albo że głupi jestem bo mi koła zębate bokiem wyjdą... albo powiedzcie po jakim czasie od zapalenia gaśnie Wam kontrolka od smarowania...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 11, 2008, 15:19:17 pm
Witam
 
Jakiego należy dolać oleju aby osiągnąć prawidłowe ciśnienie 0,4 MPa przy 3500obr./min (wskazania eksploatacyjne) gdy mam zastosowany Orlen 15W40 mineralny. Wymiana pompy nie wchodzi w grę gdyż jest dobra do tego stopnia że na tym oleju gaśnie kontrolka niskiego ciśnienia oleju i przy jeździe na ok. 3000obr./min cieśninie wynosi ok. 0,1 MPa - a może tak powinno zostać? silnik ma 130tys km , LPG. Chyba że wskaźnik ciśnienia jest uszkodzony - po czym to poznać?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 12, 2008, 10:59:42 am
moje wolne obroty to ok. 1500 (tak mam lpg ustawione) nic się nie świeci, wczoraj sprawdzałem - silnik rozgrzany do 80 stp C , 3500 obr./min a ciśnienie - trzeb przyznać  - poniżej 0,1 MPa (chyba tak odczytuję się z tego miernika w samochodzie) , ale kontrola się nie świeci - nie wiem o co chodzi???

[ Dodano: 12 Lip 2008 11:01 ]
a propo tłuczenia korbowodów - po czym to poznać (w tym temacie jestem zupełny świeżak).
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 12, 2008, 23:51:34 pm
korbowody stukają tak jakby ktos młotkiem uderzal w blok. Zawory wydaja delikatny dzwiek, takie metaliczne cykanie.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 13, 2008, 18:05:19 pm
stukanie korbowodów odpada, ale za to mocno cykają zawory - czyli mam walnięty czyjnik? aha , a ten czujnik ciśnienia oleju jet tylko jeden?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 13, 2008, 21:36:24 pm
mój jest z 92 - czyli szykuje  się wymiana czujnika - nie wie ktoś może ile nowy jest taki wart?

[ Dodano: 13 Lip 2008 21:39 ]
hmm takie cos wystarczy : http://www.allegro.pl/item396210280_czujnik_oleju_fiat_125_polonez.html (http://www.allegro.pl/item396210280_czujnik_oleju_fiat_125_polonez.html)  

czy takie coś :

http://www.allegro.pl/item394103500_czujnik_cisnienia_oleju_polonez_nowy_najtaniej_.html (http://www.allegro.pl/item394103500_czujnik_cisnienia_oleju_polonez_nowy_najtaniej_.html)

jak widać różnica cen jest dość duża - co ma wybrać? czy w ogóle o to chodzi?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Fistasz w Lipiec 13, 2008, 22:07:34 pm
ta gruszka jest dosyc droga ale ona jest odpowiedzialna za wskazania licznika. ten maly jest od kontrolki.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Logan w Lipiec 13, 2008, 22:47:18 pm
ja mam cisnienie 0.4 czesto nawet 0.5 na luzie 0.2
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 14, 2008, 12:32:02 pm
LUDZIE!
czytając ten temat wymiotować się chce!

1 podstawowa rzecz: sprawdzić ciśnienie zwykłym mechanicznym manometrem a potem debatować!!!
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 14, 2008, 22:57:58 pm
jak już się sprawdzi manometrem to nad czym tu jeszcze debatować???
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 15, 2008, 09:02:23 am
Cytat: "graczol1"
jak już się sprawdzi manometrem to nad czym tu jeszcze debatować???

nad przyczynami niskiego ciśnienia..
przecież moze być ich wiele.....
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: DF w Lipiec 15, 2008, 09:18:47 am
Przyczyną zbyt niskiego ciśnienia może być zawór regulujący w pompie. Tego jeszcze nie wiem z własnych doświadczeń bo nie grzebałem się w tym jeszcze osobiście. Powtarzam jedynie za mechanikiem, który wielokrotnie rozwiązywał ten problem jak zwykle po swojemu. Za ciśnienie odpowiada sprężyna, która dociska kulkę - w fiatach lub tłoczek - w polonezach. Sprężynka ta z racji wieku sprzętu w którym służy i pewnie jakości materiału zwyczajnie pęka i nie dociska jak należy. Wypadałoby wymienić tą sprężynę, która podobno jest trudna do zdobycia. Może od czegoś innego pasuje ? Znajomy mechanik radzi sobie z tym dodając wiele podkładek na tą pękniętą sprężynę. Jak dotąd sprawdza się wyśmienicie. Według jego opinii i doświadczenia podwyższone ciśnienie niczym nie grozi a wręcz pomaga. Podobno najsłabszym elementem układu smarowania silnika jest filtr oleju. Jednak nie zdarzyło się jeszcze ani razu nic negatywnego po takim zabiegu. Jak dotąd...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 15, 2008, 16:49:06 pm
A u mnie pojawił się problem teoretycznie z ciśnieniem oleju. W piątek wymieniłem czujnik ciśnienia (od kontrolki) na nowy bo w poprzednim rozwaliłem tą wsuwkę na którą wciska się kabelek.

I problem jest następujący taki, że na obrotach poniżej 1000 zapala się kontrolka smarowania. Wystarczy musnąć pedał gazu i gaśnie, ewentualnie gdy auto się toczy gwałtownie nacisnąć hamulec. W silniku nic nie stuka, olej w normie. Wcześniej było wszystko ok.

Jakie jest prawdopodobieństwo że kupiłem walnięty czujnik? A jakie że w ciągu nocy silnik stracił ciśnienie, mimo że nigdzie nie pojechał, chyba że sam.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 15, 2008, 22:42:55 pm
utek, czujniki minimalnego ciśnienia są ustawione w zakresie 0,8-1,2 bar. Więc może trafiłeś na ten ustawiony na większe ciśnienie, pompa oleju w polonezie jest tak skonstruowana, że na wolnych obrotach "gubi" ciśnienie zwłaszcza w wypracowanych silnikach.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 16, 2008, 17:33:31 pm
Istotna sprawa - trzeba spuścić olej żeby wymienić czujnik? Czy da to się się zrobić bez większych koplikacji - o tym nawet w seriwsówce nie wspomnieli.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: DF w Lipiec 16, 2008, 17:55:42 pm
Zwyczajnie odkręcasz czujnik mając w pogotowiu ten nowy/drugi i oczywiście zacznie wyciekać olej ale wtedy szybko wsadzisz następny i już. Wycieknie może mały kieliszek oleju i tyle...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 16, 2008, 18:27:27 pm
utek, być może gdzieś kabelek masuje...
Cytat: "asdx21"
trzeba spuścić olej żeby wymienić czujnik?
w żadnym wypadku. Spuszczenie oleju nic nie daje.  bo olej który wycieknie to olej w niewielkiej ilości z magistrali olejowej przetłoczony przez pompę. Tak jak pisze DF, im szybiej to zrobisz tym mniej oleju wycieknie. :)

[ Dodano: 16 Lip 2008 18:41 ]
Cytat: "graczol1"
czujniki minimalnego ciśnienia są ustawione w zakresie 0,8-1,2 bar.

chciałbś....
dane teoretyczne jakie powinne byc........    tylko nie w Polonezie :)
wg Morawskiego str 89 ......... 20...60kPa czyli >>>> 0,02..0,06MPa
dla DFa wg ksiązki "fso 125p naprawa  samochodów" E. Kamin to  0,02-0,04 MPa

Zakładając że min cisnienie powinno być ok 0,1 MPa, lampka jest g... warta i sygnalizuje z załozenia tylko awarie z nagłym calkowitym spadkiem ciśnienia i ni jak ma się od rzeczywistości.Gdy zpapala sie  na biegu jałowym to z silnika nie wiele już zostało....
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 16, 2008, 18:47:10 pm
Cytat: "Daro"
Gdy zpapala sie  na biegu jałowym to z silnika nie wiele już zostało....


Tak nagle?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 16, 2008, 18:55:27 pm
Źle sie wyraziłem,
nie chodzi nagłe zapalenie i ciagłe swiecenie
A  powolne coraz czestrze żarzenie  a potem świeenie na biegu jałowym. Wszystko w czasie rozciagniete :)

Lampka wg teori budowy silnika powina sie zaczynać żarzyć tak przy 0,07..0,08 MPa  a w rzeczywistości w najlepszym przypadku zaświeca sie przy 0,06 a w najgorszym  zaledwie przy 0,02MPa

0.08>>>0.02 i wszystko zgodnie ze specyfikacją :)
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 16, 2008, 18:57:05 pm
a czy pompa oleju od hydraulicznych zaworow jest lepsza niz ta od zwyklych?? chodzi mi o cisnienie
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 16, 2008, 19:00:47 pm
Cytat: "mlodyolek"
chodzi mi o cisnienie

wątpie. ciśnienie i tak jest ograniczone przez wytrzymałośc najsłabszego elementu .... filtra
nigdy nie słyszałem o róznicy w pompie przy hydraulice.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 16, 2008, 19:04:28 pm
Cytat: "Daro"
Źle sie wyraziłem,
nie chodzi nagłe zapalenie i ciagłe swiecenie
A  powolne coraz czestrze żarzenie  a potem świeenie na biegu jałowym. Wszystko w czasie rozciagniete :)


No u mnie po zejściu poniżej 1tys obr zapal sie pełnym światłem, niczym światła stopu.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 16, 2008, 19:14:48 pm
za kazdym razem nawet na zimnym?
najlepiej podłaczc manometr merchaniczy i bedziesz pewny co do czujnika potem dalej możesz szukać
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 16, 2008, 19:19:29 pm
No na zimnym raczej ciężko zejść poniżej 1tys bo ssanie działa, ale później zawsze. Przyjmijmy może, że tylko na ciepłym.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 16, 2008, 20:51:15 pm
musisz sprawdzić cisnienie
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 16, 2008, 23:44:38 pm
to kiedy kolega  asdx21, lub utek,  sprawdzi ciśnienie manometrem mechanicznym żebyśmy mogli podebatować o przyczynach niskiego ciśnienia?? utek, a poprzedni czujnik miałeś podłączony czy jeździłeś "bez"?? z doświadczenia wiem że czujnik czujnikowi nie równy, kiedyś w kaszlaku tak dobierałem czujnik, żeby mi na wolnych obr. nie świecił. jeden zapalał już przy 1000rpm, drugi 800, a trzeci wcale mnie nie denerwował  :lol: a wszystkie miały taki same cyferki wybite.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: utek w Lipiec 17, 2008, 00:08:58 am
Poprzedni czujnik był oczywiście podłączony i działał poprawnie.


A ten nowy to od początku mi się słabo podobał, miał taką uszczelkę/podkładkę rozciągającą się w miarę dokręcania. Poprzedni tego nie miał. No i ten nowy to Made in Italy, a stary to był chyba polski, bo pasujący do wszystkiego.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 17, 2008, 00:23:10 am
utek, dla pewności sprawdź ciśnienie, może olej za rzadki, albo paliwo dostaje się do oleju. Ja ponad rok jeździłem z taką kontrolką świecącą na wolnych obrotach - jakoś trzeba było na kapitalkę zarobić...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Daro w Lipiec 17, 2008, 08:29:49 am
Cytat: "graczol1"
to kiedy kolega asdx21, lub utek, sprawdzi ciśnienie manometrem mechanicznym żebyśmy mogli podebatować o przyczynach niskiego ciśnienia??

to jakś aluzja???????
Cytat: "graczol1"
utek, dla pewności sprawdź ciśnienie,

chyba ktoś wcześniej o tym pisał.

ps. dla scisłaości kumpel jeździł pare miesięcy z lampką świecącą poniźej 2000obr/min
ale potem nic nie zostało do uratowania w silniku.
KONIEC OT
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Adim w Lipiec 17, 2008, 08:44:17 am
Ja też miałem taki sam problem jak kolega utek i w moim przyoadku była to wina czujnika. Poszedłem do sklepu i go wymieniłem i było wszystko OK.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Lipiec 17, 2008, 14:35:54 pm
ludzie nie dajmy się zwariować, przecież wiadomo, że od zmiany czujnika silnik nie mógł stracić ciśnienia, (chyba że jakaś nieszczelność powstała). koledzy asdx21 i utek jakby mieli możliwość na pewno zmierzyli by sobie ciśnienie, ale jak się nie ma odpowiedniego manometru to lepiej się za to nie zabierać bo przy nieszczelności można w kilka sekund cały olej stracić. Daro, Twojemu kumplowi na pewno już zdrowo korbowody hałasowały, a koledzy piszą, że ich silniki pracują normalnie. świecenie kontrolki na niskich obrotach to częsta przypadłość wypracowanych silników, można się ratować zminą oleju na gęściejszy, znam nawet specjalistów co SUPEROL wlewali, ale te wszystkie zabiegi tylko trochę odwlekały w czasie kapitalkę  :wink:
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 21, 2008, 10:33:13 am
Przyczyną mojego problemu był czujnik, którego wymieniłem na nowy (ciężko było taki zdobyć). Po wymianie od razu można było zauważyć różnice: niestety - gdy silnik zimny - to już na małych obrotach ciśnie wynosiło ok. 0,39 MPa, później gdy się rozgrzał ciśnienie spadło do ok. 0,2 MPa +/- 0,05 MPa, ale to już podczas jazdy przy ok. 80km/h. Chociaż zdarzały się momenty gdy przy niskich obrotach np. na wstecznym ciśnienie wynosiło 0,1 a nawet poniżej. Myślę, że to wina oleju, bo mam z orlenu 15w/40 mineralny - wydaje mi się żeby poprawić osiągi pompy muszę zastosować gęstszego rodzaju olej - tylko nie wiem jaki(???).
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Lipiec 22, 2008, 11:17:49 am
masz racje. dobrze że mi mówisz bo bym zrobił gorzej niż jest.  :wink:
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Grudzień 10, 2008, 21:47:57 pm
Przymierzam się powoli do remontu silnika 1.6 OHV. Czy w trakcie takiego remontu warto wymienić pompę oleju profilaktycznie? Kontrolka oleju nie świeci nawet na obrotach jałowych. Silnik ma przejechane 114 tys km, ale słychac już panewkę/panewki wału.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Grudzień 11, 2008, 09:17:25 am
Cytat: "asdx21"
Przyczyną mojego problemu był czujnik, którego wymieniłem na nowy (ciężko było taki zdobyć). Po wymianie od razu można było zauważyć różnice: niestety - gdy silnik zimny - to już na małych obrotach ciśnie wynosiło ok. 0,39 MPa, później gdy się rozgrzał ciśnienie spadło do ok. 0,2 MPa +/- 0,05 MPa, ale to już podczas jazdy przy ok. 80km/h. Chociaż zdarzały się momenty gdy przy niskich obrotach np. na wstecznym ciśnienie wynosiło 0,1 a nawet poniżej. Myślę, że to wina oleju, bo mam z orlenu 15w/40 mineralny - wydaje mi się żeby poprawić osiągi pompy muszę zastosować gęstszego rodzaju olej - tylko nie wiem jaki(???).


Daj sobie spokój z jakimikolwiek działaniami opartymi na tym wskaźniku. Wkręć w miejsce "cebuli" prawdziwy manometr i posprawdzaj jakie są realne ciśnienia. Wtedy się martw

[ Dodano: 11 Gru 2008 09:19 ]
Cytat: "MichalSW"
Przymierzam się powoli do remontu silnika 1.6 OHV. Czy w trakcie takiego remontu warto wymienić pompę oleju profilaktycznie? Kontrolka oleju nie świeci nawet na obrotach jałowych. Silnik ma przejechane 114 tys km, ale słychac już panewkę/panewki wału.


Nie wiem ile kosztuje pompa do OHVki, ale jak bardzo tania to profilaktycznie jest sens. Jak nie, to lepiej zmierz porządnie manometrem ciśnienie oleju.
Panewki w OHV siadają raczej z innych przyczyn niż za mały wydatek pompy.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: show w Listopad 29, 2009, 23:19:48 pm
ja tez mam podobne pytanie, mam 125tyś przebiegu robilem maly remont ale przy pompie nie grzebalem, odkrecilem ten dekielek tylko ,rzucilem okiem na zebatki itp, kontrolka zawsze gasnie jak trzeba i nic sie zlego nie dzieje, tylko przy porannym odpalaniu ten dzwiek czasami jest z pompy , pewnie wiecie o co chodzi?, po dodaniu lekko gazu cichnie,,,,,,,,,,czy mam zaczac sie martwic?? :shock:
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Listopad 30, 2009, 12:34:25 pm
Cytat: "shov"
ja tez mam podobne pytanie, mam 125tyś przebiegu robilem maly remont ale przy pompie nie grzebalem, odkrecilem ten dekielek tylko ,rzucilem okiem na zebatki itp, kontrolka zawsze gasnie jak trzeba i nic sie zlego nie dzieje, tylko przy porannym odpalaniu ten dzwiek czasami jest z pompy , pewnie wiecie o co chodzi?, po dodaniu lekko gazu cichnie,,,,,,,,,,czy mam zaczac sie martwic?? :shock:


takie jakby "dochodzil"? :D Od niskiej czestotliwosci do wyzszej i gasnie. No wlasnie, tez mnie to zastanawia, mam silnik z Fiata 125p i tego nie mam, a w innym polonezie caro wąskim tak wlasnie jest. Co to znaczy?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Van w Listopad 30, 2009, 12:46:37 pm
dobija cisnienie :P pompy poloneza tak mają. te z silników fiata 125p nie:) w zimne dni gęsty ojel nasila. nie zauważyłem jakiś strasznych konsekwencji tego zjawiska a auto jezdziło czesto i dużo i nadal nowy wyaściciel nim jezdzi i jezdzi :)
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Listopad 30, 2009, 14:06:46 pm
Cytat: "FaZi_Fr"
tez mnie to zastanawia, mam silnik z Fiata 125p i tego nie mam, a w innym polonezie caro wąskim tak wlasnie jest
wynika to z różnicy w budowie tych pomp opisanej przeze mnie w pierwszym poście tego tematu.
Cytat: "shov"
ten dzwiek czasami jest z pompy
też mnie to irytowało więc zrobiłem tak jak opisałem :wink:
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Listopad 30, 2009, 14:41:10 pm
Mały częściowy offtop. Prób podwyższania ciśnienia na pompie nie należy dokonywać w silnikach DOHC fiata. Skutkiem może być zerwany wieloklin wałka pompy i przymusowy postój.
W OHV raczej to nie grozi - wieloklin jest grubszy.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Listopad 30, 2009, 14:41:55 pm
u mnie też gwiżdże po uruchomieniu. mam manometr widzę jakie ciśnienie jest więc się tym gwizdem nie przejmuję. zimny olej po uruchomieniu 4kg/cm,  rozgrzany na biegu jałowym 1,2 kg/cm. 4000 tys obr/min. silnik gorący- 5 kg/cm i tak jest cały już czas.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Listopad 30, 2009, 17:07:56 pm
Naprowadźcie mnie czemu u mnie wskaźnik cisnienia działa jak wskaźnik turbo... Na zimno pół biedy ale jak tylko temperatura zaczyna rosnąć to wskaźnik robi off (jak po zgaszeniu silnika) a jak obroty zaczynają rosnąć to się ponownie załącza (czasem przy 2000rpm czasem przy 2500rpm) Oczywiście jak obroty zaczynają lecieć w dół wskaźnik robi off... Czujnik fixuje?
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Listopad 30, 2009, 19:40:54 pm
Z tego co czytałem tu na forum, te czujniki pokazuja w cały swiat... Wiadomo ze im mniejsze obroty tym mniejsze cisnienie oleju bo pompa chodzi wolniej. To logiczne.

Wazne zeby dzialala kontrolka od braku cisnienia oleju. Albo braku oleju. Cos takiego. Tym wskaznikiem bym sie nie przejmował...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: DF w Listopad 30, 2009, 22:37:41 pm
Zresztą już w 1995r z niego zrezygnowali potem znowu się pojawił i na dobre znikł...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 30, 2009, 22:40:40 pm
Nie wiem, o co wam chodzi, u mnie jest dobrze, na zimnym pokazuje 0,2 , na ciepłym przy obrotach biegu jałowego 850-900 nieco powyżej 0,1, w czasie jazdy też w okolicach 0,2. Nic nie szaleje. Natomiast w Atu jest już tylko "sosjerka" i lampka od ciśnienia :)
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: DF w Listopad 30, 2009, 23:20:36 pm
Chodzi o to, że tylko nieliczne się ruszają i to wcale nie jest gwarancja, że pokazują prawdę...
Taki gadget...
Naprawdę wierzysz w to co pokazuje ten wskaźniczek ?...
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Listopad 30, 2009, 23:32:25 pm
Cytat: "DF"
Chodzi o to, że tylko nieliczne się ruszają i to wcale nie jest gwarancja, że pokazują prawdę...
Taki gadget...
Naprawdę wierzysz w to co pokazuje ten wskaźniczek ?...


Nie jakoś święcie, ale ogólnikowo pewnie się zgadza.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Grudzień 01, 2009, 11:43:35 am
Mi kiedyś dupę uratował ten wskaźniczek... Ciemna noc, do domu daleko, zakręt w lewo i wskaźniczek w lewo ucieka... myślałem że coś się wali w instalacji i miałem się tym nie przejmować, ale zjechałem na stacje paliw i się okazało że uszczelka pod miską sie skończyła a olej silnikowy robi konserwacje tunelu... Zakupiłem zapas oleju (później przez jakieś 80km nie było możliwości oleju kupić) i do domu dojechałem. zanim zauważyłbym kontrolke to pewnie stanąłbym gdzieś w szczerym polu. Kontrolka zaświeca się gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,02MPa a to jest bardzo malutko. Ja za pomocą wskaźniczka wychwyciłem spadek do 0,2MPa w silniku na obrotach.
Tytuł: pompa oleju
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Grudzień 01, 2009, 16:32:45 pm
Cytat: "graczol1"
zanim zauważyłbym kontrolke to pewnie stanąłbym gdzieś w szczerym polu

tutaj sie nie zgodze. Myslisz ze silnik by sie zatarł? ... Do tego potrzeba dlugiej jazdy bez oleju. Jak swieci kontrolka to jest juz duzo ponizej minimum, ale jakies smarowanie tam jest...
No ale, w tym przypadku sie w sumie przydal ;] wg, mnie nie jest to rzecz niezbędna...